MODÜL 5 TİCARİ ARAÇ SÜRÜCÜLERİ İÇİN TRAFİK EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Advertisements

Sorular ve Cevaplar.
DOĞAL SAYILAR.
TEHLİKELİ MADDE TAŞIMACILIĞI
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ERİKLİ SU SÜRÜCÜ SEMİNERİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
TSK TIBBİ KBRN SAVUNMASI Dr.Hv.Tbp.Bnb.Sermet SEZİGEN
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
TRAFİK İŞARETLERİ Trafik Görevlisinin İşaretleri
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖLÇÜM VE DENETİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
Proje Konuları.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
Ulaşım; Deniz yolu, hava yolu, demir yolu ve kara yolu ile sağlanmaktadır. Ulaşım türleri arasında en yoğun kullanılan kara yolu ulaşımıdır. Kara yollarında.
İnsanı etkileyen ve insanlardan etkilenen dış ortama denir.
Konu : Araçların Işıkları – Bozuk Araçların Çekilmesi
TAŞIMALI EĞİTİM SERVİS ŞOFÖRLERİ SEMİNERİ AZDAVAY ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
Konu : Geçiş Hakkı – Geçiş Kolaylığı – Geçiş Üstünlüğü
1-) Uyuşturucu ve keyif verici maddeleri alarak araç kullandıkları tespit edilenler için aşağıdakilerden hangisinin yapılması yanlıştır? A) Eylemin gerektirdiği.
AZAMİ UZUNLUKLAR -Otobüs dışındaki motorlu araçlarda: 12.00m -Römorklarda : m. -İki dingilli otobüslerde : m.
TRAFİK VE ÇEVRE DERS NOTLARI
TRAFİK KAZALARI VE TRAFİK CEZALARI.
DURMA DURAKLAM VE PARK ETME KURALLARI DURMA: Görevli kişilerce verilen dur emrinde, sesli, işaretli dur emrinde, kırmızı ışıkta,işaret.
ARAÇ SÜRME YASAĞI ARAÇ KULLANMA SÜRESİ
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
EMNİYETLİ SÜRÜŞ (DAHA İYİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ)
Sunum transkripti:

MODÜL 5 TİCARİ ARAÇ SÜRÜCÜLERİ İÇİN TRAFİK EĞİTİMİ T.C. EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trafik Hizmetleri Başkanlığı

Bölüm 1:Yük Taşımacılığı Yapan Ticari Araç Sürücüleri

Seminer İçeriği Yorgunluk, Sürüş ve Dinlenme Süreleri Yakıt Güvenliği Kuralları Çevre Kirliliği ve Egzoz Emisyonu Güvenli Yükleme Teknikleri Taşınması Özel İzine Bağlı Yükler Canlı Hayvan Nakliyesi Tehlikeli Madde Taşıma Kuralları Tehlikeli Madde Taşıyan Araçların Kazaya Karışması Durumunda Alınması Gerekli Önlemler

Sürücü Yorgunluğu Nedir? “Uyku hali, bitkinlik ya da tükenmişlik hissi”, * Vücudunuzun, durmanız, dinlenmeniz veya uyumanız gerektiğini belirtme yöntemidir. Yola çıkmadan önce yeterince uyumalısınız. Yoldaysanız, uygun yerde durmalı ve kendinizi yeniden enerjik hissedinceye kadar dinlenmelisiniz.

Yorgunluk Belirtileri Esneme, Dikkat toplama güçlüğü, Gözlerde yorgunluk, ağrı, Huzursuzluk,uykulu olma, Tepki vermede yavaşlama. Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı 5.5

Yorgunluk Belirtileri Can sıkıntısı, sinirlilik hali, Trafik işaret levhalarını kaçırma, Şeritte kalmada güçlük çekme, Her iki saatte bir mola verin.

Yorgunluktan Kaçınmak İçin Yola çıkmadan önce bol bol uyuyunuz. Normalde uykuda olduğunuz saatlerde araç kullanmayınız. Mümkünse aracı sırayla kullanınız. İki saatte bir 15 dakika mola vermeyi hedefleyiniz.

Yorgunluktan Kaçınmak İçin Yorgunluk hissettiğinizde uygun yere çekip dinleniniz. Hafif yiyecekler yiyiniz. Fazla kahve ve şekerli meşrubattan uzak durunuz. Su kaybı yorgunluğa yol açar, su içiniz. Alkolden uzak durunuz. Yorgunluk hissetmeden önce durunuz.

Araç Kullanma Yeteneğini Etkileyen İlaçlar DİKKAT !!! Bazı ilaçlar araç kullanma yeteneğinizi olumsuz etkiler. İlaçla ilgili bilgileri okuyunuz.Uyarı varsa ilacı aldıktan sonra araç kullanmayınız. Başkasının ilacını, Başkasının tavsiye ettiği ilacı, asla kullanmayınız.

Sürüş Süreleri 24 saatlik süre içinde; toplam 9 saat, Devamlı olarak 4,5 saat İki haftada en fazla 90 saat araç kullanılır.

Hayatta en önemli şey, insan hayatıdır. “Bana bir şey olmaz” demeyin!! Dinlenme Süreleri Hayatta en önemli şey, insan hayatıdır. “Bana bir şey olmaz” demeyin!! Devamlı olarak 4,5 saat sürüş, en az 45 dakika dinlenme. 6 günlük araç kullanma , 24 saat (1 gün) hafta tatili. Molalarda başka işle uğraşmayınız! Her 24 saat içerisinde 11 saat kesintisiz dinlenme. Dinlenme kesintili ise, süre 12 saattir. Hayatınız değerlidir !! Araç içinde dinlenme kuralı. Takoğraf cihazı bulundurma ve saklama.

Uykusuz ve yorgun araç kullanmayınız!

Hayatta en önemli şey insan hayatıdır. Her şey birkaç saniyede olup bitebilir …

Trafik kuralları çok uzun bir süreçte oluşmuştur! Her bir trafik kuralı, acı tecrübeler sonucunda ortaya çıkmıştır!

Peki neden hala kazalar ve karmaşa devam ediyor? Trafik kuralı koymakla kazaları önleyemeyiz. İnsanlar kurallara yeterince uymuyor. Kaza ve karmaşayı tamamen bitirmek imkansızdır, fakat azaltmak mümkündür.

Türkiye’de Trafik Kazaları Günde 3500 trafik kazası !!(2011). %10’u ölümlü veya yaralanmalı kaza! Günde ortalama 10 ölü, 660 yaralı ! Tedavi sırasında kaybedilenlerle bu sayı iki katına çıkmaktadır.

Uluslararası Taşımacılıkta Sürüş ve Dinlenme Süreleri AETR KONVANSİYONU Günlük çalışma (sürüş): En fazla 9 saat, 2 haftada bir 10 saate çıkarılabilir. Haftalık çalışma süresi: Haftalık limit en fazla 56 saat. 15 günlük çalışma: Maksimum 90 saatlik sürüş izni. Molalar: 4.5 saatlik sürekli veya toplam sürüşün, öncesinde veya sonunda toplam 45 dakika. 45 dakikalık mola süresi en az 15 dakikalık molalara bölünebilir. 45 dakikalık mola süresinin ilki en az 15, ikincisi en az 30 dakika. Günlük dinlenme: Haftalık dinlenmeyi takiben 24 saatlik süre içerisinde 11 saat. Bu süreler tıp doktorları tarafından yapılan araştırmalar sonucu belirlenmiştir.

Yakıt Güvenliği Kuralları Akaryakıt alırken, Motoru durdurun, cep telefonunu kapatın.  Pompada doğru ürün tabancasının seçildiğini kontrol edin.  Sigara içmeyin. Propan, benzin, yağ gibi yakıtları uygun kaplarda taşıyın. Maddeyi ateşe yaklaştırmayın güneş altında bekletmeyin. Kapları en az 10 cm hava boşluğu kalacak şekilde doldurun. Açık havada ve çocukların erişemeyeceği bir yerde saklayın. Yakıtı temizlik amacıyla kullanmayın.

Araca Uygun Olmayan Yakıt Kullanmanın Sonuçları Can kaybı, yaralanma, maddi kayıp ve çevreye vereceğiniz zararları bir düşünün!

Çevre Kirliliği ve Egzoz Emisyonu Atmosfere karışan kirleticiler, başka maddelerle reaksiyonlar oluşturur. Akaryakıt gibi karbonlu maddeler havayı kirletir. Teneffüs edilen hava akciğer dokularını tahrip eder, öldürücüdür.

Çevre Kirliliği ve Egzoz Emisyonu Bronşit, amfizem ve daha az ömür. Yılda 500,000 kişi bu sebepten ölüyor. Bir ay içerisinde aynı istasyonda yapılacak yeniden ölçüm için herhangi bir ücret ödemez.

Güvenli Yükleme Teknikleri Gabari Azami yükseklik 4.00 m Azami genişlik 2.55m Frigorifik yapılarında 2.60 m Uzunluk Otobüs hariç motorlu araçlar 12.00 m Römorklar 12.00 m İki dingilli otobüsler 13.50 m İkiden çok dingilli otobüsler 15.00 m Yarı römorklu araçlar 16.50 m

Güvenli Yükleme Teknikleri Yüklemelerde dikkat ediniz! Yük, azami yüklü ağırlığı ve gabariyi aşmayacak. Karayoluna ve çevreye zarar vermeyecek. Tehlikeli ve zararlı maddeler, taşıma kurallarına uygun taşınacak. Yük üzerinde yolcu taşınmayacak. Değme , düşme, dökülme, saçılma, sızma, akma,kayma ve gürültü çıkarmaya karşı tedbir alınacak.

Taşınması Özel İzin Gerektiren Yükler

Taşınması Özel İzin Gerektiren Yükler

07.09.2012 Ankara Ümitköy

Güvenli Yükleme Teknikleri Önden 1 m, arkadan 2 m , yükü dengeli yükleyin. Görüşünüzü engellemesin. Aracın farlarını, sinyal lambalarını kapatmayın. Çeken ve çekilen araç kurallarına uyun. Yaptırımlar nedir?

Güvenli Yükleme Teknikleri

Canlı Hayvan Nakliyesi Dikkat! Onlar da can taşır! Şikayet edecek dilleri yoktur fakat kanunlar onları da korumaktadır unutmayın !! Taşıma süresi, Hayvanların ihtiyaçları, Taşıma araçlarının özellikleri, Periyodik kontroller, Hayvanların sınıflandırılması. Ben denedim sakın siz denemeyin!!!

Canlı Hayvan Nakliyesi Genel Hükümler Acı çekmelerini engelleyici Kötü hava şartlarından koruyucu Kaçmayı, araçtan düşmeyi önleyici

Canlı Hayvan Nakliyesi Genel Hükümler Kuru zemin, Aydınlatma, Hareketlerini kısıtlamama, Havalandırma, Her hayvan için yeterli alan, Yabani, tek tırnaklı ve yavru hayvan taşıma belgeleri.

Tehlikeli Madde Taşıma Kuralları Tehlikeli madde nedir? Ambalajlama. Ambalajlı halde taşıma tedbirleri. Bozulan ambalajlar. 30m mesafede, sigara, ateş, aydınlatma cihazı, sadece 6 voltluk fener. Aracın elektrik donanım özellikleri. Tehlikeli madde levhası ve diğer işaretler.

Tehlikeli Madde Taşıma Kuralları Yangın söndürme cihazları. Araca kimler binebilir? Parklardaki gözetim. Diğer araçlara mesafesi. Yükleme ve boşaltma sırasındaki tedbirler. Radyoaktif madde taşınması.

Tehlikeli Madde Taşıma Kuralları Tehlikeli Atık: Tıbbi Atık, Atık Yağ, Bitkisel Atık Yağ ve Atık Akü taşımak.  Uluslararası eğitim sertifikası. Kaza anında ilkyardım ve ilkyardım malzemeleri. Atığın özelliğini gösteren bilgi formları. Etiketler ve işaretler.

Tehlikeli Atıkların Kodları ve Özellikleri    H kodlu, H1’den başlayıp H14’e kadar olan atıkların tümü , tutuşucu, patlayıcı, oksitleyici, kanserojen, enfeksiyon yapıcı,çok zehirli, kısaca insan sağlığına ve çevreye son derece zararlı maddelerdir.

Tehlikeli Madde Taşıyan Araçlarla İlgili Trafik İşaret Levhaları (16a) belirli miktarlardan fazla patlayıcı ve parlayıcı madde taşıyan taşıt giremez  (16b) tehlikeli madde taşıyan taşıt giremez  (17) belirli miktarlardan fazla su kirletici madde taşıyan taşıt giremez

Tehlikeli Madde Taşıyan Araçlarla İlgili Trafik İşaret Levhaları Sola Mecburi Dönüş Sağa Mecburi Dönüş Mecburi Yön

Tehlikeli Madde Taşıyan Araçlar İçin Hız Limiti ve Takip Mesafesi Yerleşim yeri içinde 30 Km Şehirlerarası çift yönlü karayollarında   50 Km Bölünmüş yollarda 50 Km Otoyollarda 60 Km Yerleşim yerleri dışında diğer araçları 50 m. den daha yakın mesafede takip edemezler. 30 50 60

Tehlikeli Madde Taşıyan Araçların Kazaya Karışması Motoru durdurunuz. Aküyü devre dışı bırakınız. Sigara içmeyiniz, elektrikli aygıt çalıştırmayınız. Uygun acil yardım hizmetlerini arayınız. Uyarı yeleği giyiniz ve uygun şekilde ikaz işaretlerini yerleştiriniz.

Tehlikeli Madde Taşıyan Araçların Kazaya Karışması Taşıma evraklarını hazırda bulundurunuz. Dökülen maddelerin üzerine basmayınız, dokunmayınız. Havaya karışmış olabilecek gaz, duman, toz ve buharı solumayınız.

Tehlikeli Madde Taşıyan Araçların Kazaya Karışması Ek tehlike yaratmayacaksa, tehlikeli maddenin su kaynaklarına, kanalizasyon sistemine sızması önleyiniz. Kaza ve tehlikenin olduğu çevreden uzaklaşınız. İnsanlara olay yerinden uzaklaşmalarını ikaz ediniz. Acil yardım ekibinin direktiflerine uyunuz!

Bölüm 2: Yolcu Taşımacılığı Yapan Ticari Araç Sürücüleri

Seminer İçeriği Sürüş ve Dinlenme Süreleri Trafik Kuralları Yakıt Güvenliği Fazla Yolcu Taşıma Yolcu İndirme ve Bindirme, Kapıların Açılması Duraklama ve Park Etme Okul Taşıtı Sürücü- Yolcu İletişimi Okul Taşıtı Sürücülüğü Genel Kurallar

Sürücü Yorgunluğu Nedir? “Uyku hali, bitkinlik ya da tükenmişlik hissi”, *Vücudunuzun, durmanız, dinlenmeniz veya uyumanız gerektiğini belirtme yöntemidir. Yola çıkmadan önce yeterince uyumalısınız. Yoldaysanız, uygun yerde durmalı ve kendinizi yeniden enerjik hissedinceye kadar dinlenmelisiniz.

Yorgunluk Belirtileri Esneme, Dikkat toplama güçlüğü, Gözlerde yorgunluk, ağrı, Huzursuzluk,uykulu olma, Tepki vermede yavaşlama. Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı 5.45

Yorgunluk Belirtileri Can sıkıntısı, sinirlilik hali, Trafik işaret levhalarını kaçırma, Şeritte kalmada güçlük çekme, Her iki saatte bir mola verin.

Yorgunluktan Kaçınmak İçin Yola çıkmadan önce bol bol uyuyunuz. Normalde uykuda olduğunuz saatlerde araç kullanmayınız. Mümkünse aracı sırayla kullanınız. İki saatte bir 15 dakika mola vermeyi hedefleyiniz.

Yorgunluktan Kaçınmak İçin Yorgunluk hissettiğinizde uygun yere çekip dinleniniz. Hafif yiyecekler yiyiniz. Fazla kahve ve şekerli meşrubattan uzak durunuz. Su kaybı yorgunluğa yol açar, su içiniz. Alkolden uzak durunuz. Yorgunluk hissetmeden önce durunuz.

Araç Kullanma Yeteneğini Etkileyen İlaçlar DİKKAT !!! Bazı ilaçlar araç kullanma yeteneğinizi olumsuz etkiler.İlaçla ilgili bilgileri okuyunuz.Uyarı varsa ilacı aldıktan sonra araç kullanmayınız. Başkasının ilacını, Başkasının tavsiye ettiği ilacı, asla kullanmayınız.

Sürüş Süreleri 24 saatlik süre içinde; toplam 9 saat, Devamlı olarak 4,5 saat İki haftada en fazla 90 saat araç kullanılır.

Hayatta en önemli şey, insan hayatıdır. “Bana bir şey olmaz” demeyin!! Dinlenme Süreleri Hayatta en önemli şey, insan hayatıdır. “Bana bir şey olmaz” demeyin!! Devamlı olarak 4,5 saat sürüş, en az 45 dakika dinlenme. 6 günlük araç kullanma 24 saat (1 gün) hafta tatili Molalarda başka işle uğraşmayınız! Her 24 saat içerisinde 11 saat kesintisiz dinlenme. Dinlenme kesintili ise, süre 12 saattir. Hayatınız değerlidir !! Araç içinde dinlenme kuralı. Takoğraf cihazı bulundurma ve saklama.

Uykusuz ve yorgun araç kullanmayınız!

Hayatta en önemli şey insan hayatıdır. Her şey birkaç saniyede olup bitebilir …

Trafik kuralları çok uzun bir süreçte oluşmuştur! Her bir trafik kuralı, acı tecrübeler sonucunda ortaya çıkmıştır!

Peki neden hala kazalar ve karmaşa devam ediyor? Trafik kuralı koymakla kazaları önleyemeyiz. İnsanlar kurallara yeterince uymuyor. Kaza ve karmaşayı tamamen bitirmek imkansızdır, fakat azaltmak mümkündür.

Türkiye’de Trafik Kazaları Günde 3500 trafik kazası !!(2011). %10’u ölümlü veya yaralanmalı kaza! Günde ortalama 10 ölü, 660 yaralı ! Tedavi sırasında kaybedilenlerle bu sayı iki katına çıkmaktadır.

Uluslararası Taşımacılıkta Sürüş ve Dinlenme Süreleri AETR KONVANSİYONU Günlük çalışma (sürüş): En fazla 9 saat, 2 haftada bir 10 saate çıkarılabilir. Haftalık çalışma süresi: Haftalık limit en fazla 56 saat. 15 günlük çalışma: Maksimum 90 saatlik sürüş izni. Molalar: 4.5 saatlik sürekli veya toplam sürüşün, öncesinde veya sonunda toplam 45 dakika. 45 dakikalık mola süresi en az 15 dakikalık molalara bölünebilir. 45 dakikalık mola süresinin ilki en az 15, ikincisi en az 30 dakika. Günlük dinlenme: Haftalık dinlenmeyi takiben 24 saatlik süre içerisinde 11 saat. Bu süreler tıp doktorları tarafından yapılan araştırmalar sonucu belirlenmiştir.

Yakıt Güvenliği Kuralları Akaryakıt alırken, Motoru durdurun, cep telefonunu kapatın.  Pompada doğru ürün tabancasının seçildiğini kontrol edin.  Sigara içmeyin. Propan, benzin, yağ gibi yakıtları uygun kaplarda taşıyın. Maddeyi ateşe yaklaştırmayın güneş altında bekletmeyin. Kapları en az 10 cm hava boşluğu kalacak şekilde doldurun. Açık havada ve çocukların erişemeyeceği bir yerde saklayın. Yakıtı temizlik amacıyla kullanmayın.

Araca Uygun olmayan Yakıt Kullanımının Sonuçları Enjektörlerde ve yakıt pompasında anormal aşınmalar oluşur. Ayarsızlıklar meydana gelir. Piston kafaları ve yanma odasında aşırı kurum birikir. Motorda soğutma yeterince sağlanamaz. Manifoldlar kor haline gelir ve etrafındakileri yakar. Yeni nesil motorlarda risk daha büyüktür. İçerisindeki solvent facialara davetiye çıkarmaktadır. Can kaybı, yaralanma, maddi kayıp ve çevreye vereceğiniz zararları bir düşünün!

Çevre Kirliliği ve Egzoz Emisyonu Atmosfere karışan kirleticiler, başka maddelerle reaksiyonlar oluşturur. Akaryakıt gibi karbonlu maddeler havayı kirletir. Teneffüs edilen hava akciğer dokularını tahrip eder, öldürücüdür.

Çevre Kirliliği ve Egzoz Emisyonu Bronşit, amfizem ve daha az ömür. Yılda 500,000 kişi bu sebepten ölüyor. Bir ay içerisinde aynı istasyonda yapılacak yeniden ölçüm için herhangi bir ücret ödemez.

Fazla Yolcu Taşıma Taşıma sınırı üzerinde yolcu alanlara, taşıdığı fazla yolcu başına 60 lira ceza uygulanıyor. Dolmuşlarda fazla yolcu taşıma cezası yolcu başına 60 TL ceza yerine, arabaya 50 TL şeklinde uygulanır.

Yolcu İndirme Bindirme Kuralları Durmak -Görevlilerce verilen "dur" emrinde, - Sesli işaretli "dur" emrinde, - Kırmızı ışıkta, kırmızı çakar ışıkta, - İşaret levhalarına uyularak, - Öndeki araçların durmasında, - Arıza durumunda.

Yolcu İndirme ve Bindirme Kuralları Duraklamak Durma halleri dışında; - Yolcu indirmek, bindirmek,  - Yük yüklemek veya boşaltmak,  - Kısa bir süre için beklemek, (5 dakika)

Yolcu İndirme Bindirme Kuralları Duraklamak için: Uygun duraklama yerini seçin. Motoru durdurun. El frenini çekin. Gerekirse park ışıklarını yakın. Gerekirse takoz kullanın. Araç geçişini zorlaştırmayın. Yaya geçişini engellemeyin. Yola zarar vermeyin.

Duraklamanın Yasak Olduğu Yerler Durma yasağı olan yerler. - Sol şerit. (raylı sistem dışı)   - Yaya ve okul geçitleri ile diğer geçitler. - Kavşaklar, tüneller, rampalar. - Görüşün yeterli olmadığı tepe üstüne yakın yerler.

Duraklamanın Yasak Olduğu Yerler Dönemeçlerde. - Duraklayan , park eden araçların yanında.  - Otobüs, taksi duraklarında. - İşaret levhalarına yaklaşım yönünde ve park izni verilen yerler dışında. - Bağlantı yolları ve buralara; yerleşim birimleri içinde 5 m.,yerleşim birimleri dışında, 100 m. mesafede.  Park Yeri

Park Etmede Alınacak Önlemler El frenini çekin, motoru durdurun.  - Yokuş aşağı geri, yokuş yukarı birinci vitese takın.  - Tekerlekleri sağa çevirin.  - Eğimli yolda ağır taşıtların her iki arka tekerleğine uygun yönde takoz koyun. - Aracı terkederken camları kapatın, kapıları kilitleyin.

Park Etmenin Yasak Olduğu Yerler ve Haller Park Etmek Yasak - Duraklamanın yasak olduğu yerler.  - Trafiğe engel teşkil edecek yerler.  - Trafik işaret ve levhalarının görülmesine engel olma durumda.   - Demiryolu ve tramvay rayları üzeri. - Geçiş yolları önü ve üzeri.  - Yangın musluklarına her iki yönde 5 m. mesafe içinde. Park Yapılmaz

Park Etmenin Yasak Olduğu Yerler ve Haller Geçiş üstünlüğü olan araçların park ve giriş çıkış yerlerine 15 metre mesafe içinde. Tek yönlü yollarda gidiş yönüne göre yolun sol tarafında. Kamu hizmeti verilen yerlerin giriş çıkış kapılarına her iki yönde 5 metre mesafe içinde. Tepe üstü gibi ilerisi görülmeyen yerlerde.

Park Etmenin Yasak Olduğu Yerler ve Durumlar Duraklara her iki yönden 15 m. mesafede. Park eden aracın çıkışını önleyecek şekilde. Alt-üst geçit ve köprülere 10 m. mesafede. Park etme saati dışında.

İndirme-Bindirme ve Kapıların Açılması Kuralları Aracın sağ tarafından inilir. Tehlike ve engel yaratılmamalıdır. Araç durmadan, aracın sağını kontrol etmeden kapı açılmaz. Kapı kapanmadan hareket edilmez.

Okul Taşıtı Araçta, yönetmelikteki standart nitelikte ve sayıda, ekipman bulundurulmalı. Araçlar temiz, bakımlı ve güvenli durumda olmalı. Araçlara ait ışıklı işaretler amacı dışında kullanılmamalı. Telsiz veya mobil telefon her an çalışır durumda olmalıdır.

Okul Taşıtı Görüntü ve müzik sistemi taşıma hizmeti sırasında kullanılmamalı. Servis hizmeti sırasında, taşıta başka biri binmemelidir.

Okul Taşıtı Sürücüleri Araç Sürücüsü Son beş yıl içerisinde; bilinçli taksirli olarak ölümlü trafik kazasına karışmamış olmak. Alkollü olarak araç kullanmamak. Hız kurallarını ihlal nedeniyle, sürücü belgesi birden fazla geri alınmamış olmak.

Okul Taşıtlarının Denetimi Bakanlık denetimleri, kendi personeliyle yapar. Valilikler, kolluk kuvvetleri (polis, zabıta, jandarma) ve yetkili kıldığı diğer kamu kurum ve kuruluşlarının personeli aracılığıyla yapar.

Yolcu Kimdir?

Sürücü-Yolcu İletişimi Yolcu Kimdir? İşimizdeki en önemli unsurdur. İnsan ve insan hayatı değerlidir. Can taşımaktayız, canı koruyup kollamak en önemli vazifemizdir.

Sürücü-Yolcu İletişimi Yolcunun aracımıza binmesi bir lütuftur, bizim ona yaptığımız hizmet bir lütuf değildir. Yolcu, aracımızda bulunduğu sürece misafirimizdir, ona karşı nazik ve aynı zamanda mesafeli davranmalıyız.

Sürücü-Yolcu İletişimi Yolcu, bize taleplerini ileten kişidir, bizim işimiz bu talepleri karşılamaktadır. Yolcu, verebileceğimiz en mükemmel hizmete ve nezakete layıktır. Yolcu, maaşımızı sayesinde aldığımız kişidir.

Servis Sürücüsünün Görünümü Görev süresi boyunca firmanın belirlediği kıyafetleri giyin. Giysiler temiz ve ütülü olsun. Her gün sakal tıraşı olun. Kişisel hijyeninize dikkat edin. Görev süresince araç içinde veya dışında, görev alanlarında sigara içmeyin.

Okul Taşıtı Sürücüleri Okul bahçesinde size ayrılan yere park edin. Kontak anahtarı araç üzerinde bırakmayın. Araçtan inip yanında bekleyin. Öğrenciler araca bindiğinde kapıyı kapatın. Bütün öğrenciler yerine oturup emniyet kemerini takmadan hareket etmeyin. Trafik kurallarına uyarak örnek oluşturun.

Okul Taşıtı Sürücüleri *Sabah geç kalmayın. *Emniyet kemerinizi siz de her zaman takın. *Araç içi kurallara siz de uyun. *Öğrenci alırken ve bırakırken korna çalmayın. *Öğrencileri azarlamayın, kaba kuvvet uygulamayın.

Okul Taşıtı Sürücüleri *Her zamankinden farklı yerde inme taleplerini kabul etmeyin. *Öğrencileri yolun sağ tarafından, kaldırıma iyice yanaşarak durduktan sonra indirin. *Araçtan indikten sonra aile bireylerinden birine teslim edilmiş olduğundan emin olun. *Alışveriş vb. nedenlerle aracı durdurma taleplerini reddedin.

Okul Taşıtı Sürücüleri *Öğrencinin kendisi, ailesi, arkadaşları, tuttuğu takım vb. değerleri ile ilgili olumsuz şeyler söylemeyin. *Öğrencilerle sohbete dalmayın, şakalaşmayın, söz düellosuna girmeyin. *Öğrencilere fiziki müdahalede veya kaba muamelede bulunmayın. *Öğrencilere sarılma,kucaklaşma, vb. nedenlerle asla dokunmayın.

Okul Taşıtı Sürücüleri *Araç içinde öğrenci varken yakıt alma ve benzeri araç ihtiyaçları için durmayın. *Giyim-kuşam, kılık-kıyafet, konuşma ve davranışlarla öğrencilere örnek olun. *Uygun olmayan davranışlar için , “Araç İçi Uygunsuzluk Formu” doldurun.

EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trafik Hizmetleri Başkanlığı T.C. EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trafik Hizmetleri Başkanlığı Sundu