BİR VAKANIN GESTALT METODOLOJİSİ VE TEKNİKLERİ İLE ANALİZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ
Advertisements

SINAV KAYGISI.
NESLİHAN AKÇER PSİKOLOG STRESS & BAŞETME YÖNTEMLERİ
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Değerler Eğitimi Özgüven.
PSİKODRAMA: GÜCÜ VE ETKİNLİĞİ
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
SINAV STRESİ ÇÖZÜM AKADEMİ. Başarının asansörü yoktur. Oraya merdivenle çıkılır Hafızanın en iyi dostu dikkattir. Dikkatini yoğunlaştırırken yorulursun,
SINAV KAYGISIYLA BAŞAÇIKMA
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
STRES.
4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri PSİKOLOJİK DESTEK TÜRLERİ
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR
VE BAŞETMEDE ÖĞRETMEN ROLÜ
Travma nedir? Travma sonrası tepkiler nelerdir?
STRES VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI 1.
SINAV KAYGISI VE BAŞ ETME YOLLARI
Okul Rehberlik Servisi
Sınav kaygısı. Sınav kaygısı nedir * öğrenilen bilginin sınavda hatırlanamaması, kullanılamaması bunun olacağına dair kişide oluşan olumsuz senaryolardır.
SINAV KAYGISI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
SINAV KAYGISI SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE ÖĞRENCİLERİMİZE BAZI ÖNERİLER
SINAV KAYGISIYLA BAŞETME YOLLARI
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Psk.Birkan BUZOL İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
KIZLARDA GÖRÜLEN ERGENLİK DÖNEMİ DEGİŞİKLİKLERİ VE SORUNLARI
PROBLEM ÇÖZME ÇATIŞMA ÇÖZME KARAR VERME BECERİLERİ
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
AİLE İÇİ ŞİDDET.
Triyaj görevlisi hasta-hasta yakını iletişimi
MERKEZEFENDİ İLKOKULU
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ÖFKE ve KONTROLÜ.
SINAV KAYGISI İLE NASIL BAŞEDEBİLİRİM?
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI.
ÇATIŞMA.
SINAV KAYGISI. SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan farklı,fiziksel ve psikolojik tepkilerle.
Sınav Kaygınızı Azaltın
Bülent Uran Eğitim Danışmanlık.  3D  D UYGU  D ÜŞÜNCE  D AVRANIŞ  Varlığımıza ait olduğunun bildiğimiz ama teknolojik -objektif ölçeklerle ölçülemeyen.
SINAV KAYGISI  Kaygı, herhangi bir stresli durumda yaşanan doğal bir duygudur ve yaşamın doğal bir parçasıdır.  Bizler saksıdaki bir çiçek veya herhangi.
Öfke Kontrolü ve Stresle Başa Çıkma Semineri
ÖFKE NEDİR? Bireyin haz alma dünyasını engelleyen herhangi bir durum, olay veya kişi ile karşılaştığında oluşan duygudur. İstediğini alamama, haksız davranışlara.
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ Zamanı iyi kullanamama Kötü çalışma alışkanlıkları Beklenti düzeyi Görev ve sorumlulukları erteleme Başarısız olma ve değerlendirilme.
DUYGULARIMI KONTROL EDİYORUM
KONTROL ETMEK YA DA KONTROL EDİLMEK !
STRES YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN.
ERGENLİK.
BİLME-BİLGİ EDİNME, BİLGİ EDİNMENİN YOLLARI VE ÖNEMİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ERGENLİK.
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ERGENLİK.
Duygular ve hisler.
Sınav Kaygısı.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
STRES YÖNETİMİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
FİLLER.
Sunum transkripti:

BİR VAKANIN GESTALT METODOLOJİSİ VE TEKNİKLERİ İLE ANALİZİ 13.04.2014 III. ZİRVE’DE REHBERLİK GÜNLERİ “Post Modern Psikolojik Danışma Süreçleri” 12 -13 NİSAN 2014 GAZİANTEP

TEORİK AÇIKLAMA Gestalt yaklaşımında en temel kavram: “TEMAS” Ne ile temas? Kendiyle Diğerleriyle Diğerleriyle temas, kendiyle temasın türevi Doç. Dr. Hanna Nita Scherler

TEORİK AÇIKLAMA Bugün kullandığımız ilişki kalıpları, Yaşamın barındırdığı gerginlik (KUTUPLAR) Varoluş alanının güvenli kısmı Varoluş alanının güvensiz kısmı Bugün kullandığımız ilişki kalıpları, geçmişte öğrendiklerimizin tekrarıdır Doç. Dr. Hanna Nita Scherler

Otomatik, seçimsiz davranışlar TEORİK AÇIKLAMA Bugün kullandığım ilişki kalıplarının temeli neye dayanır? Geçmiş deneyimler Varsayımlar Değer yargıları İnançlar Otomatik, seçimsiz davranışlar Bu, nasıl bir sonuç doğurur? BİTMEMİŞ MESELE Doç. Dr. Hanna Nita Scherler

TEORİK AÇIKLAMA Nasıl oluyor da koskocaman bir fil ayağındaki zincirle bu küçücük kazığa bağlı duruyor? İstediği zaman bu kazıktan kurtulabilecekken nasıl oluyor da bunu yapmıyor? Bu fil çok küçükken bu kazığa bağlanmıştı. O zaman istese de bu zincirden kurtulamazdı. Fil büyüdü, güçlendi. İstese, şimdiki gücü bu zincirden kurtulmasına olanak tanıyor, ancak fil bunun farkında değil. “ŞİMDİ VE BURADA”nın gerçeğini “orada ve o zaman”ki algısı ile kurguluyor. Hala, istese de özgürleşemeyeceği inancını barındırıyor. Bu nedenle kurtulmayı denemiyor bile. Filler gibi, bir çoğumuz kendimizi geçmişte kurguladığımız düşüncelerin hapsinde tutuyoruz. Kökleşmiş, belki de geçerliliğini yitirmiş değer yargılarımıza bağlılığımızdan kendimizi yeni deneyimlerden, büyüme-gelişme fırsatlarından yoksun bırakıyoruz. Doç. Dr. Hanna Nita Scherler

TEORİK AÇIKLAMA Geçmişteki ilişki kalıplarıyla sınırlı olma, alternatiflere açık olmama (düşünce hapsi) Güvenli alanın dışına çıkmayı, yeni deneyimler edinmeyi desteklemiyor, “Bitmemiş mesele”nin bitirilmesine olanak tanımıyor Doç. Dr. Hanna Nita Scherler

TEORİK AÇIKLAMA Bastırmak için sarf edilen çaba, Bitmemiş meseleler: Gereğinden fazla çaba sarfedilmesine neden olur Yeni olguların fark edilmesini engeller Varoluş alanını kısıtlar Büyümeyi engeller Çaresizlik, acı, öfke, kaygı tepkisi oluşturur Bastırmak için sarf edilen çaba, ifade bulmak isteyen dürtü ile orantısız değil mi? Doç. Dr. Hanna Nita Scherler

TEORİK AÇIKLAMA ÖFKE KIZGINLIK ACI ENDİŞE ÇARESİZLİK FIRSAT: Kendine eğilme, kendi ile çalışma, güvensiz alana geçme, hayatın barındırdığı gerginlikleri uyumlamak için fırsat Hanna Nita Scherler, Ph.D

METODOLOJİ İÇİNDEKİ ÇOCUK EN UZUN YAŞAMIŞ OLANDIR HER ZAMAN ONUN BİLGELİĞİNE GÜVEN Doç. Dr. Hanna Nita Scherler

TEORİK AÇIKLAMA HER BİRİ, BİR ÖNCEKİNİ KAPSAYIP AŞAR BİTMEMİŞ MESELE, BİRİNİN KAPSANMADAN AŞILMAYA ÇALIŞILMASININ İŞARETİDİR KAPSANMAMIŞ OLAN, VAR GÜCÜ İLE SESLENMEKTE, “BEN HENÜZ KAPSANMADIM” DEMEKTEDİR (ÇEŞİTLİ SEMPTOMLARLA) Hanna Nita Scherler, Ph.D

METODOLOJİ OLAYA İLİŞKİN KİŞİNİN DENEYİMİ OLAY ZİHİNSEL Düşünceler Çağrışımlar Anılar Sentez vs FİZİKSEL Kalp çarpıntısı Terleme Çeşitli ağrılar Tansiyon vs DUYGUSAL Üzüntü Sevinç Kaygı Öfke Acı vs DENEYİM = Belirli bir olaya verilen zihinsel + duygusal + fiziksel tepki Hanna Nita Scherler, Ph.D

TEKNİK NEFES BEDEN ZİHİN DUYGU Doç. Dr. Hanna Nita Scherler

METODOLOJİ KEŞİF ARAŞTIRMA TANIMLAMA ŞİMDİ TEMAS ETME VE İFADE ETME ANLAMLANDIRMA ÖZÜMSEME ŞİMDİ VE BURADA Doç. Dr. Hanna Nita Scherler

TEKNİK Kutupların sohbeti: Duygular, hisler Değer yargıları Kutupların sohbeti: Temas sınırlarının oluşturulmasına, beirginleştirilmesine, daha önceden yadsınan veya duyulmayan taraf ile temas edilmesine yarar Zihin Beden Doç. Dr. Hanna Nita Scherler

Doç. Dr. Hanna Nita Scherler TEORİK AÇIKLAMA Uyumlama sürecinde olduğumuz gerginlik ne olursa olsun, gündelik yaşamda, çeşitli kılıklarda mutlaka karşımıza çıkacaktır. Esas olan gerginliği yaşadığımız şahıs(lar) veya olgular değildir. O şahıslar / olgular sadece araçtır. Bitmemiş meseleler, ancak barındırdıkları içgörü anlaşılmak üzere ele alındığında gelişim fırsatlarına dönüşür. Fırsatlar hiç bir zaman tükenmeyecektir, zira büyümek, gelişmek, olgunlaşmak son nefese kadar devam eden bir süreçtir. HAYAT Doç. Dr. Hanna Nita Scherler

E-posta: hanna@superonline.com İLETİŞİM Ofis tel: 0212 272 5949 Cep tel: 0532 251 7853 E-posta: hanna@superonline.com Web: www.hannascherler.com Doç. Dr. Hanna Nita Scherler