Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NEICC KUR’AN SEMINERI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NEICC KUR’AN SEMINERI."— Sunum transkripti:

1 NEICC KUR’AN SEMINERI

2 KUR’AN DERSININ MAHIYETI, KURAN’IN TEFSIRINDEN ZIYADE TILAVETIYLE (mahrecli ve tecvidli okuma )ILGILIDIR, YANI “TILAVET”. Ve en onemlisi Kur’an’i sevdirmek icindir. خَيرُكُمْ مَن تَعَلَّمَ القُرْاۤنَ وَعَلَّمَهُ “Sizin en faziletliniz Kur’an’ı öğrenen ve öğretendir.” “Ummetimin en şereflileri kuranı ezberleyenlerdir”

3 YUZUNE OKUMADA DIKKAT EDILECEK HUSUSLAR
OGRETMENLER SINIF VE SEVIYELER METOD VE TEKNIKLER KAYNAKLAR YUZUNE OKUMADA DIKKAT EDILECEK HUSUSLAR EZBER DERSINDE DIKKAT EDILECEK HUSUSLAR

4 OGRETMENLER FEM-I MUHSIN OLMALI
(eger bir yerde fem-i muhsin bir hoca yoksa orada hs okulu yapmamak daha hayirlidir, hocalarin femi muhsin olmasina gayret gosterilmelidir. Su - kap) EN AZ 1ST LEVEL CERTIFICATE (IJAZAH)SAHIBI OLMALI NAMAZ DUALARI VE SURELERI-1 KITAPCIGI EZBERINDE OLMALI (mahrec ve tecvidiyle ezberinden okuyabilmeli) KURAN OGRETME TECRUBESI OLMALI- en az bir kere mentor olmus olabilir OGRETMENIN GUNLUK VE DONEMLIK DERS PLANI VE COCUKLAR ADINA HEDEFLERI OLMALIDIR.

5 SINIFLAR HER OGRENCININ SEVIYESI BELIRLENMELI
SINIFLAR SEVIYEYE GORE (sayisi cok olmamak kaydiyla) YERLESTIRILMELI SEVIYE BELIRLEMEDE UC KISTAS (MAHREC, AKICILIK VE TECVID) (orn: mahrec 4p, akicilik 4p, tecvid 2p) (ornek chart puanlama tablosu goster) SINIFLAR 3 VEYA 4 SEVIYEYE GORE SEKILLENMELI (1ST-elif ba/2nd Kur’an’a yeni baslayanlar/3rd Hatim edebilecekler/4th bir kac kere hatim etmis olup tecvid uygulayabilenler) DERS SURESI DERSIN SEKLINE GORE AYARLANMALI. Orn: yuzunden ve ezber dersleri seklinde ikiye ayrilabilir. (40dk-40dk seklinde) HER SINIFIN GUNLUK, YILLIK VEYA DONEMLIK HEDEFLERI OLMALI (ORN: 10 namaz suresi 9 dua ezberi, Kur’an’a gecme, yarilama veya hatim hedefleri) (GUNLUK: Bu gun su sureyi ta’limle calisacagiz gibi) Her ogrenci icin de ayri ayri hedef belirlenmeli.

6 METOD VE TEKNIKLER Belirlenen kaynaklari kullanma
Arapca disinda hic bir alfabe kullanmama Harf Talimi (mahrec) Sema Arz Eda Koro Tecvid(teorik ve pratik olarak anlatma) Hatim kulturu ve takibi Hedef verme, Puanlama ve Odullendirme Takip Ihlas ,Azim ve Sebat

7 KAYNAKLAR NEICC namaz dua ve sureler kitapciklari 1-2-3
NEICC AND TUGHRABOOKS elif-ba cuzleri NEICC namaz dua ve sureler kitapciklari Fatih Collak Kuran ogreniyorum cd si Fatih Collak Kuran Ta’limi videolari tecvid.org (Kuran tilavet usulu Turk usulu olmali) Okunacak hat Bilgisayar hatti (Define yayinlari)

8 Harf Ta’limi (Mahrec ve Elif-Ba Calismasi)
Baslangic seviyesine kesin uygulamakla birlikte diger seviyedeki siniflara en az bir ders mahrec calismasi(harf ta’limi) icin vakit ayirilmalidir. Ornek calisma: T8fWltI Mahrec yerleri ayni, sifatlari farkli olan harfler ozellikle uzerinde durulmalidir.

9 Mahrec yerleri tablosu
((ح خ هـ ( ذ ز ظ) ( ث س ص ) )

10 Sema’ Metodu Işitme ve duyma yoluyla öğrenme/öğretme metodudur. Bu usûlde hocanın okuması ve öğrencinin dinlemesi esastır. Peygamberimiz Kur’an’ı ilk defa sema’ metodu ile Cebrail (a.s.) den almıştır. Ashabına da bu metotla öğretmiştir. “kulak kırılmadan ağız kırılmaz”

11 Arz ve Eda Metodu Kur’an kıraatinde öğrencinin hocasına ders okuması için kullanılan bir kavramdır. Peygamberimiz saw ile hz Cebrail’in Ramazan’da yaptiklari mukabeleye de arz metodu denir. Hz. Peygamber saw Hz. Cebraile ayet ve sureleri arz etmis ve ummetine de ogretmistir. Tilâvet ara vermeksizin Kur’an okumak, EDA ise kıraat hocanın ağzından çıkar çıkmaz almak ve onu hocanın huzurunda tekrar edip yanlisi varsa hemen duzeltmektir.

12 Koro Metodu Toplu okuma metodu, “karii” “mukrii”lik vazifesini icra eder. “Bu uygulamanın sağladığı katkı şudur: Her öğrenci okumaya iştirak eder. Katılım nedeniyle öğrencilerdeki okuyamama heyecanı her geçen gün daha da azalır. Öğrencide kendine güven oluşur. Koro hâlinde okuyuş esnasında âdeta her öğrenci okunan bölümlerin tamamını öğretmenine okumuş ve ondan dinlemiş olur. Öğretmenden gelen doğru sesler telaffuz edile edile öğrencinin hâfızasına yerleşir. Toplu okuma öğrencileri hep ders ile meşgul etmiş olur. Kısa zamanda çok öğrenciye defalarca okuma ve onlardan dinleme imkânını vermek sûretiyle öğretmenin işini kolaylaştırır.” ornek koro okuyusu.

13 TECVID UYGULAMALI OGRETME
TECVİDİN BÖLÜMLERİ 1. MEDLERLE İLGİLİ OLANLAR 2. TENVİN VE SAKİN NUNLA İLGİLİ OLANLAR 3. SAKİN MİMLE İLGİLİ OLANLAR 4. İDĞAMLAR 5. RA HARFİNİN HÜKÜMLERİ 6. KALKALE, ZAMİR, LAFZATULLAH VE SEKTE 7. VAKIF İŞARETLERİ 8. OKUNUŞU ÖZEL OLAN KELİMELER Tenvin ve nun-u sakinin halleri ilk once verilmelidir.

14 Yuzune okumada ozellikle dikkat edilecek hususlar
Sema’ metoduyla topluca bir sayfa belirlenir ilk olarak hoca okur ardindan ogrenciler tekrar eder. “çok sayfa okutmak yerine aynı sayfayı çok defa okutmak” tercih edilebilir bir yontemdir Hatim kulturu olusturma adina haftalik sayfa sayilari takip edilir. Gunluk veya haftalik okuma odevleri hatim uzerinden degerlendirilir. Orn okudugu yasin veya kisa sureler sayilmamali baska sekilde taltif edilmelidir. “Kuran’a gecmek marifet degildir. Hatim etmek marifettir. Cocuklari hatime tesvik etmeliyiz hocanin kontrolunde.” Arz ve Eda metodu uygulanmalidir.

15 Yuzune okumada ozellikle dikkat edilecek hususlar
Puanlama topluca okunan yerden birer veya ikiser ayet okutulduktan sonra degerlendirilerek yapilmalidir. Kur’an’a yeni baslayan ogrencilerin ilk sayfasi hoca veya mentor esliginde okunmalidir. Kendi basina okuma odevi verilmemelidir. Hic bir yanlis es gecilmemelidir. ( uzatmalar peltekler kalin ince harfler) TILAVET esastir. Goz ile okuma tilavet olmaz. Kur’an’a yeni baslayanlar icin tecvidin tum kurallari uygulatilmaz. Ama mahrec olmazsa olmazdir. Cunku bir harfi yanlis okumak kiraatte cok buyuk yanlis sayilmistir. Ust seviyedeki ogrenciler icin kesinlikle tecvid uygulatilmalidir, kaidelerinin isimlerini bilmese de.

16 Ezberde dikkat edilecek hususlar
“Goz gorecek ( mahrec ve tecvid halledilmis olmali), dil okuyacak ve kulak duyacak” bu metod en iyi ezber metodu. Sema’ ve Koro calismasiyla, ozellikle elif-ba bilmeyen cocuklar rahatlikla bir sureyi 4-5 tekrarla ezberleyebilirler. Ogrenci, ezberleri tecvidli bilmese dahi sema’ metoduyla kavrayabilir ve en dogru sekilde ezberleyebilir. “Aksi takdirde ezberlememesi daha hayirlidir” orn: subhaneke ve ihlas Kesinlikle ama kesinlikle ARAPCA metinden gorerek ezberlemek esastir. Ezber siralamasi sinif seviyelerine gore belirlenebilir. Ama son seviyedeki ogrenciler duha asagisi ve namaz asirlarini ezberlemeliler. Isom un belirledigi ezber sureler 1,2,3,4,5 seviyelerine gore ezberletilmelidir

17 إِنَّ أَفْضَلَكُمْ مَنْ تَعَلَّمَ الْقُرْآنَ وَعَلَّمَهُ
“Sizin en faziletliniz Kur’an’ı öğrenen ve öğretendir.” وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا (Muzzemmil 4) Ve Kur'an'ı belli bir düzen içinde (tertil üzere) oku.


"NEICC KUR’AN SEMINERI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları