BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
BDP 2014 YEREL SEÇİM PERFORMANSI. GENEL VERİLER - 1 ● TOPLAM KAZANILAN BELEDİYE SAYISI 101 (2009'da 78) ● KAZANILAN İL SAYISI BŞB / 8 İL ● KAZANILAN.
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
SAĞLIK PERSONELİ KORUYUCU HEKİMLİĞİ NE KADAR TANIYOR. Ömer Seylan
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
-Demografik- Nüfus Analizi
Erzurum Masa Tenisi İl Temsilciliği Faaliyet Sunumu
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
1www.turkegitimsen.org.tr Şuayip ÖZCAN Türk Eğitim – Sen Genel Başkanı ÖĞRENCİLERİN, EĞİTİM VE EĞİTİM SORUNLARINA BAKIŞI.
İNFERTİLİTE TEDAVİSİ İÇİN BAŞVURAN ERKEK HASTALARDA TAMAMLAYICI VE ALTERNATİF TIP YÖNTEMLERİ KULLANIMI H.Volkan ACAR, Aydın KENDİRCİ, Kubilay VİCDAN,
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Soruya geri dön
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
ARED DEĞERLENDİRME ANKETİ ANALİZİ. * Yapılan anketin amacı ekonomik kriz sonrasında değişen dengelerle birlikte sektörel sorunlardaki öncelikleri sıralamak.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
KIŞ SPORLARI ve KIŞ TURİZMİ BAĞLAMINDA CAZİBE MERKEZİ OLMAK: 2011 Universiade Kış ve Erzurum’un Tanıtımı Dr. Raci TAŞCIOĞLU Atatürk Üniversitesi İletişim.
BESLENME ANEMİLERİ VE KORUNMA
EBOB EKOK.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
2010 – 2011 ÖĞRETİM DÖNEMİ RAPORU Türkiye’de Yerleşik Yüksek Öğretim Kurumları Turizm Eğitim Analizi Bu çalışmada yer alan tüm veriler T.C.Milli Eğitim.
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
2/H Sınıfı Bilgi Yarışması
YÜZDELER YÜZDELER.
1/20 GRAFİKLER Yandaki grafik, hangi çeşit grafiktir? Şekil Sütun Çizgi Daire KIZ ERKEK   Her resim 4 öğrenciyi gösteriyor A B C D.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
Hacettepe Üniversitesi Hacettepe Sanat Müzesi
4 X x X X X
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
Toplama-Çıkarma-Çarpma-Bölme
BİR ORGAN BİR HAYAT.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Proje Konuları.
GRUP HAŞ… TOPLUMDA İLK YARDIM BİLİNCİ. Bakanlık aşamasında tıkandı… Huzur evinde kalan yaşlı bireylerde depresif semptomlar ve yaşam kalitesinin değerlendirilmesi.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
EĞİTİM KURULU SPORCU DEĞERLENDİRME ANKETİ ANTALYA-2009.
Sunum transkripti:

BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ BİLGİLERİNİN ARAŞTIRILMASI

ÖZET Bu araştırmanın amacı; 2011 yılında Erzurum’da yapılacak olan 25. Dünya Üniversiteler Kış Oyunları ve bu oyunlar çerçevesinde yarışılacak olan branşlar hakkında beden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim görmekte olan üniversite öğrencilerinin bilgi düzeyini tespit etmektir. Araştırmacılar tarafından hazırlanan ve kış oyunları, kış oyunlarındaki branşlar ile kişinin sporla ilgisini tespit etmeyi amaçlayan 14 soruluk anket katılımcılara oyunların Erzurum’da yapılacak olmasına karar verilmesinin akabinde ve oyunlara 3 ay kala şeklinde iki kez uygulanmıştır.

İlk yapılan ankete 240’ı erkek 72’si kız toplamda 312 kişi, ikinci ankete ise 239’sı erkek 96’sı kız olmak üzere toplamda 335 kişi beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencisi katılmıştır. Elde edilen veriler spss 16 istatistik programında değerlendirilerek yüzdesel dağılımları alınmış; cross tabs şeklinde yorumlanmış ve sonuçlandırılmıştır.

Katılımcıların 25. Dünya Üniversiteler Kış Oyunları Erzurum 2011’in Erzurum da yapılacak olduğunun bilinip bilinmediği ile ilgili sorulan soruya 2007 yılında %70’2 ile evet, 2010 yılında ise %93 ile evet yanıtı verdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu %22,8’lik artış katılımcıların zamanla yapılan duyurular ve aktivitelerle bu konuda daha fazla bilgilendiklerinden kaynaklanabilir. Aynı zamanda hemen hemen bütün branşlarda sorulan teknik sorulara verilen doğru cevaplar 2007 yılına nazaran 2010 yılında doğruluğu yüzdesel olarak artmıştır. Bu da 25. Dünya Üniversiteler Kış Oyunları Erzurum 2011’in Erzurum’da yapılacak olmasının katılımcıların branşlara yönelik ilgisinin artmasında etkisi olduğunu göstermektedir.

Anket yılına göre katılımcıların Winter Universiade 2011’in Erzurum’ da yapılacak olduğunu biliyor musunuz? sorusuna verdikleri cevaba yönelik dağılımlarına bakıldığında 2007 yılında yapılan ankete katılanların %70.2 ‟ sinin evet, %29,8’inin hayır; 2010 yılında yapılan ankete katılanların %93’ünün evet, %7’sinin hayır, toplamda ise her iki ankete katılanların %84.5’inin evet, %15.5’inin ise hayır yanıtı verdikleri görülmektedir. Anket yılına göre katılımcıların ‘’Herhangi bir kış sporuyla ilgileniyormusunuz? sorusuna verdikleri cevaba yönelik dağılımlarına bakıldığında 2007 yılında yapılan ankete katılanların %6.7 ‟ sinin evet, %93.3 ‘ünün hayır; 2010 yılında yapılan ankete katılanların %22.7’sinin evet, %77.3’ünün hayır, toplamda ise her iki ankete katılanların %.15’inin evet, %85’inin ise hayır yanıtı verdikleri görülmektedir.

Anket yılına göre katılımcıların ‘’Winter Universiade 2011’de yarışılacak branş sayısı nedir? sorusuna verdikleri cevaba yönelik dağılımlarına bakıldığında 2007 yılında yapılan ankete katılanların %21.5’inin doğru, %78.5’inin yanlış; 2010 yılında yapılan ankete katılanların %53.7’sinin doğru, %46.3’ünün yanlış, toplamda ise her iki ankete katılanların %.38.2’sinin doğru, %61.8’inin ise yanlış yanıtı verdikleri görülmektedir.

Anket yılına göre katılımcıların Hız Pateni pist mesafesi nedir? sorusuna verdikleri cevaba yönelik dağılımlarına bakıldığında 2007 yılında yapılan ankete katılanların %17.9’’unun doğru, %82’1 ‘inin yanlış; 2010 yılında yapılan ankete katılanların %39.7’sinin doğru, %60.3’ünün yanlış, toplamda ise her iki ankete katılanların %.29.2’sinin doğru, %70.8’inin ise yanlış yanıtı verdikleri görülmektedir.

Anket yılına göre katılımcıların Artistik Patinaj disiplini kaç kişi ile yapılır? sorusuna verdikleri cevaba yönelik dağılımlarına bakıldığında 2007 yılında yapılan ankete katılanların %38.1’inin doğru, %61.9 ‘unun yanlış; 2010 yılında yapılan ankete katılanların %74.3’ünün doğru, %25.7’sinin yanlış, toplamda ise her iki ankete katılanların %.56.6’sının doğru, %43.4’ünün ise yanlış yanıtı verdikleri görülmektedir. Anket yılına göre katılımcıların hangisi kayaklı koşu stilidir? sorusuna verdikleri cevaba yönelik dağılımlarına bakıldığında 2007 yılında yapılan ankete katılanların % 36.5’inin doğru, % 63.5’inin yanlış; 2010 yılında yapılan ankete katılanların %81.8’inin doğru, %18.2’sinin yanlış, toplamda ise her iki ankete katılanların %60’ının doğru, %40’nın ise yanlış yanıtı verdikleri görülmektedir.

Anket yılına göre katılımcıların Artistik Patinaj disiplini kaç kişi ile yapılır? sorusuna verdikleri cevaba yönelik dağılımlarına bakıldığında 2007 yılında yapılan ankete katılanların %38.1’inin doğru, %61.9 ‘unun yanlış; 2010 yılında yapılan ankete katılanların %74.3’ünün doğru, %25.7’sinin yanlış, toplamda ise her iki ankete katılanların %.56.6’sının doğru, %43.4’ünün ise yanlış yanıtı verdikleri görülmektedir. Anket yılına göre katılımcıların hangisi kayaklı koşu stilidir? sorusuna verdikleri cevaba yönelik dağılımlarına bakıldığında 2007 yılında yapılan ankete katılanların % 36.5’inin doğru, % 63.5’inin yanlış; 2010 yılında yapılan ankete katılanların %81.8’inin doğru, %18.2’sinin yanlış, toplamda ise her iki ankete katılanların %60’ının doğru, %40’nın ise yanlış yanıtı verdikleri görülmektedir.

Bu sonuçlardan da anlaşılacağı üzere gerek oyunların kapsamı olsun, gerekse oyunlardaki branşlar hakkındaki bilgiler olsun geçen 3 yılda önemli ölçüde artmıştır. Oyunlara kısa bir süre kalmasına rağmen genel olarak son durumu değerlendirdiğimizde durum pek de parlak değildir. Bu kadar önemli bir organizasyonun halka çeşitli etkinliklerle değerinin anlatılması ve oyunlar bittikten sonra bu branşlara olan ilginin ararak devam etmesi gerekmektedir. Böylece gerek maddi gerekse manevi olaraka büyük emek verilerek oluşturulan bu tesislerden yararlanan sporcu sayısı artacak yetişecek iyi sporcular ile de Türk sporu yıllardır başarıya aç olduğu kış sporlarında daha iyi yerlere gelecektir.