HAMZA KOÇAKOĞLU Speakers On
Gençler bazısı liseyi bitirmiş bazıları ise henüz liseyi birtirmek üzere, dersleri her şeyi bırakmışlar, hazırlanıyorlar…Haziran ayında bir sınavları var…. Adı ÖSS hayatlarının sınavı sanıyor…… Bu gençler, Halbuki hayatın her anı bir sınav. Farkında olsalar, Şu an bu sınavları var akıllarında, benliklerinde, yaşantılarında, düşüncelerinde her şeyleri bu SINAV………..
AKIN’da bu sınava hazırlanıyor. Henüz 17 sinde zeki bir çocuk, sınava hazırlanıyor. Yaz sıcağı çalışmak zor ama çalışması gerekiyor. Akın gündüz sıcakta çalışamıyor……… SINAVA Cünkü;Akın oruçlu, Gündüz okul ve dinlenmek, gece ise sabaha kadar ders çalışmak, planı böyle, Akın’ın kafasında hep sınav günü. Ne yapacağım. Sınavın yapılacağı tarih Ramazan ayının 27. günü o gün ne yapmalıyım. Hep kendini sorguluyor……………………………………………….
Sınava girerken oruç tutmalımıyım, yoksa bu sınav da başarılı olmasam, durumum ne olur, Hep bu düşüncelerin sonunda bu sınav ise oruç tutmak sınav değil mi? Öyleyse her iki sınava bir girmeliyim. Her iki sınavı da başarmalıyım. Diye düşünür. Ve çalışmaya devam eder.....
AKIN iyi hazırlanmıştır. Sınavına, sınav günü gelir. Sabah hazırlanır. Sınavın yapılacağı okula gider. Burada arkadaşları ile karşılaşır. Herkesin elinde yiyecekler içecekler Akın’a uzatırlar. Ama Akın oruçlu olduğunu belli etmek istemez, Çünkü arkadaşlarının motivasyonu bozulmasın ister……...
Bir arkadaşı zorlayarak, -Akın al şunu ye sınavda zihnin açılır, stresin gider….. Akın ise teşekkür eder, ama kurtulamaz. Arkadaşına, -Ben oruçluyum onun için kabul edemem, Arkadaşı hayretler içinde kalarak, -Nasıl olur? Akın bu HAYATININ SINAVI………….. Akın söze atılır… -Bu oruç tutmak SINAV değilmi? Hayatın Kendisi zaten bir SINAV………………………………….……… Bir arkadaşı zorlayarak, -Akın al şunu ye sınavda zihnin açılır, stresin gider….. Akın ise teşekkür eder, ama kurtulamaz. Arkadaşına, -Ben oruçluyum onun için kabul edemem, Arkadaşı hayretler içinde kalarak, -Nasıl olur? Akın bu HAYATININ SINAVI………….. Akın söze atılır… -Bu oruç tutmak SINAV değilmi? Hayatın Kendisi zaten bir SINAV………………………………….………
Sınav için herkes sınıfına yönelir.Akın’da sınıfına gider. Yerine oturur. Sınıflarına kendi matematik öğretmeni gözetmen olarak katılır. Akın ile selamlaşırlar, Sınav başlar……… Bu arada Akın’ın öğretmeni, sınav sorularını inceler……… sınav devam eder. Sorular içinde hiç anlatmadığı beş soruya rastlar. Aslında bu konuları kendi ihmalinden dolayı, anlatamamıştır. Öğretmen sıkıntıdan patlayacaktır. Nasıl olur proğramda bu konular varkken bunu çocuklara anlatamadım. Akın bunlardan dolayı başarısız olursa, ben ne yaparım. Bunların ne şuçu vardı……………………………… düşünür.
Bir anda bu soruların cevaplarını, hazırlayıp Akın’a vereceğim, diye düşünür, ama bu defa da diğer çocuklara haksızlık etmiş olacağım diye düşünür………… Bu arada Akın’da bu beş soruda takılmıştır. Çözememektedir. Zorlanmaktadır. Bu sırada matematik öğretmeni avucunun için küçük bir kağıt parçasını gizlice Akın’a verir. Akın merakında kağıdı açar. Kağıdın içinde bilmediği beş sorunun cevapları yazılıdır. Akın buna bir an sevinir. Hiç yapamayacağı soruların cevapları artık elindedir. Cevap kağıdına yazmayı düşünürken bir an oruç olduğunu, hatırlar……………………………….. Bir anda bu soruların cevaplarını, hazırlayıp Akın’a vereceğim, diye düşünür, ama bu defa da diğer çocuklara haksızlık etmiş olacağım diye düşünür………… Bu arada Akın’da bu beş soruda takılmıştır. Çözememektedir. Zorlanmaktadır. Bu sırada matematik öğretmeni avucunun için küçük bir kağıt parçasını gizlice Akın’a verir. Akın merakında kağıdı açar. Kağıdın içinde bilmediği beş sorunun cevapları yazılıdır. Akın buna bir an sevinir. Hiç yapamayacağı soruların cevapları artık elindedir. Cevap kağıdına yazmayı düşünürken bir an oruç olduğunu, hatırlar………………………………..
Bunu nasıl yazarım? Bilmediğim bu soruları bilmiş gibi nasıl cevaplarım? Bu kadar insana nasıl haksızlık ederim? Yüzbinlerce insanın hakkının verilmemesinde nasıl etken olabilirim. Bunların haklarını nasıl lehime çevirebilirim. Bu hırsızlık değil miydi? Bu sorulara emek harcamış insanların hakkına nasıl ortak olabilirim. Bunları düşünürken avucunun içinde olan kağıdı alır. Avucunun içinde büzer ve Cebine koyar. Cevap kağıdına cevapları yazmadan yerinde kalkar, ve kağıdı öğretmenine uzatır. Öğretmenine Özür dilerim yazamadım. Bunu nasıl yazarım? Bilmediğim bu soruları bilmiş gibi nasıl cevaplarım? Bu kadar insana nasıl haksızlık ederim? Yüzbinlerce insanın hakkının verilmemesinde nasıl etken olabilirim. Bunların haklarını nasıl lehime çevirebilirim. Bu hırsızlık değil miydi? Bu sorulara emek harcamış insanların hakkına nasıl ortak olabilirim. Bunları düşünürken avucunun içinde olan kağıdı alır. Avucunun içinde büzer ve Cebine koyar. Cevap kağıdına cevapları yazmadan yerinde kalkar, ve kağıdı öğretmenine uzatır. Öğretmenine Özür dilerim yazamadım.
Sınavdan çıkar evine gider, Akın çok mutludur. Belki Hakkı olmayan beş sorunun cevapı ile rahat bir ömür sürebilirdim. Ama……… yaptığım haksızlıka hırsızlıkla bir ömür boyu kendim ile utanç içinde yaşardım. Diye düşünür. Bu sınavda başarılı olmayabilirim. Ama BELKİDE GERÇEK SINAV DA BAŞARILI OLURUM.
SONUÇ, BELKİ DÜNYA HAYATININ EN ÖNEMLİ SINAVLARINDA BİRİ BU KADAR, ÇALIŞMA, KURS, ÖZEL DERSLER VE BUNUN İÇİN BİR ÖMÜRÜN EN AZ BEŞTE BİRİ KADAR ÇALIŞMA ÜÇ-BEŞ SAAT İÇİNDE YAPILAN BİR SINAV SONUCU BİR ÖMÜR BELKİ 60 BELKİ DE 70 YIL İSTENEN BİR HAYAT YA GERÇEK SINAV BİR ÖMÜR SÜREN SONUÇTA EBEDİ BİR HAYATTA BÜTÜN BEKLENTİLERİMİZ İÇİN YAPILAN SINAV BİZ BUNUN İÇİN NASIL ÇALIŞIYORUZ. ÖZEL DERS ALIYORMUYUZ, KURSA GİDİYORMUYUZ, BAZI SEYLERDE VAZ GEÇİYORMUYUZ. BUNA YOĞUNLAŞABİLİYORMUZ. HAYATIMIZIN HER ANINDA BUNU DÜŞÜNEBİLİYORMUYUZ., VAKİT VARKEN SINAV’A HAZIRLANALIM