TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Advertisements

EĞİTİMDE REHBERLİK HİZMETLERİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK.
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
EĞİTİMDE REHBERLİK HİZMETLERİ
REHBERLİK DERS II.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
OKULLARDA REHBERLİK SERVİSLERİ-HİZMETLERİ
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
REHBERLİK DERSİ III.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİNİN ÖĞRETMENLERE TANITIMI
Eğitimde Rehberlik 2008 – 2009 yaz okulu.
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
Rehberlik nedir? Bireyin kendini anlaması,problemlerini çözmesi,gerçekçi kararlar alması,kapasitelerini kendine en uygun düzeyde geliştirmesi,çevresine.
Sağlıkla ilgili önlemler alma
Rehberlİk Servİsİnİn Tanıtımı
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
OKUL REHBERLİK HİZMETLERİ
İNSAN VE DÜNYA Adam, bir haftanın yorgunluğundan sonra pazar sabahı kalktığında bütün haftanın yorgunluğunu çıkarmak için eline gazetesini aldı ve bütün.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
ABDİ İPEKÇİ İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK (PDR)
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
REHBERLİKLE ELELE.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SEMİNERİ
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
Rehberlik,  bireyin kendini anlaması,  problemlerini çözmesi,  gerçekçi kararlar alması,  kapasitelerini geliştirmesi,  çevresine dengeli ve sağlıklı.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK HİZMETLERİ.
ARDAHAN REHBERLIK VE ARAŞTıRMA MERKEZI EĞITIMDE REHBERLIK HIZMETLERI.
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Rehberlik Yrd.Doç.Dr.Ege Akgün
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK DERSİ III.
REHBERLİK DERS II.
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Sunum transkripti:

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Ne Değildir? Psikolojik Danışma ve Rehberlik yardımı bireye tek yönlü olarak doğrudan doğruya yapılan bir yardım değildir. PDR bireyin sadece duygusal yanı ile ilgilenmez. (Sosyal, duygusal, zihinsel, fiziksel bütünlük içinde ele alır) Rehberlik ve psikolojik danışmada bireye acımak, onu kayırmak, her sıkıntıya düştüğünde onu korumak anlayışı yoktur. PDR her türlü problemi hemen çözebilecek sihirli bir güce sahip değildir.

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Ne Değildir? Rehberlik ve psikolojik danışma, okulda disiplini sağlama, öğrencileri tehdit etme, kontrol altında bulundurma, onu yargılama işi değildir. PDR’ de kullanılan bütün yöntemler ve teknikler amaç değil, sadece araçtırlar. Rehberlik ve psikolojik danışma, sadece davranış bozukluğu gösteren, başarısız, sorunlu öğrencilere yönelik bir yardım değildir.

Rehberliğin Amacı Bireylerin kendini gerçekleştirmesine yardım etmektir. Birey Kendini tanıma Kendini anlama ve kabul etme Ben kimim? Özelliklerim nelerdir? Kuvvetli ve zayıf yönlerim? Yeteneklerim? İlgi ve eğilimlerim? İhtiyaçlarım nelerdir? ... gibi soruların yanıtları Bulunduğu ortamı ve çevreyi tanıma Çevredeki eğitim ve iş olanakları nelerdir? Ailenin sınırlılıkları? Toplumun gerçekleri, bana sağlanan fırsatlar?.. vb. soruların yanıtları Rehberlik, bireyin kendi ve çevresini anlaması, problemlerini çözmesi, çevresinde sunulan olanakları görebilmesi, kendisi için sağlıklı ve gerçekçi kararlar alması, çevresine dengeli ve sağlıklı bir uyum yaparak kendini gerçekleştirmesi için uzman kişilerce bireye verilen profesyonel ve sistematik bir yardımdır. Rehberliğin amacı, eğitim süreci içerisinde bireyin tüm gelişim dönemlerinde gelişim görevlerini karşılayacak becerilerle donanmasını ve nihai olarak kendini gerçekleştirmesini sağlamaktır. Ben ne yapabilirim? Ne yapmalıyım? Yeteneklerimi nasıl geliştiririm? Çevrenin fırsatlarını nasıl değerlendirebilirim? Sorunları nasıl çözebilirim ve bulunduğum ortama nasıl uyum sağlayabilirim? Kendini Gerçekleştirme

Rehberlikte Hizmet Alanları Müşavirlik (Konsültasyon) Bilgi Toplama ve Yayma Oryantasyon Yöneltme ve Yerleştirme Psikolojik Danışma İzleme Değerlendirme Çevre/Veli İle İlişkiler Rehberlik hizmetleri birbiriyle ilişkili ve birbirini tamamlayan hizmetlerdir. Bunlardan herhangi birinin eksikliği rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin işlevselliğini olumsuz yönde etkilemektedir. Araştırma ve Geliştirme Bireyi Tanıma Müşavirlik (Konsültasyon)

ÖĞRETMEN OKUL ÖĞRENCİ AİLE 6

Rehberlikte Hizmet Alanları VELİ GÖRÜŞMESİ; Temel amaç Veli görüşmesinden gereken yararı sağlamak Çocuğun gelişimi ve uyumu konusunda nasıl bir işbirliği yapabiliriz? Okula karşı memnuniyeti artırmak

Rehberlikte Hizmet Alanları Veli ile iyi ilişkiler geliştirmek için… Öğretmenin çocuğun iyiliği için çalıştığını velinin kabul etmesi. Görüşmeye iyi haberlerle başlamak ilişkiyi olumlu yönde etkileyecektir. Veliye,öğretmenin çocuklarıyla ilgilendiğini hissettirmesi önemlidir. Veli okula geldiği zaman daima güler yüzle karşılanmalı ve çocukları konusunda yanlış davranışları varsa bunlar yüzlerine vurulmamalıdır.

Rehberlikte Hizmet Alanları Veli görüşmesinde veliden aşağıdaki tutumları görmek mümkündür: Çocuğu suçlamak Öğretmeni suçlamak Diğerlerini suçlamak… Veli görüşmeleri incelendiğinde burada söz edilen bu üç tavır sıklıkla görülür. Öğretmen çocuğu veya aileyi suçlarsa veli savunma tutumuna girer.

Rehberlikte Hizmet Alanları Çözüm İşbirliği Öğretmenin Tutumu “suçlu” aramaktan vazgeçilmelidir. Öğretmen veliye, okulun ve ailenin amacının ortak olduğunu, çocuğun gelişimine ve uyumuna yardımcı olabilmek için işbirliği yapma isteğini ve beklentisini baştan ortaya koyarsa işler kolaylaşır. Ortada bir sorun varsa tek yapılacak şey işbirliği kurmaktır. Sadece soruna yol açan nedenler araştırılmalıdır. Olumsuz etkenleri ortadan kaldırmak ya da hiç değilse kontrol altına almak olmalıdır.

Rehberlikte Hizmet Alanları İlköğretim II.Kademede Öğretmenin sorumlulukları; Sınıfı ile birebir ilgilenmek ve ihtiyaçlarını karşılamak Velileri ile iyi ve sağlıklı iletişim halinde olmak. Veli ve öğrencileri ile ilgili konular hakkında idare ve PDR servisine bilgi vermek. Branş öğretmenleri ile diyalog halinde olmak Sınıfını sahiplenip,kontrol altında tutmak. Öğrencilerin gelişim dönemi özelliklerini bilip ona göre davranmak.

Rehberlikte Hizmet Alanları Bedensel değişimi kabul Koordinasyonu geliştirme Enerjiyi kanalize etme Karşı cinsle ilişkiler Olumsuz davranışları pekiştirmemek.

Rehberlikte Hizmet Alanları Bu sene yapılan çalışmalar; Oryantasyon çalışmaları Verimli ders çalışma teknikleri ve program yapmak Test çözme teknikleri ve sınavda başarılı olmak için yapılması gerekenler. Motivasyon çalışması,gelecek hayalleri 6.sınıflar hem akademik hem davranış sıkıntılarını kapsayan ve drama ile yapılan çalışma. Bireysel görüşmeler Grup çalışmaları Sınav kaygısı çalışmaları Dikkat çalışmaları Ergenlik dönemi destek çalışmaları

Rehberlikte Hizmet Alanları Planlanan çalışmalar; Değerler eğitimi Mentorluk Çalışması Meslekler Günü Etkinliği Veli Bültenleri Öğretmen Bültenleri İhtiyaç Duyulan konularda veli grup çalışmaları 7-19 yaş aile eğitimi

Rehberlikte Hizmet Alanları Değerler eğitimi; Anasınıfı :Yaratıcılık             1.Sınıf :Sevgi 2.Sınıf :Arkadaşlık             3.Sınıf :Özdisiplin             4.Sınıf :Dürüstlük             5.Sınıf :Zaman Yönetimi             6.Sınıf :Uzlaşma             7.Sınıf :Hedef Belirleme             8.Sınıf :İletişim     Hazırlık :Özgüven             9.Sınıf :Karar verme     10.Sınıf :Empati     11.Sınıf :Barış     12.Sınıf :Özgürlük      

Rehberlikte Hizmet Alanları 7-19 Yaş Aile Eğitimi; Ergeni tanımak İletişim kurmak Birlikte büyümek Aile tutumları Riski yönetmek Olumlu davranış kazandırma Uzlaşabilmek Geleceği planlamak