2012 -2013 MART AYI ÇALIŞMALARIMIZ Merhaba, Mart ayını kapsayan bu bültenimizde sizlere ele aldığımız bazı konularda neler yaptığımızı anlatmak istiyoruz. Bitkiler konusunda bitkilerin hayatımızdaki anlam ve önemi hakkında sohbet ettik. Okulumuzun bahçesinde bulunan bitkileri inceledik.Bitkilerin toprak, su, güneş ve hava olmadan yaşayamayacaklarını diğer canlılar gibi bitkilerin sevgi ve ilgi ile büyüdüklerini öğrendik. Sınıfımızda fasulye, nohut, maydanoz çimlendirdik. Her gün suluyoruz ve büyümelerini gözlemliyoruz. Hayvanlar konusunda çevremizdeki hayvanları evcil ve vahşi hayvanlar olarak ikiye ayırdık ve tanıdık. Evcil hayvanları evde besleyebildiğimizi, bize faydaları olan hayvanlar olduğunu konuştuk. Evcil hayvanların yararlarından bahsettik.Havada,karada ve suda yaşayan hayvanları inceledik. Hayvanları, sınıfladık. Sanat etkinliklerimizde çeşitli hayvanları yaptık. Çevremiz konusunda çevremizde yaşayan canlılar olduğunu öğrendik. Çevremizi korumak için neler yapmamız gerektiğini konuştuk. Geri dönüşüm ve çevre temizliği konularında bilgiler edindik. Havanın, suyun ve toprağın temizliğini araştırdık ve korumak için neler yapmamız gerektiğini öğrendik. İlkbahar konumuzda ilkbahar mevsiminin özelliklerini öğrendik. Havada, bitkilerde ve hayvanlarda meydana gelen değişiklikleri inceledik. İlkbahar mevsiminde yapılan yaz hazırlıklarını ve bu mevsimde ne tür kıyafetler giyeceğimizi öğrendik. Çiçekler, bahar dalları, ve çeşitli proje çalışmaları hazırladık.
Sınıf içi etkinliklerimiz
Sınıf içi etkinliklerimiz
MONTHLY REPORT : MARCH We have learnt : Our World : Where do they live? -Where does a goat live? A goat lives in the mountains. -Where does a camel live? A camel lives in deserts. -Where does a tiger live? A tiger lives in the jungle. -Where does a jellyfish live? A jellyfish lives in the sea. -Where does a penguin live? A penguin lives in polar regions. Transportation Car, caravan, bus, ambulance, lorry, tanker, aeroplane, biplane, bicycle, motorcycle, tram, train, hot air balloon, airship, submarine, ship, break down truck, fire truck, tractor, helicopter, cart, rocket, police car, taxi, digger, tank. Traffic Lights : Red (STOP) Yellow (READY) Green (GO) Numbers I can count numbers 1 – 30. I have learnt twenty, twenty one, twenty two, twenty three, twenty four, twenty five, twenty six, twenty seven, twenty eight, twenty nine, thirty. Facial Expressions -Be happy -Be punished -Be hungry -Be full -Be angr -Be sad -Be thirsty -Be suprised
Sınıf içi etkinliklerimiz
Doğum Günlerimiz
REHBERLİK REHBERLİK YAZILARI “Çocuk gerçek yalanı ne zaman söyler? Yalan söylemesini nasıl önleriz? Başkalarını bilerek aldatmak amacıyla söylenen yalanlar, gerçek yolanlardır. Çocukların yalanları, yetişkinlerin yalanlarının yanında masumdur. Çünkü onların yalanları aldatma amacı gütmez. Çocuk gerçeği iyi değerlendiremediği için, gördüklerini çarpıtarak anlatır ve uydurur. Kimi ana-baba çocuğun olmamış şeyleri olmuş gibi anlatmasını yalan sayar. 2–5 yaş çocuğunun hayal dünyası çok geniş olduğu için inanılmaz öyküler anlatırlar ve bu dönemde gerçek ile gerçek olmayanı ayırt edemezler. 6 yaşına kadar çocuğun söylediği gerçek olmayan şeylerin “yalan” olarak değerlendirilemeyeceği göz önünde bulundurulmalıdır. Hayali Yalanlar: Küçük çocuklar gerçeği iyi değerlendiremedikleri için uydururlar. Yetişkinler bunları yalan olarak görür. Taklit Yalanlar: Çocuklar ana-babayı örnek alır. Ana-babanın yalanına tanık olan çocuk, yalan söylemeyi öğrenir. Ör; doktora gidiyoruz diye gezmeye giden anne-baba çocuğun yalan söylemesine zemin hazırlar. Savunma Yalanları: Çocuk kendini korumak için yalan söyler. Çocuk sık sık eleştiriliyorsa, sert tepki gösteriliyorsa, mükemmelliğe zorlanıyorsa yalana başvurabilir. Doğru söylediğinde "yalan söylüyorsun" diye suçlanan çocukta, bu, yalanların alışkanlık haline gelmesine neden olur. Yüceltilmiş Yalanlar: Başkalarının hayranlığını kazanmak için söylenen yalanlardır. Bazen de çocuklar bir özlemini dile getirmek için yalan söyler. Ör; babasız bir çocuğun "babam var" demesi gibi. Normal yollardan takdir edilmeyen çocuk, yalana başvuracaktır. "Annem öldü" diyen bir çocuk, kardeş doğumu ile birlikte ilgisiz kaldığı için böyle söylemektedir.
Çocuklardan başaramayacakları şeyler beklememelidir. NASIL ÖNLENİR? Yetişkinler örnek olmalıdır. Eğer anne-baba yalan söyleyecek olursa, çocuğun dürüstlüğün önemini anlaması çok güç olacaktır. Çocuklar hangi yaşta olursa olsun, onlara yaşına uygun bir dille doğruyu söylemek gerekir. Aşırı tepki göstermemek gerekir. Yumuşak ve hoşgörülü olmalı ve cezadan kaçınmalıdır. Aşırı tepki göstermek, çocuğun sizin öfkenizden korunmak için yalan söylemeye devam etmesine yol açar. Çocuklardan başaramayacakları şeyler beklememelidir. Fazla baskıdan kaçınmalı ve koyulan kurallarla çocuğun yaşamı fazla sınırlandırılmamalıdır. Yetişkinler çocuğu araç olarak kullanmamalıdır. Ör; anne ya da babanın çocuğa yalan söyletmesi. Annenin "bu yaptığımızı baban duymasın" demesi. Gizli polis gibi çocuğu sorgulamamalıdır: Örn; "Doğru söylersen ceza vermeyeceğim" dedikten sonra, çocuk doğruyu söyleyince "biliyordum" diyerek tepki vermek ya da çocuğa ceza vermek, yalanı pekiştirir. Çünkü çocuk doğruyu söyleyince olumsuzlukla karşılaşmaktadır. Çocuğun diğer çocuklarla kıyaslanmaması gerekir. Ana-baba-çocuk iletişiminin olumlu olması gerekir. Çocuk istek, sıkıntı, kaygı ve endişelerini ebeveynleriyle konuşabilmelidir. Çocuğu dinlemek ve çözüm yollarını kendisinin bulmasına yardımcı olmak gerekir. Yalan söylediği için çocuğu suçlamamak gerekir. "Yalancı" etiketi yapıştırılmış olan bir çocuk, bu etiketin gereklerini yerine getirecektir, çünkü yaptığı işin kendini yansıttığına inanır. Bu davranışı onaylamasanız bile, çocuğun kişiliğini bu davranıştan ayrı tutmak gerekir. Salt kendisi olduğu için onu sevdiğinizi çocuğunuzun anlamasına yardımcı olun.
MART AYI ETKİNLİKLER MÜZİK GÖRSEL SANATLAR SATRANÇ BEDEN EĞİTİMİ Cam obje üzerine cam boyama yapabilme. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili çeşitli çalışmalar yapabilme. Ebru çalışması yapabilme MÜZİK * Çeşitli ritim türlerini tekrarlayabilme. * Melodik hafızayı oturtabilme. * Şarkılarla devinim yapabilme. * Kalın orta ve ince sesi ayırt edebilme. SATRANÇ Tahta üzerindeki her karenin adını söyleyebilme Yatay satırlar rakamlarla,dikey satırlar ise rakamlarla belirtilir. BEDEN EĞİTİMİ Yön değiştirmeli yürüme ve koşma Slalom takımının arasında yürüme ve koşma Koşarak yüksek atlama