m.sağsan Yakın Doğu Üniversitesi Lefkoşa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti capemetrorail.co.za web.jhu.edu
Bil(e) b i l m e d e n Bil(e) b i l m e d e n.... ...hiyerarşisiden... ...türlerinden... (örtük ve açık) ...bilgiden... Öğren(e) b i l m e d e n Öğren(e) b i l m e d e n.... Bireysel ve örgütsel öğrenme Öğren(e)meme: hem birey hem de örgüt suçlu! Biliş(e) b i l m e d e n Biliş(e) b i l m e d e n....
BASAMAKLAR İŞLEMLER Fiziksel Süreç Çevresel Tarama Veri Düzenleme Sıraya koyma Enformasyon Kıyaslama Anaiz etme Bilgi Deneyim- leme Akıl Erdem Karar verme N E S N E L O N T O L O J İ K Ö Z N E L E P İ S T E M OL O J İ K
knowledgecompass.wordpress.com
BİLİŞSEL TEKNİK
Nonaka, I. Ve Takeuchi, H. (1995). Knowledge Creating Company: How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation, Oxford University Press, New York, s.71.
Kaynak: Crossan, Lane ve White, 1999.
-Pozisyonum neyse ben o’yum -Düşman dışarıda -Sorumluluk üstlenme kuruntusu -Olaylara takılıp kalma -Haşlanmış kurbağa masalı -Tecrübeyle öğrenme hayali -Yönetici takım miti Bireyin doğuştan kişiliğinde var olan savunmacı davranışları, örgütün sınırlı öğrenmesine yol açar. -Keşif (körlük ve yansıma) -Yaratıcılık (Aşırı alçak gönüllülük ve çoklu kişilik bozukluğu) -Üretim (felç ve yabancı el belirtisi) -Genelleştirme (bellek yitimi ve boş inanç bozukluğu) -Kusurlu zihinsel modeller -Hatalı yapılan analizler -Yetersiz adanmışlık -Engellenmiş bilinç Eğitimci, yetersizliği olan kişiyi -Algılamalı ve farkına varmalı -Zaman ve yöntem olarak farklı öğrenme tarzı uygulamalı -görmelerine, işitmelerine ve bir işi yapabilmelerine yönelik eğitim tarzları gerçekleştirmelidir.
bilme Hem öğrenme + hem bilme Enformasyonu bilgiye dönüştürebilme bilme Yetkin olabilme bilme Beceri ve yetenekleri tutuma çevirebilme bilme Profesyonel iş yaşamında entelektüel kapasiteyi kullanabilme bilme (?) Sosyal medyadan uzak durabilme (?) KISACA NE BİLDİĞİNİZİ BİLEBİLME?