Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA"— Sunum transkripti:

1 BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
Dr. Aslı Ergün 1

2 UML Unified Modeling Language(UML) sınıf diyagramları gösteren, Nesneye Tabanlı Programlamada kullanılan, görsel bir modelleme dilidir (programlama dili değildir).

3 Class (Sınıf) Diyagramı
Sınıflar ve sınıflar arasındaki ilişkileri gösteren diyagramlardır. 3 bölümlü (sınıf adı, özellikler, metodlar) dikdörtgen şeklinde gösterilirler. SınıfAdı Ucak -değişken1:tür 1 +değişken2=değer 2 -hiz:int +metod1() +metod2(parametre veri tipi) #metod3():geri dönüş tipi +hizYaz(int) #hizAl():int

4 Sınıflar Arası İlişkiler -Association (bağıntı – birliktelik) ilişkisi

5 Inheritance ve Generalization (Kalıtım ve Genelleme) ilişkisi
Canlı İnsan Hayvan Bitki Kuşlar Balıklar Böcekler

6

7 Dependency (Bağımlılık) ilişkisi

8 Realization (Gerçekleştirim) ilişkisi
Kullanıcı ara yüzlerinin modellenmesinde kullanılır. Sadece metod adlarını ve bu metodların parametrelerini içerir. Gerçekleştirim ilişkisi, kesikli bir çizginin ucuna yerleştirilmiş içi boş bir üçgen ile gösterilir.

9

10 Plotter.java package examples.simple.client; import java.util.ArrayList; import java.util.List; import examples.simple.model.Circle; import examples.simple.model.Drawable; import examples.simple.model.Rectangle; import examples.simple.model.Shape; import examples.simple.model.Line; class Plotter { public static void main(String[] args) { List<Drawable> drawables = new ArrayList<Drawable>(); Shape s = new Circle(); drawables.add(s); s = new Rectangle(); Line l = new Line(); drawables.add(l); for (Drawable drawable : drawables) { drawable.draw(); }

11 Shape.java package examples.simple.model; public abstract class Shape implements Drawable { private Point center; public Point getCenter() { return center; } public void setCenter(Point center) { this.center = center;

12 Drawable.java package examples.simple.model; public interface Drawable { public void draw(); }

13 Rectangle ve Circle Sınıfı
Rectangle.java package examples.simple.model; public class Rectangle extends Shape { public void draw() { System.out.println("Drawing a rectangle...."); } Circle.java public class Circle extends Shape { System.out.println("Drawing a circle....");

14 Line.java package examples.simple.model; public class Line implements Drawable{ public void draw() { System.out.println("Drawing a line"); }

15 UML Sınıf ve Değişkenleri Örneği
Aşağıdaki UML diagramındaki sınıfları(class) ve değişkenleri tanımlayınız. Müşteri sınıfı hesap sınıfından extend edilecektir. Müşteri ve hesap sınıflarının constructorları olduğu varsayılacaktır. Banka sınıfının içindeki hesap bilgileri metodu parametre olarak müşteri ve hesap nesnelerini alacak ve ekrana müşteri ad, soyad, hesabın para cinsi (tl,dolar,euro vs.) ve miktarını yazacaktır.

16 Class Hesap{ public int hesap_id; public String para_cinsi; public int niktar Hesap(){ //varsayılan constructor } Class Musteri extends Hesap{ public int id; public String ad; public String soyad; Musteri(){ //varsayılan constructor }}

17 Class Banka{ public String banka_ad; Hesap hesap; Musteri musteri; Banka(){ //bankanın constructorı hesap = new Hesap(); musteri = new Musteri(); } public void hesap_bilgileri(String banka_ad, Hesap hesap, Musteri musteri){ System.out.println("Banka : " + banka_ad); System.out.println("Musteri : " + musteri.ad +" "+musteri.soyad); System.out.println("Hesap : " + hesap.para_cinsi); System.out.println("Banka : " + hesap.miktar);

18 UML Editor- Ornek 1

19 Main(test)

20 Polygon.class

21 Ucgen.class

22 Dortgen.class

23 UML Editor- Ornek 2

24 Test2.java

25 Calisan.class(interface)

26 Programci.class

27 Mudur.class

28 Satis.class

29 Sekreter.class


"BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları