ETKİLİ SUNUŞ TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
KONFERANS SÖYLEŞİ SEMPOZYUM
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Dinleme ve Öğrenme Becerileri
Profesyonel sunu hazırlama
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
ETKİN SUNUŞ TEKNİKLERİ
Nasıl Öğreniriz?. Hepimiz vücudumuza dışarıdan gelen etkileri içsel olarak ifade etmek amacıyla kullandığımız beş duyuya sahibiz.
DİNLEME.
Sunum Araçlarının Kullanımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Öğretim Durumlarını Planlama
İletişim Sanatı 1.
TOPLULUK KARŞISINDA KONUŞMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Mahmut AÇIL Zirve Üniversitesi Öğretim Görevlisi
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Mustafa Kemal YALINKILIÇ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SUNUM TEKNİKLERİ.
BEDEN DİLİ.
 Meslek seçimi neden hayatınızın dönüm noktalarından biridir?  Mesleğin insan yaşamındaki yeri  Mesleğe yönelme  Meslek seçme döneminde gençleri etkileyen.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
SINIF YÖNETİMİ.
Çalışma Yaprağı.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
DİĞER TUTUMLAR.
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
S U N U M T E K N İ K L E R İ B A Ş A R I L I S U N U M Yaşamımızın her noktasında düşüncelerimizi aktarır, destekler, karşılaştırır, alırız. Bu iletişim.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
En uzak mesafe ne Afrika’dır
Etkili Eğiticinin Özellikleri Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Sunum Yapanın Adı-Soyadı Kurumu Telefon
SUNUMUN KAPANIŞI KONUŞMANIN SONUÇ BÖLÜMÜ
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
İLETİŞİM.
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
SUNUM TEKNİKLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
BİL1007 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
Profesyonel sunu hazırlama
SUNUM TEKNİKLERİ.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ.
İKNA SÜRECİ.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ. Dinle beni Bulursun bir bilmediğini Konuş benimle Bulurum bir bilmediğimi.
Sunum transkripti:

ETKİLİ SUNUŞ TEKNİKLERİ

AMAÇ Her katılımcı, Etkili bir sunuş (konuşma) planı hazırlayıp, bu plan doğrultusunda 15 dakikalık konuşma yapabilecektir.

ETKİLİ SUNUŞ Dinleyici Konu Amaç Bilgi Toplama Örgütleme Destek Öğeleri Giriş-Sonuç Sunma

DİNLEYİCİ Dinleyicilerin analizi Dinleyicilerin tutumu

DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN Kibirli davranmayın Karşı tavır takınmaktan kaçının

DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN Gerçek ilgi gösterin Arkadaşça davranın

DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN Ortak özelliklerinizi vurgulayın Yaş Tecrübe Zevk

DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN Açık kalpli davranın

DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN Konu hakkında uzman olduğunuzu gösterin

DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN Dinleyicilerin saygı gösterdikleri Kişilerden örnek verin

DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN Söylediklerinizi çürüten el, kol, yüz hareketlerinden kaçının

DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN Guruba ve konuya uygun gülmece türlerinden yararlanın

KONU Seçimi Sınırlama Başlık

KONU SEÇİMİ Konuya ilgi duyuyor muyum? Konu dinleyiciler için uygun mu? Konu saptanan süre içinde kapsanabilir mi?

KONUŞMANIN AMACI Dinleyicilerimde ne gibi tepkilerin doğmasını bekliyorum?

DİNLEYİCİLERİN TEPKİSİ (Özel Amaç) AMAÇLAR GENEL AMAÇ Bilgi vermek İkna etmek Eğlendirmek DİNLEYİCİLERİN TEPKİSİ (Özel Amaç) Belli bir konuyu öğrenme İnançlarda, tutumlarda değişme Neşelenme, hoş vakit geçirme

ÖZEL AMAÇ Konuşmacının dinleyicilerde meydana gelmesini beklediği tepkilerin ifadesi

AMAÇ ÖRNEKLERİ Konu : İletişim kuramazsınız Genel amaç : Bilgi vermek Özel amaç : Dinleyicilerin, insanların sürekli olarak sözlü ve sözsüz iletişimde bulunduklarını kavramaları

AMAÇ ÖRNEKLERİ Konu : Kasabadan Teknik Üniversiteye Genel amaç : Eğlendirmek Özel amaç : Dinleyicilerin, kasabada yaşayan bir gencin mühendis olmak için bulunduğu girişimleri dinleyerek hoş vakit geçirmeleri

AMAÇ ÖRNEKLERİ Konu : Sanayileşme mi çevre mi? Genel amaç : İkna etmek Özel amaç : Dinleyicilerin, sanayi atıklarına karşı alınması gereken önlemlere inanmaları

BİLGİ KAYNAKLARI Kendi tecrübeleriniz Meslektaşlarınızın ve arkadaşlarınızın tecrübeleri Yayınlar

KONUŞMAYI ÖRGÜTLEME KALIPLARI Zaman Coğrafya Neden-Sonuç Problem-Çözüm Tez/Antitez-Sentez Tümdengelim Tümevarım Konu

SONUÇ-NEDEN -Çocuklar -Ana - babalar -Toplum 2. -Ana - babanın eğitimsizliği -Ana – babanın çocukluk döneminde dayakla cezalandırılması SONUÇ NEDEN

NEDEN – SONUÇ KALIBI Hatalı nedenlerin ve Tek bir nedenin FARKINDA OLUN

PROBLEM - ÇÖZÜM Dünyanın içine düştüğü enerji problemi Olası çözüm yolları Güneş enerjisi en etkili ve uzun ömürlü çözüm

TÜMDENGELİM Sunulan ilke, çeşitli durumlara uygulanarak, genelden özele indirgenir

Önyargı yaratıcılık için bir engeldir. TÜMDENGELİM İlke : Yaratıcılığa engel olan nedenler, Okul yönetiminde yeniliklerin uygulanmasını köstekler. Önyargı yaratıcılık için bir engeldir. O halde, ön yargı, okul yönetiminde yeniliklerin uygulanmasını köstekler

Makine kullanım hatası TÜMEVARIM Olay No İşe giriş tarihi Kaza nedenleri 1 2 3 . 9 1995 Makine kullanım hatası 1995 Yılında işe alınan işçilerin teknik eğitimleri yetersizdir

KONU KALIBI İşçilerin Eğitim Durumu İlköğretim Lise Yüksekokul Üniversite

Söze Dayanmayan İletişim Konuşmacının davranışlarıyla ilgili öğeler a. Vücudun üst kısmı (baş, yüz) (1) Olumlu etkileri (2) Olumsuz etkileri b. Vücudun orta kısmı (kollar, eller, gövde) c. Vücudun alt kısmı (kalça, bacaklar, ayaklar) 2. Konuşmacının davranışlarıyla ilgili olmayan öğeler a. Nesneler b. Mesafe (1) Kişiler (2) Eşyalar c. Zaman

DESTEK ÖĞELERİ Sözel Görsel

SÖZEL DESTEK ÖĞELERİ GÜLMECE Açıklığa Kavuşturmak Tanımlar Örnekler Karşılaştırmalar Kanıtlamak İstatistik Uzman beyanları

Büyük Orta Küçük %27 %40 İşletmelerin Cirolarına Göre Ölçekleri %47

Teknik Resim Dersi Öğrenci Başarısı

GÖRSEL DESTEK ÖĞELERİ Konuyla ilgili Dinleyicilerin görebileceği büyüklükte Zamansız kullanma Basit Dinleyici ve malzeme arasında engel

GÖRSEL ARAÇLAR Tepegöz – Yansı Dia (Slayt) Film Yazı Tahtası

YANSI HAZIRLAMA REHBERİ Her yansıda bir kavram Her yansıda en çok 25-30 sözcük Dikey yansı düzenlemekten kaçın Her satırda en çok 6-8 sözcük Her yansıda en çok 8-10 satır Vurgu için harf büyüklüğünde değişiklik

İki ana nokta/karşıtları MESAJ FORMATLARI İki ana nokta/karşıtları Üç ana nokta BAŞLIK OLUMLU OLUMSUZ BAŞLIK 1. 2. 3. BAŞLIK 1. Ana Nokta 2. Ana Nokta 3. Ana Nokta Dört ana başlık Altı ana nokta BAŞLIK 1. Ana Nokta 2. Ana Nokta 3. Ana Nokta 4. Ana Nokta BAŞLIK 1. Ana Nokta 2. Ana Nokta 3. Ana Nokta 4. Ana Nokta 5. Ana Nokta 6. Ana Nokta

TEK FİKİR YADA ALINTI DEMİNG’E GÖRE DEMİNG’E GÖRE KALİTE:................................................................................................... DEMİNG’E GÖRE KALİTE:................................................................................................... KALİTE:................................................................................................... DEMİNG’E GÖRE KALİTE:................................................................................................... DEMİNG

ÇERÇEVE KULLANMANIN ÜSTÜNLÜKLERİ Işığın sızmasını engeller Yansıyı saklamak kolaylaşır Çerçeve üzerine not-soru yazılabilir Kapanma ve bindirmeden yaralanma olanağı yaratır

GİRİŞ Dikkat çekme Amaç İstekli Kılma Gözden geçirme Geçiş

SONUÇ Sonuç özeti Tekrar istekli kılma Kapanış

GELİŞTİRMEDE Geçişler Ara özeti

KONUŞMAYI SUNMA Ezberleyerek sunma Yazılı nottan okuyarak Doğaçtan (Hazırlıksız) Hazırlıklı

SAHNE KORKUSU Dilde Seste Beden Hareketlerinde

SAHNE KORKUSUNU GİDERMEK İÇİN Uygun tutum Hazırlanma Ezberden kaçınma Dikkati dinleyici üzerinde toplama Rahatlama Enerjiyi tüketme

GÖZ TEMASI Dikkatleri toplar Güvenirliği artırır Sözsüz geri bildirimden yararlanma olanağı sağlar

BEDENSEL HAREKET VE SÖZLÜ İLETİŞİM Kelimelerin yerine geçme Sözcüklere açıklık kazandırma, pekiştirme Konuşmacıyı ve dinleyiciyi rahatlatma

GELENEKSEL JESTLER Gösterme Verme – alma Reddetme Yumruk Uyarı Ayırma

SESİN KULLANILMASI İşitilebilirlik Akıcılık Hoşa giderlik Anlamlılık Bükümlülük