TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OKULA BAŞLAMA SÜRECİNDE ÇOCUK VE AİLE
Advertisements

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE REHBERLİK
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ANA BABA VE ERGENLİK.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI «Değişiklikler, Yenilikler ve Yeni Uygulamalar» Yrd.Doç.Dr. Nalan Kuru Turaşlı.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ.
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
1-)ÇOCUGUN FİZİKSEL VE MOTOR GELİŞİMİNDE ETKİNLİK SAĞLAMAK A-)Fiziksel İhtiyaçların Karşılanması ve Sağlığın korunması B-)Fiziksel Yapının Tanınması.
İLKOKULA BAŞLAMA Uzm. Dr. Özlem Sürücü
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
Anne – Baba – Çocuk İletişimi Seminerini
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Dünyada Okul Öncesi Eğitim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ANAOKULUNA UYUM SÜRECİNDE ANNE ÇOCUK İLİŞKİSİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
KONU:okul öncesi eğitim
Çukurova Üniversitesi Anaokulu Hoş GeldinizToplantısı 04-05/09/2014
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI LİMON ÇİÇEĞİ ANAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
SIĞINMACI ÇOCUKLARIN SORUNLARINDA ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ (19 MART2011 UĞUR PLAZA) MÜCAHİT ŞAHİNTÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
VİLAYETLER HİZMET BİRLİĞİ PROĞRAMINA HOŞGELDİNİZ
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
ZEYNEP YILMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN
ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
Eylül Ayında Yapılacak İş ve İşlemler
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ ATTİLA İLKOKULU ANASINIFI TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNİN AMAÇLARI

Çocukların beden, zihin ve duygu gelişmesini ve iyi alışkanlıklar kazanmasını sağlamak;

2) Onları ilkokula hazırlamak,

3) Çocukların Türkçe’yi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamaktır.

çocukların sevgi, saygı, işbirliği, 4. Okul Öncesi dönemde verilen eğitim ile çocukların sevgi, saygı, işbirliği, sorumluluk, hoşgörü, yardımlaşma, dayanışma ve paylaşma davranışları gelişir.

kendine saygı ve güven duyması sağlanır, 5. Çocuğun, kendine saygı ve güven duyması sağlanır, öz denetim kazandırılır.

6.Çocukların bağımsız Davranışlar geliştirmesi desteklenir. Yardıma gereksinim duyduğunda yetişkin desteği, rehberliği ve güven verici yakınlığı sağlanır.

7.Çocukların hayal güçleri , eleştirel düşünme becerileri, iletişim kurma ve duygularını anlatabilme davranışları geliştirilir.

ANASINIFIMIZ BU İLKELERLE 2013-2014 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINA OKUL –AİLE VE ÇOCUK DAYANIŞMASIYLA BAŞLIYACAKTIR.

OKULUN İLK GÜNLERİ

-Okulun ilk günlerinde bazı sorunların yaşanması mümkündür ve doğaldır -Okulun ilk günlerinde bazı sorunların yaşanması mümkündür ve doğaldır. -Çocuk ilk okula başlarken,onun bu olaya zihinsel olarak hazır olmasının yanısıra,duygusal ve sosyal olarak da hazır olması önem taşımaktadır.

EVİNDEN ANASINIFINA ADIMINI ATAN ÇOCUK İÇİN KAYGI OLUŞTURACAK SORULAR NELER OLABİLİR?

-Burası neresi,nasıl bir yer -Burası neresi,nasıl bir yer?Oldukça da büyük bir bina,acaba burada kaybolur muyum? -Evim okuluma yakın mı?Acaba annem,babam beni almaya gelecekler mi?Servisim ne renkti,ya servisimi bulamazsam?Servis şöförü evimi bulabilecek mi?

-Okulun bu kadar kalabalık olduğunu bilmiyordum,ne kadar çok çocuk var -Okulun bu kadar kalabalık olduğunu bilmiyordum,ne kadar çok çocuk var.Üstelik bir çok yaramaz çocuk da var.Dilerim bana zarar vermezler. -Sınıfımızda da çok çocuk var.Öğretmenim beni sevmeye benimle ilgilenmeye vakti olacak mı?Ya beni farketmez ise?

OKUL FOBİSİ……. -Okula gitmeyeceğim,karnım ağrıyor -Seni çok özlüyorum -Arkadaşım yok,kimse benimle oturmak,oynamak istemiyor. -Öğretmenim beni sevmiyor

*Okul fobisinin temelinde doyurulmamış psikolojik ihtiyaçlar ve iletişim sorunları vardır: -Öğretmen ya da arkadaşlarıyla arasındaki iletişim engelleri, -Öz benlik ve özgüven eksikliğinin neden olduğu başarısız olma endişesi, -Evden ayrılmaya karşı gösterdiği güvensizlik…

“Bu dönemde çocuğunuza her zamankinden daha yakın olun,fakat kademeli bir şekilde onun yanından ayrılacağınız ve mutlaka döneceğiniz konusunda güvence verin.Ona,kendisine ve size güvenmesi için cesaret verin”

GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞIMIZ

-Güne Başlama Zamanı  Günün bu ilk etkinliği, çocukların gün içerisinde yapılacak etkinliklere uyumunu sağlamak amacı ile sohbet edildiği, o gün yapılacak olan etkinlikler, öğrenme merkezleri hakkında bilgi verildiği ve çocukların hangi öğrenme merkezlerinde oynayacaklarına karar verdikleri zaman aralığıdır. Bu sürecin sonunda çocuklar öğrenme merkezlerinde oyuna başlarlar. 

- Oyun Zamanı Öğrenme merkezlerinde oyun - Oyun Zamanı  Öğrenme merkezlerinde oyun.  (Ancak gün her zaman böyle devam etmeyebilir. Açık havada oynamak, o gün yapılacak eğitimle ilgili olarak bir alan gezisine çıkmak, bir müze ziyaretine gitmek, sabah yürüyüşü yapmak da güne başlamanın farklı yollarındandır). 

- Yemek, Temizlik 

Etkinlik Zamanı  Bu sürede Türkçe, Müzik, Matematik, Drama, Oyun, Fen, Hareket, Alan Gezisi, Aile Katılımı etkinliklerinden birisi veya birkaçı yapılabilir.  Etkinlikler tek başına veya bütünleştirilmiş olarak planlanabilir. Büyük grup halinde, küçük gruplar halinde veya bireysel etkinlikler olarak uygulanabilir. 

O gün bu etkinliklerden hangisinin/hangilerinin yapılacağına grubun gereksinimine, belirlenen kazanımlara ve ayrılan süreye göre karar verilmelidir.  Etkinlik uygulamaları sınıf içinde ve açık havada yapılmalıdır. 

Günü Değerlendirme Zamanı Çocukların günlerini planlamaları, planladıklarını uygulamaları ve gün sonunda da yaptıklarını değerlendirmeyi öğrenmeleri önemli bir kazanımdır. Bu nedenle, günün sonunda yine bütün grup bir araya toplanır ve günün değerlendirilmesi amaçlı sohbet edilir.

Açık uçlu sorular aracılığıyla, hangi öğrenme merkezlerinde ne tür oyunlar oynadıkları, büyük veya küçük grup etkinlikleri, ortam ve materyaller gibi konularda çocukların günü değerlendirmesine olanak tanınır. Gerekli durumlarda çalışma sayfaları kullanılabilir, kavram oyunları oynanabilir.

Resim yapılabilir, afiş/poster/grafik/hazırlanabilir, etkinlikle ilgili çekilen fotoğraflar çocuklarla incelenebilir. Çocuklar etkinlikle ilgili konuşabilir, birbirlerine sunum yapabilirler. Sergiler ve sosyal sorumluluk projeleri düzenleyebilirler. 

Ardından ertesi gün yapılabilecek etkinlikler hakkında konuşulur, evde yapılacak bir çalışma, okula getirilecek bir materyal veya gidilecek bir gezi gibi konularda hatırlatma yapılır. Gerektiğinde gün içinde de bu değerlendirme sürecine yer verilebilir. 

- Eve gidiş ile ilgili hazırlıklar tamamlanır ve çocuklarla vedalaşılır. 

AİLE KATILIM ETKİNLİKLERİ -Her velinin en az bir kez katılması esastır. (Anne ya da baba yahut her ikisi birden katılabilir.) -Etkinlik belirlemeyenlerin yapacağı etkinliği öğretmen belirler. -Aile Katılım Etkinlikleri sadece sınıf içi değil sizlere gönderdiğimiz ev faaliyetleriyle de devam etmektedir.

SOSYAL FAALİYETLERİMİZ

Tiyatro ve Sinema Gezisi. Doğa Gezileri. Trafik Eğitim Gezileri *Tiyatro ve Sinema Gezisi *Doğa Gezileri *Trafik Eğitim Gezileri *Belirli Gün ve Haftaları Kutlama