A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“ MUTFAKTA BİLİM VAR “ ÖZGE METİN ÖZEL EGE LİSESİ İzmir
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
A2 LİLA SINIF ÖĞRETMENLER Gülay TURHAN-Nilgün ÖNCÜ BARAK
A1 YEŞİL SINIF ‘Vücudumuz ve Mikroplar’ Projesi
Bilimsel Proje Hazırlamanın Basamakları
VIP ETÜT MERKEZİ ZOR BİZİMLE KOLAYDIR.
Fotoğraflar: Fotoğrafların anlattığı hikayeler
ODTÜ GV ÖZEL DENİZLİ İLKOKULU
SPOR YAP SAĞLIKLI YAŞA! A1 Lila Sınıf.
A1 TURUNCU SINIF PROJE SUNUMU
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
ÜLKELER PROJESİ: JAPONYA
A1 TURKUAZ SINIF SEBZE VE MEYVELER PROJESİ
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
A1 MOR SINIF İftiharla Sunar…
DEĞERLER EĞİTİMİ MART AYI (SEVGİ).
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
OCAK AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR? OCAK AYINDA NELER YAPTIK?
Tarafından yayınlanmaktadır. KOÇ İLKÖĞRETİM OKULU KOÇ İLKÖĞRETİM OKULU.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ANLAMLARINA GÖRE SÖZCÜKLER.
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
KASIM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ KASIM AYI GEZİMİZ ŞENLİKKÖY POSTANESİ KASIM AYI TİYATROMIZ ÇİZGİ TİYATRO.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Ders çalIşmam GEREKTİĞİNDE:
TANIŞMA GÜNÜMÜZ OKULUMUZUN BÖLÜMLERİNİ GEZEREK TANIDIK.
MAYIS - HAZİRAN BÜLTENİMİZ.
ARALIK-OCAK AYI PARTİMİZ
EYLÜL AYI BRANŞ BÜLTENİ.
Tavşanlar ülkesinde o gün okullar açılıyormuş
MESLEKLeR.
DEREKARABAG ORTAOKULU SUNULARI
HEDEFLER: 1.Sağlıklı yaşayabilmek için dengeli beslenmeyle ilgili davranışları gösterebilme. 2.Verilen nesneleri çeşitli özelliklerine göre sınıflayabilme.
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
Hangi duygularımız var ve bu duyguları nasıl ifade ediyoruz? Drama yaparak her duyguyu yaşadık. Parmak izlerimiz farklımıdır? deneyi ile büyüteçle tanıştık..
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
MAYIS - HAZİRAN BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
ARALIK-OCAK AYI PARTİMİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ELİF’İN VÜCUDU.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ÜNİTE:VERİ KONU: MERKEZİ EĞİLİM VE YAYILIM ÖLÇÜLERİ
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
ÖZEL ATABEK ANAOKULU KASIM YAŞ-KASIM HAFTA PazartesiSalıÇarşambaPerşembeCuma “Sarım Ördek” Sanat-Türkçe- Matematik etkinliği “Ne Kayıp”
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Proje Oluşturma ve Yönetimi
TÜRKÇE DERSİ TÜRKÇE DERSİ ANLATIM BİÇİMLERİ PARAGRAFTA 6.Neden-sonuç ilişkisi kurma... 5.Nesnel verilerden yararlanma 4.Karşılaştırma 4.Betimleme 3.Örnekleme3.Öyküleme.
YETERLİ VE DENGELİ BESLENME BESLENME
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Öğretim Programı Tasarım Soruları
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Sağlıklı Yaşama Kılavuzu
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
Programdan Sorular.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Sunum transkripti:

A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU (MEYVE-SEBZELER)

PROJEYE BAŞLARKEN… 1.AŞAMA:BAŞLANGIÇ Fikir taraması (Meyve sebzeler dedir? Vitaminler ne işe yarar? Sağlıklı beslenme nasıl olur? vb.)

PROJE KONUMUZ BELİRLENİYOR 2.AŞAMA:ARAŞTIRMA-VERİ TOPLAMA Projemize başlarken ilk işimiz meyve-sebzeler ile ilgili bilgi toplamak oldu. Bu amaçla; Evden getirdiğimiz ve okulumuzda bulunan görselleri sınıfımızda inceledik. Okulumuzun diyetisyeni ile sağlıklı beslenme ile ilgili sohbet ettik. Meyve-sebzeler ile ilgili sunum izledik.

PROJEMİZ ŞEKİLLENİYOR 3.AŞAMA: UYGULAMA Limon kız isimli hikaye kitabını okuduk. Meyve ve sebzelerde bulunan vitaminleri ve bu vitaminlerin ne işe yaradığını öğrendik. Vitaminler ile ilgili şarkı söyledik. Daha sonra kendi limon kız hikayemizi yazdık ve sanat çalışmasında resimlendirdik.

Okulumuzun aşçıları bizi ziyaret ettiler ve bizde onlara bu güzel yemeler ile ilgili merak ettiklerimiz sorduk. Okulumuzun doktoru Selen Hanım bize sağlığımızı korumak için neler yapmamız gerektiğini ve sağlıklı beslenme ile ilgili bilgiler anlattı.

Evden getirdiğimiz meyve-sebzelerin dokularını, renklerini şekillerini inceledik. Parçalara ayırarak yarım-tam-çeyrek gibi kavram çalışmaları yaptık. Daha sonrada sanat çalışmasında baskı etkinliği yaptık.

Besin piramidi ile ilgili sunum izledik Besin piramidi ile ilgili sunum izledik. Besinlerin ne miktarda tüketmemiz gerektiğini öğrendik ve kendimize besin piramidine uygun bir menü hazırladık.

Meyve sebzeleri kullanarak sayma ve matematik çalışmaları, kavram etkinlikleri, örüntü, gruplama ve grafik çalışması yaptık.

Fen doğa mutfak çalışmaları yaptık Fen doğa mutfak çalışmaları yaptık. Sebze fidelerini inceledik, fideleri toprağa ektik. Büyümeleri için neye ihtiyaçları olduklarını öğrendik, takip ettik ve her gün suladık. Evden getirdiğimiz sebze ve meyvelerle tat alma deneyleri yaptık.

Proje konumuz ile ilgili göster anlat etkinlikleri yaptık.

Ağaçların hayatımız için önemini, köklerinin ve yapraklarının ne işe yaradığını, ağaçta ve toprakta yetişen sebze-meyveleri öğrendik. Sanat çalışmasında sınıfımızın elma ağacını yaptık.

Sanat çalışmalarımızdan örnekler…

4.AŞAMA: DEĞERLENDİRME Değerlendirme sorularımızdan örnekler…

4.AŞAMA: SERGİLEME

PROJE ÇALIŞMASI İLE NELER KAZANDIK Tüm duyularımızı etkin kullandık Meyve-sebzeler ve sağlıklı beslenme ile ilgili temel düzeyde bilgi sahibi olduk Gözlem yapma,karşılaştırma,neden-sonuç ilişkisi kurma gibi Bilişsel becerilerimizi etkin kullandık Oyun oynayarak temel Matematiksel becerilerimizi geliştirdik Ellerimizi,küçük kaslarımızı etkin kullandık, onları güçlendirdik

Hayal gücümüzü ve yaratıcı düşünme becerilerimizi kullandık İşbirliği ile çalışmayı öğrendik Başladığımız işi mutlaka tamamlamayı öğrendik

Ve Değerli Ailelerimiz… Bu kapsamlı çalışmamızda bizlere sağlamış olduğunuz destek için sizlere çok teşekkür ediyoruz… Sevgilerimizle, A1 PEMBE SINIF ÖĞRENCİLERİ VE ÖĞRETMENLERİ