SHAREPOİNT HAKKINDA KISA BİLGİ
SHAREPOİNT NEDİR? Microsoft Office SharePoint, Microsoft tarafından geliştirilen, sunucularda çalıştırılmak üzere tasarlanmış bir yazılımdır.
SHAREPOİNT İLE NELER YAPILABİLİR? Şirket içi ve Şirketler arası iletişimin daha kolay halde olması için kullanılan online bir uygulamadır. Şirketler arası görüşmeler toplantı saatleri, anlaşma şartları ve birçok dokümanı paylaşabileceğimiz bir uygulamadır.
Paylaşılan bilgilere kendi yorumlarımızı yapabilir ve bu paylaşılan bilgilere yetkimiz varsa güncelleme yapabiliriz. Aradığımız bilgiye, belgeye daha rahat erişme imkânı olup zaman kazanmış oluruz.
Siteleri işlevlerine göre gruplandırarak paylaşılan bilgileri ona göre paylaşabiliriz. Örk; Şirkette her konunun ayrı bir sitesi olabilir ve buradan paylaşımlarda bulunabilir. Erişim engeli koyarak bilgileri güncellemek için yetkileri bazı kullanıcılar için kısıtlayabiliriz. Yani bir kullanıcı bilgileri görebilir ancak güncelleme yapamayabilir, paylaşımda bulanamayabilir.
Kısacası SharePoint, her yerden aynı anda ortak belgeler üzerinde çalışma imkânı, İş ortakları ve müşterilerle belirlenen bilgileri paylaşma, şirket içi çalışanların birbiriyle iletişimini sağlayan, projemizi destekleyici ekip sitesi oluşturup seçilen kişilerce paylaşılan dosyaları görebileceği en son ne zaman değişiklik yapılmış bilgileri gözükür. Ayrıca SharePoint’te Video paylaşımı, Resim ve birçok dokümanı bir sitede toplayıp yorum atıp beğenme işlemlerini gerçekleştirebiliriz.
SHAREPOİNT SİTE COMMUNİTY SİTE BLOG TEAM SİTE PROJECT SİTE
COMMUNİTY SİTE SharePoint Community Site isminde bir şablonu bulunmaktadır. Bu Şablonu kendimiz site haline getirmemiz gerekmektedir. Community Site seçeneği ile karşımıza çıkan sayfayı aynı twitter’ın özelliğine benzer bir şekil almaktadır. Ya da herhangi bir forum sayfasına da benzetebiliriz. Herhangi bir sorulan soruya cevap verme yani soru cevap şeklinde oluşmaktadır. Kullanıcı sorduğu sorunun cevabını almışsa en iyi cevap olarak işaretleyip konunun çözümlenmiş olduğunu gösterebilir.
SharePoint Community Site yönetici ayarları mevcuttur SharePoint Community Site yönetici ayarları mevcuttur. Buradan istenilen ayarı yapabiliriz. Yönetici ayarlarını kısımlara ayırırsak; Manage Discussions Create Categories Assign Badges to Members Reputation Setting Community Setting
Manage Discussions tartışmaların yönetildiği yer buraya müdahale edebilmek için Moderator olmak gerekir. Tartışmaları silebilir, değişikler yapabiliriz. Ayrıca tartışmaları çözümlenmesi için öne çıkartabilir. Create Categories ise tartışmaları kategorilere ayırmak için kullanılan bir ayardır. Kategorilere resimler ekleyebiliriz.
Assign Badges to Members Kullanıcılara rütbe vermek için kullanılan bir bölümdür. Pro, Yeni Üye gibi rütbeler verebiliriz. Ayrıca kendimiz yeni rütbeler ekleyebiliriz. Ve tabi ki bu rütbeleri vermek için moderator olmak gerekir.
Reputation Setting ise kullanıcıların puanını görebildiğimiz bir yerdir. Kullanıcının yazısı beğendiğinde en iyi cevap olarak işaretlendiğinde puanlar alırlar. Buna göre de rütbeler verebiliriz.
Community Settings ise genel ayarların yapıldığı kısımdır Community Settings ise genel ayarların yapıldığı kısımdır. Paylaşımların oluşturulma tarihi paylaşıma katılımın kabul edilmesi ve istenmeyen içerikleri şikâyet edilebilmesi gibi ayarlar buradan yönetilebilir. Moderator olan kişilerin sayfasında bu şikâyetleri değerlendirebileceği bir sekme daha açılır bu sayede şikâyet edilen paylaşımları görebilir ve müdahale edebilir.
Paylaşımların özelliklerini ayarlama penceresi yukarıdaki gibidir Paylaşımların özelliklerini ayarlama penceresi yukarıdaki gibidir. Oluşturulma tarihi, otomatik katılım onayı ve istenmeyen içeriği şikayet edebilme seçeneğini buradan aktif yapabiliriz
İstenmeyen içeriği yöneticiye şikayet için Report to Moderator seçeneğine tıklayarak şikayet edebiliriz.
Moderator şikayetlere Review reported post seçeneğine tıklayarak ulaşabilir.
Sitemize feed ekleyerek ortamımızı twitter özelliğine sahip olabiliriz Sitemize feed ekleyerek ortamımızı twitter özelliğine sahip olabiliriz. Feed ’in içeriğini açıklayacak olursak. NewsFeed kullanıcının kendi paylaşımlarını gördüğü alandır. Paylaşımlar sondan başa doğru sıralanır. Herkesin NewsFeed’i vardır. Ve kullanıcı kullanıcının NewsFeed ‘ine göz atabilir Mention ise kullanıcının bir arkadaşı hakkında yorum yapacak ve onunda haberi olması için ‘@’ ve kullanıcının adı şeklinde olması gerekiyor. Örneğin ; @AykutSurmeli.
Tag ise bir konu hakkında tartışmak ve özel bir sayfa açmak için kullanılır. Etiketimizi yani konumuzun başına ‘#’ işareti koyularak tartışmayı başlatabiliriz. Follow adından da anlaşılacağı gibi takip etmek anlamına gelir istediğimiz kişileri takibe alabiliriz, böylelikle takip ettiğimiz kişinin NewsFeed’ ini daha kolay izleyebiliriz. About Me hakkında kısmı anlamına gelir kullanıcının kurum bilgilerini buradan görebiliriz.
Blog; SharePoint’in özel olarak sağladığı bir kişisel sitedir Blog; SharePoint’in özel olarak sağladığı bir kişisel sitedir. Burada istediğimiz konu hakkında görüşümüzü paylaşabiliriz. SkyDrive Pro Microsoft'un veri depolama hizmetleridir. Bu alanda şirket dokümanlarımızı güvenli bir şekilde depolayabiliriz. Bu bilgiler şirketin veri tabanında yani SharePoint’in içinde saklanır. Kullanıcının kendine ait kullanıcı adı ve şifresi vardır bu bilgileri yazıp saklanması istenilen dokumanı gizli veya herkese açık şekilde saklayabiliriz.
Grup Siteleri bir konu özelinde grup siteleri oluşturup bu site aracılığı ile belli bir amaca yönelik tüm tartışmaları site üzerinden gerçekleştirebiliyoruz. Siteler üyelik mantığıyla çalışıyor, üye olmak için “Join This Community” butonu tıklamamız yetiyor. Üye olduğumuzda yeni konu açabilir ve var olan konulara yorum yazabiliriz.
BLOG Blog Sitesi ise kişinin kendi ya da bir grubun fikir ve sitesidir. Bu site kişi ya da kişiler uzmanlık alanları ile ilgili yazılar yazabilir ve siteyi ziyaret eden ziyaretçiler bu yazıya yorum yazabilir soru sorabilir.
TEAM SİTE Team Site adından da anlaşıldığı üzere SharePoint’in Takım yani Ekip Sitesidir. Oluşturulan site sadece ekip üyeleri görebilir yorum yapabilir bilgi paylaşabilir. Siteye ekleyeceğimiz kullanıcılar dışında kimsenin bilgi paylaşımı yorum yapma gibi bir özelliği olmaz. Yani bir kurumda sadece bir grup için yapılan bu sitede, bilgi paylaşımı, takvim, liste öğeleri, görevler, tartışma alanları oluşturabilir ve sadece sitenin grup üyeleri tarafından kullanılır.
PROJECT SİTE Gündelik çalışmalar için esnek bir şirket içi çözümdür. Ekip üyeleri, proje katılımcıları ve iş karar yetkilileri hemen her yerden çalışmaya başlayabilir, proje yatırımlarının önceliklerini belirleyebilir ve amaçlanan iş değerini sağlayabiliriz. Kısacası üzerinde çalışılan projenin ekip olarak değerlendirileceği verilecek görevler ve en son güncel bilgilerin paylaşabileceği yerdir.
SHAREPOINT APPLICAITON Bilgisayarımızda yapılan Office belgelerini direkt olarak SharePointe atabiliriz. Bunun için SharePoint Application’dan uygulama indirmek yeterli olacaktır. Bu sadece bir örnek Application’da hemen hemen birçok uygulama bulunmaktadır. Bu uygulamaları yükleyerek sitemizin daha görsel olmasını sağlayabilir daha çok özellik ekleyebiliriz. Uygulamaları SharePoint Store’dan indirebiliriz. Uygulamalar kategoriler ayrılmış bir şekilde Store’da mevcuttur. Ücretli ve ücretsiz App’ler mevcuttur bunu listeden seçebiliriz. Uygulamaların dilini de seçerek arattırabiliriz