MART AYI ÇALIŞMALARIMIZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUKLARDA DAVRANIŞ PROBLEMLERİ (YALAN VE SALDIRGANLIK)
Advertisements

Sesinden Tanıyabilir miyiz ?
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ÇOCUKLARIMIZA ANNE BABA OLARAK NE YAPMALIYIZ
YALAN SÖYLEMEK.
KASIM AYI DEĞERİMİZ DOĞRULUK
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Çevremizdeki Canlılar Hayvanlar Bitkiler
NASIL BİR MESLEK İSTİYORUZ?
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
Bilgin KALMIŞ Psikolojik Danışman
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun HALK OYUNLARI Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Şebnem Özyurtdaş BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Seda Cenci FEN LABORATUVARI.
İnsan ne kadar az düşünürse o kadar çok konuşur....
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
SEVGİLİ ANNE VE BABALAR
YAŞASIN MÜZİK DERSİ BAŞLIYOOORRR !!
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
ÇOCUKLARIMIZI NASIL KORURUZ
türkçe performans ödevi
Çevremizdeki Canlılar
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
VELİ EĞİTİM SEMİNERİ 2.
Sıfat Cümleleri Which, whose, where
EVDEKİ DOSTLARIMIZ Reyyan İLCİ 3/C 2643.
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir ÇOCUĞA SINIR KOYMAK.
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
HAZIRLAYAN ADI - SOYADI :SUZAN PINAR AKÜLKE SINIF-NO:3-C /
Çevremizdeki Canlılar
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
Hazırlayanlar Müge Çagman G. Pınar Sıdal
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
AİLEM VE DİN pedagojiformasyon.com.
ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN UYUM VE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
ÇEVREMİZDEKİ CANLILAR.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
SEVGİLİ ANNE-BABALAR. Gençlerimizin sorumluluk sahibi, başarılı, mutlu,olumlu,kendilerini ve yaşamayı seven insanlar olarak yetişmelerini istiyorsak;onlara.
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
MESLEKLER.
PENGUENLER SINIFI KASIM AYI AİLE KATILIMI
BİTKİ VE HAYVAN DOSTLARIMIZ
ÇOCUKLARIYLA İLETİŞİMDE AİLELERE ÖNERİLER
AİLELERE ÖNERİLER AİLELERE ÖNERİLER 1.Çocuk başkalarının yanında kesinlikle eleştirilmemelidir. (Abisi ve kardeşi de dahil)
AİLELERE ÖNERİLER Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Bizler anne babalar olarak kimi zaman bu değerli hazinenin farkında olamıyoruz.
ZEHRA MENTEŞOĞLU 6/B SINIFI YALAN SÖYLEMEK BİR HASTALIKTIR.
MONALİSA İLE EĞLEN!.
Çevremizdeki Canlılar Hayvanlar Bitkiler
AİLE İÇİ İLETİŞİM Anne-Baba Tutumu
ANA BABA VE ERGENLİK.
Days What day is today? Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday
It’s three o’clock. It’s five o’clock. It’s nine o’clock. next.
Çevremizdeki Canlılar Hayvanlar Bitkiler
BRANŞ BÜLTENİ.
CUMHURİYET İLKOKULU HAZIRLAYAN : DENİZ SILA GÜN DERS : HAYAT BİLGİSİ
Sunum transkripti:

2012 -2013 MART AYI ÇALIŞMALARIMIZ Merhaba, Mart ayını kapsayan bu bültenimizde sizlere ele aldığımız bazı konularda neler yaptığımızı anlatmak istiyoruz. Bitkiler konusunda bitkilerin hayatımızdaki anlam ve önemi hakkında sohbet ettik. Okulumuzun bahçesinde bulunan bitkileri inceledik.Bitkilerin toprak, su, güneş ve hava olmadan yaşayamayacaklarını diğer canlılar gibi bitkilerin sevgi ve ilgi ile büyüdüklerini öğrendik. Sınıfımızda fasulye, nohut, maydanoz çimlendirdik. Her gün suluyoruz ve büyümelerini gözlemliyoruz. Hayvanlar konusunda çevremizdeki hayvanları evcil ve vahşi hayvanlar olarak ikiye ayırdık ve tanıdık. Evcil hayvanları evde besleyebildiğimizi, bize faydaları olan hayvanlar olduğunu konuştuk. Evcil hayvanların yararlarından bahsettik.Havada,karada ve suda yaşayan hayvanları inceledik. Hayvanları, sınıfladık. Sanat etkinliklerimizde çeşitli hayvanları yaptık. Çevremiz konusunda çevremizde yaşayan canlılar olduğunu öğrendik. Çevremizi korumak için neler yapmamız gerektiğini konuştuk. Geri dönüşüm ve çevre temizliği konularında bilgiler edindik. Havanın, suyun ve toprağın temizliğini araştırdık ve korumak için neler yapmamız gerektiğini öğrendik. İlkbahar konumuzda ilkbahar mevsiminin özelliklerini öğrendik. Havada, bitkilerde ve hayvanlarda meydana gelen değişiklikleri inceledik. İlkbahar mevsiminde yapılan yaz hazırlıklarını ve bu mevsimde ne tür kıyafetler giyeceğimizi öğrendik. Çiçekler, bahar dalları, ve çeşitli proje çalışmaları hazırladık.

Sınıf içi etkinliklerimiz

Sınıf içi etkinliklerimiz

MONTHLY REPORT : MARCH We have learnt : Our World : Where do they live? -Where does a goat live? A goat lives in the mountains. -Where does a camel live? A camel lives in deserts. -Where does a tiger live? A tiger lives in the jungle. -Where does a jellyfish live? A jellyfish lives in the sea. -Where does a penguin live? A penguin lives in polar regions. Transportation Car, caravan, bus, ambulance, lorry, tanker, aeroplane, biplane, bicycle, motorcycle, tram, train, hot air balloon, airship, submarine, ship, break down truck, fire truck, tractor, helicopter, cart, rocket, police car, taxi, digger, tank. Traffic Lights : Red (STOP) Yellow (READY) Green (GO) Numbers I can count numbers 1 – 30. I have learnt twenty, twenty one, twenty two, twenty three, twenty four, twenty five, twenty six, twenty seven, twenty eight, twenty nine, thirty. Facial Expressions -Be happy -Be punished -Be hungry -Be full -Be angr -Be sad -Be thirsty -Be suprised

Sınıf içi etkinliklerimiz

Doğum Günlerimiz

REHBERLİK REHBERLİK YAZILARI “Çocuk gerçek yalanı ne zaman söyler? Yalan söylemesini nasıl önleriz? Başkalarını bilerek aldatmak amacıyla söylenen yalanlar, gerçek yolanlardır. Çocukların yalanları, yetişkinlerin yalanlarının yanında masumdur. Çünkü onların yalanları aldatma amacı gütmez. Çocuk gerçeği iyi değerlendiremediği için, gördüklerini çarpıtarak anlatır ve uydurur. Kimi ana-baba çocuğun olmamış şeyleri olmuş gibi anlatmasını yalan sayar. 2–5 yaş çocuğunun hayal dünyası çok geniş olduğu için inanılmaz öyküler anlatırlar ve bu dönemde gerçek ile gerçek olmayanı ayırt edemezler. 6 yaşına kadar çocuğun söylediği gerçek olmayan şeylerin “yalan” olarak değerlendirilemeyeceği göz önünde bulundurulmalıdır. Hayali Yalanlar: Küçük çocuklar gerçeği iyi değerlendiremedikleri için uydururlar. Yetişkinler bunları yalan olarak görür. Taklit Yalanlar: Çocuklar ana-babayı örnek alır. Ana-babanın yalanına tanık olan çocuk, yalan söylemeyi öğrenir. Ör; doktora gidiyoruz diye gezmeye giden anne-baba çocuğun yalan söylemesine zemin hazırlar. Savunma Yalanları: Çocuk kendini korumak için yalan söyler. Çocuk sık sık eleştiriliyorsa, sert tepki gösteriliyorsa, mükemmelliğe zorlanıyorsa yalana başvurabilir. Doğru söylediğinde "yalan söylüyorsun" diye suçlanan çocukta, bu, yalanların alışkanlık haline gelmesine neden olur. Yüceltilmiş Yalanlar: Başkalarının hayranlığını kazanmak için söylenen yalanlardır. Bazen de çocuklar bir özlemini dile getirmek için yalan söyler. Ör; babasız bir çocuğun "babam var" demesi gibi. Normal yollardan takdir edilmeyen çocuk, yalana başvuracaktır. "Annem öldü" diyen bir çocuk, kardeş doğumu ile birlikte ilgisiz kaldığı için böyle söylemektedir.

Çocuklardan başaramayacakları şeyler beklememelidir. NASIL ÖNLENİR? Yetişkinler örnek olmalıdır. Eğer anne-baba yalan söyleyecek olursa, çocuğun dürüstlüğün önemini anlaması çok güç olacaktır. Çocuklar hangi yaşta olursa olsun, onlara yaşına uygun bir dille doğruyu söylemek gerekir. Aşırı tepki göstermemek gerekir. Yumuşak ve hoşgörülü olmalı ve cezadan kaçınmalıdır. Aşırı tepki göstermek, çocuğun sizin öfkenizden korunmak için yalan söylemeye devam etmesine yol açar. Çocuklardan başaramayacakları şeyler beklememelidir. Fazla baskıdan kaçınmalı ve koyulan kurallarla çocuğun yaşamı fazla sınırlandırılmamalıdır. Yetişkinler çocuğu araç olarak kullanmamalıdır. Ör; anne ya da babanın çocuğa yalan söyletmesi. Annenin "bu yaptığımızı baban duymasın" demesi. Gizli polis gibi çocuğu sorgulamamalıdır: Örn; "Doğru söylersen ceza vermeyeceğim" dedikten sonra, çocuk doğruyu söyleyince "biliyordum" diyerek tepki vermek ya da çocuğa ceza vermek, yalanı pekiştirir. Çünkü çocuk doğruyu söyleyince olumsuzlukla karşılaşmaktadır. Çocuğun diğer çocuklarla kıyaslanmaması gerekir. Ana-baba-çocuk iletişiminin olumlu olması gerekir. Çocuk istek, sıkıntı, kaygı ve endişelerini ebeveynleriyle konuşabilmelidir. Çocuğu dinlemek ve çözüm yollarını kendisinin bulmasına yardımcı olmak gerekir. Yalan söylediği için çocuğu suçlamamak gerekir. "Yalancı" etiketi yapıştırılmış olan bir çocuk, bu etiketin gereklerini yerine getirecektir, çünkü yaptığı işin kendini yansıttığına inanır. Bu davranışı onaylamasanız bile, çocuğun kişiliğini bu davranıştan ayrı tutmak gerekir. Salt kendisi olduğu için onu sevdiğinizi çocuğunuzun anlamasına yardımcı olun.

MART AYI ETKİNLİKLER MÜZİK GÖRSEL SANATLAR SATRANÇ BEDEN EĞİTİMİ Cam obje üzerine cam boyama yapabilme. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili çeşitli çalışmalar yapabilme. Ebru çalışması yapabilme MÜZİK * Çeşitli ritim türlerini tekrarlayabilme. * Melodik hafızayı oturtabilme. * Şarkılarla devinim yapabilme. * Kalın orta ve ince sesi ayırt edebilme. SATRANÇ Tahta üzerindeki her karenin adını söyleyebilme Yatay satırlar rakamlarla,dikey satırlar ise rakamlarla belirtilir. BEDEN EĞİTİMİ Yön değiştirmeli yürüme ve koşma Slalom takımının arasında yürüme ve koşma Koşarak yüksek atlama