GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BATI MÜZİĞİ ÇALGILARI Bu sunuda çok sesli batı müziği orkestralarında bulunan çalgıları tanıyacağız. Bunlar çalınma şekillerine göre ailelere ayrılırlar.
Advertisements

YAYLI ÇALGILAR.
Hazırlayan:Zeynep Nur Kurtpınar
Besteci Georg Friedrich HANDEL’in
HAZIRLAYAN:Melis Doğa URAL
Anneler günü nasıl başladı birlikte öğrenelim….
SANAT HAZIRLAYAN: BAHAR PINAR ERGENE.
Hazırlayan: Merve BOYUN
Müzik Seçil Öngel 8/A 20 müzik tarihi.
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
Müzik Eğitimcileri Sitesi © 2006
CANIM ANNECİĞİM Müzik:Kibariye(eller kader Kıymet bilmiyor ANNE
HAZIRLAYAN: İREM İSLAMOĞLU
? 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, … ? ? ?.
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
HAZIRLAYAN: Ece BAŞYAZICI
FAZIL SAY Adı SOYADI:Sevde Nur DURGUT DERS:BİLİŞİM TEKNOLOJİ
Hazırlayan: Ömürcan Aydın
Vincenzo BELLİNİ ( ) Hazırlayan MEHMET ALİ KAYNAR
Rönesans, tüm sanat dallarında sadelik, temizlik ve saflık dürtülerini güçlendirdi. 16. yüzyılla birlikte, duyguların dışa vurumu çok daha önemli.
FRANSIZ BESTECİ BIZET'İN HAYATI,ESERLERİ VE RESİMLERİ
ALEXANDER BORODIN
©2006 HAZIRLAYAN: NAZİRE KOCA.
Matematik Ve Müzik Arasındaki İlişki
HENRY PURCELL ©2006 ( ) HAZIRLAYAN : GÜLCİHAN KENDİ ©2006.
Ludwig van Beethoven 16 Aralık Mart 1827.
©2006 Fauré Gabriel Fauré (1845 – 1925)
SANATSIZ KALAN BİR TOPLUMUN HAYAT DAMARLARINDAN BİRİ KOPMUŞ DEMEKTİR.
TEST – 1.
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Barok Dönemi Etkileyen Müzik Özellikleri
Carulli Ferdinando ( )
MÜZİK ALETLERİ.
4 Mart 1965 Afganistan Kabil'de bir diplamatın oğlu olarak doğdu. Ailesi, 1980'de Amarika Birleşik Devletleri'nde siyasi sığınma hakkı elde etti.
JOHANN STRAUSS, JR. (Viyana, Viyana, 1899) ESERLERİ HAYATI
KONYA ÇİMENTO GÜZEL SANATLAR LİSESİ
Ekim 1985 günü Anvers yakınlarındaki Mol kasabasında Sivaslı bir ailenin kızı olarak dünyaya geldi. Kafkasya kökenli olan Hadise'nin annesi Sivas'ın.
Operanın Doğuşu Nazlı YALDIR 9/D 211.
KEMAN.
MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER İNSAN SESLERİ ÇALGI SESLERİ DOĞAL SESLER YAPAY SESLER.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: RÖNESANS DÖNEMİ MÜZİĞİ
GELENEKSEL TÜRK MÜZİĞİ ÇALGILARI
Klasik Batı Müziği.
KLASİK MÜZİK.
Fatma ŞİMŞEK Selenay Melek KARACA
CUMHURİYET DÖNEMİ HALK ŞİİRİ
SANAT TARİHİ Barok Dönem.
BARIŞ MANÇO’NUN HAYATI
Babası bağlama ustası Muharrem Ertaş, annesi Döne Ertaş'tır. 8 yaşına kadar doğduğu köy olan Kırtıllar Köyü'nde yaşamış, sonrasında ailesi ile birlikte.
ENVER AYSEVER ‘’Yazarlık sabır, beceri ve süreklilik gerektiren bir işçilikse eğer, bunun yineleneceği ortamın nasıl olduğunun pek önemi yoktur. Çalışkan.
BATI MÜZİĞİ ÇALGILARI Bu sunuda çok sesli batı müziği orkestralarında bulunan çalgıları tanıyacağız. Bunlar çalınma şekillerine göre ailelere ayrılırlar.
doğum==> 4 mart 1678 ölüm==>temmuz 1741
Müzik Nedir?.
Neoklasizm 18. yüzyılda Barok ve Rokoko'ya tepki olarak çıkmış olan sanat akımıdır. Jacques-Louis_David.
Ludwig van Beethoven 1770 yılında Bonn’da mütevazı bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelmiştir. İlk müzik öğretmeni babasıdır. Alkolik bir müzisyen olan.
BACH AİLESİ Ayşenur SEKBAN.
ÇALGI TOPLULUKLARI. Pop Müziği Topluluğu Pop müzik toplulukları, pop müzik eserlerini seslendirmek üzere oluşturulan topluluklardır. Pop müzik topluluklarında.
NEŞET ERTAŞ Kırşehir'de 1938'de doğan Neşet Ertaş, Çiçekdağı'ndan Türkiye 'ye açılan bir halk ozanıdır. Babası kendisi gibi bir saz üstadı olan Muharrem.
HACI SÜLEYMAN ÇAKIR KIZ ANADOLU LİSESİ. ARCANGELO CARELLI.
KLASİK MÜZİK TARİHİ Enstrümanlar, Terimleri ve Müzik Teorisinin Uygulaması.
ÇALGI TOPLULUKLARI. Bir kısmı ağızla çalınan, bir kısmı da dövülerek ses çıkaran çalgılardan meydana getirilen en çoğu kırk elli parçadan ibaret müzik.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 4. ÜNİTE BAROK DÖNEM MÜZİĞİ
BAROK VE KLASİK DÖNEM.
HAZIRLAYAN : Özgür Arda Aslan 9A Wolfgang Amadeus Mozart, 27 Ocak 1756 yılında Avusturya'nın Salzburg kentinde doğmuştur. Babası Leopold Mozart, ablası.
TOLGA GÜMÜŞAY.
Bu sunuda çok sesli batı müziği orkestralarında bulunan çalgıları tanıyacağız. Bunlar çalınma şekillerine göre ailelere ayrılırlar.
 Müziğin alfabesi notalardır:  Nota: Seslerin yüksekliklerini (incelik/kalınlık) ve sürelerini göstermeye yarayan işaretlerdir.  Müziğin alfabesini,
METEHAN YAPICI 9/B ATT 127 LUDWİG VAN BEETHOVEN. LUDWİG Van BEETHOVEN Bu çocuğa iyi bakın, bir gün tüm Dünya onu tanıyacak." On yaşındaki Beethoven' ı.
Sunum transkripti:

GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ Hazırlayan Ozan Güvendi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Öğretmenliği II.Sınıf (İ.Ö)

Antonio VİVALDİ ( 1678-1741 )

Antonio Vivaldi, Giovanni Vivaldi ve Camillo Calichio’nun ilk çocuğu olarak 1687’te Venedik’te dünyaya geldi. Lakabı Kızıl Rahip’ti. Babası, önceleri berberlik yapmış, daha sonra ise başarılı bir kemancı olmuştu. Vivaldi, ilk müzik eğitimini babasından almıştır. Annesi ise bir terzinin kızıydı.

Bir papaz eğitimi alan Antonio Vivaldi 1703 yılında resmen papazlık görevine atandı. Ospedale della Pietà adındaki bir kızlar yetimhanesinde keman öğretmeni oldu. Buradaki görevi yetim ya da sakat kızlara keman çalmayı öğretmek ve onlara konserlerde seslendirmeleri için her ay iki konçerto yazmaktı. 1709 yılında bu görevinden ayrılmak zorunda kaldı.

Bu dönemde Vivaldi besteci olarak dikkat çekmeye başladı. Op.1 sonat seti 1705 yılında yayımlandı. 1709’da Op.2 keman sonatını Danimarka Kralı IV. Frederik’e ithaf eden Vivaldi, bu sıralarda konçerto yazmaya başlamıştır. Hollandalı yayıncı Estienne Roger, Vivaldi’nin 12 konçertodan oluşan L'estro Harmonico adlı eserini yayımladı.

Bu dönemin en etkili müziksel yayını oldu. Almanya dışına hiç çıkmayan Bach’in müziğinin İtalyan yanının oluşmasında önemli bir yeri vardır. 1714’te Vivaldi’nin konçertolarını duyan Quantz, Albinoni ile birlikte Vivaldi’ye konçertoda reform yapmaları için ödenek bağlamıştır. 1723 ile 1724’te Roma’daki karnaval mevsimi için üç opera yazdı. Yine 1723’te Vivaldi, Pieta’nın yöneticileriyle ayda iki konçerto besteleme konusunda anlaştı.

1725’te yazdığı eseri Op. 8, Il cimento dell'armonico e dell'inventione ile ünü daha da yayıldı. Bu yıllarda opera sanatçısı Anna Giraud ile ilişkisi başladı. 1737’de Ferrara’nın yöneticileriyle Vivaldi arasında sergilenecek operalar konusunda çıkan anlaşmazlık işinden olmasına yol açtı. Bu olayın ardından Vivaldi, Amsterdam’a yerleşti.

1741’de Graz’da Anna’yı dinlemek için Avusturya’ya yaptığı yolculuğu sırasında Viyana’da konakladığı bir dulun evinde öldü. Hemen aynı gün kimsesizler mezarlığına gömüldü.

Vivaldi’nin 500’den fazla konçertosu vardır. Farklı enstrümanlardan yararlanmayı çok seviyordu. Hiç kimse viyolonselden solo enstrüman olarak onun yararlandığı kadar yararlanmamıştır. Fransız Barok müziğinde nefesli çalgılar ağırlıktayken, onun müziğinde yaylı çalgılar önem kazanır.

230 keman konçertosunun yanında, flüt, obua, çello, viyola, mandolin konçertoları vardır. Klasik müzikle ilgisi olmayanların bile bildiği Dört Mevsim Konçertosu en sevilen eseridir. Kendisinin 94 tane opera yazdığını söylemesine karşın, bunların ancak 50’si günümüze ulaşabilmiştir.

Bitmek tükenmek bilmeyen bir müzik dehası olan Vivaldi’nin hırslı ve güçlü kişiliği, müziğine de yansımıştır. Vivaldi'nin adı yüzyılımıza dek pek tanınmadı. 1920'den sonra yapılan araştırmalar sonucunda Vivaldi'nin yüzlerce eseri gün ışığına çıkmaya başladı.

Barok müziğin bir diğer popüler ismi ise Antonio Vivaldi’dir. J.S. Bach’ta çok popüler bir isimdir ancak barok dönemin simge ismidir. Antonio Vivaldi ondan farklı olarak barok müziği hiç sevmeyen kişiler tarafından bile yoğun beğeniye mazhar olmuş bir besteci ve keman sanatçısıdır.

Bazı insanlar için Vivaldi denince akan sular durur, bazıları ise kendini sürekli bir tartışmanın içinde bulur. Bu genellikle klasik batı müziğiyle ilgilenen ve ilgilenmeyen kişileri ortaya çıkarır. Klasik batı müziğiyle yakından ilgilenen, bu konuda entellektüel bir birikime sahip kişiler genelde Vivaldi’ye tapınmazlar.

Bu diğer “her türü dinleyen” insanların tarzıdır. Bu tapınmamanın ve tartışmanın ana nedeni Vivaldi’nin her eserinin birbirinin kopyası olacak kadar yakın benzerlikler göstermesidir. “Adamın kendine has stili var. Kendi müziğini yaratmış” diyenler kadar “Çünkü başka birşey becerememiş” diyenleri de haklı çıkaracak bir tartışmadır. Dünya döndükçe bu tartışma hiç durulacak gibi görünmemektedir.

Antonio Vivaldi’nin hemen tüm yaratıları keman konçertosu biçimindedir. Müzik tarihinin ilk konçertolarının yazıldığı döneme rast gelir, Hatta konçerto eserlerin yaratıcısı olarak kabul edilir. Bu yüzden Konçertonun Babası diye anılır.

Opera, Vivaldi için çok önemlidir. Vivaldi'nin önemi, bestelediği keman eserlerinde yatar. Çok usta bir çalgıcı olan Vivaldi'nin keman çalışını izlemiş olan Alman gezgin Johann Friedrich Armand von Uffenbach onun için; “Kimse bugüne kadar böyle çalmadı ve bundan sonra da çalamaz" diyordu.

Resimlerle Vivaldi

TEŞEKKÜRLER… Yararlanılan Kaynaklar www.muzikegitimcileri.net www.beethovenlives.net www.piano-midi.de Hazırlayan Ozan GÜVENDİ Ondokuz Mayıs Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Grafik Anasanatdalı II.Sınıf