FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
INTERNATIONAL FEDERATION ADAPTED PHYSICAL ACTIVITY (IFAPA)
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ÖZEL EĞİTİMDE SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
«Özel Gereksinimli Bireylerin Yetersizlik Tür ve Düzeylerine Göre Tanılama ve Destek Eğitim Hizmetlerine Katılma Durumları» Mustafa AYRAL, Şenol DEMİRHAN,
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
Oyunun Özellikleri ve Önemi
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
ÇOCUK ANTRENMANINDA TEMEL HAREKET EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
DİĞER TUTUMLAR.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA HAREKET EĞİTİMİ HAZIRLAYAN YRD. DOÇ. DR. FATMA ÇELİK KAYAPINAR.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Özel eğitime ilişkin devlet ve akademisyenler tarafından yapılan çeşitli tanımlar mevcuttur. Özel eğitime ilişkin M.E.B. tarafından.
TANILAMA.
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
BENİMLE OYNAR MISIN? Yrd. Doç. Dr. Raif ZİLELİ
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
Sizce beden eğitimi ve sporun amaçları nelerdir?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Spor hareketleri dönemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI Dilara Özer Akdeniz Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu

ÖZEL GEREKSİNİMİ OLAN ÇOCUKLAR Bedensel Engel İşitme Engeli Zihinsel Engel Yaygın Gelişimsel Bozukluklar Görme engel Öğrenme güçlüğü Duygusal ve Davranış Bozukluğu Sürekli hastalıklar

İSTATİSTİKİ BİLGİLER Özürlülük oranı; % 10-12 Türkiye’de; % 12,29. 8 milyon 432 bin. Özel eğitimden yararlanma oranı; % 4

ÖZEL EĞİTİM Özel gereksinimi olan çocukların gelişimsel gereksinimlerini karşılayabilmek ve eğitim hizmetlerinden yararlandırabilmek için ; Özel araçlara Özel yöntemlere Özel programlara Özel eğitim öğretmenlerine Özel eğitim sınıfları/ özel eğitim okulları / kaynaştırma ortamlarına gereksinim duyulur.

ÖZEL EĞİTİM ÇALIŞMALARI Bebeklik Dönemi Programları Özbakım Konuşma Kavram Sanat Okuma-yazma Mesleki beceriler Beden eğitimi

ÖZEL EĞİTİM ÇALIŞMALARI Bireysel Grup Kaynaştırma

ÖZEL GEREKSİNİMİ OLAN BİREYLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ Fiziksel ve motor uygunluk Temel motor beceri ve örüntüler Su ve dans becerileri Bireysel ve grup oyunları ve sporlarını kapsar.

DUYUŞSAL GELİŞİM Eğlenme, Başarma, Özrü ile başa çıkabilmekte, Sosyal yeterlilik (Dürüstlük, hoşgörü, işbirliği) Entegrasyon (Yalnızlık duygularını en aza indirgeyebilmekte, Olumlu benlik kavramı

Temel hareket becerileri Spor becerileri PSİKOMOTOR GELİŞİM Fiziksel ve motor uygunluk unsurları Temel hareket becerileri Spor becerileri

BİLİŞSEL GELİŞİM Bir hareket problemi ortaya atıldığında orijinal tepkiler yaratabilme, Hayal etmeyi öğrenme, hayale yeni şeyler katabilme, yeni oyunlar, dans ve hareket sırası yaratabilme. Oyun stratejileri ve kurallarını öğrenebilme,

TÜRKİYE’DE DURUM OKULLARDA Beden eğitimi ders saati haftada 2 saat Özel eğitim sınıflarında (1-8. Sınıf) beden eğitimi öğretmenleri bulunmuyor. Özel Eğitim Okulu sayısı: 397 (Bilim merkezleri, hastane okulları hariç) Sadece .... okulda beden eğitimi öğretmeni bulunuyor.

ENGELLİ BİREYLERİN SPORA KATILIMLARINI SAĞLAMAYA YÖNELİK ÖNERİLER B.E derslerinin beden eğitimi öğretmenleri tarafından yürütülmesi, Özel Eğitim ve Rehabilitasyon merkezlerine B.E öğretmeni bulundurma koşulunun getirilmesi Ders saatlerinin ve ders dışı B.E faaliyetlerinin artırılması, Gençlik Spor İl Müdürlükleri bünyesinde spor okullarının açılması Antrenörlerin özel eğitim konusunda yetiştirilmeleri Üniversitelerin çalışmaları

ÖZEL SPORCULAR SPOR EĞİTİM PROGRAMI BİREYSEL BEDEN EĞİTİMİ PROGRAMI

ÖZEL SPORCULAR SPOR EĞİTİM PROGRAMI   PROGRAMIN AMACI Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencileri, Zihinsel Engelli Çocuklar Anne ve babalar Toplum

Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencilerine; Toplumsal duyarlılık kazandırmak, Zihinsel Engelli bireylerle çalışma deneyimi kazandırmak.

Zihinsel Engelli Çocuklara Temel hareket becerilerini geliştirmek, Spor becerileri kazandırmak, Uygun beden ağırlığı ve formuna sahip olmalarını sağlamak, Yaşam boyu spor alışkanlıkları kazandırmak, Toplumda kabul ve saygı gören yararlı ve üretken bireyler olma fırsatı vermek.

AİLELERE Spor eğitiminin çocukları üzerindeki olumlu etkilerini göstermek, Aileler arasında dayanışma ve işbirliği geliştirmek,

TOPLUMA, Uygun eğitim olanakları sunulduğunda zihinsel engelli çocukların da başarılı olabileceklerini kanıtlamak, Engelli çocuklar için sorumluluk duymalarını ve almalarını sağlamak.

PROGRAM Spor Eğitimi Yarışmalar ( Yerel, Bölgesel, Ulusal, Uluslar arası)

AKTİVİTEYİ BİREYE UYGUN HALE GETİRMEK Aktivitenin hızını çocuğa göre ayarlamak, Kuralları azaltmak, İşaretler kullanmak, Alanı sınırlamak, Aktivite kartları

BİREYSEL BEDEN EĞİTİM PROGRAMI AMAÇ Spor Yöneticisi ve Beden Eğitimi Öğretmen adaylarına engelli bireyle çalışma deneyimi kazandırmak. Engelli çocuklara motor beceriler kazandırmak.

EĞİTİM SÜRECİ Ön değerlendirme: Beden Eğitimi Programı Son değerlendirme

DEĞERLENDİRME FORMU BECERİ Ön test Son test Sosyal ve Duygusal Gelişim ( Direktife uyma, selamlaşma, paylaşma gibi) Özbakım Becerileri Bilişsel Gelişim (Renk, sayı, şekil kavramları) Motor Gelişim ( Yakalama, atlama, fırlatma gibi) Beden algısı ( Beden parçalarını tanıma)

Araç-gereç Balonlar Deniz topları Sesli toplar Velcrolu toplar ve hedefler Tenis topları Çemberler  Tramplen Tornetler Hedefler Fasulye torbaları İpler Halatlar Denge tahtası Jimnastik kasası

YAŞAMDA TEMEL OLAN MUTLULUKTUR