THE FIRST GLOBAL CONFERENCE ON INNOVATION IN MARINE TECHNOLOGY

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Makale Değerlendirme Çalışması
Advertisements

PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
ZABİT ADAYLARININ GEMİ İŞLETMESİ VE GEMİ TİPİ TERCİHLERİ
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
Hazırlayan Yrd. Doç. Dr. Selçuk NAS
ERASMUS PROGRAMI ve İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
YAPAY ZEKA ÖDEV - 3 Kenan KILIÇASLAN Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Makina Mühendisliği Doktora Programı.
Ebeveynlerin Sağlıkla İlgili Görüşleri ve Hemşirelerden Beklentileri
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
AKREDİTASYON BELGESİNE SAHİP ÖZEL HASTANELERDEKİ
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Erasmus Hareketliliği
KUANTUM FİZİĞİ ve BİLİNÇ İLİŞKİSİ
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ KADIN SORUNLARI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde BİT Kullanım Koşulları.
24 Mart 2015 Haliç Üniversitesi Kağıthane Kampüsü
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.

Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
Bilgi Destek Sistemlerin Kurulması Yrd. Doç. Dr
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETTEN YARARLANMALARINA İLİŞKİN ANNE-BABA TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN.
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
Danışman: Prof. Dr. A. Güldem CERİT
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
SAĞLIĞIN GELECEĞİ şubat 2017.
Araş. Gör. Dr. N. Emel ELVERİCİ ARDIÇ
GRUP: VİTAMİNİ KABUĞUNDA
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
Bir Eğitim Hastanesi Psikiyatri Kliniğinde Yatarak Tedavi Gören Gebe Olguların Değerlendirilmesi Gözde Salihoğlu, Burak Okumuş, Çiğdem Uygur, Ahmet Erkan,
ENGELLİ ÇOCUĞA SAHİP AİLELERİN TEPKİLERİ
Etkileşime Dayalı Teknikler
Hatice Şimşek Keskin***
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
SINIF YÖNETİM MODELLERİ
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Mevlana Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı
PROBLEM ÇÖZME.
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
Anket ve Likert Ölçekler
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
2019/2020 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Sunum transkripti:

THE FIRST GLOBAL CONFERENCE ON INNOVATION IN MARINE TECHNOLOGY Denizci Eşlerinin Yaşam Mücadelesi Üzerine Nitel Bir Çalışma A Qualitative Study on the Life Struggles of the Spouses of the Seafarers Tuğçe YUR Yüksek Lisans Öğrencisi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Anabilim Dalı tugceyur@hotmail.com Selçuk NAS Yrd. Doç. Dr., Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi, Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Bölümü snas@deu.edu.tr THE FIRST GLOBAL CONFERENCE ON INNOVATION IN MARINE TECHNOLOGY AND THE FUTURE OF MARITIME TRANSPORTATION, November 24-26 2010 Istanbul

Araştırmanın Amacı ve Metodolojisi Çalışmanın amacı; Üst ve orta düzey yönetim kademesindeki denizcilerin sefere çıktıktan sonra eşlerinin ne gibi sorunlarla karşılaştıklarını ve bunlara karşı geliştirdikleri çözüm yöntemlerine ait verilerin biçimlendirilmiş görüşme tekniği kullanılarak tespit edilmesi, elde edilen verilerin betimsel analiz yöntemiyle ortaya konmasıdır. Denizci Tanımı Bu çalışmada denizciler, belirli bir hizmet sözleşmesi kapsamında ticaret gemilerinde gemiadamı olarak hizmet veren profesyonel kişiler olarak tanımlanmıştır. Metodoloji Literatür taraması Keşfedici bir çalışma “Anlık Veri” Veri toplama yöntemi:görüşme yöntemi Yargısal örnekleme yöntemi Veri analizinde ise betimsel veri analizi yöntemi T. Yur ve S. Nas

Veri Toplama Yöntemi Ana Sorular, Sondaj Soruları, Görüşme yöntemi ile ilgili literatür taramasından sonra “yapılandırılmış görüşme formu” hazırlanmıştır. Görüşme formunda kullanılan sorular oluşturulurken, daha önce denizciler üzerinde yapılan gözlemlerden ve tecrübelerden faydalanılmıştır. Ana Sorular, Denizcinin evden ayrılarak sefere çıkması ve dönmesi ile ilgili süreçlere odaklanarak hazırlanmıştır. Sondaj Soruları, Denizcinin deniz hizmetine gitmesiyle sosyal çevrede yaşanan değişimler, bu süreçte ailelerin desteği ve çocuklarda gözlemlenen değişikliklerdir. T. Yur ve S. Nas

Örneklem İzmir ili sınırları içerisinde ikamet eden denizci eşleri ile irtibat Araştırmada üst ve orta düzey yönetici konumunda deniz eşleri hizmet vermeye devam eden, denizde hizmet vermiş olup ta karada bir iş yapmakta 11’i güverte 4’ü makine sınıfından toplam 15 katılımcı Randevu Görüşme yeri Misafirperverlik T. Yur ve S. Nas

Görüşme Yapılan Denizcilerin ve Denizci Eşlerinin Demografik Analizi Çalışmaya katılan 15 denizci eşinden edinilen bilgilere göre; Denizcilerin yaş ortalaması 39, Ortalama deniz hizmet süresi 12 yıl, 8 denizci hala denizde hizmet vermeye devam etmekte, Karada görev yapan 7 denizcinin karadaki hizmet süresinin ortalaması 10 yıl, Çalışmamızın veri kaynağı olan ve görüşmeye katılan 15 denizci eşinin yaş ortalaması 36, T. Yur ve S. Nas

Görüşme Yapılan Denizcilerin ve Denizci Eşlerinin Demografik Analizi 2 kişi doktora, 1 kişi yüksek lisans, 7 kişi lisans, 1 kişi ön lisans, 3 kişi lise ve 1 kişi ilköğretim mezunu Denizci eşlerinden sadece 4’ü çalışmaya devam etmekte 15 eşten 11’inin 1 çocuğu varken 4’ünün çocuğu yok 15 katılımcının ortalama evlilik süresi 11 yıl, ortalama toplam beraberlik süresi 15 yıl Evli olarak deniz hizmetine devam etme süresinin ortalaması 7 yıl 4 katılımcı eşiyle hiç sefere çıkmamış, sefere çıkan 11 katılımcının eşiyle birlikte denizde geçirdiği ortalama süre 1 yıl T. Yur ve S. Nas

Betimsel Analiz ve Bulgular Yapılandırılmış görüme formundaki ilk soru, denizcilerin sefere çıktıktan sonra denizci eşlerinin karşılaştığı sorunları belirlemeye yöneliktir, şu sonuçlara ulaşılmıştır: Denizcinin sefere gitmesiyle, Evin tüm iş yükümlülüklerinin İletişim sorunu Hasret ve özlem duyguları Sağlık sorunları (çocuklar, ebeveynler) T. Yur ve S. Nas

Betimsel Analiz ve Bulgular Ana soruyu desteklemek için sorulan ilk sondaj sorusu, denizci sefere çıkmasından sonra sosyal çevrede yaşanan değişimleri belirlemeye yönelik olup, cevaplar aşağıda özetlenmiştir. Denizci, sefere çıkınca, sosyal çevrede belirgin bir değişim, eşli akşam görüşmelerinin yapılmadığı sosyal faaliyetlerin ertelenmesi İkinci sondaj sorusu ise, denizcinin deniz görevine gitmesinden sonra denizci eşine ailelerin ne boyutta destek olduğunu belirlemeye yönelik olarak sorulmuştur. Denizci eşleri, bu süreçte kendilerine en büyük desteğin kendi ailelerinden geldiğini ifade etmişlerdir. T. Yur ve S. Nas

Betimsel Analiz ve Bulgular Üçüncü sondaj sorusu ise denizcinin sefere çıktıktan sonra çocuğu olan ailelerde çocukta gözlemlenen değişimleri belirlemeye yönelik olarak sorulmuştur. Denizci eşlerinin işlerinden ayrılmaları Çocuğu olan 9 denizci eşi, çocuktan sonra işi bırakmış, Bırakmayan 2 denizci eşinin ise eşi deniz görevini sonlandırmış Çocuklarda bu süreç içerisinde iki farklı davranış gözlemlenmiştir: İçe kapanma ya da agresiflik ve asabiyet davranışlarını (okul yaşantısında ilgisizlik, dikkat dağınıklığı odaklanma sorunu, uyum sağlayamama problemi) Çocuklara babalarının gitmesi durumu düzgünce anlatıldığında olgunca bir yaklaşım T. Yur ve S. Nas

Betimsel Analiz ve Bulgular Denizler seferden döndükten sonra denizci eşleri tarafından en çok karşılaşılan sorunun, Karaya adaptasyon süreci yaşaması, Denizcinin uyku düzeninin bozulması, Denizcilerin döndükten sonra ilgilenmesi gereken işlemleri ertelemesi Tatil dönemlerinin denizcinin isteklerine ve dönüşüne göre planlanması Sosyalleşme faaliyetlerinin başlaması T. Yur ve S. Nas

Betimsel Analiz ve Bulgular Çocuk açısından da baba döndüğü zaman başkasının sözünü dinlememe, babayı kıskanma, paylaşamama, babaya karşı şımarma davranışları Bir denizci eşi tarafından da çocuğunun, babasını geldiğinde onu önemsemiyor gibi davranarak babayı cezalandırma davranışı sergilediği T. Yur ve S. Nas

Betimsel Analiz ve Bulgular Denizcilerin denizi bırakma kararlarının denizcilere bırakılması Denizi bırakan denizcilerin çoğunluğunun da denizi kendi istekleri bıraktıkları ve bu duruma da çocukların vesile olduğu Denizi çocukları sebebiyle bırakan denizcilerin karşılaştığı en zor durumun, denizcinin sefer dönüşünde çocuklarının “tanımama”, “kucaklarında ağlama”, “babasını yabancılama” vb tepkiler olduğu, Denizci eşlerinin 11’i tek çocuk sahibi iken, çoğunluğunun ikinci çocuğu düşünmeme nedeninin denizcinin deniz hizmetine devam ediyor olması olduğu T. Yur ve S. Nas

Sonuç Çalışma, denizci eşlerinin yaşadığı problemlerin tespiti açısından son derece önemli bir çalışmadır. Çalışmada, denizcilerin seferde olduğu sırada denizci eşlerinin en yakın destekçilerinin kendi ailelerinin olduğu, bu süreçte eşleri ve ailesi için her türlü fedakârlığa hazır olduğu özellikle vurgulanmıştır. Bu fedakarlıkların başında, babanın yokluğunu hissettirmemek için denizci eşinin çalışma hayatından vazgeçmesi gelmektedir. İkinci bir çocuk yapma düşüncesi, tek başına karada kalan eşte genellikle kaygılara neden olduğu Denizcinin denizde çalışmasının belirli bir süre sonra eşler tarafından istenmediği fakat bu tercihin denizciye bırakıldığı Ayrıca çocuk sahibi olan denizcilerin çocuklarına duydukları özlemin ve hasretlerin denizi bırakmada önemli bir etken olduğu belirtilmiştir. T. Yur ve S. Nas

Sonuç Çalışmada veri toplama yöntemi olarak kullanılan yapılandırılmış görüşme yöntemi, elde edilen bilgilerin genellemesi açısından çok yeterli değildir. Ayrıca çalışma, sadece İzmir ili ile sınırlı kalmıştır. Bu çalışmanın özellikle İstanbul’da ikamet eden denizci eşlerinin katılımıyla tekrarlanması denizci eşlerinin yaşadığı problemlerin daha ayrıntılı olarak tespiti açısından önemli görülmektedir. Çalışma konusu olarak denizci eşlerinin yaşadığı problemler seçildiği için, devamlı olarak denizcilerin ve eşlerinin yaşadığı problemler sıralanmış ve karanlık bir tablo oluşmuştur. Hâlbuki denizci eşi olmanın sağladığı avantajların da tespit edildiği bir çalışma yapılması önerilmektedir. T. Yur ve S. Nas

İrlanda Sligo “Karada Bekleyiş” Norveç Tjome “Denizci Eşi” Ukrayna Odessa “Denizci Eşi” İsveç Göteburg “Denizci Eşi” Türkiye’de de denizci eş ve çocuklarının vermiş olduğu hayat mücadelesinin yüceliğini, kutsallığını ve değerini sembolize eden anıtların yapılması önerilmektedir. Bu görev Türkiye’de profesyonel denizcilerin tek meslek odası olan Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası’na aittir. İtalya Trieste “Limanda Eşlerini Bekleyen Kadınlar” USA Fialgo Adası “Fener Taşıyan Kadın” Yunanistan Glaxidi “Gemiadamı Eşi Uluslararası Anıtı” T. Yur ve S. Nas

Teşekkür Ederiz Thank you T. Yur ve S. Nas