BAHAR TÜMER 070215.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mesleğime doğru yolculuk
Advertisements

TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
SAÇ BAKIMI VE GÜZELLİK HİZMETLERİ PROGRAMI
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
KAZANIMLAR 6. Eğitimin meslek edindirme hedefini kavrayarak ilgi ve yetenekleri doğrultusunda mesleki tercihlerine yönelik planlama yapar.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
ALAN SEÇİMİ SUNUSU KIRŞEHİR ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
ÇAĞDAŞ İNSANIN EN ÖNEMLİ KARARI: MESLEK SEÇİMİ
Meslek Nedir? Kişinin geçimini sağlamak üzere yapmış olduğu sürekli işe meslek denmektedir. Hayatımızda en önemli seçimlerden birisi de uygun bir meslek.
ROL OYNAMA.
OKUL REHBERLİĞİNDE MESLEK DANIŞMANLIĞI
Bilinçli Tercih Seminerine HOŞGELDİNİZ İÇERİK 1.Tercih listesini oluşturmadan önce yapılması gerekenler 2.Sıklıkla yapılan tercih hataları 3.Tercihlerinizi.
GAZİ ORTAOKULU REHBERLİK BİRİMİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
İÇİNDEKİLER R&S A) MESLEK İŞ VE MESLEK NE DEMEKTİR? MESLEĞİN İNSAN HAYATINDAKİ ÖNEMİ MESLEĞİN TEMEL ÖZELLİKLERİ MESLEK SEÇİMİ B) İLGİLER A) MESLEK İŞ.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
Veri Tabanı Programcılığı
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ. MESLEK SEÇİMİ NEDEN HAYATINIZIN DÖNÜM NOKTALARINDAN BİRİDİR?
Mesleki Bilgi Sistemi, yaşam boyu sürecek öğrenme ve gelişim yolculuğunda size rehberlik etmeyi amaçlamaktadır.
TÜRKİYE İŞ KURUMU İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI. TÜRKİYE İŞ KURUMU REHBERLİK HİZMETLERİ.
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.

MESLEKLER.
Mesleğime doğru yolculuk
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
SANAT EĞİTİMİ.
Karlıova YBO Rehberlik Servisi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Mesleki Rehberlik.
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
DİĞER TUTUMLAR.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
Kişisel Rehberlik.
GENCİN MESLEK SEÇİMİNDE ANNE – BABAYA ÖNERİLER.
1.Sınıfımızdaki arkadaşlarımızla benzerlikleriniz veya farklılıklarınız nelerdir ? Söyleyiniz.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BÜYÜYÜNCE NE OLACAĞIM ACABA?. TÜRKİYE İŞ KURUMU İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI MESLEK NEDİR? Bireylerin belli bir eğitim sonucu elde ettikleri, Hayatlarını.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
R&S İÇİNDEKİLER İÇİNDEKİLER A) MESLEK İŞ VE MESLEK NE DEMEKTİR?
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Yapılandırmacı Öğrenme
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ KAL PDR SERVİSİ
Mesleki Eğitim Merkezleri Genel Tanıtım
OKULDAN ÇALIŞMA YAŞAMINA GEÇİŞ VE KARİYER PLANLAMA
Kariyer Danışmanlığı Uygulaması
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
REHBERLİK DERSİ III.
Sunum transkripti:

BAHAR TÜMER 070215

MESLEKLER HAKKINDA TEMEL BİLGİLER 1.Mesleğin Unvanı ve Niteliği: Bu meslekte çalışan bir eleman bir iş gününde ve haftasında neler yapmaktadır? Meslek mensuplarının görünenin arkasında yapmakla yükümlü oldukları faaliyetler nelerdir?

2. Çalışılan Ortam: Bu meslek nasıl bir ortamda ve çevrede yapılmaktadır? Mesleğe kapalı bir ortamda mı yoksa açık havada mı yapılıyor? Mesleğin yapılmadığı coğrafi koşullar ve iklim koşulları nedir? Daha çok ayakta mı oturarak mı çalışılıyor? Çalışırken vücudun aldığı özel bir pozisyon var mı?

3. Mesleğe Hazırlanma: Bu mesleği öğrenmek için gereken eğitim süresi ne kadar? Hangi okullarda okumak gerekiyor? Okullarda ne gibi özel dersler olmalı? Okul sonrası özel bir hazırlık veya tecrübe gerekiyor mu? Mesleğin eğitimi ve ön hazırlığı bulunulan şehirde mi?

4. Mesleğin olumlu ve olumsuz yanları: Bu mesleği yapanlar için mesleğin en cazip tarafı ve en hoşa gitmeyen tarafı nedir? Çalışanlar mesleklerini nasıl niteliyorlar? Mesleğin itibari nedir? Sosyal güvenliği ve tatil imkanı var mı?

5.Mesleğe girmek için aranılan özellikler: Bu mesleği yapmak için yaş, boy, kilo ve dış görünüşle ilgili belli şartlar var mı? Mesleğe girmede tercih edilen bir cinsiyet ve meslekte aranan özel bir yetenek var mı? Adaydan istenen belirli mesleki araçlar var mı?

6. İşe giriş koşulları: Bu mesleğin yapıldığı iş kollarına nasıl girilir? Başvuru nasıl yapılır? Meslek daha çok kamu kuruluşlarında mı, özel kuruluşlarda mı yapılıyor? İşe alınma yılın belirli aylarında mı yapılıyor?Sözleşme yapılarak mı işe başlanıyor?

7.Mesleğe olan talep: Bu meslekte iş bulma şansı ne kadar? Bu talep yerleşim yerlerine bölgelere veya mevsimlere göre farklılık gösteriyor mu? Mesleğe duyulan ihtiyaç hangi koşullara göre değişiyor? Meslekte çalışanların sayısı ve ülkedeki dağılımı ne kadar?

8. Meslekte ilerleme: Meslekte yükselme çalışmaya mı yoksa kıdeme mi bağlıdır?Bu meslekten ilgili yan mesleklere geçmek mümkün mü?Mesleki tecrübeler başka mesleklerde de değerlendirilebilir mi?

9.Mesleğin getirdiği kazanç: Bu meslekte çalışanların ortalama kazançları ne kadar? Bu kazanç neye göre belirleniyor? Aynı meslektekiler arasında ülkenin değişik bölgelerinde yaşayanlar arasında kazanç bakımından fark var mı?

10.Meslek Kuruluşları: Bu meslekte çalışanların haklarını savunmak üzere kurulmuş oda, birlik veya benzeri kuruluşlar var mı? Sendikalar var mı?Mesleki haklar, sorumluluklar ve unvanlar ilgili yasa ve yönetmeliklerle tespit edilmiş mi? Mesleğin uluslararası kuruluşları var mı? 11.Emekli olma koşulları: Emekli olmak için kaç yıl çalışmak gerekiyor? Emekliliği sağlayan kuruluş hangisi? Emeklilikteki aylık kazanç ne kadar?

OKULDA MESLEĞE YÖNELME Okulun esas amacı öğrenciyi hayata ve mesleğe hazırlamaktır. Okulun mesleğe yöneltmedeki amaçları anaokulundan, yükseköğretime doğru farklılık gösterir. Okulda mesleğe yöneltmenin amaçları öğrencinin yaşına, zihinsel olgunluğuna, özel yeteneklerine, öğrencinin özel eğitime ihtiyaç duyup duymamasına göre değişir.

OKUL ÖNCESİNDE MESLEĞE YÖNELTME 4-6 yaş arasındaki çocuğa ,günlük hayatında ilişkide olduğu insanların mesleğinden başlayarak yakın çevresindeki meslekleri rol oynama yöntemiyle tanıtmak. Çalışma ve para kazanma arasındaki ilişki gibi yardım etme,kendini geliştirme gibi değerle ilişki kurularak çalışmaya verilen önemi artırmak. Meslekler hakkında ön yargı oluşturmadan,her mesleğin insan yaşamı için önemine işaret etmek.

OKUL ÖNCESİNDE MESLEĞE YÖNELTME 4. Mesleki çalışmaların verimli olabilmesi sahip olunması için zamanı iyi kullanma,verimli çalışma,bir işi sonlandırma gibi iş yaşamındaki değerleri öğretmek. 5. Çeşitli meslek mensuplarının bulunduğu işyerlerine geziler düzenleyerek ,belirli mesleki faaliyetlerin nasıl yapıldığı çocukların gözlemlerini sağlamak ve iş yaşamı hakkında merak duygularını geliştirmek.

İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEMEDE MESLEĞE YÖNELTME Öğrencilerin çalışma alanlarına tanımalarını tanımalarını için eğitmek, çalışma alanlarının birbirinden farklarını anlamalarını sağlamak Mesleklerin birbirleri ile etkileşim içinde olduğu anlamak. Bir hizmetin veya bir ürünün çeşitli meslek mensuplarının işbirliği içinde nasıl ortaya konduğunu anlamak,bunun için fabrikaları veya büyük firmaları ziyaret etmek.

İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEMEDE MESLEĞE YÖNELTME 4. Ders konuları ile meslek arasındaki ilişkileri fark etmek. 5. Meslek edinmenin ve çalışmanın para kazanmak dışındaki temel amaçları hakkında farkındalık geliştirmek 6. Meslek yaşamının daha etkin olabilmesi için okul öncesinde kazandırılmaya başlanan çalışkan ve üretken olma, zamanı iyi kullanma,başarılı olma,işbirliği yapma, rekabet etme gibi değerleri pekiştirme.

İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEMEDE OKULA VE MESLEĞE YÖNELTME Derslerle meslekler arasındaki ilişkileri anlayabilmeleri için branş öğretmenleri tarafından uyarılmak Fen bilimleri,sosyal bilimler,ekonomi,sanat gibi mesleki alanları tanıtmaya devam edilerek kendi kişisel özellikleri ile mesleki alanları hakkında düşünmeleri sağlamak.

İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEMEDE OKULA VE MESLEĞE YÖNELTME 3. Çevrelerindeki insanlarla görüşerek iş imkanı ve meslekler hakkında bilgi toplamak. 4. Sekizinci sınıftan sonra gidilecek ortaöğretim kurumları hakkında bilgi toplamak. 5. Çalışma alanlarını tanıyabilmesi için çeşitli mesleklerle ilgili kısa süreli gözlemler yapmalarını ve bu gözlemlerini sınıftaki arkadaşlarıyla paylaşmalarını sağlamak.

ORTA ÖĞRETİMDE(LİSEDE) OKULA VE MESLEĞE YÖNELTME Lisede okuyacağı dallarla yükseköğretimde okuyacağı programlar arasındaki ilişkiye dikkat çekmek. Kendisine en uygun olan yükseköğretim programlarının neler olabileceği konusunda rehberlik ve mesleki danışmanlık yapmak.

ORTA ÖĞRETİMDE(LİSEDE) OKULA VE MESLEĞE YÖNELTME Ders öğretmenlerinin her birinin ders konuları ile doğrudan ilgili olan meslekleri tanıtmalarını,böylelikle öğrencilerin meslek çeşitleriyle ilgili sözcük dağarcıklarının gelişmesini sağlamak. Hangi yükseköğretim programına gireceği konusunda kararsız olan öğrencilere gerekirse mesleki ilgi testi uygulamak. Kendilerine en uygun olan dallara ayrılabilmesi için yönlendirmek.

ORTA ÖĞRETİMDE(LİSEDE) OKULA VE MESLEĞE YÖNELTME Meslekler hakkında etraflı bilgi vererek teknolojik gelişmelere ve ülke ekonomisindeki ilerlemelere bağlı olarak talebi artan veya azalan meslekleri tanıtmak. Mesleğe yöneltmede okuldaki özürlülere veya üstün yeteneklilere özelliklerine uygun mesleğe yöneltme yapmak.

BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER