Güvenli Trafik Projesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANKARA VE ÇAĞDAŞ KENTLERİN KISA BİR KARŞILAŞTIRMASI
Advertisements

ANKARA VE DÜNYA KENTLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
RİSK DEĞERLENDİRME PROSEDÜRÜ-1
ULAŞIMDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ
1 Nisan 2008’den itibaren kaza yapan sürücüler, polisi beklemeden tutanağını kendileri düzenleyecek, kazayı fotoğraflayacak ve olay yerinden ayrılacaklar.
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİ: Sosyal Güvenlikte Yeni Bir Dönemin Başlangıcı R.Hakan ÖZYILDIZ Müsteşar Yardımcısı Hazine Müsteşarlığı “Bireysel Emeklilik.
ÇOCUKLAR İÇİN TRAFİK KURALLARI
NOSTALJİ GRUBU - Ayla ARSEVEN - Sevda DOĞAN - Ülkü ÜLKER - Aysel YILDIRIM - İsmail YÜKSEL.
Araştırma Geliştirme Şube Müdürlüğü
T.C ÇOBANLAR KAYMAKAMLIĞI İlçe Emniyet Amirliği 2013.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
1 Nisan 2008’den itibaren kaza yapan sürücüler, polisi beklemeden tutanağını kendileri düzenleyecek, kazayı fotoğraflayacak ve olay yerinden ayrılacaklar.
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
TRAFİK HAFTASI.
İTFAİYE DAİRESİ BAŞKANLIĞI MÜDAHALE ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ GÖNÜLLÜ İTFAİYECİLERİN KİMLİK DAĞITIM TÖRENİ
Fen Dairesi Başkanlığı
Fen Dairesi Başkanlığı
YAPANLAR: EMRE ÖZER VE CEREN BAYRAKTAR
İL TÜTÜN KONTROL KURULLARI VE SORUMLULUKLARI
Kontrollü Demiryolu Geçidi Onarım Yaklaşım Levhaları Anayol Sonu
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 BELEDİYELER ARASI ORTAKLIKLAR VE KARDEŞ KENT İLİŞKİLERİ: Türkiye’deki MİB’nin rolü.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ERİKLİ SU SÜRÜCÜ SEMİNERİ
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
CİZRE TİCARET VE SANAYİ ODASI. KURULUŞ  ODAMIZ ANKARA 8.İDARE MAHKEMESİNİN 29/09/1998 TARİH VE 1998/4721 ESAS SAYILI KARARIYLA KURULUŞU GERÇEKLEŞMİŞTİ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Şehir Trafiği Yönetiminde Dinamik Sistemler ve Konya Büyükşehir Belediyesi Örneği R.Çağrı YÜZBAŞIOĞLU.
TRAFİKTEYİM.
A-TAŞITLAR Taşıtlar, insan, hayvan ve yük taşımada kullanılan araçlardır. Bisiklet, otobüs, tren, uçak bunlardan birkaçıdır. Taşıtlarla bir yerden bir.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Mustafa Akgül. 27 Kasım 2014 Inet-tr'1ı 2 Tarihçe Kasım 1995 Dış bağlantı 64K Yurt içi: 9.6K, 19.2K - 2M Planlar - tarafları buluşturmak.
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
DİYARBAKIR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
Gençler ve Yol Güvenliği
Saygıdeğer Öğretmenim ve Sevgili Arkadaşlar
Mayıs 2012.
YEREL YÖNETİMLERİM ÖZ GELİR YARATMA KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ III.YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU 15 EYLÜL 2010 ANKARA Prof. Dr. Ayşe Güner.
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
İhtiyaçların Toplu Alım Yöntemleri ile Karşılanması
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
Dünya Motorlu araç sayısı milyon milyar 250 milyon milyar 650 milyon.
EMLAK İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ
Diferansiyel Denklemler
Araba Güvenliği Arş.Grv.Dr.Gülistan Tanrıverdi.
TRAFİK Ve İLK YARDIM DERSİ
Ulaşım; Deniz yolu, hava yolu, demir yolu ve kara yolu ile sağlanmaktadır. Ulaşım türleri arasında en yoğun kullanılan kara yolu ulaşımıdır. Kara yollarında.
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ ULAŞTIRMA VE TRAFİK GÜVENLİĞİ PROF. DR. HÜSEYİN AKBULUT.
TRAFİK KAZALARI VE NEDENLERİ
TRAFİK VE ÇEVRE DERS NOTLARI
TRAFİK KAZALARI VE TRAFİK CEZALARI.
DURMA DURAKLAM VE PARK ETME KURALLARI DURMA: Görevli kişilerce verilen dur emrinde, sesli, işaretli dur emrinde, kırmızı ışıkta,işaret.
2009 Yılı Trafik Kazaları SON 20 YILDA  5.5 milyon trafik kazası  160 Bin Ölü (Milyonlarca öksüz çocuk)  2.2 Milyon yaralı ve sakat  5 Milyar dolar.
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
TRAFİK KAZALARI. Trafik Kazalarının Nedenleri Nelerdir?
KAZA FELAKET TRAFİK KAZASI VE İLKYARDIM.
ULAŞIM DAİRESİ BAŞKANLIĞININ 2012 YILI İŞ PROĞRAMI:
Sunum transkripti:

Güvenli Trafik Projesi Ankara Kent Merkezi Güvenli Trafik Projesi www.ankara.pol.tr Ankara Emniyet Müdürlüğü

Trafik Sorunu Özellikle büyük kentlerimizde duran ve akan trafiğin düzensizliği, insanımız üzerinde olumsuz etkiler yapmakta ve trafik güvenliğini tehlikeye düşürebilecek davranış bozukluklarına sebep olabilmektedir. www.ankara.pol.tr Ankara Emniyet Müdürlüğü

Trafik Kazaları Ülkemizde meydana gelen trafik kazalarında; her yıl binlerce insanımız hayatını kaybetmekte, on binlerce insanımız yaralanmakta veya sakat kalmakta, milyarlarca Türk Lirası milli servetimiz heba olup gitmekte, telafisi mümkün olmayan manevi kayıplar meydana gelmektedir. www.ankara.pol.tr Ankara Emniyet Müdürlüğü

Trafik Güvenliğinin Sağlanması Trafik güvenliğinin sağlanması açısından; Trafik ortamının sürücüler için güvenli hale getirilmesi, Sürücülerin kural ihlali yapma eğilimlerinin en aza indirilmesi, Trafik denetlemelerinde insan unsurunun yanı sıra teknik alt yapının güçlendirilmesi, Güvenli trafik kavramını oluşturulmasında toplumsal katılımın sağlanmasının teşvik edilmesi, Sürücü eğitim sisteminin verimlilik ve etkililiğinin artırılması, Sürücü eğitim sisteminin denetlenmesinde polisin rolünün artırılması gereklidir. www.ankara.pol.tr Ankara Emniyet Müdürlüğü

Trafik Güvenliğinin Sağlanması Ayrıca alt yapının ve yaşam alanlarının, trafik güvenliğini sağlayacak şekilde düzenlenmesi gereklidir. geniş yollar (cadde ve sokaklar dahil) güvenli ve amaca uygun kavşak ve geçitler, otoparklar, yol şerit çizgileri ve uyarıcı levhalar www.ankara.pol.tr Ankara Emniyet Müdürlüğü

Ankara Kent Merkezi Polis Sorumluluk Bölgesinde Bulunan Cadde Sokaklar Sayısı Uzunluğu(m) Çevre Yolu 10 284.359 Devlet Yolu 17 97.517 Bulvar 81 150.761 Cadde 1.849 1.888.187 Sokak 19.456 4.955.920

Ankara’daki Araç Yoğunluğu 2009 yılı Eylül ayı sonu itibariyle Başkent Ankara’da 1.115.781 araç kayıtlıdır ve ortalamada her dört (4) kişiye bir (1) araç düşmektedir. Bu da ildeki araç yoğunluğunu açıkça ortaya çıkarmaktadır. www.ankara.pol.tr Ankara Emniyet Müdürlüğü

2008 ve 2009 yıllarının ilk dokuz ayında Ankara kent merkezinde meydana gelen trafik kazaları: YÜZDE Ölümlü kaza sayısı 42 34 -19,05 Ölü sayısı 52 48 -7,69 Yaralanmalı kaza sayısı 4144 4440 7,14 Yaralı sayısı 5988 6580 9,89 Maddi hasarlı kaza sayısı 31.856 16.012* -49,74 Toplam kaza sayısı 36.042 20.486 -43,16 Maddi hasar tutarı 49.974.507 35.957.387 -28,05 *1 Nisan 2008 tarihinden itibaren maddi hasarla sonuçlanan trafik kazalarında tarafların anlaşarak kaza tespit tutanağı düzenlemeleri etken olmuştur. www.ankara.pol.tr Ankara Emniyet Müdürlüğü

2008 yılında meydana gelen 42 ölümlü kazada; 36 erkek, 15 bayan, 2008 ve 2009 yıllarının ilk dokuz ayında Ankara kent merkezinde meydana gelen trafik kazaları: 2008 yılında meydana gelen 42 ölümlü kazada; 36 erkek, 15 bayan, 1 çocuk olmak üzere 52 vatandaşımız hayatını kaybetmiştir. Bunların da: 11’i sürücü, 14’ü yolcu ve 27’si yayadır. www.ankara.pol.tr Ankara Emniyet Müdürlüğü

2009 yılında meydana gelen 34 ölümlü kazada; 36 erkek, 10 bayan, 2008 ve 2009 yıllarının ilk dokuz ayında Ankara kent merkezinde meydana gelen trafik kazaları: 2009 yılında meydana gelen 34 ölümlü kazada; 36 erkek, 10 bayan, 2 çocuk olmak üzere 48 vatandaşımız hayatını kaybetmiştir. Bunların da: 19’u sürücü, 14’ü yolcu ve 15’i yayadır. www.ankara.pol.tr Ankara Emniyet Müdürlüğü

1 Nisan 2008 tarihli uygulama Ankara kent merkezinde polis ekiplerince müdahale edilen maddi hasarlı trafik kazası sayısında yaklaşık %50 oranında azalma olması, 1 Nisan 2008 tarihinden itibaren maddi hasarla sonuçlanan trafik kazalarında tarafların anlaşarak polis beklemeden kaza tespit tutanağı düzenleyerek kaza yerinden ayrılmalarını öngören uygulamanın etkililiğini ortaya koymaktadır. www.ankara.pol.tr Ankara Emniyet Müdürlüğü

En önemli karayolu yapısı: Otopark Yılda ortalama 20.000 km. yol yapan bir aracın 40 km/s hızla gittiği düşünülürse bahse konu araç 500 saat trafikte kalmakta ve geri kalan 8.266 saat ise park halinde durmaktadır. Bu veriler ışığında otoparkların en önemli karayolu yapısı olduğu söylenebilir. www.ankara.pol.tr Ankara Emniyet Müdürlüğü

Otopark Sorunu Günümüzde kentlerin en önemli sorunlarından biri de motorlu taşıt trafiği ve özellikle artan araç sayısı nedeniyle ortaya çıkan otopark sorunudur. İşyeri ve bina ruhsat işlemlerinde otopark alanlarının yeterli olup olmadığının dikkate alınmaması, Otopark sayısının yetersiz oluşu, Merkezi yerlerde mevcut otoparkların ücretlerinin yüksek olması ve/veya standart ücretlendirme olmaması, Park yasağına riayetsizlik, Yaya kaldırımının işgali, Gelişi güzel park etmek   Trafik nizamını bozduğu gibi kazalara da neden olmaktadır. Ayrıca akan trafiği büyük ölçüde engellemektedir. www.ankara.pol.tr Ankara Emniyet Müdürlüğü

İlimizdeki Otopark Durumu İlimizde 2009 yılı Eylül ayı sonu itibariyle 1.115.781 tescilli araç olmasına ve her gün tescili yapılan yaklaşık 200 yeni aracın trafiğe katılmasına rağmen, ilimizin muhtelif yerlerinde sadece 45.363 araç kapasiteli otopark bulunmaktadır. www.ankara.pol.tr Ankara Emniyet Müdürlüğü

İlimizdeki Otopark Durumu Tescilli araç sayısına göre otopark sayısı yok denecek kadar azdır. İş yerlerinin, kamu kurum ve kuruluşlarının, ikametgâhların kendilerine ait park yerleri olmadığından, araçların park yerlerinin cadde ve sokaklardan karşılanması trafik akımını ve mahiyetini tehlikeye düşürmektedir. www.ankara.pol.tr Ankara Emniyet Müdürlüğü

İlimizdeki Otopark Durumu Büyükşehir Belediye Başkanlığı ile yapılan yazışmalarda; Özellikle Bahçelievler, Emek, Kızılay gibi kamu kurum ve kuruluşları, iş yerleri ile 2. el oto galerilerinin yoğun olarak bulunduğu yerlerde yaşanan trafik yoğunluğunun ve otopark sorunun ortadan kaldırılması amacıyla altı (6) merkezi noktada alternatif otopark alanı tespit edilerek, katlı mekanik otopark yapılmasına ilişkin plan değişikliklerinin Büyükşehir Belediye Meclisinin 15.07.2005 gün ve 1953 sayılı kararı ile onaylandığı bildirilmiştir. www.ankara.pol.tr Ankara Emniyet Müdürlüğü

Süreli Park Uygulaması Ankara Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezinin (UKOME) 09.08.2007 tarih ve 2007/20 nolu Genel Kurul Kararında şehrimizin muhtelif cadde ve sokaklarında saatli park uygulamasına geçilmesi yer almıştır. Altındağ, Çankaya, Keçiören ve Yenimahalle bölgesinde yaklaşık olarak 161 cadde ve sokak üzerinde 18321 araçlık süreli/saatli otopark yapılmasını öngörmektedir. Ancak şu ana kadar bu konuyla ilgili saatli ve süreli otopark çalışması yapılmamıştır. İlimizde belirli bölgelerde bulunan cadde ve sokaklar üzerinde açılması planlanan otoparklara Parkmatikler konularak, her bir cadde ve sokakta en az 1 kişi istihdam edilmesi durumunda toplam 161 kişiye istihdam sağlanabilir. www.ankara.pol.tr Ankara Emniyet Müdürlüğü