Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye
BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
SAĞLIK PERSONELİ KORUYUCU HEKİMLİĞİ NE KADAR TANIYOR. Ömer Seylan
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Tıp Fakültesi Birinci ve İkinci Sınıf Öğrencilerinin Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Yöntemleri Hakkında Bilgi, Tutum ve Davranış Farklılıkları  Hazırlayanlar:
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ ***** Prof.Dr. Mustafa Ergün
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
İNFERTİLİTE TEDAVİSİ İÇİN BAŞVURAN ERKEK HASTALARDA TAMAMLAYICI VE ALTERNATİF TIP YÖNTEMLERİ KULLANIMI H.Volkan ACAR, Aydın KENDİRCİ, Kubilay VİCDAN,
100 SORUDA KAVRAM HARİTALARI İLE FONKSİYON ANALİZİ & MANTIK
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
ÖMER ÖZDEMİR NE DERSENİZ ÇARPIM TABLOSUNA BAKALIM MI.
Soruya geri dön
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
Özel Üçgenler Dik Üçgen.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
BESLENME ANEMİLERİ VE KORUNMA
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Sayı Doğrusunda Toplama İşlemi Yapalım
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Türkiye’de Kayıt Dışılık
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
Hacettepe Üniversitesi Hacettepe Sanat Müzesi
4 X x X X X
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
Metin’in yaşı kardeşinin yaşının 3 katı kadardır
BİR ORGAN BİR HAYAT.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.

14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
Proje Konuları.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti olmuştur. Bu çalışma tıp fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş sırasının dönem içindeki öğrenci başarısına etkisi ve nedenlerinin araştırılması amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Gereç ve Yöntem: Bu çalışma 2012 Eylül ayında kesitsel bir araştırma olarak yapıldı. Anket her sınıftan 10’ar kişi seçilmek üzere toplam 50 kişiye demogratif özellikleri dikkate alınmak üzere bazı sorular yönlendirilerek yapıldı. Bulgular: Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 21,72±1,52 yıldı. Öğrencilerin %48’i (n=24) kadın, %52’si (n=26) erkekti. Katılımcıların ortanca giriş sırası 68,50 iken ortanca dönem sonu başarı sırası 72,00 idi. Ülkedeki bürokratik problemlerin etkili olmasına erkeklerin %50’si (n=13) evet, %50’si (n=13) hayır derken; kızların %20,8 (n=5) evet, %79,2 (n=19) hayır cevabını verdi (Ki Kare:4608,p=0,032). Aile içi ilişkilerin etkisine erkeklerin %73,1’i (n=19) evet, %26,9’u (n=7) hayır cevabını; kızların %83,3’ü (n=20) evet, %16,7’si (n=4) hayır cevabını verdi (Tablo 1). Tıp fakültesine öğrencilerinin %90’ı (n=45) isteyerek, %10’u (n=5) istemeyerek geldiği belirtti. “Hayat koşullarının başarınıza etkisi var mıdır?” sorusuna öğrencilerin %78’i (n=39) evet, %22’si (n=11) hayır cevabını verdi. Fakülteye giriş sırası ile dönem sonu başarısı arasında ilişki yoktu (p>0,05; Tablo 2). Sonuç: Sonuç: Tıp fakültesine giren öğrenciler arasında fakülteye giriş sıralaması ile okul başarı sırası arasında bir ilişki olmadığı görüldü. Bununla birlikte fakülteye giriş sırasına göre okul başarısının düştüğü görülmüştür. Bu durum öğrencilerin tıp fakültesine isteyerek gelip gelmediği, ülkede bürokratik problemlerin etkili olması, hayat koşullarının başarıyı etkilemesi ve özelliklede aile içi ilişkiler gibi birçok faktörün bir arada olmasından kaynaklanabilir. Tıp fakültesi uzun, yorucu ve daha fazla emek isteyen bir bölüm olduğundan sosyal aktiviteler, öğrenme yöntemleri ve stresle baş çıkma eğitimleri gibi öğrencilerin motivasyonlarını yüksek tutacak faaliyetlere yer verilmesi faydalı olabilir. TIP FAKÜLTESİNE GİRİŞ VE DÖNEM İÇİNDEKİ BAŞARININ KORELASYONU Hazırlayanlar: Orkun TURAN, Hasan ACAR, Said Talha ZENGİN, Havin YÜCE, Fatma İLHAN Sunanlar: Samet USTA, Ömer Faruk GEÇİN Danışman: Doç. Dr. Turan SET (Aile Hekimliği AD) Tablo 1. Tablo 1. Fakülteye giriş sırasının okul başarısına etkisi ile ilgili sorulara verilen cevapların dağlımı. SORULAR EvetHayır n % Bir meslekte çalışıyor musunuz? Tıp fakültesine isteyerek mi geldiniz? Giriş sırasının fakülte başarısına etkisi var mıdır? Hayat koşullarının başarınıza etkisi var mıdır? Devam durumunun başarınıza etkisi var mıdır? Arkadaş çevrenizin başarınıza etkisi var mıdır? Sağlık durumunuzun başarınıza etkisi var mıdır? Uyku düzeninin başarınıza etkisi var mıdır? Aile içi ilişkilerinizin başarınıza etkisi var mıdır? Ülkemizdeki bürokratik problemlerin başarınıza etkisi var mıdır? Tablo 2. Tablo 2. Fakülteye giriş sırasının okul başarısına etkisi. Spearman korelasyon analizi Dönem sonu başarı sırası Giriş Sırası Korelasyon katsayısı0,031 P değeri0,829 n50