UML Unified Modeling Language

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Esen EYRİBAŞ – Oktay AYDIN
Advertisements

Yazılım Geliştirme Süreci
HTML e GİRİŞ Temel HTML etiketleri.
USTA BULUŞMA NOKTASI Merhaba,
FIRAT ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
Bilişim Teknolojileri Dersi
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA Nesneye Yönelik Yazılım Geliştirme Süreci Özlem AYDIN Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü.
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
WEB Tasarımı & .NET Bolum 1
MIT505 İnternet ve Web Programlama: Web Şablonları ve Web düzenleme
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
StraTEJİK PROJE YÖNETİMİ
GYTE BİL MUH BİL 495 ve 496 İLK SUNUM FORMATI
Yazılım Mühendisliği Bölüm - 6 Gerçekleştirim
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
KONULAR Kavramsal Tanımlama Sistem İsterleri Sistem Modelleme Benzetim İster Belirleme İster Belirtimi Proje Tümleştirme Yönetimi Proje planı İş Dağılım.
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.
Uygulama Dersi Proje Örneği
Bora GÜRSEL CBÜ BAUM Proje Yöneticisi
TÜMLEŞİK MODELLEME DİLİ
ANALİZ.
IT 504 İnternet ve Web Programlama Tanıtım Yrd. Doç. Yuriy Mishchenko.
MYSQL 4. HAFTA. mySQL veri türleri INTTamsayı: 'den kadar değişen diziye "signed" (işaretli), 0'dan 'e kadar değişenine.
Nesneye Dayalı Programlama
109/06/08 VIVA Eğitim İlişkileri Yönetimi. 209/06/08 Ajanda Hedefler & Gerçekleşenler Proje Yönetimi AR - GE Sistem Testler Sonuç Demo Sorular & Yorumlar.
WEB TASARIMININ TEMELLERİ
Nesneye Yönelik Programlama
NESNEYE DAYALI PROGRAMLAMA
YAZILIM MİMARİLERİ DERSİ
Web Tasarımı Nedir?.
CONTENT MANAGEMENT SYSTEM (İÇERİK YÖNETİM SİSTEMLERİ)
Nesneye yönelİk analİz ve tasarima gİrİş
BBY Bilgi Sistemleri Tasarımı
Chapter 1: Giriş.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
1. PLC`nin Taricesi 1960 yılında yüksek verimlilik, güvenilirlik ve yeni devreler gibi üstünlükleri ile birlikte bilgisayarlar kullanılmaya başlandı. Buda.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
RSS Rss nedir? Rss özellikleri nelerdir? Rss Nasıl kullanılır?
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
 E-TİCARETİN GELİŞME SAFHALARI  GELENEKSEL TİCARET İLE E-TİCARETİN KARŞILAŞTIRILMASI  E-TİCARETİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI.
Fragment.
, Denizli Akademik Bilişim 2006 YAZILIM GELİŞTİRME SÜRECİNDE OTOMATİK KOD ÜRETİCİLER Çağdaş Can BİRANT Kökten Ulaş BİRANT Prof. Dr. Alp KUT.
ALİ FINDIK Galatasaray Ünİversİtesİ 2015
HAZIRLAYAN:SEMİH KÜRTÜNCÜ
Veri Tabanı Tasarım Süreci
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
VERİ ERİŞİM ARABİRİMİ PROGRAMLAMA DİLLERİ KENDİ OLANAKLARIYLAVERİTABANI ERİŞİMİNİ TAM ANLAMIYLA GERÇEKLEŞTİREMEZLER. BU NEDENLE VERİ ERİŞİM ARABİRİMİ (DATA.
Web Tasarım Nedir? Web tasarımı, bir ürünü ya da hizmeti veya bir bireyin reklam ve tanıtımını yapmak üzere veyahutsa toplumu eğitici ve öğretici çalışmalarla.
Modül 1: Giriş. Genel Bakış Temel.NET kavramları Geliştirme ortamında gezinti Bir C# projesi oluştur Use Visual Studio.NET Veriye eriş Hata ayıkla ve.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Yapısal Tasarım Araçları
Bilgisayar Yazılımları ? ? ? ?
Nesne Yönelik Yaklaşımla Sistem Analizi ve Tasarımı
HTML HTML Nedir? HTML Ne İşe Yarar?. HTML (HyperText Markup Language / Hareketli-Metin İşaretleme Dili) basitçe, tarayıcılarla görebileceğimiz, internet.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
UNICASE... kapsamlı bir CASE* aracı * UNICASE.
Çin'deki küçük imalatçılar için ticaret platformu oluşturmak amacıyla İngilizce öğretmeni Jack Ma ve 17 kurucu üye tarafından kurulmuştur. Bugün 240 ülkeden.
UML Unified Modeling Language
endüstriyel temizlik ürünleri
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
PHP ile Nesneye Yönelik Programlama
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
ONTOLOJİ GELİŞTİRME ALANINDA ÇEVİK YAKLAŞIMLAR
Veri Tabanı Temel Kavramlar.
YAZILIM KOD ÜRETEÇLERİ
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
İLERİ VERİ TABANI UYGULAMALARI
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

UML Unified Modeling Language Nedir?

7 Adımda UML… UML ve modelleme nedir? UML’ye neden gerek var? UML’nin efektif yararları Diyagramlar Class Diyagramları Class Diyagramları arasındaki ilişkiler Use Case Diyagramları Örnek

UML ve Modelleme UML,gelişen yazılım teknolojisi ve artan karmaşıklık karşısında endüstriyel olarak geliştirilmiş ve standartlaşmış bir evrensel modelleme biçimi ve dilidir. Fakat UML asla bir programlama dili değildir!

Çözüm : UML UML’ye neden gerek var? Günümüzde büyük ölçekli yazılımlar deneme yanılma yöntemiyle yazılacak boyutu çoktan aşmış durumda Yazılım üretiminde başarı %16 seviyelerinde… İhtiyaçların,kaynakların,proje planının paylaşılması lazım Görsel ve metinsel notasyonlar kullanarak sistemi tüm boyutlarıyla modelleyebileceğimiz ve tasarımını gerçekleştirebileceğimiz bir araç gerekli... Modellenmiş ve dokümante edilmiş bir yazılımı her yerde ve ortamda tanıtabilir ve kolayca anlatabiliriz. Çözüm : UML

UML’nin efektif yararları Tasarım ve analizi yapılmış olduğu için daha kolay kodlama yapılır. Hatalar minimuma indirilir Tekrar kullanılabilir kod sayısı epey artabilir Bellek kullanımı daha verimli olur Programın kararlılığı artar(Senaryoların yardımıyla) Takım çalışması için harika bir yardımcıdır

UML Modellemede Diyagramlar Bir modelleme metodolojisi olan UML temel olarak 9 diyagram tipine sahiptir. Class Diyagramları (Sınıf yapılarını gösterir) Object Diyagramları (Gerçekleşmiş Nesnelerin bilgileri) State Diyagramları (Nesnelerin o anki durumları) Sequence Diyagramları (Değişken durumların ifadesi) Activity Diyagramları (Nesnelerin faaliyetleri) Use Case Diyagramları (Gerçek senaryolar üzerinde test) Collaboration ”” (Parçaların bütünü oluşturması) Component ”” (Bileşenlerin diyagramı) Deployment ”” (Sistemin çalışma platformundaki hallerini gösteren diyagramlar)

Class Diyagramları UML’de sınıflar OOP mantığından yola çıkılarak düşünülmüştür Sınıfların bir adı,özellikleri (attributes) ve işlevleri(functions) vardır. Bunlara ek olarak “notes” (sınıf hakkında ekstra bilgiler) ve “Constraints” adlı sınıfla ilgili çeşitli özel koşullara ait bilgilerde bulunabilir.

Class’lar arasındaki ilişkiler İnsan sınıfından Ali nesnesi ve Kitap sınıfından ‘Uml Kitabı’ nesnesi ve aralarındaki ‘okuma’ ilişkisi Burada Müşteri ile Kitapçı sınıfı arasında "satın alma“ ilişkisi var.Fakat müşteri satın alırken ücret ödemek zorundadır.Bu ilişkiyi göstermek için ücret sınıfı ilişki ile kesikli çizgi ile birleştirilir. Burada 1 yüzbaşı 100 Er'e komut(emir) verebilir anlamı çıkmaktadır

Use Case Diyagramları Sınıfların ve sistemin zamanla değişimini gösteren diyagramlara ‘USE CASE’ diyagramları denmektedir.Bu diyagramlar Actors ve Use Case 'ler arasındaki ilişkilerden oluşmaktaır Use Case modelini oluşturan diğer önemli bir yapı ise senaryolardır. Senaryolar kullanıcı tarafından başlatılan çeşitli olaylar dizisidir. Bir Use Case modeli Use Case diyagramları ve Use case açıklamaları dediğimiz senaryolardan oluşmaktadır. ! Use Case’ler sistemin kesinlikle nasıl ve neden yapıldığını incelemez. Aktör yani kullanıcı Use Case modelinde bir Use Case 'i başlatır ve sonuç olarak bir değeri başka bir kullanıcıya verir. Use Case 'ler elips şeklinde gösterilir. Kullanıcıların altında kullanıcıların adı bulunur. Kullanıcı ve Use Case arasındaki ilişkiyi belirtmek için ise düz bir çizgi çizilir.

Bir Örnek web sayfasına gelen bir kullanıcının neler yapabileceğini use case diyagramlarıyla göstermeye çalışalım. Siteye gelen bir kullanıcı kayıtsız şartsız makale başlıklarını görebilmektedir. Online olan kullanıcı Siteyi tavsiye edebilir, siteye üye olabilir,kitapları inceleyebilir. Ancak makale okuması ve kaynak kod indirebilmesi için siteye üye girişi yapmalıdır. Makale okuması ve kaynak kod indirebilmesi için gereken şart siteye üye olmaktır.Siteye bağlanan bir kullanıcının site üzerindeki hareketlerini belirtir diyagram bu şekilde oluşturulabilir.

Kaynaklar www.Csharpnedir.com www.Aspnedir.com www.uml.org Hazırlayan Ahmet Selman Bozkır© 25.6.2004