KUR’AN ÖĞRETİMİNDE METOD HATALARI,EKSİKLİKLER VE ÇÖZÜM YOLLARI İbrahim TUNÇ / Başimam -Hatip Yenibosna Selçuk Hatun Camii.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAZI SORULAR VARDIR ÇÖZMENİZ GEREKEN…..
Advertisements

KUR'AN-I KERİM NASIL BİR KİTAPTIR?
Ders Kitaplarında Tasarım
Kur’an- ı seri okuma, harflerin ve kelimelerin birbirine seri bağlanması ile elde edilir. Bu sebeple cezim ve şedde anahtar mesabesindedir. Şematik ve.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
1. 2 YAZ KURSLARININ ÖNEMİ Hayrullah KÖKEN Program Geliştirme Şubesi Müdürü
Kur’an ı Kerim’in İç Düzeni
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
KUR’AN-I KERİM ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
SES BİLGİSİ HAZIRLAYAN:FERİT GÜL.
Kur’an Öğretim Yöntemi
BÜYÜK ÜNLÜ UYUMU.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
Semavi Kitaplara İman Hilal DEMİRTAŞ.
Hazırlayan;Allah c.c. Bir kulu.
Deste ve düzine
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
KURAN’I KERİMİN İÇ DÜZENİ
VAHİY Allah’ın peygamberlerine gönderdiği bilgilere ve mesajlara vahiy denir. Vahiy meleği Cebrail’dir.
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Alfabemizde 29 harf vardır.Her harfin büyüğü ve küçüğü vardır.
BİYOLOJİ DERSİ NASIL ÇALIŞILIR?
Kesirler Kesirler kaça ayrılır?.
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
VARLIKLARIN ÖZELLİKLERİNİ BİLDİREN KELİMELER (SIFAT-ÖN AD)
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
SÖZLÜK KULLANMAYI ÖĞRENİYORUM
Harfi Cerler (Cer Harfleri)
SÖZLÜK KULLANMAYI ÖĞRENİYORUM
Sesleri (Harfleri) Öğreniyoruz
SİMETRİ ÇALIŞMASI.
M.Fatih AMASYALI Uzman Sistemler Ders Notları
Bu sunumda yazım kuralları konusu içerisindeki sayıların yazımı ve satır sonundaki kelimelerin yazımını işleyeceğiz. ADI SOYADI : İmran Yücel BÖLÜMÜ :
1.DÖNEM 2. VELİ TOPLANTISI Güven CILIZ HOŞ GELDİNİZ.
ERGENLİK & YAŞAM BAŞARISI
Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
BURHAN ŞENOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN. Okul öncesi dönem Çocukların çoğuna kıyasla daha geç konuşmaya başlaması Telaffuzla ilgili sorunlar yaşaması Sözcük.
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
TÜRKİYE’DE İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ ÖZCAN PALAVAN.
İlk öğretim 2.sınıf 3.ünite
Milli Eğitim Dergisi Yıl 2000 Sayı 146.
Hızlandırılmış hoca yetiştirme programı
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
NEICC KUR’AN SEMINERI.
Ders 14 Matematik becerileri
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
ADIM 1 2 Harf Seç – 1 Sesli 1 Sessiz olsun. Örnek : «AS»
Harfi Cerler (Cer Harfleri)
DUDAK TA’LÎMİ Tilavet esnasında dudakların usûl ve kaidelere uygun olarak hareket etmesine dudak ta’limi denir. Dudak Ta’limi’nin Gayesi: Harflerin harekelerinin,
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
MEDD-İ LÂZIM(المد اللازم)
TÜRKLERDE YAZI.
KUR’AN-I KERİM.
Tenvin (اَلتَّنْوِينُ) sözlükte, nûn’lama demektir
HARF ( (الحرف Tecvîd ilminin en temel öğesi harflerdir.
الوقف ولإبتداء Vakf (الوقف) durmak, durdurmak demektir.
İlk öğretim 2.sınıf 3.ünite
OLASILIK DAĞILIMLARI Bu kısımda teorik olasılık dağılımları incelenecektir. Gerçek hayatta birçok olayın dağılımı bu kısımda inceleyeceğimiz çeşitli olasılık.
YENİ YÖNTEM VE TEKNİKLER
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı 6. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
Sunum transkripti:

KUR’AN ÖĞRETİMİNDE METOD HATALARI,EKSİKLİKLER VE ÇÖZÜM YOLLARI İbrahim TUNÇ / Başimam -Hatip Yenibosna Selçuk Hatun Camii

Bu metod, Kur’an eğitimi konusunda VUSULSÜZLÜĞÜMÜZ USULSÜZLÜĞÜMÜZDENDİR. “Tecrübe:Vahiy’den sonraki en kesin bilgidir. Bu metod, Kur’an eğitimi konusunda 15 yıldır üzerinde çalışılmış ve 5 yıldır yüzlerce hoca tarafından binlerce öğrenciye başarıyla uygulana gelmiş tecrübe mahsülüdür.

HAFTA SONU ÖĞREN ÖMÜR BOYU OKU !

Usul Esastan Önce Gelir Bu bir şahıs değil, sistem başarısıdır. Bu sistemi uygulayan yüzlerce hocamız olumlu sonuç almıştır. Şimdi A dan Z ye sistemin detayları aktarılacaktır. Usul Esastan Önce Gelir

Dökümanların tamamına www.elif-ba.org sayfasından ulaşabilirsiniz. Harflerin dizilişi görsel hafıza açısından büyük önem taşır.Öğrenmeyi kolaylaştırır. Dökümanların tamamına www.elif-ba.org sayfasından ulaşabilirsiniz.

MOTİVASYON: Öğrencilerin Kur'an okumaya geçme heyecanlarının canlı tutulması gereklidir. Hz. Peygamberin şu hadisi bizim rehberimiz olmalıdır: “Sizin en hayırlınız Kur’an’ı öğrenen ve öğretendir.”

ders olarak öğretilmelidir Usul Esastan Önce Gelir Kur’an-ı Kerim’i okumayı bilen Kur’an-ı Kerim’i başkasına öğretir algısı yerleşik hal almıştır. Halbuki eğitimdeUsul esastan önce gelir. aslolan bilmek ve Usul/metottur. Kur’an Eğitimi verecek olan kişilere biz sadece Kur’an okumayı ve tecvidi öğretiyoruz. Yüce kitabımız Kur’an-ı Kerim’i öğretme teknikleri usul/metod İmam-Hatip Liselerinde ve İlahiyat Fakültelerinde ders olarak öğretilmelidir

-İlk derste grup harfler yan yana olması Harflerin elif, ba, cim, sad gibi isimleri üzerinde fazla yoğunlaşmayıp harekelerle okunuşa ağırlık verilmeli -İlk derste grup harfler yan yana olması -Harflerin önce sadece bir şeklinin öğretilmesi Yuvarlaş şekil göz için önemlidir. Ve yuvarlak eşit ve simetriktir. Algılamayı kolaylaştırmak için Benzetme, Gruplama, Renk, Simetri, Fotografik hafıza teknikleri vb. özelliklerden yararlanılmıştır. Lam-Elif alfabeye ek olduğundan ekler araya değil sona yapılmıştır Kalın harflerin ezberlenmesi için: -Kalın dan Kaf -Badem gözlü olanlar -kalanlar noktalı ve boğazdan çıkar

Harfleri isimlerini ve resimlerle öğretmek Harflerin tanınması olan ilk ders ElifBâ’nın en önemli dersidir. Harflerin şekillerle tanınıp hafızada kalması için özel bir çalışma yapılmıştır. Benzer çalışmalarda harflerin isimlerinde resmin ilk harfi ile harfin isminin ilk harfi eşleştirilmeye çalışılmıştır. Bizim çalışmamızda ise isimle beraber nesnenin resmi ile de bağlantı kurulmaya çalışılmıştır. Mesela mevcut bir çalışmada Nun Harfinde Nene nin N si denmiştir.Biz ise Nal’ın N si diyoruz yani isimde şekilde Nun’a benziyor.Her harfte bu hususu İsim-cisim çağrışım tablosu çalışmamızla gerçekleştirmeye çalıştık.

Yazarak çalışma metodu kalıcı bir öğrenim için vazgeçilmezdir Harflerin üzerinden geçerek yazdırmak daha kolay öğrenilmesini sağlar.

Elif-bâ okuturken harflerin mahreç ve telaffuzlarının düzgün kavratılması için her dersi hocanın seslendirmesi zaruridir. Hocanın seslendirdiğini öğrencilerin tahtada görmesi de bir o kadar önemlidir. Kur’anın en çok öğretildiği bir mekan olarak Cami gibi ortamlarda projeksiyon imkanı kısıtlı olmakta ve tahtaya yaz-sil yerine posterler asılarak dersin işlenmesi eğitimcilere büyük kolaylık sağladığı gibi zaman kazandırmakta ve eğitimde de başarı sağlamaktadır. Kelime öğretimine önce harfleri ayrı yazılan kelimelerden başlanmakta buda 6 tane harf temelinde sınırlı kelime üretilmesine sebebiyet vermektedir.veya uydurma kelimeler oluşturulmaktadır. Bu çalışmada Kelimelerin tamamı Kur’an’dan seçilmiştir. Posterlerle Bütün öğrencilere aynı elif-bâ okutulmuş olmaktadır. Tüm derslerin öğretiminde aynı sistemi kullanılmaktadır.

Harflerin isimleri üzerinde uzun süre çalışmak esre ve ötrede bölümünde verilen misallerin hepsi aynı vezinde verilmesi yerine harflerinin farklı harekelerle okunuşlarının yer aldığı kelime grupları sunulmalıdır. 2.derste fetha bölümünde seçilen 12 kelimede 28 harfin tamamı kullanılmış olup kelimelerin ilk harfleri ses benzerliği olan harflerden oluşturulup renklendirilerek muhakeme gücü oluşturulmaya çalışılmıştır. Ayrıca üstün bölümündeki kelimelerde 28 harfin hepsi bulunduğu için harflerin harekesi kırmızı renk yapılmış olup amaç üstün yokmuş gibi Sin, Elif, Lam diye okuyarak harflerin karma tablosu olarak kullanılabilmektir. Esre bölümünde genellikle uygulama, seçilen tüm kelimelerde hareke dizilimi Fetha-kesra-fetha olması öğrenmeyi gölgelemekte ve ritmik ezbere dönüştürmektedir. Bu Elif-Bâ’da tüm hareke kombinasyonu mevcuttur. Damme için de aynı durum vardır.