 2011.  Kaynağa atıfta bulunmak zorunludur fakat sadece kaynağa atıfta bulunmak yeterli değildir.  [Atıfta bulunma şunları içerir: Görüntünün/videonun.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR PROGRAMLARINDA HAK SAHİPLİĞİ Yrd. Doç. Dr
Advertisements

FATİH Projesi Eğitimde Teknoloji Kullanımı Kursu
INTELLECTUAL PROPERTY AND TECHNOLOGICAL PLATFORMS
Dernekler Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
Ardesenmyo.wordpress.com.
İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Yıldız Teknik Üniversitesi
Okul Web Sitesi Yönetim Paneli
Kaynak Gösterme.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Yasal Yönleri ile Açık Erişim İlkay Holt, Kütüphane Direktörü 50. Kütüphane Haftası, Panel: Bilimsel Bilgiye Erişimin Sorunları ve Açık Erişim Hareketi.
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
‘AVRUPA’DA AKCIĞER SAĞLıĞı’ - GERÇEKLER VE RAKAMLAR.
AB 7. ÇP ve Fikri Mülkiyet Hakları
TÜRK TİCARET KANUNU’NDA ŞİRKETLERİN YENİDEN YAPILANDIRMALARI
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
TİCARİ İŞLETMENİN DEVRİ
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
TELİF HAKLARI 2011.
4703 SAYILI KANUN 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun 11/07/2001 tarih ve sayılı Resmi Gazete’de.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
AÇIK KAYNAK KOD Ayhan KOÇ 2009.
Sunu İçeriği Adem ÇAMLIKAYA Telif Hakları
Amaç Açık Erişim Nedir? Neden Açık Erişim? Açık Erişim Nasıl sağlanır?
TELİF HAKLARI VE BİLİŞİM HUKUKU
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKUNDA MALLARIN SERBEST DOLAŞIMI
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SİGORTALI TESCİL VE HİZMET DAİRE BAŞKANLIĞI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİ İZİN YÖNERGESİ
SIVILAŞTIRILMIŞ PETROL GAZLARI (LPG) PİYASASINDA UYGULANACAK TEKNİK DÜZENLEMELER HAKKINDA YÖNETMELİK 5 Haziran 2007 tarihli ve sayılı Resmi Gazetede.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
BİLGİSAYAR ve ETİK.
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
B ILIŞIM TEKNOLOJILERINDE ETIK SORUNLAR D ERS : BILIŞIM ETIĞI K ONU : FİKRİ MULKİYET VE ERİŞİM YALIN KILIÇ TÜREL Ekim-BOTE-4-ELAZIĞ.
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
BTEP205 İşletim Sistemleri BTEP103 Bilgisayara Giriş
YAZILIM HAKLARI İÇİNDEKİLER 1-)Telif Hakkı Nedir Ve Ne İşe Yarar?
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
TELİF HAKKI.
TELİF HAKKI.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
AÇIK DERS MALZEMELERİ SAMİYE TUNCER
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
Adı:ibrahim soyadı:nergizka no:
Müracaat ve Şikayetler
Eğitim ve Hukuk.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
DEVRE TATİL SÖZLEŞMESİ Bir yıldan uzun süre için kurulan ve tüketiciye bu süre zarfında birden fazla dönem için bir veya daha fazla sayıda Gecelik konaklama.
3. ULUSAL AÇIK ERİŞİM ÇALIŞTAYI AÇIK ERİŞİM ÜNIVERSİTELERDE NELERİ DEĞİŞTİRECEK? Ekim 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA İlkay Holt.
Şahin GÖKÇEARSLAN. Yazılım Türleri Bilgisayar Yazılımları Yazılım türleri (İşletim sistemleri, paket programlar, programlama dilleri) Yazılım lisans türleri.
Özgür yazılım nedir?. Enver ALTIN
Finans Dünyasında Linux ve Özgür Yazılımlar Volkan Uygun Linux Kullanıcıları Derneği.
Kütüphane ve Dokümantasyon
Temel Bilgi Teknolojileri
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
BTEP205 İşletim Sistemleri BTEP103 Bilgisayara Giriş
Araştırma Yöntemleri Ders1: Bilimsel Etik.
Anlatmacı: Adnan Hadzimusiç
GPU LİSANSLAMANIN AVANTAJLARI VE DEZAVANTAJLARI NELERDİR?
6.1.5.A1 Telif Hakkı ve Açık Erişim
FİKRİ VE SINAİ HAKLAR MAHKEMELERİ
OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Emre AKADAL Şebnem ÖZDEMİR Dr. Zerrin AYVAZ REİS
Patent ve Lisanslama Birimi
Sunum transkripti:

 2011

 Kaynağa atıfta bulunmak zorunludur fakat sadece kaynağa atıfta bulunmak yeterli değildir.  [Atıfta bulunma şunları içerir: Görüntünün/videonun altında telif hakkı sahiplik bilgisi (örneğin, © 2001 telif hakkı sahibinin adı) ve, mevcut bilgilerle, sonunda tam bir bibliyografik tanım (yazar, başlık, yayınevi, ve yayının/web adresinin yeri ve tarihi dahil)].

 Öğretmenlerin, materyalin kullanımıyla ilgili kısıtlamaların olup olmadığını görmek için alınan materyalin web sitesini kontrol etmeleri gerekir. Eğer görüntülerin (ya da diğer ögelerin) izinsiz kullanılabileceğine ilişkin belli yönergeler yoksa öğretmenlerin izin istemek için web sorumlusuna e- posta iletisi göndermeleri gerekmektedir (Eğer mümkünse web sorumlusu bu iletiyi genellikle telif hakkı sahibine iletmelidir).

 Gerçek öğrenci çalışmaları ve resimleri için aile izni gerekmektedir.  Telif hakkı sahibi web sitesinde kullanımın izin gerektirmediğini belirtirse, materyali kuralları çerçevesinde ve kaynağa atıfta bulunarak kullanın

 Madde 7:  Hak sahibinin rızasıyla umuma arz edilen bir eser alenileşmiş sayılır.  Bir eserin aslından çoğaltma ile elde nüshaları hak sahibinin rızasıyla satışa çıkarılma veya dağıtılma yahut diğer bir şekilde ticaret mevkiine konulma suretiyle umuma arz edilirse o eser yayımlanmış sayılır.

 Madde 33 - (Değişik madde: 03/03/ /17. md.)  Yayımlanmış bir eserin, tüm eğitim ve öğretim kurumlarında, yüz yüze eğitim ve öğretim maksadıyla doğrudan veya dolaylı kâr amacı gütmeksizin temsili, eser sahibinin ve eserin adının mutat şekilde açıklanması şartıyla serbesttir.

 Madde 34 - (Değişik fıkra: 07/06/ /13 md.) Yayımlanmış musiki, ilim ve edebiyat eserlerinden ve alenileşmiş güzel sanat eserlerinden, maksadın haklı göstereceği bir nispet dahilinde iktisablar yapılmak suretiyle, hal ve vaziyetinden eğitim ve öğretim gayesine tahsis edildiği anlaşılan seçme ve toplama eserler vücuda getirilmesi serbesttir. 2 nci maddenin üçüncü bendinde ve 4 üncü maddenin birinci fıkrasının birinci ve beşinci bentlerinde gösterilen neviden eserler, ancak seçme ve toplama eserin münderecatını aydınlatmak üzere iktibas edilebilir. Ancak bu serbestlik, hak sahibinin meşru menfaatlerine haklı bir sebep olmadan zarar verir veya eserden normal yararlanma ile çelişir şekilde kullanılamaz.  Münhasıran okullara mahsus olarak hazırlanan ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onanan (okulradyo) yayımları için de birinci fıkra hükümleri uygulanır.

 (Ek fıkra: 03/03/ /18. md.) Yayımlanmış musiki, ilim ve edebiyat eserlerinden ve alenileşmiş güzel sanat eserlerinden, iktibaslar yapılmak suretiyle eğitim ve öğretim gayesi dışında seçme ve toplama eserler vücuda getirilmesi ancak eser sahibinin izniyle mümkündür.  Bütün bu hallerde eser ve eser sahibinin adı mutat şekilde zikredilmek icap eder.

 Creative Commons (kısaca CC) kâr amacı gütmeyen, telif hakları alanında esneklik ve paylaşımı yaygınlaştırmak amacıyla kurulmuş bir düşünce hareketi ve organizasyonudur.telif hakları  Creative Commons, 2001 yılında Center for the Public Domain[1] kuruluşunun desteğiyle başlayan ve aralarında fikri mülkiyet konusunda uzman James Boyle, Michael Carroll, Molly Shaffer Van Houweling ve Lawrence Lessig, MIT’de bilgisayar bilimleri profesörü Hal Abelson, hukuk kökenli belgesel filmci ve siber hukuk uzmanı Eric Saltzman gibi sanatçı ve entelektüellerin bulunduğu bir grup tarafından kurulmuştur. Creative Commons amacına ulaşmak için sanatçılara ve genel olarak tüm eser sahiplerine, yasanın kendilerine tanıdığı kimi hakları kamuyla paylaşabilmelerine imkân verecek, özel olarak hazırlanmış telif lisansı sözleşmeleri önermektedir.James BoyleMichael CarrollMolly Shaffer Van Houweling Lawrence LessigMIT  Özgür Yazılım Vakfı tarafından daha önce meydana getirilen GNU Genel Kamu Lisansı (GNU GPL) metinlerini temel alan bu sözleşmelerin özelliği, yaratıcı kişilere, telif hakkından tamamen feragat etmeksizin eserlerini paylaşıma açmalarına imkân tanımasıdır. Özgür Yazılım VakfıGNU Genel Kamu Lisansı

 Creative Commons'ın ürettiği lisanslar ile eserlerinizi "bazı hakları saklı" olarak dağıtmanız ve yayınlamanız mümkündür. Böylece bunu kullanmak isteyenlere, onunla neler yapıp yapamayacaklarını belirten, anında görebilecekleri ve anlayabilecekleri bir lisansla karşılık verebilirsiniz. Creative Commons lisanslarının dört ana koşulu ve bunlardan türetilmiş altı farklı lisans türü mevcuttur.

 GNU Genel Kamu Lisansı (GNU GPL ya da GPL) birçok yerde kullanılan ücretsiz yazılım lisansıdır ve özgün hali Richard Stallman tarafından GNU projesi için yazılmıştır. Üçüncü ve son sürüm ise Richard Stallman'ın yöneticisi olduğu Özgür Yazılım Vakfı (FSF), Eben Moglen ve Yazılım Özgürlüğü Hukuk Merkezi tarafından kaleme alındı ve özgür yazılım camiasının çeşitli itiraz ve katkılarıyla son halini aldı.GNURichard StallmanEben Moglen  Bu lisansın güncel sürümü (GPLv3), Özgür Yazılım Vakfı (FSF) tarafından 29 Haziran 2007'de yayınlandı. GNU Kısıtlı Genel Kamu Lisansı yani LGPL ise GPL'in bazı yazılım kütüphaneleri için yazılmış sürümüdür.GNU Kısıtlı Genel Kamu Lisansı  Copyleft esaslı lisansların en güçlü ve en yaygın örneği olan GNU GPL, günümüzde milyonlarca yazılım bileşeni tarafından kullanılmaktadır. Copyleft

 Dört temel özgürlük  Özgür Yazılım Vakfı (FSF) tarafından kaleme alınan GNU Genel Kamu Lisansı, dört temel özgürlüğü güvence altına almayı amaçlar. Bu dört temel özgürlük sırasıyla şunlardır:  Özgürlük 0: Programı sınırsız kullanma özgürlüğü.  Özgürlük 1: Programın nasıl çalıştığını inceleme ve amaçlara uygun değiştirme özgürlüğü.  Özgürlük 2: Programın kopyalarını sınırsız dağıtma özgürlüğü.  Özgürlük 3: Programın değiştirilmiş halini dağıtma özgürlüğü.