4. BÜROLARDA ZAMAN VE TOPLANTI YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Advertisements

HASSAS GÖREV Hakan YÜKSEL Mart.
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
ETKİLİ ZAMAN YÖNETİMİ TEKNİKLERİ
Zaman Yönetimi ve Yönetim Fonksiyonları ile İlişkisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
MODÜL 4 Organizasyon.
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
ÜMMÜHAN YAPAR ÖZEL GÜVENTAŞ LİSESİ P.D.R.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
Verimli Ders Çalışma.
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
ZAMAN YÖNETİMİ Zaman bütün insanlara eşit sunulan ve allahın adaletini gösteren olgudur. Çünkü zenginin fakirin gencin yaşlının ama herkesin eşit sahip.
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
1 Yönetimin temelleri
ETKİLİ OKUMA.
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
BÜTÇELERİN KONTROLÜ.
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Korkut KOÇAK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
SEKRETERLİK HİZMETLERİ-I İŞ PLANI
T.C. TÜRKİYE KAMU HASTANELER KURUMU BURSA İLİ KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ.
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Girişimcilik.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ALTINCI BÖLÜM ÇALIŞMA KAĞITLARI VE DENETİMİN RAPORLANMASI
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
SINIF YÖNETİMİ.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
ÇEVİK (Agile) SÜREÇLER Değişen gereksinimler, teknik riskler gibi önceden belirlenemeyen durumlara ve yazılım ürününü etkileyebilecek her tür değişikliğe.
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
Öğretimin Planlanması
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
KAT HİZMETLERİ YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
ZAMAN YÖNETİMİ VE TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

4. BÜROLARDA ZAMAN VE TOPLANTI YÖNETİMİ

4.1. Zaman Yönetimi Zaman yönetimi; ihtiyaçları belirlemek, bu ihtiyaçları karşılayabilmek için gerekli olan hedefleri oluşturmak, öncelikli işleri belirlemek ve önceliklerle zamanı planlama, programlama ve listele yoluyla uyumlaştırmaktır.

Zamanı iyi kullanmak akılcı, bilinçli ve planlı çalışmaktır Zamanı iyi kullanmak akılcı, bilinçli ve planlı çalışmaktır. Zamanın nereye harcandığı konusunda günlük olarak bilgi toplanması ve bu bilgilerin analiz edilerek zaman kullanma sorunlarının belirlenmesi ve sorunlara çözüm bulunması gerekmektedir.

Yöneticilerin zamanlarını nasıl kullandıkları konusunda kurumsal ve uygulamaya yönelik pek çok araştırma mevcuttur. Yapılan bu araştırmalar sonucunda elde edilen bulgular yöneticilerin mevcut ve yeni sorumluluklarını karşılamaları açısından zamanlarını nasıl kullanmaları gerektiğini yeterince bilmediklerini ortaya koymaktadır.

4.2. Zamanın Etkili Kullanılmasını Engelleyen Faktörler Yöneticilerden kaynaklardan sorunlar Kamu yönetiminde yöneticilerin en büyük zaman tuzağı ziyaretçilerdir. Yöneticilerin herkesi memnun etme politikası, kimseye “hayır” diyememesi,

Plansız ve programsız çalışmaktır. Yöneticilerdeki zaman darlığının en büyük nedenlerinden biri de merkeziyetçiliğidir. Aşırı hiyerarşik örgütlenme, Çok sık sosyal etkinlik düzenlenmesi,

Sık sık yapılan toplantılardır. İletişim kanallarının eksikliği ve zayıflığı yöneticinin sekreteri olmaması yada iyi bir sekreteri olmaması. Yetenekli ve nitelikli personelin ve astlarının olmaması,

5.3. Zamanın etkin Kullanılması İçin Davranış ve Yöntemler Zamanın etkin kullanılması için öncelikle insanların zamanı nasıl kullandıklarının farkında olmasıdır.

Eğer kişi zamanı boşa harcadığının farkında ise yapılacak iş zamanın etkin kullanımında gerekli tavır ve yöntemleri belirlemek ve uygulamaktır.

Hem normal yaşantımızda hem de iş yaşantımızda hepimizin zamanla ilgili sorunları vardır. Bu durumda uygun davranış biçimi, sorunlarla yaşamak değil, sorunları tespit edip çözüm yolları aramaktır.

4.3.1. Zaman Tutanağı Hazırlama ve Akşam Analizi Zaman tutanağı, belirli dilimlere ayrılmış zamanın nereye harcandığını gösteren düzenlenmiş bir listedir.

Bu listenin amacı, bireyin zamanını nasıl harcadığını görmesi ve bir sonraki gününü geçmişteki zaman tuzaklarını dikkate alarak planlamasını sağlamaktır. Zaman tutanağı akşam analiziyle birlikte uygulanması gereken bir işlemdir.

Akşam analizi, gün içerisinde yapılan ve kaydedilen tüm faaliyetlerin olması gereken ile karşılaştırılması ve olumsuz sapmalara neden olan eylemlerin belirlenerek denetim altına alınması sürecidir.

4.3.2. Planlamaya Önem Verme Planlama, zamanın kullanılmasında en etkili yöntemlerden birisidir. Yapılacak işlerin hangi yollarla, hangi araç-gereçler kullanılarak ve kimler tarafından yapılacağı önceden belirlenirse, yöneticilerin uygulamada işleri kolaylaşır.

4.3.3 Ertelemelerden Kaçınma Önceden hazırlanan planlara göre bazı durumlarda erteleme yapılması zorunlu olabilir ancak bu ertelemelerin en aza indirilmesi,zamanın etkin yönetilmesi açısından gereklidir.

4.3.4. Yetkinin Devredilmesi Yöneticiler, zamanlarını rutin işlerden çok planlama ayırmalıdırlar. Rutin faaliyetlerin yapılması, yetkilerin astlara devredilmesi ile yürütülebilir.

4.3.5. İletişim Araçlarının Etkin Kullanılması Okunması kolay belgeler hazırlamak için şu noktalara dikkat etmek gerekir:

Başlamadan önce gerekli malzeme ve bilgilerin hepsini tedarik edin, Bir yazılı metin göndermek yerine bir telefon etmenin avantaj ve dezavantajlarını düşünün,

Belirtmek istediğiniz konular için bir taslak hazırlayın ve bunları mümkün olduğu kadar kısa ve öz bir biçimde kağıda aktarın, Belgede giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinin olmasına dikkat edin, raporların sonuna bir özet eklemelisiniz

Basit ve anlaşılır bir dil kullanın, Tekrar bölümler için kısaltmalar kullanın.

4.3.7. Daha Etkili Okumak Hızlı okuma yeteneğini geliştirmek, özellikler her gün bürolarında yoğun bir biçimde belgeler üzerinde çalışan yöneticilerin kazanması gereken bir özelliktir.

Hızlı okumak için, metne dikkatli bir şekilde tüm hatlarıyla okumadan önce kısa bir göz atılmalıdır. Bu yolla etkili ve daha hızlı okumak mümkündür. Bunu yapmak için metin üzerinde başlıklara, özetlere ve resimlere göz atılmasıyla içerik konusunda ön bir bilgi sahibi olunabilir.

4.3.8. Etkili Toplantı Yönetimi Toplantılar, genellikle yöneticilerin gereğinden fazla zaman harcamasına neden olur. Çoğu zaman bir yöneticiyi aradığımız, ya da yanına gittiğimizde, şu anda toplantıda cevabını alabiliriz. Etkin bir toplantı yapılması zaman kaybını en aza indirir

4.3.9. Yöneticinin “hayır” Demeyi Öğrenmesi Yöneticiler zamanı etkin kullanmak istiyorlarsa mutlaka “hayır” demeyi öğrenmelidirler. Aksi takdirde talep edilenler, yöneticinin kişisel planlarınızı bozacak ve zaman kaybına neden olacaktır.

4.3.10. Açık Kapı Politikasının Gözden Geçirilmesi Zamanlaması uygun olmayan ya da görüşülmek istenmeyen ziyaretçilerin içeriye girmesi engellenmelidir. Açık kapı politikasının değiştirilmesi kapıyı tamamen kapatmak anlamına gelmemektedir.

5.3.11. Sekreterlerden Etkin Olarak Yararlanılması Yöneticilerin iş programlarının yapılması, randevuların ve toplantıların organize edilmesi, telefon görüşmelerinin yaptırılması zaman kaybını en aza indirecektir.

5.3.12. Seyahat Zamanın kullanışlı Hale Getirilmesi Yöneticiler gittikleri bölgelerde iletişim ve ulaşım sorunu yaşayabilir. Bu durum önemli bir zaman kaybına yol açar. Yapılması gereken görüşülecek kişilerle ilgili bir liste çıkarılmasıdır.

4.3.13. Etkili İnsan gücü Yönetimi İyi işleyen bir zaman yönetimi sürecine sahip olabilmek için, yönetici ve personele arasında karşılıklı sevgi ve saygı, ekip çalışması anlayışı, işi en iyi şekilde gerçekleştirme arzusu gibi hususların bulunması gerekir.

4.4. Zamanı Etkin Kullanma Eylem Planı Zamanı daha iyi yönetme kabiliyetini edinmek, bir bakıma insanın ömrüne ve benine karşı olan sorumluluklarını yerine getirmesiyle eş anlamlıdır. Bazı insanlar hayatının büyük bir çoğunluğunu çok koşuşturarak geçirmektedir.

Bazılarıysa, sürekli yoğun bir biçimde çalışarak geçirmektedir Bazılarıysa, sürekli yoğun bir biçimde çalışarak geçirmektedir. Aslında insanın yapması gereken işlere ayıracağı zamanı vardır. Burada önemli olan, kişinin kendisini ilgilendirmeyen işleri ayıklaması ve sadece ilgili işleri yapması gerektiğidir.

Birden çok kişinin; bir sorun olay ya da olgu üzerinde görüşme yapmak veya bir karar almak amacıyla bir araya gelmesine toplantı denir. Toplantılar örgütlerin her bir kademesinde sıkça uygulanan bir örgütsel etkinliktir.

5.5.Toplantı Yönetimi Toplantı yönetimi, her örgütte yöneticilerin kullandığı önemli bir yönetme aracıdır. Toplantı yönetimiyle; etkili bir iletişim ve eşgüdüm sağlanır. Yönetimde bilgi alış-verinin sağlanması, sorunların tartışılıp çözülmesi,örgütle ilgili karar alınması toplantıların verimliliğine bağlıdır.

4.5.1. Toplantı Yerleri ve Özellikleri Etkili ve verimli bir toplantı için öncelikle toplantının yapılacağı yer uygun özelliklere sahip olmalıdır. Bu özellikler:

Toplantı yeri dikkatle seçilmeli, Toplantı salonlarında açık renkler kullanılmalı, içeride salon çiçekleri bulunmalıdır, Toplantı salonu gürültüden uzak olmalı, Toplantı salonunda sigara içilmemelidir,

Salonda koltukların hareket etmeyecek sabit veya ağır olması da iyi değildir. Salonda başkanın karşısında duvarda bir saat bulunmalıdır. Toplantıya katılanların önüne bloknot, kağıt, kalem, su ve bardak konmuş olmalı,

Büyük toplantılarda, toplantıya katılanların önünde mikrofon bulunmalıdır. Toplantı salonunda telefon bulundurulmamalıdır ve cep telefonların kapalı olması sağlanır.

4.5.2. Başarılı Bir Toplantı Yönetimi İçin Yapılaması Gerekenler 1-Toplantıyı Planlama: Başarılı bir toplantı için planlamanın önemi büyüktür. İyi bir planlama için dikkat edilmesi gereken noktalar şunlardır.

Toplantını süresi belirlenmelidir, Toplantıya kimlerin katılacağının belirlenmesi, Toplantıya katılacak kişiler aranmalı, toplantının önemi ve katılımcılardan beklenenler iletilmelidir. Toplantı için önce bir gündem oluşturulmalıdır.

2- Toplantı Yönetimi: Liderler, iyi ve dürüst bir yönetim tarzı gösterdikleri, cevaplar üzerinde baskı kurmak yerine açıklıkla sorular sordukları ve toplantı boyunca çok fazla konuşmadıkları zaman daha etkili olurlar.

Toplantı esnasında yöneticilerin sergilemesi gereken davranışlar şunlardır: Toplantıya önce yönetici gelmeli ve toplantı zamanında başlatmalıdır.

Toplantının sekretaryasını yani gündem maddelerini ve alınan kararları not etmek üzere bir kişi görevlendirmelidir. Toplantıda herkese konuşma imkanı verilmeli konuşanlar saygıyla dinlenmelidir.

Toplantılarda beyin fırtınası tekniği kullanarak sorunlar tespit edilmeli ve sonuçlar aranmalıdır. Toplantı yönetiminin en önemli konularından biri, zamanı iyi yönetmektir.

Toplantının sonuna doğru toplantıyı değerlendirmek için bir süre ayrılmalıdır ve toplantı bir kapanış konuşmasıyla sonlandırılmalıdır.

3- Takip: Bu aşamada toplantının, başarılı olup olmadığı konusunda çalışmalar yapılır. Başarı, ancak katılımcıların kendilerinden beklenenleri yerine getirmeleriyle mümkün olur.

Toplantıdan sonra, üyelerden biri toplantı tutanakları almalıdır Toplantıdan sonra, üyelerden biri toplantı tutanakları almalıdır. Bu aşamada tutanaklarla ilgili sorumluluk, toplantı yöneticisine aittir. Bu tutanaklarda şu bilgiler bulunmalıdır:

Toplantının saati ve tarihi, nerede yapıldığı, kimin başkanlık ettiği, Bütün katılımcıların adları ve katılmayanların mazeret beyanları, Tartışılan gündem maddeleri ile varılan bütün kararlar,

Toplantının saat kaçta sona erdiği, Bir sonraki toplantının yapılacağı yer,tarih ve saat.