10.Örnek Olay Çalışması Cep Telefonu ve Diğer Bağımlılıklar: Motosiklet sürücüsü cep telefonu ile konuşuyor! Okulun basketbol takımı, katıldığı turnuvada.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
9.Örnek Olay Çalışması Emniyet Kemeri Kullanımı: Doktor bey yaralandı!
Advertisements

ÇOCUK VE TRAFİK.
İŞ BAŞI EĞİTİMİ (TOOLBOX TALK)
Tartışma Soruları: Olay nerede, ne zaman, hangi şartlarda oluşmuştur?
Gece Yürüyüşlerinde Önlem Alıyorum
NOSTALJİ GRUBU - Ayla ARSEVEN - Sevda DOĞAN - Ülkü ÜLKER - Aysel YILDIRIM - İsmail YÜKSEL.
HAZIRLAYAN Zekiye AŞGIN
Cep Telefonlarının Yaydığı Radyasyon ve Sağlık Riskleri
CAN GÜVENLİĞİM İÇİN TRAFİK İŞARETLERİNİ ve KURALLARINI ÖĞRENİYORUM
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
TRAFİK HAFTASI.
BİSİKLET KULLANMA KURALLARI
10 OTOMOBİL SÜRÜCÜSÜNÜN SORUMLULUĞUNU TEK BAŞINIZA ÜSTLENİYORSUNUZ MİNİBÜS SÜRÜCÜLERİ : YOLCULARINIZIN GÜVENLİĞİNİ TEHLİKEYE DÜŞÜRECEK İNDİRME VE BİNDİRME.
Çok katmanlı bir yapıya sahip olan trafik güvenliği, hepimizi ilgilendiren ve ülkemiz açısından en önemli toplumsal/yaşamsal sorunlardan biri. Dünya Sağlık.
TRAFİKTEYİM.
A-TAŞITLAR Taşıtlar, insan, hayvan ve yük taşımada kullanılan araçlardır. Bisiklet, otobüs, tren, uçak bunlardan birkaçıdır. Taşıtlarla bir yerden bir.
TRAFİKTE KURALLARI GRUP SPY ÖĞRENME ÖRNEĞİ Kibire ESEN.
2.Örnek Olay Çalışması Trafik Ortamında İletişim ve Saygı: Bir yaşlı yaralandı! Yazın ilk günleri başlamıştı, sınıfta ancak kapı ve pencereler açık ders.
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
Gençler ve Yol Güvenliği
TRAFİK İŞARETLERİ Trafik Görevlisinin İşaretleri
Saygıdeğer Öğretmenim ve Sevgili Arkadaşlar
TRAFİKTE SORUMLULUK.
TRAFİK DERSİ TRAFİK DERSİ.
TRAFİK KURALLARI KARAYOLLARINDA TRAFİĞİN AKIŞI VE KARAYOLUNUN KULLANILMASI KURALLARI DÖNÜŞLER DOĞRULTU DEĞİŞTİRME ARAÇLARIN MANEVRALARINA DAİR KURALLAR.
2.SINIF OKUL HEYECANIM < 2. BÖLÜM >.
ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ
Kazaların Başlıca Nedenleri DDikkatsizlik AAlkol UUykusuzluk AAksamalar ( Önlem Almama,vb) KKorkaklık Ve Kararsızlık SSis YYola Atlama BBuzlu.
Bu sunuda TBM için hazırlanmış olan «Alkolsüz Bir Hayat İçin» adlı (Metin: Uğur Evcin, 2014, İstanbul: Yeşilay Yayını) broşürden yararlanılmıştır. Sunudaki.
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
TRAFİK.
Avrupa’da hız algısı Bugün Avrupa trafiğinde aşırı hız yaptığınız zaman polis sizi kanunlardan kaçıyorsunuz diye değerlendiriyor. Bu kadar hızlı gittiğine.
Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri
Konu : Karayolu Yapısı ve Trafik İşaretleri
YENİ KELİMELER 12.DERSİN TERCEMESİ Günümüzde, yollardaki ulaşım araçları büyük bir hızla artmıştır. Bugün yollarımız otomobiller, kamyonlar, otobüsler.

ŞÜKRAN AŞKINCI 1-C SINIF ÖĞRETMENİ
TRAFİK Ve İLK YARDIM DERSİ
Ulaşım; Deniz yolu, hava yolu, demir yolu ve kara yolu ile sağlanmaktadır. Ulaşım türleri arasında en yoğun kullanılan kara yolu ulaşımıdır. Kara yollarında.
ALKOLÜN SÜRÜCÜ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Ceyhun Yüksel. Yayaların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hâl ve hareketleri trafik olarak adlandırılır. Kamuya açık olan bu alandan herkesin.
MADDE BAĞIMLILIĞI.
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ (Özel Öğretim Şubesi)
TRAFİK KAZALARI VE NEDENLERİ
: TRAFİK IŞIKLARI :. Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece.
Konu : Sigorta – Trafik Cezaları – Trafik Suçları
Konu : Araçların Manevraları (Dönüşler)
Konu : Geçiş Hakkı – Geçiş Kolaylığı – Geçiş Üstünlüğü
1-) Uyuşturucu ve keyif verici maddeleri alarak araç kullandıkları tespit edilenler için aşağıdakilerden hangisinin yapılması yanlıştır? A) Eylemin gerektirdiği.
Konu : Öndeki Aracı Geçme – Geçilen Araç Sürücüsünün Uyacağı Kurallar
TRAFİK SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ Zeynel BAYŞEKER Trafik Eğitimcisi BÖLGE TRAFİK DENETLEME ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
TRAFİK VE ÇEVRE DERS NOTLARI
Güvenli Sürüş Teknikleri
  ALKOL VE SÜRÜCÜLÜK Bilimsel araştırmalar alkolün hiç bir seviyesinin sürücülük için güvenli olmadığını göstermektedir. Bütün ülkeler yasal alkol limitini.
TRAFİK KAZALARI VE TRAFİK CEZALARI.
DURMA DURAKLAM VE PARK ETME KURALLARI DURMA: Görevli kişilerce verilen dur emrinde, sesli, işaretli dur emrinde, kırmızı ışıkta,işaret.
GEREKSİZ YERE YAVAŞ SÜRME VE YAVAŞLAMA YASAĞI
Taşıt Yolundan Karşıdan Karşıya Nerelerden ve Nasıl Geçmeliyiz ?
TRAFİK DERSİ TRAFİK DERSİ.
2009 Yılı Trafik Kazaları SON 20 YILDA  5.5 milyon trafik kazası  160 Bin Ölü (Milyonlarca öksüz çocuk)  2.2 Milyon yaralı ve sakat  5 Milyar dolar.
TRAFİK KAZALARI. Trafik Kazalarının Nedenleri Nelerdir?
KARA YOLLARINDA UYULMASI GEREKEN KURALLAR KARA YOLUNDA ŞERİT TAKİP KURALLARI Gidişe ayrılan yol bölümünün en sol şeridini sürekli işgal etmemek Geçme,dönme,durakla.
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
Güvenli Sürüş Teknikleri Güvenli sürüş teknikleri eğitimi, otomobil, minibüs, otobüs, kamyon, kamyonet, çekici, tır ve motosiklet gibi trafiğe çıkan her.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI
KARAYOLUNUN KULLANILMASI 1-KARAYOLUNDA TRAFİĞİN AKIŞI.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
EMNİYETLİ SÜRÜŞ (DAHA İYİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ)
Sunum transkripti:

10.Örnek Olay Çalışması Cep Telefonu ve Diğer Bağımlılıklar: Motosiklet sürücüsü cep telefonu ile konuşuyor! Okulun basketbol takımı, katıldığı turnuvada finale yükselmiştir. Final maçı heyecanıyla tüm takım havaalanına doğru gitmektedir. Herkes keyiflidir, otobüste neşeli bir hava hakimdir. E5 karayolunda servis otobüsü ile seyretmektedirler. Trafik akıcıdır. Arkadaşı ile sohbet eden Can, bir ara camdan dışarı baktığında belediye otobüsü ile yan yana seyrettiklerini görür. Tam kafasını çevirecekken, otobüse doğru yaklaşan motosiklete gözü takılır. Motosiklet sürücüsü cep telefonu ile konuşmaktadır. Kendisinde kask vardır ama arkasında oturan kişide yoktur. Takım, Can’ın çığlığı ile o yöne doğru döner… Tartışma Soruları: Olay nerede, ne zaman, hangi şartlarda oluşmuştur? Sorunun nedenlerini açıklayınız? Fark edilen tehlike etkenleri nelerdir? Bu tehlikelerden korunmak, olayı engellemek için olay kişilerine düşen sorumluluklar nelerdir? Bu olayda hangi trafik güvenliği kuralının kaza ve kayıplardan koruyucu olacağını belirtiniz… Kasksız motosikletli hayatını kaybetti Akasya Bulvarı’nda motosikletin halk otobüsüne çarpması sonucu meydana gelen trafik kazasında başında kask bulunmayan motosiklet yolcusu hayatını kaybetti. Önceki akşam saat 19.00 sıralarında Gebze istikametine gitmekte olan motosiklet, dolmuş durağından çıkarak sanayi ışıklardan U dönüşü yapan Ali Y. idaresindeki halk otobüsüne yandan çarptı. Meydana gelen trafik kazasında motosiklette bulunan Cüneyt H. (18) ile İsmail H. (19) isimli iki genç yola savruldu. Cüneyt H. Aldığı darbelerden taktığı kaska sayesinde kurtulurken, başında kask olmayan İsmail H. hayatını kaybetti. Olay yerine gelen ambulans, Cüneyt H’yi Fehmi Hasdemir Kartal Devlet Hastanesi’ne götürdü. Yaralının tedavisi sürerken, polis ekipleri kazayla ilgili soruşturma başlattı. Bu örnek olay Elif Sungur tarafından gerçek bir hikayeye dayandırılarak yazılmıştır.

Örnek olay konusu Örnek olayın içeriği Müfredata göre ilgili kazanım numarası Sağlayacağı kazanım 10-Cep telefonu kullanımı ve diğer bağımlılıklar Yaya ve sürücüler için cep telefonu kullanımının sakıncaları Alkollü araç kullanmanın sakıncaları 3,14 - Kara yollarını kullanırken uyulması gereken kuralları açıklar -Karayollarını kurallarına uygun olarak kullanır

Toplumumuzda trafik güvenliği açısından hepimiz risk altındayız Trafik güvenliğini sağlamada sonuçlara en fazla insan davranışları etki eder 10 kazadan 9’unun, sürücülerin trafik kurallarına uymamasından ve aracını yanlış biçimde kullanmasından kaynaklandığı belirlenmiştir

Güvenli sürüş için şartlar Tüm zihinsel süreçlerin yola ve araca yönlendirilmesi gerekir Bu odaklanma, tehlikeleri erken fark etmek ve en kısa sürede, doğru tepkileri vermek için gereklidir İki el koordinasyonu, direksiyon ve manevra hakimiyeti için gereklidir. Her zaman direksiyonu iki elle tutarak kullanmak gerekir. Diğer elle başka bir şeyi tutmaya çalışmamak gerekir Cep telefonu ile görüşme ve mesajlaşma, güvenli sürüş için gerekli şartları tamamen bozar

Araç kullananları olumsuz yönde etkileyen bağımlılıklar Eylem bağımlılıkları Cep telefonu görüşmeleri Cep telefonu ile mesaj yazma Sigara Yemek Bağımlılığın geliştiği bir davranış uyarıldığında, kişi bu davranışı göstermek zorundadır. Davranışı göstermese de bireyin dikkati artık bu yöne kaymıştır: Örnek: SMS uyarı sesi. Sürücü bu sesi duyduğunda, bağımlılık söz konusu ise, mesaja cevap vermekten daha öncelikli bir şey yoktur Dikkati kesinlikle bu yöne kaymıştır

Cep telefonu - SMS Cep telefonlarından kaynaklanan kaza olasılığı, alkollü araç kullanmaya bağlı olasılık düzeyine yakındır: Telefon görüşmeleri, zihnin tamamen konuşulan konuya kaymasına neden olur Yola ve araca verilen dikkat kesinlikle bölünür Araç kullanımı otomatikleşir Telefon görüşmelerinde araç kitlerinin kullanımı aynı düzeyde dikkat bölünmesine neden olmaktadır.

Cep telefonu - SMS Cep telefonu ile mesaj gönderiminde risk daha da yüksek: Zihinsel odaklanmada kayma Mesajları okumak için gözün yoldan ayrılması Uzun süre direksiyonu tek elle kullanma gerekliliği

Çoğumuz, güvenliği yaşamımızın her alanında öncelikli/vazgeçilmez olarak konumlandıramıyoruz Araç kullanırken cep telefonuyla arama yapmak, çalan telefona cevap vermek, mesaj yazmak gibi davranışlar sürücünün dikkatinin dağılmasına neden olur, kazaya yol açabilir. Cep telefonuyla konuşan bir sürücü çevresindeki tehlikeli durumların bazılarını hiç fark edememektedir. Cep telefonuyla meşgul olmak, araç kiti dahi kullanılsa, güvenli sürüş için ihtiyaç duyulan konsantrasyonun bozulmasına neden olur. Cep telefonlarından kaynaklanan kaza olasılığı, alkollü araç kullanmaya bağlı olasılık düzeyine yakındır.

Alkolün etkisi FONKSİYONLAR Dürtüler Kavrama Genel Davranışlar Araç Kullanma Yetisi UYARICI ETKİSİ Korkunun azalması Kendine güvenin artması Alışkanlıklardan vazgeçme Kendini kontrol edememe Cesaret artışı Düzensizlik, dengesizlik Aşırı hız, tehlikeli manevra Acil durumda kontrol kaybı YATIŞTIRICI ETKİSİ Yorgunluk Dikkatte azalma Hafıza kaybı Tepkilerde yavaşlama Dikkatsizlik Uyuşukluk Tepki eksikliği, yanlış karar Acil durumda kontrol kaybı

Alkolün istenmeyen etkileri Saldırgan araç kullanma eğilimi: Yakın takip Hız Diğer araçları taciz Kolay öfkelenme Dikkatin dağılması Aşırı coşku ya da durgunluk sonucunda dikkati odaklamada zorlanma Görüş alanında dar bir aralığa odaklanma

Karayolu nedir? Yolu kullananlara göre, Trafik yoğunluğuna göre, Taşıt yolu Yaya yolu Bisiklet yolu Trafik yoğunluğuna göre, Anayol Tali yol Trafik rejimine göre, Bölünmüş yol İki yönlü yol Tek yönlü yol Sürücüler, karayolunun taşıt trafiği için ayrılmış bölümü olan taşıt yolunda nasıl güven içinde seyretmek isterlerse, yayalar da taşıt yolu kenarı ile binalar gibi çeşitli mülkler arasında kalan ve yalnızca onların kullanabileceği yaya yollarından (kaldırım) güven içinde yararlanmak isteyeceklerdir. Aynı şekilde bisiklet yolu da, karayolunun yalnızca bisikletlilerin kullanabileceği bir kısmı olarak düzenlenmiştir.

Karayolu kullanma kuralları Şerit kullanma zorunluluğu, trafik akışının temel kuralıdır. Yol kapasitesinin en yüksek düzeyde kullanılması da şeritlerin doğru kullanılması ile sağlanabilir Şeritlerin doğru kullanılması, trafik kazası olasılığını önleyen en etkili faktördür Aracımızı gidiş yönüne göre en sağdan sürmeliyiz

Şerit kullanma zorunluluğu, trafik akışının temel kuralıdır Yol çok şeritli ise aracımızın hızını ve trafiğin akışını dikkate alarak en uygun şeritten sürmeliyiz. Şerit değiştirmeden önce, gireceğimiz şeritteki araçların emniyetle geçmesini beklemeliyiz. Hem kendimizin hem de diğer sürücü ve yolcuların güvenliğini tehlikeye atacak şekilde, işaret vermeden ve gireceğimiz şeridi kontrol etmeden şerit değiştirmemeliyiz. Gidişe ayrılan şeritlerden en soldakini sürekli olarak işgal etmemeliyiz. Bu şeridi yalnızca geçme ve dönme için kullanmalıyız. Önümüzdeki aracı geçtikten sonra, diğer araçların da geçişlerine engel olmamak için, sol şeridi kurallara uygun olarak boşaltmalıyız. Motosiklet, otomobil, minibüs, kamyonet ve otobüs dışında kalan ağır araçlardan birini kullanıyorsak, iki yönlü, dört veya daha fazla şeritli yollarda, geçme ve dönme dışında en sağ şeritten gitmeyi unutmamalıyız. İki şeridi birden işgal etmemeliyiz. Dört ya da daha çok şeritli ve iki yönlü yollarda, karşı yönden gelen trafik için ayrılmış şeritlere girmemeliyiz. Üç şeritli ve iki yönlü yollarda, en soldaki şeride hiçbir nedenle girmemeliyiz. Bölünmüş yollarda, karşı yönden gelen trafik için ayrılmış bölüme kesinlikle girmemeliyiz. Tek yönlü karayolları ile bağlantı ve yollarına ters yönden girmemeli, bu tür yollarda geri geri gitmemeliyiz.