YALIN YÖNETİM VE KAIZEN 02.10.2013 Onur ARTIIŞIK Organizasyonel Gelişim Uzmanı İnsan Kaynakları Direktörlüğü
Yalın 5S BULT-IN-QUALITY HOSHIN KANRI HEIJUNKA KANBAN TPM KAIKAKU YAMAZUMI SMED KAIZEN ONE PIECE FLOW YOKOTEN JUST-IN-TIME GENCHI GENBUTSU VSM OOBEYA MILK-RUN POKA YOKE JIDOKA A3
Yalın
Yalın Az Görsel Basit Dengeli Gerçek İhtiyaç
Yalın = Gerçek İhtiyaç
Yalın Yalın, kaynakları daha etkin kullanarak müşteri gözüyle değeri üretmek ve teslim etmek için kullanılan kavramlar, ilkeler ve araçlar sistematiğidir. Tedarikçi Proses Müşteri Proses değer
Yalın
Yalın Düşünce’nin Ana Amacı Aktiviteler kavram son kullanıcı israf değer Para dönüşü
Yalın Düşünce’nin 5 İlkesi Değer (Value) Değer Akışı (Value Stream) Sürekli Akış (Flow) Çekme (Pull) Mükemmellik (Perfection)
Değer Değer, müşterinin istediği (ödemeye razı olduğu) şeyi doğru zamanda, doğru kalitede, doğru miktarda ve doğru şekilde sunmaktır.
İsraflar Üretim Süreçlerindeki İsraflar Ofis Süreçlerindeki İsraflar Aşırı Veri Üretimi Bekleme Aşırı İşlem Aşırı Envanter / Stok Aşırı Envanter Düzeltme Gereksiz Çalışan Hareketi Gereksiz Taşıma Gereksiz Veri Taşıma
Yalın Düşünce’nin 5 İlkesi Değer (Value) Değer Akışı (Value Stream) Sürekli Akış (Flow) Çekme (Pull) Mükemmellik (Perfection)
Değer Akışı Değer akışı, bir ürünü veya hizmeti başlangıcından sonuna kadar tamamlamak için gerekli değer yaratan ve yaratmayan bütün adımlardır. Tedarikçi Proses Müşteri Proses
Değer Akışı Tesco (İngiltere) Toplam Akış Süresi: 319 gün Toplam İşlem Süresi: 3 saat Tesco (İngiltere)
Değer Akışı Haritası (Örnek)
Yalın Düşünce’nin 5 İlkesi Değer (Value) Değer Akışı (Value Stream) Sürekli Akış (Flow) Çekme (Pull) Mükemmellik (Perfection)
Akış Tedarikçi Proses Müşteri Proses İdeal Durum Akış
Yalın Düşünce’nin 5 İlkesi Değer (Value) Değer Akışı (Value Stream) Sürekli Akış (Flow) Çekme (Pull) Mükemmellik (Perfection)
Çekme Her aşamanın bir öncekinden talep etmesi Bir sonraki prosesin (müşteri) istediği ürün/hizmet tipini, istenen miktarda (daha çok değil) ve istediği zamanda (daha önce değil) üretmek. Nihai müşterinin talebinden tüm aşamaları geriye doğru izlemek. Tedarikçi Proses Müşteri Proses değer
Yalın Düşünce’nin 5 İlkesi Değer (Value) Değer Akışı (Value Stream) Sürekli Akış (Flow) Çekme (Pull) Mükemmellik (Perfection)
Mükemmellik Daha iyisi daima vardır. İsrafı daha da azaltacak yeni yollar her zaman bulunabilir. Herkes sistemin bütününü görebilir ve iyileştirme fikirleri üretebilir.
Kaizen Japonca “iyiye doğru değişim, sürekli iyileştirme” anlamına gelir.
PUKÖ Çevrimi (Planla, Uygula, Kontrol et, Önlem al)
PUKÖ Çevrimi Faz-3 Faz-2 Faz-1 Standartlaştırma (takoz) P U K Ö P U K
Ofis Kaizen P U Ö K Problem Tanımı Kök Neden Analizi Hedef Karşı Tedbir Açıklaması Ö Standartlaştırma Yayılım? K Sonuçların Doğrulanması
Mükemmel Proses
Mükemmel Proses
Mükemmel Proses
Mükemmel Proses
Mükemmel Proses
Mükemmel Proses
Mükemmel Proses
Okuma Listesi