KAYGINI KONTROL ET, ÖNE GEÇ...

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KANIN VÜCUTTA DOLAŞIMI DARICA HALİDE EDİP İLKÖĞRETİM OKULU
Advertisements

SINAV KAYGISI.
SINAV KAYGISI ve BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
DAYANIKLILIK ANTRENMANLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
SINAV KAYGISI İLE NASIL BAŞEDEBİLİRİM?
SINAV KAYGISIYLA BAŞAÇIKMA
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
KANIN VÜCUTTA DOLAŞIMI
SINAV KAYGISI REHBER ÖĞRETMEN Senem ARIK.
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
SINAV KAYGISI.
İLKÖĞRETİM Bilgisayar ve Sağlık.
Yard. Doç. Dr. Özlem Solak AKÜ FTR AD
Sınav ve Sınav Kaygısı ZEHRA AKÇA Gündem Sınav Nedir? Sınavla kaygının ilişkisi nedir? Sınav Kaygısının belirtileri nelerdir Sınav Kaygısının olası nedenleri.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
ÖĞR. GÖR. ÖZLEM KARATANA ACİL BAKIM I
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Sınav Kaygısı Seminerine hepiniz hoşgeldiniz
SINAV KAYGISI.
SINAV KAYGISI KAYGI KAYGI; üzüntü, sıkıntı, korku, başarısızlık duygusu, sonucu bilememe ve yargılanma gibi heyecanların birini veya çoğunu içerebilir.
SINAV KAYGISI SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
SINAV KAYGISINI NASIL YENERİZ ?
SINAV KAYGISI.
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
SINAV KAYGISI.
BİLİNÇ BOZUKLUKLARINDA İLK YARDIM
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
Kan şekeri düşmesinde ilkyardım uygulama
SINAV KAYGISI REHBER ÖĞRETMEN Yunus Emre ERDUĞAN.
SINAV KAYGISI İLE NASIL BAŞEDEBİLİRİM?
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI.
Sınav ve Sınav Kaygısı Gündem Sınav Nedir? Sınavla kaygının ilişkisi nedir? Sınav Kaygısının belirtileri nelerdir Sınav Kaygısının olası nedenleri nelerdir?
Sınav Kaygınızı Azaltın
Kaygı ile barışık olmanız dileğiyle…
HAYVAN ISIRMALARINDA İLKYARDIM
TEST ÇÖZME TEKN İ KLER İ VE SINAV KAYGISI. Stresli durumlarda yaşanan doğal bir duygudur ve yaşamın doğal bir par ç asıdır.
SINAV KAYGISI  Kaygı, herhangi bir stresli durumda yaşanan doğal bir duygudur ve yaşamın doğal bir parçasıdır.  Bizler saksıdaki bir çiçek veya herhangi.
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ Zamanı iyi kullanamama Kötü çalışma alışkanlıkları Beklenti düzeyi Görev ve sorumlulukları erteleme Başarısız olma ve değerlendirilme.
KONTROL ETMEK YA DA KONTROL EDİLMEK !
SINAV KAYGISI SAFFET ÇEB İ ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ GIYASETT İ N KARLI/ PS İ KOLOJ İ K DANIŞMAN.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Sınav Nedir ? Sınav bir değerlendirme sürecidir Öğrenilen bilgi ve becerilerin düzeyini belirlemek için yapılan ölçme sistemi değerlendirme Sınavın amacı,
4.SINIF VÜCUDUMUZUN BİLMECESİNİ ÇÖZELİM KANIN VÜCUTTA DOLAŞIMI  Kanın vücutta dolaşımını sağlayan yapı ve organları tanır ve model üzerinde gösterir.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI DUMLUPINAR İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Kan basIncI (tansİyon)
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Sınav Kaygısı.
Dr. İhsan Bozanoğlu Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Nabız Kalp atımlarının atar damara yaptığı basıncın vücudun belli bölgelerinden el ile hissedilmesidir.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
İNSAN VÜCUDU.
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
 Stresi yönetebilmek için önce yöneteceğimiz şeyin ne olduğunu bilmemiz gerekiyor.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SDÜ Tıp Fakültesi Fizyoloji ABD,
DOLAŞIM SİSTEMİ.
Sunum transkripti:

KAYGINI KONTROL ET, ÖNE GEÇ...

SINAV KAYGISI Bilgisi oldukça yüksek düzeyde olan bir aday yoğun kaygı nedeniyle beklenilen kadar başarılı olamıyor. Bilgi düzeyi daha düşük ancak dengeli kaygı yaşayan bir adayın arkasında kalabiliyor. ‘Kötü not alacağım, başarısız olacağım, herkese rezil olacağım’ türü düşünceler kişinin sınav kaygısının olmasına sebep olurken bunun yanı sıra fizyolojik etkenler de çocuğun gerçek başarısı engelleyen en temel faktördür.

Kan basıncı, kalp atışı, solunum sayısının artması, ağız kuruluğu, terleme, titreme, baş ağrısı, kasların gerilmesi sınav kaygısının en büyük nedenidir. Orta düzeyde kaygı yaşayan öğrenciler sınavların ilk dakikalarında bu bedensel belirtilerin bazılarını yaşayabilir. Bir süre sonra her şey normale döner. Ama sınav kaygısı olan öğrencilerde bu belirtiler sınav süresince devam eder. Bu tür öğrenciler sınavlarda bildiği soruyu yanlış yapan öğrencilerden oluşur. Dikkat eksikliğine de neden olan bu kaygı öğrencilerin başarısını önemli derecede etkiler.

Sınav kaygısı giderilebilir mi Sınav kaygısı giderilebilir mi? Her birey kendi yetilerine göre bütün kaygıları ortadan kaldırabilecek yeteneğe sahiptir. Birtakım yöntem ve etkinliklerin kullanıldığı dikkat testleri dışında birey ilk önce kendini kontrol etmelidir.

Sınavın ilk dakikalarında kalp atışı yüksek çıkan çocuklar ilk çözmeye başladıkları soruları, sınavın sonuna doğru ise yetiştirememe korkusu ile son çözdükleri soruları yanlış yaparlar.

Kalp atışları hızı 9 - 14 yaşları arasında; normal kalp atışı dakikada 70 – 80’dir. Kalp atışı dakikada 90 ya da 100ün üzerine çıkıyorsa sınav kaygısı başlamış demektir. Kalp atışı, nabız sayısı değildir. Nabız sayısı, atardamarın bir dakikadaki vuruş sayısıdır. Kalp atışı fazla olan kişilerin damarları geniş ise nabız sayısı kalp atışına göre düşük kalır.

AŞAMALAR KALP ATIŞI KONTROL

KALP ATIŞI KONTROL ETKİNLİKLERİ-1 Bu bölgeye Sağ elimizi 1 dakika bastırıp bekliyoruz. Daha sonra kalbimizde 20 saniye atışı dinleyip 3 ile çarpıyoruz. Kalp atışı, nabız sayısı değildir. Bu etkinlikte kalp atış sayımız önemlidir.

20 saniyede 30 atıştan fazla olan kalp atışı aşırı heyecan ve sınav kaygısı olan öğrencileri belirlemek için yeterlidir. Bu öğrenciler bütün konuları öğrense bile sınavlarda en az 5-8 arasında değişen yanlışlar yaparlar.

Neler yapılmalı ? 1. ETKİNLİK Öğrencilere 20 soruluk bir test için 10 dakika süre verilir. Sınavda her soruyu doğru yanıtlayan öğrenciye ya da birinci olacak öğrenciye ödül verileceği söylenir. 10 dakika süre zarfında öğrencilerin en az 10 soruya doğru yanıt vermesi beklenmelidir. 7 doğrudan aşağısına düşen öğrenciler sınav kaygısı yaşayan öğrencilerdir. Bu öğrencilere hız testleri ara sıra yapılmalı, öğrencilerin ortama ve sebebe alışmaları sağlanmalıdır. Daha sonra ölçülen atışların bu çocuklarda 30 un altına düştüğü görülecektir.

Dikkat eksikliği ve dikkat bozukluğu 2. ETKİNLİK Dikkat eksikliği ve dikkat bozukluğu Vücudumuzdaki damarlar uç uca eklendiğinde dünyanın etrafını 2 kere dolanacağını biliyor musunuz? Kalpten pompalanan kan vücudumuzda damarlarımız aracılığı ile dolaşım yapar. Kan dolaşımının normalden hızlı ya da yavaş olması dikkat eksikliklerine ve bozukluklarına neden olur. Burada kalp atışı değil nabız sayısı önemlidir.

Dikkat Bozukluğu ve Eksiklikleri 3 Temel bölgeye göre dikkat eksikliği yaşayan öğrencilerde 1. bölge: Dikkat bozukluğu 2. bölge: Dikkat yoğunluğu 3. bölge: Dikkat eksikliği görülür.

Öğrencilere verilen bir sayfada sadece “a” harflerini bulmaları istenir. Sayfa oranına göre süre tutulur. Örnek olarak; Sayfadaki a harfi sayısı toplam 150 ise: 160’dan fazla bulan öğrenciler dikkat bozukluğu yaşıyor ve 1. bölgede problem var demektir. 150 civarı bulan öğrencilerde dikkat yoğunluğu ve normal durumda oldukları görülür. 140’dan aşağı bulan öğrencilerde dikkat eksikliği var demektir ve 3. bölgede sorun yaşıyor demektir.

Neler yapılmalı ? Dikkat bozukluğu Bu bölgede sorun yaşayan çocuklar, televizyona ve bilgisayara çok düşkünlerdir. Bunlar azaltılmalıdır. Harf bulma etkinliği tekrarlanır, bulunacak harf verilmeden önce kafa sağa ve sola, ön ve arkaya hareket ettirilerek 20 ye kadar sayılır sonra etkinliğe devam edilir. Farklı sayfalarda farklı harfler vererek sonuca yaklaşması beklenir.

Dikkat yoğunluğu Bu bölgedeki öğrenciler dikkat yoğunluğunu güçlendirmek için harf bulma çalışmalarına devam edebilirler.

Dikkat eksikliği Bu bölgede sorun yaşayan çocuklarda denge sorunu, başladığı işi bitirememe, karşısındakini dinlemiyormuş gibi görünme, sık idrara çıkma, aşırı heyecanda göbek bölgesinde ağrı, unutkanlık ve zihni yoran işlerden kaçınma görülür. Harf bulma etkinliği tekrarlanır, bulunacak harf verilmeden önce bacaklar dizlerden 90 derece kırılacak şekilde oturup kalkma hareketi yaptırılır 20 ye kadar sayılır sonra etkinliğe devam edilir. Farklı sayfalarda farklı harfler vererek sonuca yaklaşması beklenir.

Etkinlikler tamamlandığında aşağıdaki örneğe benzer sorularla öğrenciler bireysel olarak cevaplamaları sağlanır. Aşağıdaki farklılığı kısa sürede bulan öğrenciler dikkat yoğunluğunu arttırmış demektir. Uzun sürede farklılığı bulan öğrencilerin ise dikkat çalışmalarına devam etmesi gerekmektedir.

Her hafta belirli aralıklarla kalp atış kontrolü ve dikkat çalışmaları yapan öğrenciler 1 sene sonunda sınav kaygısını tamamen yenebiliyorlar. Sınav kaygısını ve dikkat bozukluğunu ya da eksikliğini ortadan kaldıran bu yöntemlerle öğrenciler başarıyı artırıyorlar.