Sözlü sınav sırasında oluşabilecek olası sorunlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

C1 DÜZEYİ SÖZLÜ SINAVI Atina – Tesaloniki 2013 ΚΠ γ.
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Sözlü Anlatım Sınavının Amaçları
Okumada Anlama Hazırlayan: Jocelyne GIASSON Böl. 2 : Okumada anlama öğretimi için bir model Belirgin öğretim. De Boeck, 1996 ve 2008.
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Birlikler ve onluklar Aşağıdaki tabloyu inceleyerek, sonuçları üzerinde konuşalım.
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
BASİT MAKİNELER.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
İCRA DAİRESİ KULLANICI MEMNUNİYETİ ANKETLERİ: AVUKATLAR I. TEMEL BİLGİLER GI1. Hangi sıfatla icra dairesinde bulunmaktasınız:
SORUN Ne yaparım? Eğer aday yanıt vermekte kararsız davranıyor, uzun süre duraksıyor ya da çok kısa bir yanıt veriyorsa (çok kısa bir konuşmayla yetiniyorsa)...
Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf (Gündüz)
Köylü ulusun efendisidir.
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
HAYATI GÜZELLEŞTİRMENİN KURALLARI 1 İNSANLARA BEKLEDİKLERİNDEN FAZLASINI VERİN VE BUNU GÖNÜLDEN YAPIN.
1 YÜRÜYÜŞ IAAF Kuralı: Yürüyüş, ayaklar ve zemin arasındaki temasın insan gözüyle görülür bir kesintiye uğramadan sürekli adım atılmasıdır. Dayanma.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
ROL OYNAMA.
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
March 2, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Bölüm4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Bölüm 4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Değerlendirmecilere açıklamalar Mart 2012 Ενημερωτικό δελτίο 8 ΚΠγ – Επιμόρφωση.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Akış Kontrol Mekanizmaları
Chapter 6: Using Arrays.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Diferansiyel Denklemler
1 DEĞİŞMEYİN !!!
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Tuğçe ÖZTOP İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıf
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
1 C1 DÜZEYİ SÖZLÜ SINAV DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ FORMU Atina-Tesaloniki 2013.
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
Sunum transkripti:

Sözlü sınav sırasında oluşabilecek olası sorunlar ΚΠ γ Sözlü sınav sırasında oluşabilecek olası sorunlar

Sözlü sınav sırasında oluşabilecek olası sorunlar ÇÖZÜM Eğer aday yanıt vermekte tereddüt ediyor, uzun süre duraksıyor ya da çok kısa bir yanıt veriyorsa... 1. Adayın son tümcesini vur-gulayarak tekrarlayın. 2. Tetikleyici /teşvik edici bazı sorular sorun. (Eklemek istediğiniz bir şey var mı?… gibi). 3. Daha basit sorular sorarak konuyu detaylandırın.

Olası sorunlar SORUN ÇÖZÜM 1. Gülümseyin, adayın daha rahat hissedebileceği vücut dili, yüz ifadeleri ve tonlama kullanın. 2. Eğer ilk olarak heyecanlı adayla başladıysanız diğer adayla devam edin ve heyecanlı adaya daha sonra tekrar dönün. Aday, heyecanlı ya da gerginse ve konuşmakta güçlük çekiyorsa…

Olası sorunlar SORUN ÇÖZÜM 1. Adaya soruyu tekrar etmenizi isteyip istemediğini sorun. 2. Adayın konuşmaya başlaması için Yunanca metinde hangi bilginin bu konu ile ilgili olduğunu sorun. 3. Aday takıldıysa, adayın son sözlerini başka bir şekilde ifade edin. 4. Aday duraksamaya devam ediyorsa, diğer adaya dönün. 5. Eğer aday konuş(a)mamaya devam ediyorsa, diğer adayla konuşmada bu adayın yerini siz alın. Eğer aday konuşmaya katıl(a)mıyorsa ya da konuşmayı sürdüremi- yorsa…

Olası sorunlar SORUN Eğer aday 2. etkinlikte diğer aday yerine sınav görevlisine doğru konuşuyorsa… ÇÖZÜM 1. Araya girin ve konuşmalarını birbirlerine yöneltmelerini isteyin. 2. Etkinliğe başlamadan önce birbirlerine bakmaları açısından adayların sandalyelerini birbirlerine doğru çevirmelerini istemeniz yararlı olacaktır.

Olası sorunlar: Dikkat! Yukarıda söz edildiği türden herhangi başka bir yardım ya da yönlendirme final notu verilirken göz önünde bulundurulmalıdır. Orada adaylara yardım etmek ya da onlara bir şey öğretmek için değil, onları değerlendirmek için bulunduğunuzu unutmayın. Öğretmen rolüne girip adaya aradığı bir sözcüğü söylemekten, adayın devam edebilmesi için tümcesini tamamlamak çok kolaydır. Gereksiz yardımda bulumaktan olabildiğince kaçının.

Olası sorunlar: Dikkat! Sorulara yeni bilgi eklemeyin ve onları değiştirmeyin. Eğer adaylardan biri sorulardaki bir sözcüğü anlamıyorsa, eğer isterse, soruyu/konuyu değiştirmeden sözcüğün eşanlamlısını söyleyebilirsiniz.

DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ 1.ve 2. ETKİNLİKLERDE GENEL BAŞARI

SESBİLİMSEL EDİNÇ: TONLAMA, VURGU VE SESLETİM YETKİN C1 NOT: 2 Açık söyleyiş ve tam anlaşılır sesletim. Anlamın ince ayrıntılarını ifade etmek üzere tonlamayı / vurguyu değiştirir. Özel bir anlamı vurgulamak üzere tümce vurgusunu doğru bir şekilde değiştirir. ORTA YETKİN C1_ NOT: 1 Açık söyleyiş ve anlaşılır sesletim. Açık, doğal ve anlaşılır tonlama. Tam anlaşılır vurgu örüntüleri ve düzgü.

DİLSEL EDİNÇ: SÖZLÜKSEL ÇEŞİTLİLİK VE DENETİM YETKİN C1 ___________ NOT: 3 Adayın kullandığı sözcüklerin anlamı ve biçimi doğrudur. Adayın sözcük dağarcığı onun söylemek istediklerini kısıtlamaz. Konuşurken nadir olarak boşluk yaşanır ve bunlar dolaylamalarla geçiştirilir. Kaçınma stratejileri kullanmaz. Deyimlere ve konuşma diline hakimdir ve gerektiğinde iyi ve etkili biçimde kullanır.

DİLSEL EDİNÇ: SÖZLÜKSEL ÇEŞİTLİLİK VE DENETİM ORTA YETKİN C1 NOT: 2 Adayın kullandığı sözcüklerin anlamı ve biçimi doğrudur, hatalar nadirdir. Bazı durumlarda, sözcük dağarcığı söz konusu konu için sınırlı görünür. İfadeleri bulmak için çok az düşünür; çok az olan sözlük-sel boşluklar başarılı bir şekilde dolaylama yoluyla geçiştirilir. Kaçınma stratejilerini çok az kullanır. gerektirdiğinde bazı deyimleri ve konuşma dilini kullanır.

DİLSEL EDİNÇ: SÖZLÜKSEL ÇEŞİTLİLİK VE DENETİM DÜŞÜK YETKİN C1 NOT: 1 Aday birkaç (önemsiz) anlam hatası yapar ve sadece çok küçük biçim hataları yapar. Adayın sözcük dağarcığı söz konusu konu için oldukça sınırlıdır. Sözlüksel boşluklar çoğunlukla dolaylama ile geçiştirilir. Çok fazla kaçınma stratejisi kullanır. Gerektiğinde deyimleri ve konuşma dilini nadir olarak kullanır.

DİLSEL EDİNÇ: SÖZLÜKSEL ÇEŞİTLİLİK VE DENETİM C1 ALTI DÜZEY NOT: 0 Bazı biçim ve anlam hataları yapar ancak bu hatalar iletişimi ciddi biçimde aksatmaz. Adayın sözcük dağarcığı açık biçimde sınırlıdır ve bazı standart ifadeleri kullanır ancak her zaman doğru biçimde kullanmaz. Sözlüksel boşluklar açık biçimde duraksamalara neden olur. Dolaylamalar sıklıkla başarısız olur. Gerektiğinde deyimleri ve konuşma dilini hiç kullanmaz.

DİLBİLGİSEL DOĞRULUK YETKİN C1 KONUŞUCUSU NOT: 3 Tutarlı bir şekilde yüksek derece dilbilgisel doğruluk. Karmaşık tümce biçimlerine hakimdir ve başarılı biçimde kullanır. Hataları fark etmek zordur; hata oluştuğunda, başarıyla düzeltilir.

DİLBİLGİSEL DOĞRULUK ORTA YETKİN C1 ____ NOT:2 Her zaman tutarlı olmayan yüksek derece dilbilgisel doğruluk. Sık ve başarılı karmaşık tümce biçimleri kullanımı. Hatalar nadirdir; hata oluştuğunda çoğunlukla düzeltilir.

DİLBİLGİSEL DOĞRULUK DÜŞÜK YETKİN C1 NOT:1 Oldukça yüksek derece dilbilgisel doğruluk. Nadir ve başarılı karmaşık tümce biçimleri kullanımı. Hatalar oldukça nadirdir; hata oluştuğunda sıklıkla düzeltilir.

DİLBİLGİSEL DOĞRULUK C1 ALTI DÜZEY NOT: 0 Çoğunlukla doğru dilbilgisel yapılar seçilir. Karmaşık tümce yapıları çok az kullanılır ancak her zaman doğru kullanılır. Bazı yanlış dilbilgisel yapılar seçilir ancak bunlar iletişimi aksatmaz.

DİLSEL TERCİHLERİN UYGUNLUĞU YETKİN C1 KONUŞUCUSU NOT: 3 Durumsal bağlam için uygun dil seçimleri yaparak fikirlerini ifade eder. Uygun kesit dili kullanır ve gerektiğinde uygun kesit dil değişimlerini yapar.

DİLSEL TERCİHLERİN UYGUNLUĞU ORTA YETKİN C1 NOT: 2 Düşüncelerini açık biçimde iletir, ancak bazı dil seçimleri etkisiz ya da uygunsuz olmaktadır. Uygun kesit dili kullanır ancak gerekse bile kesit dil değişimlerini yapamaz.

DİLSEL TERCİHLERİN UYGUNLUĞU DÜŞÜK YETKİN C1 NOT:1 Adayın dil seçimleri her zaman uygun olmadığı için düşünceleri karışıktır. Sürekli uygun dil kesitini kullanamaz. C1 ALTI DÜZEY NOT:0 Sıkça görülen uygunsuz dil seçimleri, dolayısıyla, düşünceleri, biraz karışıktır ancak iletişim sağlanır. Kesit dil seçimi uygunsuzdur.

KONUŞMADA BAĞLAŞIKLIK,BAĞDAŞIKLIK VE AKICILIK YETKİN C1 KONUŞUCUSU NOT: 3 Açık, akıcı, iyi yapılandırılmış, tam bağdaşık konuşma. Bağlayıcıların ve bağlaşıklık araçlarının etkili ve doğru kullanımı. Ayrıntılı tanımlamalar yapar ve gerektiğinde alt temalarla bütünleştirerek, belirli konular geliştirerek, uygun sonuçlarla sonlandırarak akıcı, fazla düşünmeden, neredeyse zahmetsizce anlatı yapar.

KONUŞMADA BAĞLAŞIKLIK,BAĞDAŞIKLIK VE AKICILIK ORTA YETKİN C1 NOT: 2 Çoğunlukla akıcı, bağdaşık ancak zaman zaman iyi yapılandırılmamış konuşma. Bağlayıcıların ve bağlaşıklık araçlarının çoğunlukla etkili ve doğru kullanımı. Akıcı bir biçimde, fazla düşünmeden ve çok fazla duraksama yapmadan kendini ifade eder.

KONUŞMADA BAĞLAŞIKLIK,BAĞDAŞIKLIK VE AKICILIK DÜŞÜK YETKİN C1 NOT:1 Konuşma her zaman akıcı değildir; bağdaşık olmasına rağmen iyi yapılandırılmış değildir. Sözceleri ve konuşma parçalarını bağlamak için bağlaşıklık araçlarının doğru ancak her zaman uygun olmayan kullanımı. Kendisini her zaman düşünmeden ifade edemez, dinleyiciyi yoran duraksamalar yaşar.

KONUŞMADA BAĞLAŞIKLIK,BAĞDAŞIKLIK VE AKICILIK C1 ALTI DÜZEY NOT: 0 Çoğunlukla söylem bağdaşıktır ancak konuşma iyi yapılandırılmış değildir. Sözceleri ve konuşma parçalarını bağlamak için bağlaşıklık araçlarının çoğunlukla doğru kullanımı. Aday konu ile baş edebilmesine rağmen, akıcılık bariz şekilde eksiktir ve dinleyiciyi yoran duraksamalar ve bölünmeler vardır.

2. ETKİNLİK İÇİN DEĞERLENDİRME ETKİLEŞİM BECERİLERİ

ETKİLEŞİM BECERİLERİ YETKİN C1 KONUŞUCUSU _____ NOT: 3 Uygun konuşma stratejileri kullanarak bir tartışmayı başlatır, sürdürür, müdahale eder ve sonlandırır. Kendi katkısını başarılı bir şekilde muhatabınınkiyle ilişkilendirir ve fikir ve kişisel görüşleri tartışabilir. Gücendirmeden muhatabının sözünü keser, bazı noktaları aydınlatmak amacıyla sorular sorar ve muhatabının ne söylediğini anlamasını sağlar. Muhatabıyla etkili bir biçimde uzlaşır.

ETKİLEŞİM BECERİLERİ ORTA YETKİN C1 ____ NOT:2 Çoğunlukla uygun konuşma stratejileri kullanarak bir tartışmayı başlatır, sürdürür, müdahale eder ve sonlandırır. Kendi fikirlerini muhatabınınkilerle ilişkilendirir ve bir tartışmaya etkin bir şekilde katkıda bulunma girişimleri yapar. Uygun biçimlerde söz alır, açıklama isteklerine uygun biçimde yanıt verir, muhatabının anlamasına, konuşamaya katılmasına yardımda bulunur. Muhatabıyla uzlaşmak için çaba gösterir.

ETKİLEŞİM BECERİLERİ DÜŞÜK YETKİN C1 NOT: 1 Bir tartışmayı başlatır, sürdürür, müdahale eder ve sonlandırır. Ancak konuşma stratejileri etkisizdir. Bazı durumlarda adayın fikirleri muhatabınınkiyle ilişkili değildir ve bazı noktaları, etkili biçimde tartışamaz. Tartışmaya katılmasına rağmen, onu sürdürmek için uygun girişimlerde bulunamaz. Muhatabıyla her zaman uzlaşamaz.

ETKİLEŞİM BECERİLERİ C1 ALTI DÜZEY ____ NOT: 0 Bir tartışmayı başlatma ve sürdürme becerileri sınırlıdır ancak ilk girişim karşı taraftan geldiğinde tartışmaya katılabilir. Her zaman uygun bir şekilde olmasa da kendi konuşma sırasını alabilir ya da uygun olmayan bir strateji ile söz alır. Düzenli bir biçimde muhatabıyla ilgili değildir ve tartışmaya sınırlı bir biçimde katılabilir. Muhatabıyla uzlaşmak amacıyla uygun/sık olmayan girişimlerde bulunur.

BAŞKALARINA BİLGİ İLETME

Soruya bağlı olarak adaylardan şunlardan biribeklenir: Kaynak metinde söz konusu soru ile ilgili olan bilgiyi Türkçe olarak yeniden iletmesi, Kaynak metni yorumlaması, yeniden düzen-lemesi / özetlemesi

BAŞKALARINA BİLGİ İLETME YETKİN C1 NOT: 3 Sorunun gereklerine tatmin edici biçimde yanıt verir, örneğin,İstenen bilgiyi yeniden iletir. Bilgiyi etkinlik, verimlilik ve durum bağlamına uygunluk açılarından ayarlayarak yeniden tartışır. Gerektiğinde, İlgili bilgiyi özetler, yorumlar ve / veya seçer.

BAŞKALARINA BİLGİ İLETME ORTA YETKİN C1 NOT:2 Sorunun gereklerine neredeyse tatmin edici biçimde yanıt verir, örneğin,İstenen bilginin bir kısmını yeniden iletir. Bilgiyi etkinlik, verimlilik ve durum bağlamına uygunluk açılarından ayarlayarak stratejik olarak yeniden tartışmak üzere başarılı denemeler yapar. Gerektiğinde, ilgili bilgiyi özetlemek, yorumlamak ve/veya seçmek üzere başarılı denemeler yapar.

BAŞKALARINA BİLGİ İLETME DÜŞÜK YETKİN C1 NOT:1 Sorunun gereklerine kısmen tatmin edici biçimde yanıt verir, örneğin,Kaynak metindeki bilgiyi yeniden düzenlemek ya da bilgiyi yeniden iletmek yerine metni çevirme eğilimindedir. Bilgiyi durum bağlamına uygunluk açılarından ayarlayarak stratejik olarak yeniden tartışmak üzere bazı başarılı denemeler yapar. Gerektiğinde, ilgili bilgiyi özetlemek, yorumlamak ve/veya seçmek üzere bazı denemeler yapar.

BAŞKALARINA BİLGİ İLETME C1 ALTI DÜZEY NOT:0 Sorunun gereklerine tam olarak yanıt veremez, örneğin,Bilgiyi yeniden iletme/yorumlama/ özetleme yerine kaynak metni çevirir. Bilgiyi stratejik olarak yeniden tartışmak üzere girişimlerde bulunur ancak çabaları başarısızdır. Gerektiğinde, ilgili bilgiyi özetlemek, yorumlamak ve/veya seçmek üzere bazı denemeler yapar, ancak bunlar başarılı değildir.