Nacirema’da Vücut Ayinleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Onlara sahip olduklarınızın en iyisini veriniz.”
Advertisements

ÇALIŞKANLIK ÖDÜLLENDİRİLİR
Toplumsal Cinsiyet Etki Değerlendirmesi
Yavuz Sultan Selim'in Zerafeti Sesli.
Zengin ve fakir ülkeler arasındaki fark ülkelerin yaşı değildir.
SIFATLAR.
ERGENLİK DÖNEMİ BESLENME.
Felsefe Nedir? Aristoteles'in ünlü yapıtı Metafizik
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
Hayat Bilgisi 2 Farklıyım..
Maria Montessori.
Yavuz Sultan Selim'in Zerafeti Mal cimrilerde, Silah korkaklarda,
ÇOCUKLARDA GELİŞİM VE ANA-BABA YAKLAŞIMLARI
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
1 - Kötü Alışkanlıklar Nasıl Başlıyor?. 2 Kötü Alışkanlıklar Nasıl Başlıyor? * Kötü alışkanlıklara başlamada, başta aile olmak üzere arkadaşlar, yaşanılan.
Portre Fotğrafları.
İSLAM DİNİNDE BAYAN ERKEK İLİŞKİSİ
25 Aralık’la başlayan ve yaklaşık bir hafta süreyle kutlanan Noel ve yılbaşı, başta Avrupa ve Amerika kıtası ülkeleri olmak üzere dünyanın birçok.
AİLE PLANLAMASI.
Birinci Basamakta “cinsellik ve cinsel işlev bozuklukları”
BESLENME BOZUKLUKLARI
Felsefece Bakış.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
OBEZİTE İLE MÜCADELE.
Müşteri İlişkileri Yönetimi
İÇİNDEKİLER R&S A) MESLEK İŞ VE MESLEK NE DEMEKTİR? MESLEĞİN İNSAN HAYATINDAKİ ÖNEMİ MESLEĞİN TEMEL ÖZELLİKLERİ MESLEK SEÇİMİ B) İLGİLER A) MESLEK İŞ.
Bulgaria-Turkey IPA CROSS-BORDER PROGRAMME(CCI Number: 200 Sport As a Culture And a Healty Way of’ Martyr Teacher Adnan Tunca Hearing- Impared Primary.
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
DİYABET.
FARKLILILAR.
ÜREME SAĞLIĞI Dr. Necla TUGAY AYTEKİN.
Etkili İletişimde Ortamın Yeri ve Önemi KÜLTÜREL ORTAM
Bu sunuda TBM için hazırlanmış olan «Alkolsüz Bir Hayat İçin» adlı (Metin: Uğur Evcin, 2014, İstanbul: Yeşilay Yayını) broşürden yararlanılmıştır. Sunudaki.
ÇOCUKLARIMIZ Çarşılarda bir şey Biz pazar aramazdık, çocuklar olmasaydı. Kasaplarda, manavlarda bazı yorgun kadınlar Hep de tenha saatleri seçerler Sonra.
Sesli Sesli Mal cimrilerde, Silah korkaklarda, Yönetim de akılsızlarda olursa iş bozulur.
T.C. MEZİTLİ KAYMAKAMLIĞI DAVULTEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ 
22 Mayıs 2014 Tarih ve resmi gazeteye göre.
Zihinsel Yetersizlik Tanım ve Sınıflandırma
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Bizi dinlediğiniz için teşekkürler
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Mühendislik Ekonomisi
ÇOCUKTA CİNSEL GELİŞİM VE SAĞLIKLI BESLENME
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
DİL-KÜLTÜR-UYGARLIK İLİŞKİSİ
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
ÇOCUKLARDA CİNSEL GELİŞİM
Suisit-İntihar-Özkıyım
PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN VE REHBER Ö Ğ RETMEN ZEYNEP KOCAMAN.
Yaygın Anksiyete Bozukluğunun Tedavisi. GENELLEŞMİŞ KAYGI BOZUKLUĞUNDA TEDAVİNİN İKİ AMACI VARDIR; birincisi ortalama kaygı düzeyinin azaltılması ve ikinci.
ÇOCUKLARIMIZA CİNSELLİĞİ NASIL ANLATALIM?
SICAKLIK Bir cismin ne kadar sıcak olduğunun ölçüsüdür. Derideki duyu alıcılarının yardımıyla bir cismin sıcaklığı konusunda kabaca da olsa bir izlenim.
MİSYONUMUZ İNSANİ VE TOPLUMSAL DEĞERLERİ ÖZÜMSEMİŞ, ÖZ GÜVENİ YÜKSEK, SORUMLULUK SAHİBİ, SOSYAL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLERE KATILAN, DONANIMLI ÖĞRENCİLER.
TÜRKİYE’NİN NÜFUS YAPISI VE BEKLENTİSİ Ak Parti Sosyal İşler Başkanlığı Prof. Dr. Nükhet HOTAR
R&S İÇİNDEKİLER İÇİNDEKİLER A) MESLEK İŞ VE MESLEK NE DEMEKTİR?
İMMEDİAT PROTEZLER Prof.Dr. Ayhan GÜRBÜZ.
ÜCRET SİSTEMLERİ VE SOSYAL YARDIMLAR
İkbal KARAMAN ,Ankara Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü
ERGENLİK.
PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ
ERGENLİK.
GEBELİĞİN OLUŞUMU ERKEN DÖNEM GEBELİK BELİRTİLERİ:
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 4. Hafta: Sosyal davranış örüntüleri ve din
BESLENME BOZUKLUKLARI. Yeme Davranışı Bozuklukları:  Psikolojik sorunları, sıkıntıları aşırı yemek yeme ile gidermeye çalışmak obesite denilen yeme davranışı.
ETİK DEĞERLER SUNUMU
 Psikolojik sorunları, sıkıntıları aşırı yemek yeme ile gidermeye çalışmak obesite denilen yeme davranışı bozukluğunu ortaya çıkarmaktadır. Yemeği reddetme.
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
Sunum transkripti:

Nacirema’da Vücut Ayinleri Horace Miner “American Antropologist” 1956

Nacirema’da Vücut Ayinleri Kültürel sistemin tamamını belirleyen kökten inanışa göre insan bedeni çirkindir ve doğası gereği zayıflığa ve hastalığa eğilimlidir. Böyle bir bedene hapsedilmiş olan insanın tek umudu ayin ve törenler aracılığıyla bu özellikleri bertaraf etmektir. Her hane halkı bu amaca adanmış bir veya birden çok mabede sahiptir. Daha muktedir bireylerin evlerinde daha fazla sayıda mabet bulunmakta ve bir evin refahı ve bolluğu sahip olduğu ayin noktalarına gönderme yapılarak anlatılmaktadır. Naciremalar temizlikle ahlaki yücelik arasında nasıl bağlar kuruyorlar? Naciremalar kendilerine yönelik bir güven duygusuna sahip mi? Sizce Naciremalar ile kendi kültürümüzle arasında ne tip benzerlikler var? Nacirema kültüründe yaşamak ister miydiniz?

Nacirema’da Vücut Ayinleri Mabetlerin odak noktası duvarın içine yerleştirilmiş bir çeşit kutu veya sandıktır. Bu sandığın içerisinde yerlilerin onlarsız yaşamaya devam edemeyeceklerine inandıkları birçok tılsım ve büyülü iksir bulunmaktadır. Bu hazırlıklar bir grup uzman tarafından güvence altına alınmıştır. Bu uzmanların en saygın olanları, yardımlarının karşılığı olarak kıymetli hediyelerle ödeme yapılması gereken şifacılardır.

Nacirema’da Vücut Ayinleri Tılsım kullanıldıktan sonra ortadan kaldırılmaz, hane mabedindeki tılsım kutusuna yerleştirilir. Bu büyülü materyaller sadece belirli bir illet için kullanılabildiğinden ve toplum pek çok gerçek ve hayali hastalıktan muzdarip olduğundan, tılsım kutusu genellikle dolup taşar. Sihir keselerinin sayısı o denli çoktur ki insanlar genellikle bunların yapım amaçlarını unuturlar ve yeniden kullanmaktan korkarlar.

Nacirema’da Vücut Ayinleri Eğer ağızla ilgili ayinlerini gerçekleştirmezlerse dişlerinin düşeceğine,  diş etlerinin kanayacağına, çenelerinin büzüşeceğine, arkadaşlarının onları terk edeceğine ve sevgililerinin onları reddedeceğine inanırlar. Ayrıca oral ve ahlaki özellikler arasında kuvvetli ilişkilerin var olduğu kanısındadırlar.

Nacirema’da Vücut Ayinleri Nüfusun çoğunluğu mazoşist eğilimler sergilemektedir. Sadece erkeklerin uyguladığı, günlük vücut ayinlerinden birinde keskin metal objelerle yüz kazınır. Kadınların özel ayinleri kameri takvimin her bir ayında dört defa tekrarlanır; ancak burada tekerrür sayısında eksik olan, barbarlık derecesiyle telafi edilmektedir. Bu merasimin bir parçası olarak kadınlar yaklaşık bir saat boyunca kafalarını minik fırınlarda pişirirler.

Nacirema’da Vücut Ayinleri Şifacıların her büyüklükteki cemaat için heybetli bir tapınak veya latipsoh’u bulunmaktadır. Hastaları iyileştirmek için gerekli olan ve nispeten daha karmaşık törenler bu tapınaklarda gerçekleştirilir. Bu törenler, sadece kerametin değil sürekli olarak bir grup iffetli genç kızın da varlığını gerektirir. Bakireler, özel kostüm ve başlıklarıyla tapınağın odalarına ağırbaşlı bir tavırla girip çıkarlar.

Nacirema’da Vücut Ayinleri Temelleri yerli estetiğinde olan, doğal vücut ve fonksiyonlarına yönelik yaygın tiksintiye dayanan bazı pratiklerden bahsetmek şarttır. Amaçları şişman insanları zayıflatmak olan ayinsel oruçlar ve zayıfları şişmanlatmak olan törensel ziyafetler mevcuttur. Bunun yanı sıra küçük olmaları halinde kadınların göğüslerini büyütmek için gerçekleştirilen çeşitli ayinler ve eğer büyüklerse küçültmek amacıyla gerçekleştirilen başka ayinler de vardır.

Nacirema’da Vücut Ayinleri Doğal üreme fonksiyonları da benzer şekilde çarpıtılmaktadır. Sihirli materyallerin kullanımı ya da cinsel ilişkinin ayın belirli dönemleriyle sınırlandırılması yoluyla gebelikten kaçınılmaya çalışılmaktadır. Esasen gebe kalma oldukça düzensizdir. Hamileyken kadınlar bu durumu saklayacak elbiseler tercih ederler. Doğum, arkadaş veya akrabaların yardımları olmaksızın gizlilik içinde gerçekleştirilir; kadınların büyük çoğunluğu bebeklerinin bakımını üstlenmez.

NACIREMA

Sosyolojik tahayyül bizden, her şeyden önce, kendimizi gündelik yaşamlarımızın bildik sıradanlığından yeni bakışla “uzaklaştırarak düşünmeyi” gerektirir. Wright Mills