YALIN YÖNETİM VE KAIZEN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
WCM – DÜNYA KLASINDA ÜRETİM PROGRAMI
Advertisements

DEĞER AKIŞ HARİTALANDIRMA
TAM ZAMANINDA ÜRETİM (JUST IN TIME MANUFACTURING)
JUST IN TİME PRODUCTION (TAM ZAMANINDA ÜRETİM)
Lojistik Yönetimi Ders – III
SAĞLIK HİZMETLERİNDE YALIN YÖNETİM
WCM – DÜNYA KLASINDA ÜRETİM PROGRAMI
DEĞER YÖNETİMİ – Ülkü Kulaç
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KOBİLERDE YALIN DÖNÜŞÜM Bitirme Ödevi Sunumu Hazırlayanlar : Çağlar.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
YALIN DÜŞÜNCE * Mevcut, doyuma ulaşmış pazarlar ve globalleşme sonucu artan çetin rekabet koşullarında, sanayi evriminin kitle üretimi sonrası süreçte,
Konuları hakkında temel bilgi sahip olacaksınız.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
YALIN DÖNÜŞÜM Ülkü Kulaç 23 Ekim 2009.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
YALIN ÜRETİM Turgut Evin Berk Berber.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
TKY 405 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ CROSBY’ NİN KALİTEYE BAKIŞ AÇISI
YALIN DÖNÜŞÜMDE LİDERLİĞİN ROLÜ
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
TPM (Toplam Verimli Bakım)
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
8 – 1 Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall. Yalın Üretim 8 For Operations Management, 9e by Krajewski/Ritzman/Malhotra.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
YALIN ÜRETİMDE STOKSUZ ÜRETİM YÖNTEMLERİ
OUTSOURCING (DIŞARIDAN KAYNAK KULLANIMI)
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ Kalite Yönetim Sistemi Eğitim Sistem Mühendisliği …….. Süreci …… Bürosu …… Şubesi Süreç İyileştirme.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
JIT ve Yalın Üretim.
YALIN SİSTEMLER. YALIN SİSTEMLER - YALIN SİSTEM YAKLAŞIMINI KULLANARAK SÜREKLİ İYİLEŞTİRME - YALIN SİSTEMLERDE TEDARİK ZİNCİRİ KONULARI - YALIN SİSTEMLERDE.
Toplam Kalite Yönetimi
FABRİKA VE PROSES TASARIMI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İyi bir akla sahip olmak yeterli değildir
Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma
YALIN YÖNETİM YALIN SAĞLIK.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
YALIN UYGULAMALARI 2020 Stratejik Planı Mart 2017.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
TOYOTA ÜRETİM SİSTEMİ GÖZDE GÖKSEL.
SIFIR HATA.
YER TEMİZLEME MAKİNASI
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
NIOSH KALDIRMA EŞİTLİĞİ VE BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ DR.BÜLENT ASLANHAN TOFAŞ İŞYERİ HEKİMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN YÖNETİMDE BAŞARI Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
Sunum transkripti:

YALIN YÖNETİM VE KAIZEN 02.10.2013 Onur ARTIIŞIK Organizasyonel Gelişim Uzmanı İnsan Kaynakları Direktörlüğü

Yalın 5S BULT-IN-QUALITY HOSHIN KANRI HEIJUNKA KANBAN TPM KAIKAKU YAMAZUMI SMED KAIZEN ONE PIECE FLOW YOKOTEN JUST-IN-TIME GENCHI GENBUTSU VSM OOBEYA MILK-RUN POKA YOKE JIDOKA A3

Yalın

Yalın Az Görsel Basit Dengeli Gerçek İhtiyaç

Yalın = Gerçek İhtiyaç

Yalın Yalın, kaynakları daha etkin kullanarak müşteri gözüyle değeri üretmek ve teslim etmek için kullanılan kavramlar, ilkeler ve araçlar sistematiğidir. Tedarikçi Proses Müşteri Proses değer

Yalın

Yalın Düşünce’nin Ana Amacı Aktiviteler kavram son kullanıcı israf değer Para dönüşü

Yalın Düşünce’nin 5 İlkesi Değer (Value) Değer Akışı (Value Stream) Sürekli Akış (Flow) Çekme (Pull) Mükemmellik (Perfection)

Değer Değer, müşterinin istediği (ödemeye razı olduğu) şeyi doğru zamanda, doğru kalitede, doğru miktarda ve doğru şekilde sunmaktır.

İsraflar Üretim Süreçlerindeki İsraflar Ofis Süreçlerindeki İsraflar Aşırı Veri Üretimi Bekleme Aşırı İşlem Aşırı Envanter / Stok Aşırı Envanter Düzeltme Gereksiz Çalışan Hareketi Gereksiz Taşıma Gereksiz Veri Taşıma

Yalın Düşünce’nin 5 İlkesi Değer (Value) Değer Akışı (Value Stream) Sürekli Akış (Flow) Çekme (Pull) Mükemmellik (Perfection)

Değer Akışı Değer akışı, bir ürünü veya hizmeti başlangıcından sonuna kadar tamamlamak için gerekli değer yaratan ve yaratmayan bütün adımlardır. Tedarikçi Proses Müşteri Proses

Değer Akışı Tesco (İngiltere) Toplam Akış Süresi: 319 gün Toplam İşlem Süresi: 3 saat Tesco (İngiltere)

Değer Akışı Haritası (Örnek)

Yalın Düşünce’nin 5 İlkesi Değer (Value) Değer Akışı (Value Stream) Sürekli Akış (Flow) Çekme (Pull) Mükemmellik (Perfection)

Akış Tedarikçi Proses Müşteri Proses İdeal Durum Akış

Yalın Düşünce’nin 5 İlkesi Değer (Value) Değer Akışı (Value Stream) Sürekli Akış (Flow) Çekme (Pull) Mükemmellik (Perfection)

Çekme Her aşamanın bir öncekinden talep etmesi Bir sonraki prosesin (müşteri) istediği ürün/hizmet tipini, istenen miktarda (daha çok değil) ve istediği zamanda (daha önce değil) üretmek. Nihai müşterinin talebinden tüm aşamaları geriye doğru izlemek. Tedarikçi Proses Müşteri Proses değer

Yalın Düşünce’nin 5 İlkesi Değer (Value) Değer Akışı (Value Stream) Sürekli Akış (Flow) Çekme (Pull) Mükemmellik (Perfection)

Mükemmellik Daha iyisi daima vardır. İsrafı daha da azaltacak yeni yollar her zaman bulunabilir. Herkes sistemin bütününü görebilir ve iyileştirme fikirleri üretebilir.

Kaizen Japonca “iyiye doğru değişim, sürekli iyileştirme” anlamına gelir.

PUKÖ Çevrimi (Planla, Uygula, Kontrol et, Önlem al)

PUKÖ Çevrimi Faz-3 Faz-2 Faz-1 Standartlaştırma (takoz) P U K Ö P U K

Ofis Kaizen P U Ö K Problem Tanımı Kök Neden Analizi Hedef Karşı Tedbir Açıklaması Ö Standartlaştırma Yayılım? K Sonuçların Doğrulanması

Mükemmel Proses

Mükemmel Proses

Mükemmel Proses

Mükemmel Proses

Mükemmel Proses

Mükemmel Proses

Mükemmel Proses

Okuma Listesi