Hoşgeldiniz HEM. YAŞAR IŞIK HASTA HAKLARI İLETİŞİM BİRİMİ HEMŞİRESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HASTA HAKLARI Temel Kavramlar ve Temel Yanılgılar Uzm. Dr. Gülsüm GÜRSOY İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü.
Advertisements

HASTA HAKLARI Dr.Özgür ÖZDEMİR Bursa İl Sağlık Müdürlüğü
Hasta – Sağlık Çalışanı İlişkisinde Etik Yükümlülükler
ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ
Meslek Hastalıkları Hastanesi
HEKİMLERİN VE SAĞLIK ÇALIŞANLARININ HAKLARI
HASTA HAKLARI.
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
HASTA HAKLARI ve SORUMLULUKLARI
HASTA HAKLARI.
HASTA HAKLARI.
EN TEMEL HASTA HAKKI “hekim seçme hakkı”
ÇOCUK İSTİSMARINA BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
HASTA HAKLARI MUSTAFA ÇALIŞKAN.
HASTA HAKLARI ve SORUMLULUKLARI
HASTA HAKLARI ve SORUMLULUKLARI
Elazığ İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği
HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI
HASTA HAKLARI ve UYGULAMALARI
Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü
HASTA HAKLARI.
SAĞLIK PERSONELİNİN ÇALIŞMAKTAN KAÇINMA HAKKI
HASTA HAKLARININ HUKUKİ BOYUTU
HASTA HAKLARI ve UYGULAMALARI
Hasta Hakları Nelerdir?
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Sağlık Hukuku Kavramı ve Eğitimde Dikkat Noktalarımız
Hasta Mahremiyeti (Gizlilik)
Hasta Hakları.
HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ DESTEK HİZMETLERİ ŞUBESİ
4. HASTA HAKLARI.
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
HAYDARPAŞANUMUNE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
ETİK VE HASTA HAKLARI.
SAMSUN SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ ATİLLA ORAK
26 EKİM HASTA HAKLARI GÜNÜ
Hekim Hekim İlişkisi Sağlığın Temel İnsan hakları Evrensel Bildirgesi’nde bir hak olduğunu vurgulayarak sözlerime başlamak istiyorum. Her meslek grubu.
HASTA HAKLARI ve SORUMLULUKLARI
HASTA HAKLARI ve SORUMLULUKLARI
HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
GRUP H LLEDERİZ Prof. Dr. SİBEL GÜNDEŞ & M.Fatih ÖZSARAY (başkan)
Kütahya Halk Sağlığı Müdürlüğü
Sağlık Hizmetlerinin Finansman Yöntemleri
HEKİMLİK VE İNSAN HAKLARI
HASTA HAKLARI.
HASTA HAKLARI ve SORUMLULUKLARI
HASTA HAKLARI ;.
Sağlık Slaytları
İŞYERİ HEMŞİRESİNİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
Sağlık Hizmetlerinin Sınıflandırılması Ve yaralanma Yolları
İnsan, sadece insan olmasından dolayı doğuştan bazı hakları kazanarak dünyaya adımını atmaktadır. Hak kavramı evrensel bir kavramdır. Kısaca hak; ‘hukuk.
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
Hasta Hakları ve Tıbbi Sosyal Hizmet Uygulamaları
~HASTA HAKLARI~.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
HASTA HAKLARI.
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu İstanbul Anadolu Kuzey Kamu Hastaneleri Birliği İdari Hizmetler Başkanlığı ADAY MEMUR EĞİTİMLERİ.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
HASTA HAKLARI ve HASTA SORUMLULUKLARI HASTA HAKLARI NEDİR?
HASTA HAKLARI H GAMZE DEMİRTEPE EĞİTİM HEMŞİRESİ.
HASTA HAKLARI HASTA MEMNUNİYETİ İLETİŞİM.
MUHAMMET EMİN PİŞKİN. HASTA HAKLARI NEDİR? T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü Hasta Hakları Şubesi.
İnsan, sadece insan olmasından dolayı doğuştan bazı hakları kazanarak dünyaya adımını atmaktadır. Hak kavramı evrensel bir kavramdır. Kısaca hak; ‘hukuk.
Sunum transkripti:

Hoşgeldiniz HEM. YAŞAR IŞIK HASTA HAKLARI İLETİŞİM BİRİMİ HEMŞİRESİ

Hak; Hukuk düzeninin tanıdığı, koruduğu çıkarlardır. Ödev: Bir hakkın sınırlandırılması sonucunda oluşan hukuki durumdur.

HASTA HAKLARI NEDİR? Hasta Hakları: Sağlık hizmetlerinden faydalanma ihtiyacı bulunan fertlerin, sırf insan olmaları vasfıyla sahip bulundukları ve T.C. Anayasası, milletlerarası antlaşmalar, kanunlar ve diğer mevzuat ile teminat altına alınmış bulunan haklarını ifade eder.

Sağlık: Dünya Sağlık Örgütü (WHO) anayasasında sağlık: “yalnız hastalık ve sakatlığın olmayışı değil; bedensel, ruhsal ve sosyal yönden tam iyilik halidir.” şeklinde tanımlanmaktadır. Sağlık hizmetleri Anne karnındaki evreden ölüme kadar tüm yaşam süresinde; koruyucu, geliştirici, tedavi ve rehabilite edici kapsamlı hizmet biçiminde sunulmalıdır.

SAĞLIK BAKANLIĞI HASTA HAKLARI MEVZUATI Hasta hakları yönetmeliği (1998) Hasta hakları uygulama yönergesi (26.04.2005/3077 sayılı olur)k

HASTA HAKLARI ASLINDA EN ÇOK SEVDİKLERİMİZİN DE HAKLARIDIR. BİR GÜN BİZ DE HASTA VEYA YAKINI OLABİLİRİZ.

HASTA HAKLARI Sağlık hizmetlerinden adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde  faydalanma hakkı

2. Bilgi  talep edebilme hakkı HASTA HAKLARI

3. Bilgi verilmemesini isteme hakkı HASTA HAKLARI 3. Bilgi verilmemesini isteme hakkı

HASTA HAKLARI 4. Mahremiyete saygı gösterilmesi ve bunu talep hakkı TÜHHHTÜHTÜHHHH

HASTA HAKLARI 5. Kayıtları inceleme ve kayıtların düzeltilmesini talep etme hakkı

HASTA HAKLARI 6. Personeli tanıma, seçme ve değiştirme hakkı

HASTA HAKLARI 7. Tedaviyi reddetme ve durdurma hakkı

HASTA HAKLARI 8. Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirme hakkı

HASTA HAKLARI 9. Öncelik sırasının belirlenmesini isteme hakkı

HASTA HAKLARI 10. Tıbbi gereklere uygun teşhis, tedavi ve bakım isteme hakkı

HASTA HAKLARI 11. Rıza ve izin hakkı

HASTA HAKLARI 12. Tıbbi araştırmalarda rıza alınması hakkı

HASTA HAKLARI 13. Güvenliğin sağlanması hakkı

HASTA HAKLARI 14. İnsani değerlere saygı gösterilmesi ve ziyaret hakkı Lokman Hekime “Hastalarımıza ne yedirelim” diye sormuşlar. O da “Acı söz yedirmeyin de ne yedirirseniz olur” demiş.

HASTA HAKLARI 15. Dini vecibeleri yerine getirebilme ve dini hizmetlerden     faydalanma

HASTA HAKLARI 16. Ötanazi yasaktır

HASTA HAKLARI 17. Müracaat, şikayet ve dava hakkı

ya bizim haklarımız ne olacak? Hasta Hakları tamam da ya bizim haklarımız ne olacak?

SAĞLIK ÇALIŞANLARININ HAKLARI İyi bir eğitim alma hakkı Baskı altında olmadan mesleğini uygulama hakkı Sağlığını koruma hakkı Bilimsel gelişmeler doğrultusunda tanı tedavi ve bakımda çağdaş bilimsel tıp olanaklarını kullanma hakkı Hekimin hastayı reddetme hakkı Yetersiz kaldığı durumlarda danışma hakkı Hekimin iyileşme garantisi vermeme hakkı Yeterli zaman ayırma hakkı Tedavi yöntemlerini seçme hakkı Kişilik haklarına saygı gösterilmesi hakkı

HASTA SORUMLULUKLARI     1.Bilgi Verme: Hasta, hekimine mevcut şikayetleri, geçirdiği hastalıklar, hastaneye yatırılıp yatırılmadığı, uygulanan tedaviler, kullandığı ilaçlar ve sağlığı ile ilgili konularda doğru ve tam bilgi vermekle sorumludur. Hasta, tedavi esnasında ve sonrasında durumunda meydana gelen, beklenilmeyen değişiklikleri bildirmelidir. Yapılacak işlemler ile ilgili olarak kendisinden beklenenleri doğru olarak anlayıp anlamadığını bildirmelidir.   2.Önerilere Uyma: Hasta, öngörülen tedavi planına uymak ve yetkili doktorun talimatları doğrultusunda hemşireler ve ilgili sağlık personelinin bakım planını yerine getirmesini kabullenmekle de yükümlüdür.   3.Planlanan Tedaviyi Reddetme: Hasta, tedaviyi reddetme ya da doktorunun talimatlarına uymaması halinde doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.  

HASTA SORUMLULUKLARI 4.Tetkik ve Tedavi Giderleri: Hasta, sosyal güvenlik kurumu ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek durumundadır. Hasta, sağlık kuruluşuna başvururken kimliğini yanında bulundurmalıdır. Hasta, tedavi nedeni ile yapılan uygulamalar için ödemesi gereken miktarı (özel oda farkı, refakatcı ücreti, katkı payı vb.) kurumun belirlediği süre içerisinde ödemekle yükümlüdür   5.Sağlık Kuruluşu Kural ve Uygulamaları: Hasta, tedavi ve davranışı ile ilgili, bulunduğu sağlık kuruluşu kural ve uygulamalarına uymalıdır.

HASTA SORUMLULUKLARI 6.Saygı Gösterme:   Hasta, diğer hastalar ile hastane personelinin haklarını dikkate almak zorundadır. Hasta, sağlık kuruluşu içindeki hastaları tehlikeye sokan gürültü, duman ve ziyaretçi sayısının fazlalığı gibi durumlarda sağlık kuruluşu yönetiminin alacağı tedbirlere uymalıdır. 7.Bulaşıcı Hastalık Hali: Bulaşıcı hastalık şüphesi ya da teşhisi olan hasta, yetkili doktorunun çıkmasında sakınca olmadığını belirtir izni olmadıkça yasal nedenlerden dolayı taburcu olmayı talep edemez.

HASTA SORUMLULUKLARI 8.Uygunsuz Talep: Hasta, yetkili doktorunca uygun görülmeyen ve tedavi planında bulunmayan herhangi bir ilacın verilmesini ya da uygulama yapılmasını talep etmemelidir.   9.Hasta Ziyaretçisi: Hastalar ziyaretçilerini, sağlık kuruluşu tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde kabul etmelidir. 10.Tazmin Sorumluluğu: Hastadan, kusurlu kullanım veya kasıtlı olarak sağlık kuruluşunun demirbaş veya sarf malzemelerine verdiği zarar ve ziyan tazmin edilir.

İNTERNETTEN www.saglik.gov.tr ADRESİNE Hasta hakları sisteminde, şikayet, istek ve önerilerin yetkililere iletilmesi için üç yol var. HASTANELERDEKİ HASTA HAKLARI BİRİMLERİNE İNTERNETTEN www.saglik.gov.tr ADRESİNE ALO 184 SABİM HATTINA BAŞVURABİLİRSİNİZ.

TEŞEKKÜRLER