Doç. Dr. Temel KOTİL Genel Müdür FORUM İSTANBUL 2011 21 NİSAN 2011
Türk Hava Yolları Küresel Havacılık Sektörü Türk Hava Yolları Başarı Hikayesi THY Kargo Türk Hava Yolları Kargo
Havacılığın Tarihsel Gelişimi Leonardo Da Vinci Planör 2011 + Sonrası Airbus A380 En büyük yolcu uçağı Hezarfen Ahmet Kıtalar arası ilk uçuş 1500 2007 1632 Montgolfier bros. Sıcak Hava Balonu Airbus A320 1989 1783 Wright bros. İlk Uçak Boeing B737 1984 1903 FLYING ADVENTURE 1973 1927 1969 1957 Charles Lindbergh Atlantiğin ilk geçişi Boeing B747 Çift katlı ilk uçak Concorde Sesten hızlı ilk uçak Boeing 707 İlk geniş uçak
Hava Trafiği Gelişimi (1950 – 2007) ve Bugün Günümüzde 24 saat içindeki hava trafiği Hava trafiği son 20 yılda 3 misli artış göstermiştir Kaynak: www.flyertalk.com Kaynak: Air Transport Association
Ortalamanın Üzerinde Büyüme Bir Bakışta Türkiye Türkiye Pazarı Büyüme (Yolcu) Ortalamanın Üzerinde Büyüme RPK Büyüme(%) RPK : Ücretli Yolcu Kilometre
Küresel Pazar Büyüklüğü 2010 % 29 % 31 % 29 % 5 % 4 % 2 2015 % 25 % 27 % 33 % 7 Büyümünin Hızı Yüksek Bölgeler Orta Doğu Uzak Doğu Afrika % 5 % 3
Türk Hava Yolları Küresel Havacılık Sektörü Türk Hava Yolları Başarı Hikayesi THY Kargo
Küresel Sıralamalar (Kalite) Catering Hizmet Kalitesi 1 Ekonomi sınıfında dünyanın en iyi catering hizmeti 1 Güney Avrupa’nın En iyi Havayolu Kayıp Bagaj First Class’ta 4,5 Yıldız 3 Kayıp Bagaj’da Avrupa’da en başarılı 3. havayolu Tek Hizmet kalitesinde her sınıfta 4 yıldız hizmet sunan tek havayolu
AEA Sıralaması (Avrupa Havayolları Birliği) 3 Yıldır 1 AEA üyesi havayolları arasında büyüme hızında birinci
Rakamlar : Yolcu Sayısı ve Faaliyet Karı Yolcu Sayısı X 1000 İstikrarlı Artış Gösteren Yolcu Sayısı ve Karlılık .... * 2010 yılı ortalama USD kuru üzerinden hesaplanmıştır.
Rakamlar (Faaliyet Geliri - Personel) Kürelerin çapları personel sayısını göstermektedir. Net Satış Geliri (m USD)
Avrupa’nın en genç filosu Rakamlar : Filo % 137 2003 yılından bu yana filo büyüklüğünde kaydedilen artış yüzdesi Avrupa’nın en genç filosu Tip 2010 Toplam Filo Yaşı 2015 Toplam Geniş Gövde A330-200 7 5,74 A330-300 6 0,19 10 A340-300 9 14,19 B777 13 1,61 12 Toplam 35 7,32 36 Dar Gövde B737-800 52 7.45 60 B737-700 14 4,71 2 B737-400 3 18,91 A320 26 3,69 24 A321 23 4,66 31 A319 4,90 124 6,03 123 Kargo A310-300 4 22,53 A330-200F 1 0,28 GENEL TOPLAM 164 6,5 174 6,5 Türk Hava Yolları filosunun ortalama yaşı
2003-2010 yılları toplam destinasyon sayısı değişimi Network Değişimi Frekans Destinasyon %69 2003-2010 yılları toplam destinasyon sayısı değişimi Kürelerin çapı yıl içerisinde seyahat eden toplam yolcu sayısını sembolize etmektedir.
Network Gelişimi 2001 Dış Hatlar Yolcu Dağılımı 2010Dış Hatlar Yolcu Oran olarak en büyük büyüme Afrika bölgesinde (409%) gerçekleşmiştir. Dış hatlar yolcu dağılımında Avrupa yolcusunun toplam yolcu içindeki oranı azalırken Orta Doğu, Asya - Uzak Doğu ve Afrika nın oranı artmıştır.
Rakamlar : Transfer Yolcular % 352 + 2010 yılı sonu itibari ile 2005 yılı ile karşılaştırıldığında, transfer yolcudaki artış oranı. % 4,8 Ocak – Mart 2011 döneminde transfer yolcu sayısı bir önceki yıla oranla %4,8 oranında artış kaydetti. Türk Hava Yolları’nın Stratejisi : Transfer yolcular Türkiye’den veya Türkiye’ye seyahat etmeyen yolcuları, gidecekleri destinasyona Istanbul üzerinden götürerek, daha fazla yolcuya hitap edip, pazarımızı genişletmek.
Avantajlar : Coğrafi Konum Istanbul’un Küresel bir Hub Olma Yönünde Avantajı CASK % 66 Avrupa ve Asya’nın Sektör Pazar payı Avantajlarımız (1) Coğrafi konumumuzdan kaynaklanan maliyet (2) Daha fazla transfer yolcu alabilmemizi sağlayan eşsiz bir coğrafya hub’ına sahip olmamız Dakika
Avantajlar : Coğrafi Konum Asya ve Orta Doğu’dan Avrupa’ya : 72 Nokta Amerika’ya: 6 Nokta Afrika’ya:17 Nokta YTO IAD Amerika’dan Orta Doğu’ya: 21 Nokta Afrika’ya: 17 Nokta Asya’ya : 9 Nokta Afrika’dan Orta Doğu’ya: 21 Nokta Avrupa’ya: 72 Nokta Asya-Uzak Doğu’ya : 21 Nokta
Rakamlar : Uçuş Nokta Sayısı Yeni Hatlar 2011 Los Angeles Guanzu Şiraz Valensiya Erbil Toulouse Malaga Selanik Manila Napoli Torino Genoa Necef Musul Novosibirsk Avrupa + CIS 72 Nokta Kuzey Amerika 5 Nokta 8 THY Dünya’da uçuş ağı en geniş 8. havayolu şirketi Orta Doğu 21 Nokta Uzak Doğu 21 Nokta Afrika 17 Nokta Güney Amerika 1 Nokta *Yönetim kurulu tarafınca işaretli noktalara 2011 yılı içerisinde hat açılması kararı alınmıştır.
Uçuş Nokta Sayısı - Yurtiçi İstanbul Atatürk H.L. İstanbul Sabiha Gökçen H.L. Uçuş Noktası :41 Haftalık Frekans * :1,302 *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır.
Uçuş Nokta Sayısı - Genel *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır. *AnadoluJet seferleri dahil edilmiştir.
Uçuş Nokta Sayısı - Genel *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır. *AnadoluJet seferleri dahil edilmiştir.
Uçuş Nokta Sayısı - Avrupa Haftalık Frekans* :962 *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır. Malaga, Torino, Napoli, Genova, Selanik uçuşları başlamamıştır
Uçuş Nokta Sayısı - Afrika Haftalık Frekans* :107 *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır.
Uçuş Nokta Sayısı – Orta Doğu Haftalık Frekans* :228 *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır. Necef ve Basra ya uçuşlarımız henüz başlamamıştır
Uçuş Nokta Sayısı – Asya&Uzak Doğu Haftalık Frekans* :132 *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır.
Uçuş Nokta Sayısı – Amerika Haftalık Frekans* :37 *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır.
Avantajlar : Kaliteli İkram Ekonomi sınıfında dünyanın en iyi ikram hizmetini sunan Türk Hava Yolları, uçan aşçı uygulamasını yolcularının beğenisine sundu.
Avantajlar : Yeni Ürünümüz “Comfort Class” Amaç Ekonomi Class’ın uygun satın alınabilme yaklaşımını Business Class konforu ile birleştirmek Geniş Diz ve Oturma Mesafesi 116 cm Comfort class’ta sunulan koltuk arası mesafe uzaklığı 49 cm Comfort class’ta sunulan koltuk içi mesafe aralığı
Avantajlar : Kaliteli Kabin İçi Ürün Güney Avrupa’nın En iyi Havayolu olan Türk Hava Yolları, kabin içi eğlence sistemlerinde Avrupa’nın en iyi üçüncü havayolu şirketi olarak seçilmiştir.
Avantajlar : Vize Politikası ve Turizm Kaldırılan vize uygulamaları gerek Türkiye’den yurtdışına giden yolcu sayısının artmasına, gerekse de yurtdışından yurdumuza gelen ziyaretçi sayısına olumlu etki yapıyor. Yıllık 30 milyon turistlik turizm potansiyeline sahip olan Türkiye, bayrağını taşıyan Türk Hava Yolları için önemli bir yolcu trafiği sağlıyor THY Hizmeti : Türk Hava Yolları, 2008 yılının Haziran ayından itibaren, transfer yolcuları için 6 ila 8 saat süren İstanbul gezi programları düzenleyerek, ülkemiz turizmine ve İstanbul’un önemli bir aktarma noktası olmasına katkıda bulunmaktadır.
Reklam Faaliyetlerimiz ve Sponsorluklarımız We are Turkish Airlines,We are Globally Yours ...
Reklam Faaliyetlerimiz ve Sponsorluklarımız Yapılan reklam faaliyetleri ve marka tanıtım elçileri ile uluslar arası marka bilinirliği artırılmakta, THY markası tüm dünyaya tanıtılmaktadır.
Reklam Faaliyetlerimiz ve Sponsorluklarımız Türk Hava Yolları gerçekleştirdiği sponsorluk anlaşmaları ve işbirlikleri ile kültür, sanat ve spora destek olmaktadır.
Türk Hava Yolları Küresel Havacılık Sektörü Türk Hava Yolları Başarı Hikayesi THY Kargo
Ortalamanın Üzerinde Artış Düzenli ve İstikrarlı Artış Sürmektedir. THY Kargo – FTK (2002-2010) International Kargo 138 % FTK daki artış (2006-2010) Ortalamanın Üzerinde Artış FTK : Taşınan Ton Km Düzenli ve İstikrarlı Artış Sürmektedir.
THY Kargo (2002-2010) 624% 39,5% TAŞINAN (TON) 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 10/09 % TRANSIT 22,435 27,443 29,892 34,580 46,781 55,508 81,862 116,601 162,632 39.5 TOPLAM (DIŞ) 98,400 97,123 105,764 115,211 126,913 141,315 159,109 236,514 312,825 32.3 Uluslar arası Kargo 624% Transit kargodaki artış (2002-2010) 39,5% Transit Kargodaki artış (2009-2010)
İstanbul Doğal HUB (Coğrafi Avantaj) THY Kargo – Transit (2002-2010) İstanbul Doğal HUB (Coğrafi Avantaj) (Ana Liman)
Avrupada Sıralama (Kargo) THY Kargo (Avrupa’da) İç Hatlar Dış Hatlar 32 % Bir Önceki Yıla Göre Taşınan Kargodaki Artış Avrupada Sıralama (Kargo) Kargo (Ton/Km) Kargo Kapasite Kargo Gelir 9 Toplan Taşınan Kargo (ton) da Avrupada 9. Sırada 7 15.7 % lik ATK Artışı ile büyümede Avrupa’da 7. 7 23,2% lik RTK daki artış ile Avrupa’da 7. *ATK: Kapasite Ton Km *RTK: Gelir Ton Km
TEŞEKKÜRLER