Activity Ekleme İşlemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Advertisements

C# - Metotlar.
SCANNER SINIFI ve KLAVYEDEN VERİ OKUNMASI
MOBİL PROGRAMLAMA DERS 1 ANDROID NEDİR?.
Translated from Sawitch Chapter 13 by Dr. Galip AYDIN
Tuğba DEMİREL
Android 2.
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Wordpress 2. Not
İSİM UZAYLARI.
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
İSİM UZAYLARI.
Miras Alma EM-406 Java.
BT SINIFLARINDA DYNED KURULUMU
OOP UYGULAMA 5.
Javascript Oğuz İNAL.
Nesneye Yönelik Programlama Dr. Pelin GÖRGEL
JavaScript Javascript , Netscape firması tarafından C dilinden esinlenilerek yazılmıştır Yazılma amacı Html'in sahip olmadığı bazı özelliklerin web sayfalarında.
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
Muharrem Taç M2 Bilişim Gelecekonline.
Java Sınıf ve Nesne Kavramı UML Gösterimi
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 8: Windows Formları
Net Class Framework ’ ün en üst yapısına İsim Uzayı denir. İsim uzayları ; pascal programlama dilinde 1990 ve hatta öncesinden beri varolmuş, C’de yer.
BRACKETS AÇIK KAYNAK KOD EDİTÖRÜ EMRE TEKİN
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
C# ile OOP GİRİŞ.
ÇOK BİÇİMLİLİK POLYMORPHISM
APPLET KAVRAMI ve GRAFİK UYGULAMALARI
Görsel Programlama II Ders 5 Öğr.Gör. Mustafa KARABULUT.
Muharrem Taç M2 Bilişim Gelecekonline.
Oluşturulan layout dosyasında 2 tane Editview ve 2 tane buton bulunmaktadır. Editviewlardan alınan değerler ilk butona tıklandığında veritabanına yazılır.
DÖNGÜLER.
Hasta Takip Programı.
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA VISUAL BASİC 6.0. NESNELERİN TASARIMI Uygulama Tasarım Alanı Proje Gezgini Nesne Özellikleri Araç Kutusu Forumun Ekrandaki Konumu.
ANDROID DATABASE. Oluşturulan layout dosyasında 2 tane Editview ve 2 tane buton bulunmaktadır. Editviewlardan alınan değerler ilk butona tıklandığında.
Bil 102 Bölüm 6 Diziler.
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
Fragment.
Intent sample application development Muaz GULTEKIN.
Meb.k12 uzantılı E-posta Hesabı Kurulumu
1)Bilgisayarım sağ tık. >Yönet diyoruz. 2)Buradan Disk Yönetimini seçiyoruz.
1. Boş bir Flash dosyası açalım. File > New (Kısayolu: CTRL+N) Flash'ta Guide Layer (Rehber) Uygulaması 2. Layer 1 ismini top oyunu olarak değiştiriyoruz…
Meb.k12 uzantılı E-posta Hesabı Kurulumu
VERİ YAPILARI İşaretçi Nedir? Nesne Tabanlı Programlama.
Mobil Uygulama Geliştirme
Modül 1: Giriş. Genel Bakış Temel.NET kavramları Geliştirme ortamında gezinti Bir C# projesi oluştur Use Visual Studio.NET Veriye eriş Hata ayıkla ve.
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME
MOB İ L UYGULAMA GEL İ ŞT İ RME Hafta 12. VER İ TABANI Di ğ er sistemlerde oldu ğ u Android projelerinde de verileri saklamak, hızlı bir biçimde erişmek,
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME Öğr. Gör. Nevzat TAŞBAŞI 3. Hafta.
MOB İ L UYGULAMA GEL İ ŞT İ RME Hafta 11. VER İ LER İ SAKLAMA Android sistemlerinde hazırlanacak projelerde verileri saklamak için android sisteminin.
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME Öğr. Gör. Nevzat TAŞBAŞI 7. Hafta.
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME Öğr. Gör. Nevzat TAŞBAŞI 6. Hafta.
Bilgisayar Programlama III C
Yeni Sayfa Oluşturma ve Buton, EditText, TextView Kavramları Uygulamamıza yeni bir sayfa eklediğimizde bu sayfa için bir java sınıfı da oluşturmamız gerekiyordu.
Android Projesi Olusturma projemiz için isim ve gerekli sdk ayarların ı belirtiyoruz. Uygulamamızın hangi android sürümlerinde çalışabileceğini de bu.
Sayfa Ayarlari Projelerimizde uzerinde yogunlasacagimiz dosyalar Java ve XML dosylari olacaktir.
Bilgisayar Görmesi Ders4:GUI OLUSTURMA Yrd. Doç. Dr. Serap KAZAN.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 11: Birden Çok Form ile Çalışma ve Menü Oluşturma Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
Visual Studio 2010 Menüler. File Tümü Kaydet Şablonu Ver Kaynak Kontrolü Sayfa Ayarları Yazdır Ctrl+P Çıkış Alt+F4 Seçili Nesne. Farklı kaydet Kapat Dizini.
Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği
ANDROID STUDIO İLE UYGULAMA GELİŞTİRME ÖRNEKLERİ SAVAŞ TUNÇER.
ANDROID STUDIO İLE UYGULAMA GELİŞTİRME ÖRNEKLERİ 2 SAVAŞ TUNÇER.
ANDROİD STUDİO SAYFA NESNELERİ SAVAŞ TUNÇER
VERİ TABANI VE VISUAL STUDIO SQL LOCAL DB(YEREL VERİ TABANINI SAYFAYA BAĞLAMA Savaş TUNÇER.
WEB TASARIMI CK EDİTÖR KURULUM AŞAMALARI VE KULLANIMI SAVAŞ TUNÇER.
MS SQL VERİTABANININ HOST HESABINA TAŞINMASI SAVAŞ TUNÇER.
Bilgisayar Programlama
Fragment.
Program Kurulum Seti Hazırlamak
Nesneye Dayalı Programlama 1
Asp.Net Veritabanı İşlemleri
Sunum transkripti:

Activity Ekleme İşlemi Android programlama Activity Ekleme İşlemi

Activity nedir ? Windows Form uygulamalarında hatırladığımız gibi bir uygulamada birden fazla form olabilir. Android uygulamalarında da birden fazla form olabilir.Bu formlara Activity denir. Android te ana Activity -eğer değiştirilmediyse- «MainActivity» ismindedir. Projeye eklenen her bir Activity için şu dosyalar teker teker oluşturulmalıdır. Kodlar için bir .java dosyası Formun tasarımı için bir .xml dosyası

Activity Yapısı Örnek uygulamamızda bir ana ekran(MainActivity) ve bir tane de ekran2 isminde ikinci bir Activity olacaktır. Ana ekran İkici ekran button1

.Java dosyası ekleme Ekran2 için java dosyası ekliyoruz 1- Burada sağ tık >new>class 2- Java dosyasına bir isim veriyoruz. Bu örnekte «ekran2»

.xml dosyası ekleme Ekran2 için .xml dosyası ekliyoruz(layout ekleme) 3-layoutfile isim veriyoruz.Bu örnek için «ekran2» Ekran2 için .xml dosyası ekliyoruz(layout ekleme) 1- Layout üzerinde sağtık>new>other> 2-Android xml layoutfile seçiyoruz. 4-Relative layot u seçiyoruz.

.java dosyasını yapılandırma Ekran2.java dosyasına geliyoruz. public class ekran2.. Satırının sonuna extends Activity cümlesini ekliyoruz. Source menüsünden> Override/implement metods a tıkla ! «onCreate(bundle)» i seçip «ok» diyoruz Super.oncreate satırının altına setContentView(R.layout.ekran2); Kodunu ekliyoruz

AndroidManifest.xml dosyası ayarları 1-MainActivity e ait activiy tag ının komple kopyala yapıştır yapıyoruz. <activity android:name=".ekran2" android:label="@string/app_name" > <intent-filter> <action android:name="com.example.activty2.EKRAN2" /> <category android:name="android.intent.category.DEFAULT" /> </intent-filter> </activity> ! 2-yapıştırdığımız activity için kırmızı ile işaretlenmiş yerleri değiştiriyoruz.

Ana ekrandaki button u tanıtma MainActivity.java dosyasına geliyoruz. setContentView(R.layout.activity_main); satırının altına Button ahmet=(Button)findViewById(R.id.button1); yazıp ahmet isminde bir buton nesnesi oluşturuyoruz. Ve nesneyi buton1 ile ilişkilendiriyoruz. 2. Butona tıklanma(dokunma) işlemini algılamak için bir Listener tanımlıyoruz ahmet.setOnClickListener(new View.OnClickListener() { @Override public void onClick(View arg0) { // TODO Auto-generated method stub startActivity(new Intent("com.example.activty2.EKRAN2")); } }); ! ! Çift tırnak arasını AndroidManifest.xml dosyasındaki ikinci ekranın <actionandroid:name Kısmından alıyoruz.

sonuç

Daha fazlası için Sbkonline.net