KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Advertisements

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
SINAV PLANINDA BULUNMASI GEREKEN BASAMAKLAR-1
Doğru- Yanlış Testleri
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Çoktan Seçmeli Sınavlar
Test nedir? Kapsadığı sorulara (uyarıcı) verilen cevaplara ya da gösterilen tepkilere dayanılarak, bireyler ya da bireyin değişik özellikleri arasındaki.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
TESTLERİN SINIFLANDIRILMASI
ÖLÇME ARAÇLARI.
TEST HAZIRLAMA SÜRECİ VE
Yeni Test Teknikleri Sabiha Odabaşı Çimer.
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
SAĞLIK EĞİTİM SÜRECİ.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -8-
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
YAZILI SINAVLAR (KOMPOSİZYON TİPİ)
Sözlü Sınavlar Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Durumlarını Planlama
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
ÖĞRENDİKLERİMİZİ KONTROL EDELİM 1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sunucu sayı veya sembollerle belirlemek.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 15 ADIMDA TEST ÇÖZME: 1.Çözeceğiniz testin konusunu önceden mutlaka okuyun… 2.Testi hazırlayan kişinin ne demek istediğini düşünüp.
ÖLÇME ARAÇLARININ NİTELİKLERİ
Çoktan seçmeli testleri, büyük miktarlarda katılımın söz konusu olduğu ulusal düzeyde gerçekleştirilen sınavların vazgeçilmezi hâline getiren en önemli.
2 - ÖLÇME ARAÇLARININ TAŞIMASI GEREKEN NİTELİKLER
Ölçme ve değerlendirme, sınıf içi öğrenme sürecinde öğrencide istenilen davranış değişikliğinin ne derece gerçekleştiğini belirlemede, eğitim sürecinin.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE Kısa Cevaplı Testler Yazılı Yoklamalar
Buluş Yoluyla Öğrenme.
SINAV PLANI (Test Planı)
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Çoktan seçmeli testler
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Yeni Test Teknikleri Sabiha Odabaşı Çimer.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Prof. Dr. Mehmet KÜÇÜK
EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI
Test Oluşturma.
Geçerlik ve Kullanışlılık
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
ÖLÇME ARAÇLARI Yazılı Yoklama Sözlü Yoklama Kısa Cevaplı Test
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 5.DERS
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Sunum transkripti:

KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ Arş.Grv.M.KÜRŞAT KOCA

Kısa Cevaplı Testler: Bir kelime, bir rakam, bir cümle veya kısa bir liste ile yanıtlandırılabilecek sorulardan oluşan, yanıtlayıcının yanıtı düşünüp hatırlayarak, yazılı olarak sunduğu ölçme araçlarına kısa yanıtlı testler denir.

ÖZELLİKLERİ Cevaplayıcı cevapları düşünüp bulmak ve yazmak zorundadır. İstediği cevabı verme bağımsızlığına sahiptir. Kısa cevap gerektiren maddeler çok çeşitli bilgi ve yetenek alanlarına uygulanabilir.

Her eğitim düzeyine uygun düşer. Puanlama işlemi nispeten kolaydır fakat tamamen objektif değildir. Diğer yapıdaki testlere göre hazırlanması daha kolaydır.

Kısa Cevaplı Soru Yazılırken Göz Önünde Bulundurulacak Noktalar Her soru bir tek doğru cevabı olabilecek şekilde yapılandırılmalıdır. Maddelerin ifadelerinde doğru cevabı tahmin ettirebilecek ipuçlarının olmamasına dikkat edilmelidir. Ezbere teşvik eden kitaptan aynen alınan cümleler olmamalıdır.

Bir maddenin cevabında birden çok ayrıntı var ise, o ayrıntıların her birine ayrı puan verilmelidir. Cümle yapısı anlamlı olmalıdır. Kısa cevaplı testlerde düşünceleri organize etme becerisi, yazı güzelliği, kağıdın düzeni v.b. durumlardan doğabilecek hata oranı daha az olduğundan güvenirliği yüksektir.

Kısa Cevaplı Soru Yazarken Yapılacak İşler Kazandırılacak her davranışı örnekleyecek kadar soru yazılmalıdır. Testte yer alacak sorunun 2-3 katı soru hazırlanmalıdır. Sorular yazılırken bilişsel alanın daha alt basamaklarına yönelik hazırlanmalıdır.

KISA CEVAPLI TESTLERİN SINIRLILIKLARI Öğrencinin kendi düşüncelerini organize ederek anlatmalarına olanak vermez. Prensiplerin yeni duruma uygulanması,sebep-sonuç ilişkisi kurma ve tanıma yeteneği ölçülemez. Bazı konularda kısa cevaplı sorular hazırlamak zor olabilir.

KISA CEVAPLI TESTLERİNE ÖRNEK SORULAR Ölçmenin duyarlı ve tutarlı olmasına …………. denir. Bir ölçme aracında aranması gereken en önemli nitelik hangisidir? (……………….) Adyabatik sıcaklık değişimini tanımlayınız. (………………………………………………)

DOĞRU YANLIŞ TİPİ TESTLER

Öğrencilerin belirli konulardaki doğru ve yanlışları seçme gücünü ölçen,doğru ve yanlış önermelerden oluşan sorulardır. Doğru-yanlış tipi sorular ilke ve genellemelerin yoklanılması ve belirli bir konuda seçme yapılması istenildiğinde kullanılmaktadır.

GENEL ÖZELLİKLERİ Bir kısmı yanlış bir kısmı doğru önermeler halinde verilmiştir. Cevapları yalnız bir harf yazarak veya bir işaret koyarak kaydeder. Cevapların bütün cevaplayıcılar için ortak olan iki işarette verilmiş olması puanlamayı objektifleştirir.

Madde yapısı basittir. Cevaplayıcıya verilecek test yönergesi kısa ve basittir. Cevaplayıcının istenilen cevabı tutturabilme şansı oldukça yüksektir.

MADDELERİNİN YAZILMASI Her maddede bir tane ana fikir bulunmalıdır. Her madde kesinlikle doğru yada kesinlikle yanlış olmalıdır. Her madde kısa ve açık yazılmalıdır. Olumsuz, özellikle çift olumsuz ifadeler kullanılmamalıdır.

Maddelerin uzunlukları bir birine yakın olmalıdır. Bir maddede birden fazla yanlış fikir bulunmamalıdır. Bir maddenin yanlışlığını veya doğruluğunu apaçık belirtecek ipuçları bulunmamalıdır. Hemen her kaynakta bulunabilecek ezberlenebilir bilgiler yoklanmamalıdır.

DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİNİN SINIRLILIKLARI ve YETERLİ HALE GETİRİLMESİ Şans başarısının yüksek olması Ezbere dayalı öğretime dayanması İzleme testleri için uygun değildir. Soru sayısının artırılması Düzeltme formülünün uygulanması Sürenin kısa tutulması Diğer test tipleri ile birlikte kullanılması.

DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİNE ÖRNEK SORULAR (…) Doğru-yanlış testlerinde şans başarısı diğer testlere göre en yüksektir. (…) Doğru-yanlış testleri öğrenme eksikliklerinin belirlenmesi amacı ile kullanılır. (…) Doğru-yanlış testleri çoktan seçmeli testler gibi objektif olarak puanlanamaz.