Nielsen Online Panel’i Neden Tercih Etmeliyiz?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Edirne Bölge Müdürlüğü
Advertisements

ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ İZİN ve DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Performans, etkinlik, erişim ve fiyat önemli ise...
Facebook Reklamları.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
İNTERNET.
ÜPK FİNAL ÖNCESİ ÇALIŞMA SORULARI
2 3 ÜST YÖNETİMİN LİDERLİĞİNDE, TAKIM HALİNDE BELİRLENEN HEDEFLER DOĞRULTUSUNDA, İŞLETME PROBLEMLERİNE GÖRE ÇÖZÜM BULUNMASIDIR. 4.
e-Danışmanlık Açıköğretim Sisteminde
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
3. Sonuç Kriterleri Puanlama Matrisleri
Projenin Yürütülmesi ve KAPANIŞ
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
PROJE KAVRAMI Artık iş sonuçlarımızın başarısı, yürüttüğümüz projelerin başarısı ile gerçekleşiyor… y.
Sektöründe 10 Yıllık deneyimle ispatlanmış olsa gerek ki Telekomünikasyon sektörü sonu olmayan, yıl geçtikçe kendisini yenileyen yapısı ile ticari anlamda.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
ARAŞTIRMAÖNERİLERİRESEARCHLAYOUT DbaseCATI. 2 MODEL YAPISI CATI (Computer Aided Telephone Interview), Bilgisayar destekli telefonla anket sistemidir.
Araştırma Yöntemleri.
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM; AKILCI İLAÇ KULLANIMI Doç. Dr. Hanefi Özbek
BBY Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
Yaşar Tonta, İrem Soydal 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi.
Lojistikte & Tedarik Zinciri Yönetiminde Üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)
Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Reklam Endeksi Nielsen Media Research & Nielsen Consumer İşbirliği İle Yürütülmektedir.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
1 “Selas-KALITATIF” GRUP GÖRÜŞMELERİ MODELİ. Selas-KALITATIF Modeli “Paket Çözüm” “Selas-KALITATIF” Soyut kavramların, somut bilimsel temellere oturtulması.
EV-NET Projesi ALTIN FORMÜL 5: SIFIR AİDAT ! “ 0 “ SIFIR AİDAT ! “ 0 “
iPara Üyeliksiz Ödeme Altyapısı
Siyasal Eğilimler Aralık 2014 Kudret Akay. Araştırmanın Amacı KKTC seçmenin özellikle Kıbrıs sorununun çözümü konusundaki tercihlerini belirlemek.
Siyasal Eğilimler Ocak 2015
HAFTA I.
PARAMETRİK ANALİZ TEKNİKLERİ
HALK KÜTÜPHANELERİ SOSYAL AĞLARDA HALK KÜTÜPHANELERİNE ERİŞİM.
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı İşbirliği Projeleri( Dizin )
ÖLÇME NEDİR? ►Ölçme ya da ölçüm, bilinmeyen bir büyüklüğün aynı türden olan, ancak bilinen bir büyüklükle kıyaslanmasına denir. ►Diğer bir deyişle, bir.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
İLETİŞİM ÇÖZÜMLERİNDE ENTEGRASYON
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
VERİLERİN DERLENMESİ VE SUNUMU
E-postanın nasıl kullanılır?
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
Çevik Metodolojiler mi Geleneksel Metodolojiler mi?
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
Anket Hazırlama.
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
NetKafem Kullanımı Basit, Maliyeti Düşük, İşlevleri Güçlü
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
Araştımanın Kapsamı Her ay Türkiye kent / kır genelini temsili nitelikte, toplam 18 ilde gerçekleştirilen OMNIBUS araştırmanın EYLÜL ayı çalışmasında C-LINE.
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SU KAYIPLARI KONTROLÜ EĞİTİMİ 26 EYLÜL 2016 Hakan KÜTÜK Abone İşleri Daire Başkanı.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
TKY UYGULAMASI.
YER TEMİZLEME MAKİNASI
Klinik Bilgi Sistemleri
Sunum transkripti:

Nielsen Online Panel’i Neden Tercih Etmeliyiz? Nielsen Media Research & Nielsen Consumer İşbirliği İle Yürütülmektedir

NEDEN ONLINE KULLANILMALI Yüzyüze anket yöntemi giderek pahalı olmaktadır. Etrafı çevrili sitelerde yaşayan topluluklar / binalar erişim engellerle karşılaşmakta, sakinler evde bulunmamakta ( daha ziyade çalışmakta, sosyalleşmektedirler) CLT rasgele değildir – seçili yerlerde uygun bir örnek değildir. Telefon anket yöntemi – listelenmemiş numaralar, çok azı sabit hatlı ev aleti, yanıtlanmayan / bakıcı ya da sesli mesajla yanıtlanan telefonlar, görüşmeciler çağrıda bulunduğunda insanlar o an evde değildir. Postayla anket yöntemine çok az yanıt veriliyor Ancak dünya daha açık ve rekabete dayalıdır, sezgiler hiç bu kadar önemli olmamıştı. Pek çok karar için sezgiler üretmede Online iyi bir çözümdür . Page 2 2

NEDEN ONLINE KULLANILMALI Daha ucuz – hiçbir görüşmeci maliyeti oluşmaz Tasarruf ediniz, daha büyük örnek büyüklüğüne yatırım yapınız. Görsel & Etkileşimli Daha doğru marka ve reklam hatırlama sonuçları Net şekilde sunulan Kavramlar (paketler, haberleşmeler, görüntüler) Yanıtlar daha fazla değerlendirilir, ve daha kapsamlıdır Büyük markaların aşırı vurgulanması azalır, daha küçük markalar daha iyi hatırlanır Daha yakın zamanda ya da sık kullanım daha iyi hatırlanır. Genellikle daha kapsamlı motamolar Page 3 3

ONLINE KULLANMAK İÇİN DAHA FAZLA NEDEN Daha fazla dürüstlük, özellikle hassas soruları yanıtlama Örnek vermek gerekirse, özel etiketli satın alma, tıbbi koşullar, toplumsal olarak daha az kabul edilebilir kategorilerin kullanımı Etkileşimli ölçeklere ilişkin ölçekler, daha iyi analiz için daha ayrım gözetici olabilir. Mantıklama ve rasgelleme olarak kurulmuştur, doğruluğu arttırır ve eğilimleri azaltır Daha yüksek yanıt oranları daha iyi kaliteye sevk eder Kendileri için uygun olduğunda denekler anketi tamamlar. Hiçbir görüşmeci eğilimi veya hatası yoktur Daha hızlı devir zamanı, daha çabuk kararlar Gerçek zamanlı mevcut veriler Page 4 4

KLASİK METHODLARA KIYASLA ONLINE Yüz yüze& CAPI CATI Online Deneklere erişebilme (Kapsama) Zor Tamam İyi Trend liderlerine erişebilme Düşük Yanıt oranları, denek uygunluğu Yüksek Proje geri dönüşü Daha yavaş Orta Daha hızlı Maliyet (CPI) Daha yüksek Daha düşük Grafikler & Video Daha zor Hayır Kolayca Görüşmeci eğilimleri, hatalar, uygunsuzluk Olası Hiçbiri Değerlendirilen yanıtlar Daha iyi Hassas sorulara doğru yanıtlar Gerçek zamanlı veri Page 5 5

ONLINE İÇİN NEDEN NIELSEN 25.000 üzeri proje ve 25.000.000 üzeri görüşme yapılmıştır 50+ ülkede 40+ farklı dil Derin Online deneyim Örnek tasarımı Online için özel anket tasarlama Çalışmaları Geleneksel metodolojilerden Online’a taşıma Küresel çapta özel Online destek ekipleri Programlamada, örnek yönetiminde ve kalite kontrolde kapsamlı deneyim Nielsen panel yönetiminde küresel liderdir – panellerin nasıl yönetileceğini biliriz Nielsen ile ilk Online panel 1999’de kurulmuştur. Online paneller şimdi 20’i aşkın ülkede mevcuttur Kapsamlı kalite yönetimi ve lider araştırma standartlarına uygunluk (ESOMAR’in 26 sorusuna verdiğimiz yanıtlara bakınız) Page 6 6

ONLINE İÇİN TASARLANAN ARAŞTIRMA MODELLERİMİZ Çevrimiçi Bülten Panoları Marka Sağlık Kazanan Markalar Fiyatlandırma Doğru fiyatlandır Ambalaj Değerlendirme Packs@Work Müşteri Deneyimi EQ Haberleşme Takibi Kazanan Markalar AdTrack Çevrimiçi Ajandalar Kavram Değerlendirme Concepts@Work Webnography Uzunlamasına Çalışmalar Reklam Değerlendirme Ads@Work Page 7 7

60 ülkede Online panel kapsamımız 25+ ülkede paneller,30+ ülkede akredite tedarikçiler Page 8 8

Örneklemimiz Watchbuilder Standartlarına göre seçilmiştir Çalışmanın teknik koşulları, kota ve ayırıcıları bazında geçerli panelistlerden rasgele seçilen örnek Geçerli panelistler , kara listeye alınmış panelistleri, yakın zamanda tamamlanan yada kısmen tamamlanan anketli panelistleri dışlar. Hatırlatıcı e-postalı aşamalı davetiyenin yayımlanması Page 9 9

Anket ve veri kalitesi kontrolleri aracılığı ile Her proje için standart kalite kontrolleri: Özellikle Online ortamında kullanılmak ( fielding Çevrimiçi) için tasarlanmış anket formları programlama öncesinde tasarlanmış ve kontrol edilmiştir Anket işini ve veri kalitesini geliştirmek için etkileşim özelliğini kullanınız. Anket formları tamamen Online olarak test edilmiştir Bir proje için özel olarak belirtilmiş olması halinde Veri kalite kontrolü aşağıdaki hususları kontrol eder: Normalin ötesinde hızlı bir şekilde tamamlanmış olan anket formlarını tespit etmek için görüşme süresi kontrolü Yanıtlardaki kabul edilmez bir şekilde düşük tutarsızlığı-farkı tespit etmek için kılavuz yanıt kontrolü Çoktan seçmeli sorulara kabul edilmez şekilde verilen tutarsız yanıtları tespit etmek için çoklu yanıt kontrolü Düşük kaliteyi / hiçbir yanıt verilip verilmediğini tespit etmeye yönelik açık soru kontrolü ilgili olan suretleri tespit etmeye yönelik IP adres kontrolü Page 10 10

Diğer Yöntemler ve Online Sonuçları Kıyaslama Aşağıdaki slaytlar çevrim dışı ve Çevrimiçi sonuçlara ilişkin yapılan kıyaslamalardan ibarettir Farklı metodolojilerde sonuçların farklılık göstermesi beklenirken örnek ve sonuçlar tipik olarak aynıdır İddia edilen kategori tesiri tipik şekilde aynı örneği takip eder İddia edilen ve kullanılan marka genellikle ve tipik olarak aynı örneği takip eder Daha az sıklıkta kullanılan markaları algılayan daha fazla değerlendirilen yanıtlara nedeniyle İddia edilen ve kullanılan marka sayısı tipik olarak daha yüksek oranda Çevrimiçidir Daha küçük markalara ( başka bir deyişle kendi başına haberdar olma) ve daha uzakta kullanıma ( başka bir deyişle geçen 12 ay) ilişkin metrikler tipik olaark daha yüksek oranda Çevrimiçidir Sosyal olarak daha az kabul edilebilir ve daha hassas davranış daha doğru hatırlanır Tipik olarak daha zengin açık uçlu yanıtlar ve hoşnut olunmayan noktaları ifade etmede ve daha büyük isteksizlik Aşağıdaki hususlara göre belirlenen slaytlar bizim yapılandırılmış Paralel Test Programımızda yer alır 100 parallel test 24 kullanıcı Kategori aralığı Nielsen Taban çalışmaları kullanılarak yürütülmüştür – çok etkindir PTP Page 11 11

Örnek: Benzer Finansal Ürün Tesiri New Zealand Page 12 12

Örnek: Geçen üç aylık kullanım benzer bir örneği izler ancak daha fazla değerlendirilen yanıtlardan dolayı daha küçük kategorilerin kullanımına dair daha güçlü bir hatırlama söz konusudur Hong Kong Page 13 13

İki parti tercihli sonuç ‘Diğerlerinde’ yer alır Örnek: Nielsen Online seçimi 2004 Avusturalya seçim sonucunu diğer yöntemler kadar doğru ön görmüştür. Televizyon istasyonu için yürütülen kendi kendini seçen(=Online self selected poll) ONLINE seçim Online CATI ELECTION OUTCOME Örnek büyüklüğü: n=5,141 n=1,997 n = 2,029 % İki parti tercihli sonuç ALP 53 48 46 47 KOALİSYON 52 54 RMSE 1.0 İlk oylama niyeti 42 37 38 40 49 Yeşiller 7 8 Demokratlar 1.5 2 1 Tek Ulus ‘Diğerlerinde’ yer alır Diğerleri 9 6 5 0.8 Channel 9 – unweighted ACNielsen Çevrimiçi – weighted to Çevrimiçi population (Panorama) ACNielsen Offline – weighted to total population (age, gender, location) Australia Page 14 14