Öz (saf) Şiirin Özelliklerinin Özeti

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AÇIKLAYICI TARTIŞMA TÜRLERİ:SEMPOZYUM
Advertisements

TURGUT UYAR GEYİKLİ GECE.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
SÖZCÜKTE GENEL VE TERİM ANLAM
DÜZYAZI TÜRLERİ MAKALE DENEME SOHBET FIKRA
METİNLERİN SINIFLANDIRILMASI
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI. ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
5. SINIF TÜRKÇE KONU ANLATIMI
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
GARİP AKIMI (BİRİNCİ YENİ AKIMI)
İdealist Eğitim Felsefesi
TÜRK HALK EDEBİYATI NAZIM ŞEKİLLERİ.
MİLLİ EDEBİYAT HAZIRLAYANLAR  Gülcan Diribaş  Elif Er  Aylin Köseler.
Öncelikle site anlaşılır bir şekilde hazırlanıp değişik ve çarpıcı örnekler vermiştir. Konuya girmeden.
CUMHURİYET DÖNEMİ ŞAİRLERİ
HAZIRLAYAN:ZEYNEP HALİL
ÇAĞDAŞ EDEBİTAYIMIZIN ÇAĞDAŞ İNSANI
GARİP AKIMI (I. YENİ).
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATINDA ŞİİR
ÖZELİKLERİ VE TEMSİLCİLERİ
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
ENDÜSTRİYEL TASARIM.
Ayşeyle Ali okuldan çıkıp evlerine gideceklerdir. Evlerine gitmek için caddelerden gitmeleri gerekmektedir. Bunun için yaya geçidi olan, lamba olan yolları.
CÜMLEDE ANLAM.
Cümlede Anlam.
İç mİmarlIk İç Mimarlık Nedir? İç Mimar Olmak İçin Gereken Özellikler
MELEK GİBİ ( ŞİİRİ ) Melek oldum rüyamda, İpekten kanatlar taktım.
TARTIŞMA TÜRLERİ ~Panel~
EDİP CANSEVER.
DOĞA BENGÜ KOTAN 935 BERKAY ORKAN 1071
FELSEFE VE EĞİTİM EĞİTİMİN TANIMI FELSEFE EĞİTİM İLİŞKİSİ
e.nurhanköroğlu.
Konu : DÜZYAZI TÜRLERİNDEN MASAL – ANI – HİKAYE - ROMAN
OTUZ BEŞ YAŞ ŞAİRİ ( ).
FATMA GEZER TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI (İÖ) BİLĞİSAYAR ÖDEVİ1.
ATASÖZLERİ VE DEYİMLER ÇALIŞMAKLA İLGİLİ ATASÖZLERİ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
1- Gündelik Bilgi 2- Dini Bilgi 3 - Teknik Bilgi 4- Sanat Bilgisi
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
ORHAN VELİ KANIK MEHMET ALİ SEL.
Şiir: Duygu, hayal ve düşüncelerin bir düzene bağlı olarak, çekici/etkileyici bir dil ve ahenkli mısralar içinde aktarılmasıdır. EdebiyatEdebiyat türlerinin.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Divan Edebiyatı Nazım Biçimleri
Garip Akımı Birinci Yeniciler
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
Garipçiler (1. Yeniçiler) Geleneksel şiir anlayışına tepki olarak doğdu Garip atıl kitapta görüşlerini ortaya koymuştur Şiirde her kurala karşı çıkmışlardır.
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
ANLATIMDA TEMA VE KONU TEMA KONU Ana Düşünce.
1 2. YENİ HAREKETİ 1940 Sonrası Şiiri LÜTFİ BAŞDAŞ 12/D 1789 İSMAİL MALAZGİRTLİ 12/D 1694.
KONU: Yaşantımız süresince ya bir şeyler okur, bir şeyler yazarız ; ya da bir şeyler dinler, bir şeyler konuşuruz. Bütün bunların ele aldıkları, işledikleri.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ALİ CANİP YÖNTEM ( ).
DİNİ TASAVVUFİ HALK ŞİİRİ
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
Konu : DÜZYAZI TÜRLERİNDEN MASAL – ANI – HİKAYE - ROMAN
EDİP CANSEVER.
Sosyal Hizmet Etiği Doç.Dr. Elif Gökçearslan Çifci
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.

CEMAL SÜREYA INCELEME Yağız Fırat BORAN 12-D.
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ SATRANÇ ÇALIŞMALARI SATRANCIN ÇOCUK EĞİTİMİNDEKİ ROLÜ VE ÖNEMİ.
Sunum transkripti:

Öz (saf) Şiirin Özelliklerinin Özeti Grup Ankara Havası

•Sanatın form sorunu olduğuna inanan bu şairler için önemli olan iyi ve güzel Şiir yazmaktır. Bu anlayışla kendilerine özgü özel imge düzeni oluştururlar. •Özgün ve yaratıcı olan bu imgeler dilin mantığına uygun ve dilin anlam alanını genişletip dile yeni olanaklar sunacak bir yapıya sahiptir.

Dilde saflaşma düşüncesi kendini rahat şiir yazma şeklinde başat öğe olarak gösterir. •Şiirsel söylemin zirvesine ulaşmak düşüncesiyle dilin yücelişi paralellik gösterir.

•Şiiri soylu bir sanat olarak kabul eden bu şairlerde düşsel ve bireysel yön ağır basar . •İçsel ve bireysel bir yaklaşımla evrensel insan tecrübesini dile getirirler.

•Şiirde biçim endişesi duyan bu şairlerde dize ve dil baş tacıdır. •Disiplinli çalışarak mükemmele varan halis şiir yazma endişesi kendisini hissettirir.

Şairlerde sembolizm akımının izleri görülür. •Gizemselcilik bireyselcilik,ruh, ölüm ,masal ,mit temaları yoğun olarak işlenir.

Kaynaklar http://www.turkceciler.com/siir-nedir.html Hazırlayanlar Ali Veli Ayşe Kaynaklar http://www.turkceciler.com/siir-nedir.html