'Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment'

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

Eğitici Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmeni
UZAKTAN EĞİTİM.
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Mysql, PhpMyAdmin, PHP, Dinamik Web Sayfası, PHPNuke Kullanımı
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
wiki Wiki Nedir? Wikilerle Neler Yapabiliriz?
Alican ÖZTÜRK Akdeniz Üniversitesi
E-Posta Hesapları ve Anında Mesajlaşma Yazılımları
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
İçerik Yönetim Sistemi (CMS)
Web Host Manager (WHM) Nedir Ne İşe Yarar ?
Kişisel Web Sayfaları Kullanım Bilgileri
Web Programlama Kursu Bu kurs ne değildir? Neyi amaç edinmiştir?
İNTERNET VE İLETİŞİM.
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
E-SINAV Sistemi Halil Özmen
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Bölüm 6: Müşteriler Çekmek ve Süreklilik Oluşturmak Topluluk ortak bir ilgi ya da amacı paylaşan bir gurup insanın etkileşimini gerektirir. Bir topluluk.
Almanya’da Uzaktan Eğitim
Uzaktan Eğitim: Yüksek Öğretimde Paradigma Değişimi
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.
Mahmut Kantar Bahriye Gökçen Gülistan Sürek Nesrin Korkmaz
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
EDM Araç Kiralama Paketi. EDM Web Paketi EDM Web Paketini satın alan müşterilerimiz kendi web sitelerini hem de en gelişmiş dizayn özellikleri ve en zengin.
CONTENT MANAGEMENT SYSTEM (İÇERİK YÖNETİM SİSTEMLERİ)
Açık Ders Malzemelerinde (ADM) Teknik Alt Yapı R. Orçun Madran
Arş. Gör. Burak İNNER TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Güvenli ve Pratik Web’de çalışma saatleri için;
HAZIRLAYANLAR: DAMLA CEYLAN FERHAT GÖLGE
DYNED NEDİR, NASIL KURULUR?
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
Yavuz Seyhan Adem Ertaş Mustafa Tanış Zekai Çalışkan.
RSS Rss nedir? Rss özellikleri nelerdir? Rss Nasıl kullanılır?
İNTERNET VE İLETİŞİM.
Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
Erman Yukselturk1 PHP NEDİR? Scripting / Progralama dilidir (C’ye benzer) C ++ ortamında geliştirilmiştir Bedava / Açık Kod Hızlı, açık, dengeli (stable),
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Yağmur Kocakır & Merve Taşcı & Elif Akyol ©
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
İKMAP İnternet 1 Ders Notu
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
Web Tasarımı ve Adobe Muse
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
Bilgi Teknolojileri ve Eğitim Öğr. Mehme tAkif bARIŞ.
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
Claroline açık kaynak kodlu bir e-Öğrenim ve eWorking platformudur. Eğitimcilere etkili çevrimiçi kurslar oluşturma ve web üzerinde ortak öğretim faaliyetlerini.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
E-Posta Hesapları ve Anında Mesajlaşma Yazılımları
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
İNTERNET ADRESLERİ.
MOODLE Fuat ÇATALKAYA Uzaktan Eğitim Sistemi.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Server Yönetim Programları
DERS ÜYELERİ Zeynep GEZER Dilek GÜLER Hakime ERTEKİN Emine NAZIROĞLU NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ.
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
Uzm. Rıdvan YAYLA – Bilecik Üniversitesi Müh. Fak. Bilg. Müh. Bölümü
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Genel PHP Akademik Bilişim 2003 Adana, Şubat 2003 Hidayet Doğan
Sunum transkripti:

'Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment' MOODLE 'Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment'

Moodle nedir? Moodle, herkesçe kullanılabilecek, açık kaynak kodlu, bir çevrimiçi kurs yönetimi ya da uzaktan eğitim sistemidir (course management system). MÖS Eğitim Grubu

Açılımı nedir? Açılımı “Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment” olup Esnek (Modüler) Nesne Yönelimli Dinamik Öğrenme Ortamı olarak çevrilebilir. MÖS Eğitim Grubu

Özellikleri: En önemli özelliği, herkes tarafından (öğretmen, öğrenci) çok kolay şekilde kullanılmasıdır. Tamamıyla ücretsizdir ve test edici kitlesi büyüktür. Sistem Windows, Linux ve Unix sistemleri altında çalışmaktadır. Sistem, 50,000 öğrencili ve binlerce kursu barındıran kapasiteye sahiptir. MÖS Eğitim Grubu

Özellikleri: Geniş geliştirici kitlesi vardır. Geniş geliştirici kitlesi nedeniyle ürün yaşam çevrimi çok hızlıdır. Yani çok kısa sürede yeni sürümler geliştirilmektedir. Çoğu kullanıcı hiç bir programlama ve veri tabanı deneyimine sahip olmadan kullanabilir. Sorun olduğunda sorunun giderilmesi ticari sistemlerden daha hızlı olmaktadır. MÖS Eğitim Grubu

Özellikleri: İletişim araçları olarak tartışma formu, dosya alış-verişi, e-posta, takvim, not tahtası ve gerçek zamanlı sohbet imkanına sahiptir. Verimlilik araçları olarak dersin takvim üzerinde ilerleme durumu görüntülenebiliyor. Öğrenci kullanım araçları olarak öğrencinin kendini değerlendirmesi için kişisel sayfaları bulunmaktadır. MÖS Eğitim Grubu

Özellikleri: Eğitmenler, öğrencilerin kursta kullanılmak üzere sınırlandırılmış metin dosyalarını kaydedebilir veya öğrenciler kendi kayıtlarını yapabilir. Eğitmenler özel tarihlere tartışmalar veya kurs etkinlikleri koyabilirler. Sistem eş zamanlı olarak kurs tarihlerini kurumsal takvime göre ayarlar. MÖS Eğitim Grubu

Özellikleri: Eğitmenler, çoktan seçmeli, hesaplama, kısa cevaplı ve karşılaştırmalı soruları otomatik olarak oluşturabilirler. Soruların her birinin cevabı ayrıntılı geri bildirim ve izlenimi içerir. Eğitmenler kurs içeriğine erişen her öğrencinin IP adresinden, tartışma formları, kurs değerlendirmeleri ve ödevleri raporlandırabilir ve bunun ne sıklıkta olacağı ayarlanabilir. MÖS Eğitim Grubu

Özellikleri: Yazılımda üç çeşit kurs kalıbı bulunmaktadır. Bunlar haftalık düzenlenen etkinlikler, konularla düzenlenen etkinlikler ve sosyal içerikli tartışmaların yapıldığı kurs tipidir. MÖS Eğitim Grubu

Şu anda 169 ülkeden 19339 site kayıtlıdır. MÖS Eğitim Grubu

Moodle Hakkında: 200 ülkede 80 dilde desteği mevcuttur. İstediğiniz dilleri seçebilirsiniz. İsterseniz tüm diller aynı anda (moodle), isterseniz 3 dili aynı anda (uzaktan eğitim) ve isterseniz tek dili (Sorular) seçebilirsiniz. Açık kaynak kodlu sistem olduğundan Güvenlik açıklarının kapatılması ticari sistemlere göre çok daha hızlıdır. MÖS Eğitim Grubu

Moodle Hakkında: Tek başına ticari paketlerle (www.webct.com ve www.blackboard.com) yarışmakta olup eğitim sektöründe büyük bir paya sahiptir. Ticari amaçla kurulan Blackboard firmasının en büyük rakibidir. ABD'de pek çok üniversitede, eğitimcilerin üniversitede WebCt ya da Blackboard olmasına rağmen Moodle tercih ettikleri söyleniyor. MÖS Eğitim Grubu

Moodle Hakkında: Dünya üzerinde 2,000,000'a yakın eğitmen kullanmaktadır. Çok büyük bir tematik topluluğa yani geliştirici ve son kullanıcı eğitmenlerden oluşan (yalnızca kendi sitesinde 100,000 kayıtlı üye) kitleye sahiptir. MÖS Eğitim Grubu

Moodle Hakkında: Yazılımı diğer öğretim içerik yönetim yazılımları ile karşılaştırdığımızda iletişim aracı olarak beyaz tahta ve video hizmetleri bulunmadığı, öğrencilerin grup çalışması ve takım oluşturma olanakları bulunmadığı görülmektedir. Bu olumsuz yönlerine rağmen yazılım, sahip olduğu özelliklerle iyi bir öğretim yönetim sistemi olduğu görülmektedir. MÖS Eğitim Grubu

Moodle ile derslerin tasarımı: Şunlara karar verilmelidir: Her derste hangi konuların verileceğini kararlaştırmak. Her konu için hedefleri (outcome) belirlemek (Hedef temelli eğitim) Her konudaki hedefleri hangi etkinliklerle sağlayabiliriz? (Terimler sözlüğü (glossary), Forum, Ders (Lesson), kaynak (resource), wiki, proje, vs.) MÖS Eğitim Grubu

Moodle ile derslerin tasarımı: Her konudaki hedefleri sağladığımızı nasıl ölçeriz? (Quiz, Forum, Glossary, vs.) Forum ve terimler sözlüğündeki girişlere öğrenciler tarafından not verilmesi ve bunun küçük bir yüzdesinin genel değerlendirmeye katılması aktif öğrenme açısından çok yararlı olacaktır. MÖS Eğitim Grubu

Moodle kurmak için gerekenler: MySQL veya PostgreSQL Veritabanı Sistemi PHP ortamı Tabii ki moodle ve sistemi kuracağınız bir PC. MÖS Eğitim Grubu

Moodle kurmak için gerekenler: Moodle kurulumunda, setup dosyasına ihtiyaç yok. İlk önce Windows altında IIS kurmanız gerekiyor. IIS kurduktan sonra c:\inetpub altında ilgili klasör altına moodle.zip dosyalarını açmanız yeterli. MÖS Eğitim Grubu

Kaynakça: http://uzaktanegitim.blogspot.com/2006/10/moodle-ile-derslerin-tasarm.html http://cevrimici.aof.edu.tr/genel_bilgiler/sub04.htm http://tr.wikipedia.org/wiki/Moodle http://www.drcetiner.org/mod/glossary/showentry.php?courseid=48&concept=Moodle MÖS Eğitim Grubu