Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Advertisements

Beyaz Işık Gerçekten Beyaz mıdır?
Renklerin İş Yaşamında Kullanımı
SUNUM.
Işte kadınlar Pakize SUDA'nın bir yazısı.....  Sesli.
LÜTFEN SESLİ İZLEYİNİZ...
duvarını beyaz göremezsiniz.
Etkili Sunum Hazırlama ve Strateji Geliştirme Başkanlığı
Açıkhavada Renklerin Gücü
RENKLERİN DİLİ VE İNSANLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
GÜZELLİGİN AKLI ÇELEN NUMARALARI Rakamların bir dili olduğunu bilirsiniz. Peki, bunların sizin güzelliğinize ait minik sırlarla dolu olduğunu da bilir.
Zor insanla başa çıkma yolları
İngilizceden çeviri : Orkideler İngilizceden çeviri : Müzik: Autumn Rose.
renkler Renkler hayatımızın parçası. Peki renklerin hayatımızı nasıl etkilediğini biliyor musunuz? Renk seçiminin kimi zaman karakterimizi yansıttığından.
Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri
ETKİLİ SUNUM HAZIRLAMA TEKNİKLERİ.
Altı Şapkalı Düşünme.
 KIRMIZI’NIN DİLİ: Canlılığın, mutluluğun rengidir. İştah açıcıdır. Gıda şirketleri kırmızıyı çok kullanılır.
Dostlar, çeşitli renklerde olur
Dostlar, çeşitli renklerde olur
Görsel Sanatlar Dersi 2. Sınıflar
POWERPOINT ile ETKİLİ SUNUM
RENK.
VE ALGI.
Zıt Anlamlı Kelimeler Kelime(Sözcük)
Yanlışları azaltmanın yolları nelerdir?
Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği
Dünyanın Bütün Renkleri Bir Araya Toplanmışlar ve Hangi Rengin En Önemli En Özel Olduğunu Tartışmaya Başlamışlar:
DOĞDUĞUNUZ GÜN VE RENGİNİZ BAŞLA.
HANGİ AYDA DOĞDUNUZ.
Mevsimler tıpkı ruh halimiz gibidir
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri
Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
POWERPOINT ile ETKİLİ SUNUM
ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ
POWERPOINT ile ETKİLİ SUNUM
MOTİVASYON VE TASARIM.
POWERPOINT ile ETKİLİ SUNUM
IŞIK VE RENK Doğada temel olarak yedi renk vardır.Yedi rengin üçü ana, dördü ara renktir. Ana renkler; kırmızı, mavi ve sarıdır. Ara renkler; yeşil, kahverengi,beyaz.
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
Renklerin İş Yaşamında Kullanımı. Karşınızdakinin kendini resmiyetten uzak daha rahat hissetmesini ve açılmasını sağlar. Karşınızdakinin kendini resmiyetten.
Altı Şapkalı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YAŞAMIN SİHİRLİ ÖRTÜSÜ RENKLER
Şifalı Türk Müziği Makamları
TÜRKÇE PERFORMANS ÖDEVİ
CİSİMLERİ RENKLİ NASIL GÖRÜRÜZ.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
TASARIM ÖĞELERİ.
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
RENKLERİN ANLAMI VE İNSANLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Sunum Aracı Olarak PowerPoint
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
duvarını beyaz göremezsiniz.
Slayt Hazırlarken ve Sunarken …
GÖRSEL SANATLAR RESİM.
görme duyumuzda bıraktığı etkiye renk denir.
RENKLENDİRME.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
DOĞDUĞUNUZ GÜN VE RENGİNİZ BAŞLA.
“RENK”.
RENK KULLANIMI Basitlik ve tutarlılık esastır. Slaytlardaki ifadeler, her mesafeden okunabilmeli. Zemin rengi, ancak anlatılan konuya açıklık getirmek.
DIŞAVURUMCULUK VE RENK
TEMEL TASARIM İLKELERİ
RENK ÇEŞİTLERİ VE BUNLARIN ETKİLERİ
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Sunum transkripti:

Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

Renkler hayatImIzI nasIl etkİlİyor? Düş ve gerçek dünyamızı boyayan renkler, sağlığımızla ilgili olduğu kadar kişiliğimiz hakkında da ipuçları veriyorlar. Renk uzmanları, yapılan araştırmalar sonucunda “Sevdiğimiz renklerin kişiliğimizi yansıttığını” ortaya koymaktadırlar. Renk seçimi kimi zaman kişinin karakterini yansıtmakta kimi zamansa seçilen renk kişi üzerinde olumlu veya olumsuz etkiler olduşturmaktadır. Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

RENKLERİN PSİKOLOJİSİ Renklerin psikolojik durumumuzla da yakından alakası vardır. Hatta bazen , hiç düşünmeden üzerimize geçirdiğimiz giysinin renginden ,o andaki ruh halimiz hakkında ipuçları elde etmek mümkündür. Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

RENKLERİN DİLİ Sevinç Saflık Temizlik Melankoli Geçmiş Aşk    Altın Sarısı    Sevinç    Beyaz    Saflık Temizlik    Gri    Melankoli    Kahverengi    Geçmiş    Kırmızı    Aşk    Mavi    Yumuşak Başlılık    Mor    Kararsızlık    Pembe    Şefkat    Siyah    Üzüntü    Yeşil    Ümit ve Istikbal Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

IRMIZI Kırmızı oldukça yoğun ve aşırı bir renktir. Mutluluğu, sıcak, ateş, kan, şehvet, aşk, samimiyet, güç, heyecan ve agresiflik gibi kavramları simgeler. Kırmızı renk, fiziksel olarak; ataklığı, canlılığı ve duygusal bağlamda; bir işi sonuna kadar götüren azmi ve kararlılığı gösterir. Kırmızıya tutkun kadınlar, şen ve hayat dolu olurlar. Çabuk heyecana gelip, çabuk kızar ve öfkelenirler. Son derece azimlidirler. Gelecek hakkında plan yapmayı sevmezler. Kırmızıyı diğer renklere tercih eden bir erkek ise hiçbir şeyden korkmaz. Tehlikeyi davet eder ve felaketleri bile gülerek karşılar. Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

IRMIZI Kırmızı kıyafet enerji ve güç mesajı gönderir ama aynı zamanda çatışmalara davet çıkarabilir.Kırmızı, hakimiyet kuran bir renktir. Zemin olarak değil, vurgu yapmak için kullanılmalıdır.Kırmızı, odalar insanı huzursuz eder fakat kırmızı renklerin dağınık olarak kullanıldığı odalar insanların zamanı unutmasına yol açar. İşte bu yüzden barlarda ve gazinolarda kırmızı renge ağırlık verilir. İştahı açma etkisi nedeniyle dünyadaki gıda firmalarının çoğu logosunda ve dekorasyonunda kırmızıyı kullanırlar.Kırmızı, dikkat çekici bir renktir. Kırmızı renkteki kelimeler ve objeler insanların dikkatini hemen çeker. Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

MAVİ Mavi renk gökyüzünün ve geniş ufukların, denizin simgesidir.Sınırsızlığı, yalnızlığı, üzüntüyü, depresyonu, bilgeliği, güveni ve sadakati simgeler. Huzuru temsil eder ve sakinleştirir. İş görüşmelerine mavi giyerek gitmek kararlılığı ve bağlılığı ifade eder. Renkler arasında en iştah kapatıcı renktir. Batıda intiharları azaltmak için köprü ayaklarını maviye boyarlar.Öğrenciler mavi odalarda daha yüksek notlar almakta, halterciler daha ağır yükleri kaldırabilmekte ve çocuklar daha az yaramazlık yapmaktadırlar.  Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

Mavi renk sinir sistemini rahatlatır Mavi renk sinir sistemini rahatlatır. Kırmızının aksine zihni rahatlatan bir etkisi vardır ve insanların biraz daha düşünceler içine dalmasına yol açabilir. Araplar mavinin kan akışını yavaşlattığına inanır, nazar boncuğu o yüzden mavidir. Maviye meyleden kadınların hisleri, son derece derin olur. Böyle bir kadına bakarsanız, bir an neşenin kanatlarıyla uçarken, biraz sonra, kederin derin uçurumlarına yuvarlanır. Mavici erkekler, sakin ama kontrolsüz olur. Bu erkekler sistemle değil, ilhamla çalışmayı tercih ederler. Sabırlı bir mesai gerektiren işlerde başarılı olamazlar. Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

YEŞİL Yeşil doğayı yaşamı, gençliği, yenilenmeyi, ümitleri dinçliği yani dengeyi ve uyumu simgeler. Yeşil, gözler için en rahat renktir ve görme gücünü arttırır. Sakinleştiricidir ve sinir sistemi üzerinde doğal bir etki yapar. Yeşil, rengin farklı tonları farklı mesajlar iletir: Koyu Yeşil -- soğukluk, erkeksilik, tutuculuk ve zenginlik kavramlarını ifade eder. Zümrüt Yeşili -- Ölümsüzlük. Zeytin Yeşili -- Barış. Sarımsı Yeşil -- Tüketicilerin en son tercih ettiği renk. Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

Doğanın ve baharın rengidir. Güven veren renktir. O yüzden bankaların logolarında hakim renktir. Televizyona çıkmadan önce insanlar oturup sakinleşmek için yeşil renkli odalara alınırlar. Yeşil yaratıcılığı körükler. Bu yüzden büyük lokanta mutfaklarında yeşil tercih edilir. Hastanelerde de yeşil rahatlatıcı özelliği nedeniyle kullanılır. Yeşil alanda insanların daha az mide rahatsızlığı çektiği saptanmıştır.  Yeşil seven kadının en belirgin özelliği, pratik zekalı ve hazır cevap olmasıdır. İğneli cevaplar vermekte üstüne yoktur. Yeşilci bir kadınla kavga edenin, kazanma ihtimali çok düşüktür. Yeşili tercih eden erkek ise, çoğu zaman huzursuzdur. 'Nerede akşam, orada sabah' diyen bir yapısı vardır. Başkalarına fazla güvenir. Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

BEYAZ Temizlik , saflık ve istikrar sembolüdür. Genellikle huzurlu ve sorunsuz bir ruh halini temsil eder. Politikacılar beyazı pek severler, çünkü temiz, dürüst izlenimi vermek isterler... Beyaz, saflığı, temizliği ve masumiyeti simgeler. Pek çok kültürde gelinler beyaz giyer. Ayrıca temizliği simgeler. Beyaz, ışığı yansıtır ve ortamı serin tutar. Dolayısıyla yaz ayının kıyafet rengidir. Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

BEYAZ Beyazı her renkten fazla seven bir kadın, bilerek veya bilmeyerek, kalben ve zihnen temiz ve saf olduğunu ortaya koyuyor demektir. Bu kadın nazik, değer bilen, alçak gönüllü ve asildir. Beyazcı erkekler ise, soğukkanlı ve cömerttir. Başkalarına yardım için para ile zaman harcamaktan asla çekinmezler. Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

SİYAH Tabiatta olmayan bir renktir.Bir tarafta yönetim ve güç anlamına gelirken diğer tarafta acı,keder,ölüm ve yas anlamına gelir.Bu rengin insanları ruhlarındaki ışığı söndürmeye çalışırlar ve ışık enerjisini vücutlarına sokmazlar. Siyah seven kadınların en belirgin özelliği; disiplin merakıdır. Çekingen olmalarına karşın bu yönlerini gizlerler. Coşkun, ateşli ve fırtınalı oldukları pek nadirdir. Siyah seven erkekler ise, sert tabiatlı olurlar. Başkalarının hayatına karışmayı çok severler. Durmadan nasihat ederler. Herkesi idare etmek isterler. Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

SİYAH Siyah şık ve zarif olarak kabul edilir. İnsanlar bu rengi saklanmak ve bir takım şeyleri saklamak için giyinirler. Duygusallığı ve hüznü simgeler. Gücü ve tutkuyu temsil eder. Bizde ve batıda siyah matemi temsil ederken, Japonya'da siyah mutluluktur. Siyah fonda kullanılırsa karamsarlığı çağrıştırır. Einstein konsantre olabilmek için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan odaları tercih ederdi.  Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

KAHVERENGİ Kahverengi, toprağın ve ahşabın rengidir. Sağlam ve güvenilir bir his verir. Kahverengi doğal, rahat ve açık bir atmosfer yaratmayı sağlar. Durağanlık, güçlülük, olgunluk ve güvenilirlik mesajları iletir. Kahverengi seven kadınlar, metodik olurlar. Göze pek çarpmazlar ve olağanüstü bir şey yapmazlar. Ev işinden hoşlanır, bulaşıktan hiç şikayet etmezler. Kahverengiyi tercih eden erkekler de özgürlükten uzaktır. Bununla beraber iyi işleyen kafaları, her şeyi gören ve anlayan zeka düzeyleri vardır. Bu kişiler cicili bicili, süslü püslü şeylerden nefret ederler. Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

Kıyafetlerde pek tercih edilmez, çünkü kahverengi giyen insanlar kalabalıkta dikkat çekmezler. Kansas Üniversitesinde yapılan bir araştırma için bir sergide, duvarların rengi değiştirilebilir hale getirilmiş. Fonda beyaz kullanıldığında insanlar sergide yavaş hareket etmiş. Fon kahverengiye döndüğünde ise insanlar müzede daha çok yeri daha az zamanda gezmişler. Kahverengi insanı hızlandırır. Bu yüzden fastfood dükkanlarının iç mekanında kahverengiyi kullanırlar. Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

TURUNCU Turuncu sıcaklık, memnuniyet, verimlilik ve sıhhat ile iliskilendirilir. Güçlü ve cömert bir görünümü vardır. Portakal, en çok istah ile ilgili olan renktir. Turuncu rengi seviyorsanız cesur ve maceracı bir kişiliğe sahipsiniz demektir. Bu rengi seven insanlar gülmeği güldürmeyi severler.Turuncu diyalog ve mizah yeteneğini artırır. Portakal, renginin gizliligi olmayan, genis kapsamlı bir cazibesi vardır. Örnegin bir ürünün herkese uygun oldugunu ifade etmek için kullanılabilir yada pahalı bir uygun fiyatlı gibi algılanması saglanabilir. Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

TURUNCU Turuncu rengi seven kadın, sakin mizaçlıdır. Kızdığı zaman bağırıp çağırmaz. Hiç kin tutmaz. Hakkını savunmayı iyi bilir. Erkekler ise, sabırlı olur. Ancak, hoşlanmadıkları şeylere asla göz yummazlar. Bu renkte kırmızı kadar olmasa da enerji ve heyecan veren bir renktir. Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

SARI Sarı zeka , incelik ve pratiklikle ilgilidir. Toplumsal yaşamı ve birlikte çalışmayı yansıtan bir anlamı vardır. Geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin sembolüdür. Dikkat çekiciliğinden dolayı dünyada taksiler sarıdır. Sarı ayrıca hüzün ve özlemin rengidir. Sonbaharın tüm hüzünlü güzelliğinde onun her rengini izlemek mümkündür. Entelektüel kişiliğe sahip insanların rengidir.Yönetmeye hükmetmeye olan ilgiyi gösterir. Kendini fazlaca över.Bu renk zihni açar ve dikkati artırır.Güneşin rengi olduğu için insanlara pozitif duygular yayar. Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

SARI Sarı seven kadınlar, dedikoduyu da sever. Pek cömert sayılmazsa da, iyiliği üzerinde olduğu zaman herkese yardım etmeyi sever. Renklerin içinden sarıyı seçen erkekler ise, biraz korkaktır. Herkesi kendine baktırmaktan zevk alır. Sarı, rengin pek çok farklı tonu vardır. Saf sarı bütün diğer tonlar arasındaki en neşeli ve güneşli olanıdır. Fakat bir parça koyulaşmış haline bakmak daha keyiflidir. Aynı zamanda pek çok dinde ilahi varlığı simgeleyen bir renktir. Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

MOR Nevrotik duyguları açığa çıkardığından, insanların bilinçaltını  korkuttuğu saptanmıştır. İntihar edenlerin beğendiği renktir.  Moru seven kadın, ihtişam ve lükse düşkündür. Servet, konfor, şöhret ve mevki elde etmek ister. Durmadan beğenilip, iltifat yağmuruna tutulmadan kendilerini rahat hissetmezler. Mor rengi diğerlerine tercih eden erkeklerin gözü yüksektedir. Önlerine gelenle dost olmazlar. Aristokratlığa özenirler. Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

MOR Mor, asaletin rengidir. Lüks hayat, zenginlik ve zarafeti simgeler.Kendine güven ve özgürlük duygularını harekete geçir Eskiden beri ihtişam ve lüksün son basamağı olarak düşünülür. Tarih , yüksek sınıfların, saray mensuplarının daima morla bezendiklerini kaydeder. Aynı zamanda romantizmin, duygusallığın ve tutkunun rengidir. Mor, doğada ender bulunan bir renktir. İlkel zamanlarda insanlar bazı deniz kabuklularını kullanarak mor rengi elde etmişlerdir.Bazı insanlar mor rengi, gösterişli havasından dolayı dekorasyonda kullanmayı sever. Bazıları ise suni bir renk olarak algılar. Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ

Hepimizin sevdiği bir takım renkler vardır Hepimizin sevdiği bir takım renkler vardır. Bir çoğumuz bu seçimimizin nedenini bile bilmeliyiz. Oysa ki , renkler üzerine yapılan araştırmalar bunun bilinçsiz bir seçim olmadığını gösteriyor. Çünkü renkler hayatımızı baştan aşağı boyarken , sağlığımızdan karakterimize kadar pek çok alanda etkilerini gösterirler .Farkında olmadan seçtiğimiz renkleri aslında bazen sağlığımız için ihtiyaç duyduğumuzdan , bazen de ruh halimizden dolayı başvuruyoruz. Prof.Dr.SEMİH ÖTLEŞ