ÖRGÜTLERİN KİTLE İLE OLAN İLETİŞİMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Tasarımı İlker acar.
Advertisements

Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi
REKLAMCILIK Hafta 2.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
PAZARLAMA İLETİŞİMİ.
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
Kitle İletişim Araçları
Müşteri Değeri İletişimi Reklam, Satış Tutundurma ve Halkla İlişkiler
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Sponsorluk 1.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
E- Ticaret Altyapısı.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Tedarikçi Firma Sunumu
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Reklamın Amaçları.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Tutundurma, Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
PAZARLAMA KARMASI.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
HALKLA İLİŞKİLER.
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

ÖRGÜTLERİN KİTLE İLE OLAN İLETİŞİMLERİ Alt Başlık

PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAVRAMI Hızla artan iletişim olanakları karşısında hedef kitleye en etkin şekilde ve doğru kanaldan ulaşmanın güçleşmesi ve maliyetlerin artması ve buna karşın tüketicilerin değişen ve artan iletişim talepleri, şirketlerin iletişim konusundaki arayışlarını hızlandırmış ve bu arayışlar sonucunda pazarlama iletişimi kavramı doğmuştur. 

PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAVRAMI Pazarlama İletişimi: "Hedef tüketicilerin tutum ve davranışlarını istenen yönde güçlendirmeyi, tersi yönde ise bunu değiştirmeye ya da amaçlanan yeni tutum ve davranışı oluşturmayı hedefleyen ikna edici iletişimi sürecidir” 

PAZARLAMA İLETİŞİM ELEMANLARI Reklam Halkla ilişkiler Satış geliştirme Satış personeli ve kişisel satış Ürünün ambalajı, stili, rengi Marka Satış noktalarının yeri ve niteliği Müşteri hizmetleri Satış sonrası hizmetler Doğrudan pazarlama Pazarlama araştırmaları Yeni ürün geliştirme

PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN AMAÇLARI Satışları artırmak ve desteklemek Ürün ve marka farkındalığını sağlamak Kurum ve ürünün farkında olunmasını sağlamak Kurum ve ürün imajını geliştirmek Hedef kitlenin tutum ve davranışlarına etki etmek Ürün veya kurum hakkında bilgi vermek Hedef kitleyi ürün kullanımı hakkında eğitmek Tüketici sadakati yaratmak Hatırlatma yapmak Yeni ürünler sunmak

KURUMSAL KİMLİK Bir şirketin kendisini temsil etme biçimlerinin bütünü, o şirketin kimliğidir. Bir şirketin kendisini temsil ederken nasıl algılanacağına yön veren aktivitelerin bütünü ise kurumsal kimlik sürecidir. Şirket İsmi, Alt Şirket İsimleri, Semboller (Logo, Logotype), Temel Harf Karakterleri, Renkler bir şirketin görsel iletişim sistemini oluşturan temel elemanlardır.

KURUMSAL KİMLİK Ürünler, Ürün Ambalajları Bina, Ofis, Şantiye Gibi İçinde Yer Alınan Çevre Tabelalar, Yönlendirme Elemanları Sergiler, Fuarlar Antetli Kağıt, Kartvizit, Zarf, Dosya, Tebrik Kartları, Şirket İçi İletişim Dokümanları (Memo) Fatura, İrsaliye, Tahsilat ve Tediye Makbuzları Personel Takip Formları, Başarı Belgesi, Sertifika Kurumsal Yayınlar, Newsletter, Faaliyet ve Finans Raporları, Broşür, Katalog, Reklam Bayrak, Çıkartma, Ajanda, Bloknot, Takvim gibi Promosyon Malzemeleri Web Sitesi, Tanıtım CD'si gibi Multi-medya Uygulamaları Araç Üzeri Grafikler

BAZI PAZARLAMA İLETİŞİM ELEMANLARI

reklâm - advertisement: Birey, işletme veya kurumlar tarafından, kitlesel medya araçlarında, belirli bir ücret karşılığında yer ve zaman bulan, tüketicilere, ürün, hizmet, organizasyon ve fikirler ile ilgili bilgi veren, ikna edici mesaj veya duyurular bütünü.. belli başlı özellikleri.. geniş kitleye yönelik olma. tekrarlanabilme. anlamlı ve etkili biçimde sunulabilme. kişisel olma. tek yönlü iletişim.

reklâmın işlevleri 5 temel iletişim işlevi.. bilgilendirme işlevi.. ikna etme işlevi.. hatırlatma işlevi.. değer katma işlevi.. işletmenin diğer çabalarına destek olma..

reklâmın işlevleri bilgilendirme işlevi.. yeni ürünler hakkında bilgi verilmesi.. birincil talebin oluşturulması ve mevcut talebin arttırılması.. ürünü hemen satın almanın yararlarının açıklanması.. marka farkındalığı yaratmak.. tüketicileri eğitmek. pozitif marka imajı yaratmak..

reklâmın işlevleri ikna etme işlevi.. olası müşterilerin reklâmı yapılan ürünü denemeleri yönünde etkilenmesi.. amaçları.. rekabetin yoğun olduğu ortamlarda marka tercihinin geliştirilmesi.. rakip markalara olan tutumun değiştirilmesi.. “hiçbir sabun hacı şakir’den daha saf ve daha doğal değildir” ..

reklâmın işlevleri hatırlatma işlevi.. markanın tüketici zihninde canlı kalmasının sağlanması.. söz konusu ürüne ihtiyaç duyulduğunda, ürünün unutulmuş bir özelliğinin ve faydasının hatırlatılması..

reklâmın işlevleri değer katma işlevi.. reklâmın algılamaları etkileyerek katma değer yaratması.. işletmeye kimlik ve prestij kazandırma.. yüksek kaliteli imajı yaratma.. daha büyük pazar payı, daha yüksek kârlılık..

reklâmın sınıflandırılması ve türleri.. reklâm içeriği bakımından.. mamul reklâmı.. malın çeşitli özellikleri üzerinde durulur ve malın satış miktarı artırılmaya çalışılır.. kurumsal reklâm.. işletmenin sunduğu bazı sosyal hizmetlerin sergilendiği ya da sosyal amaçlı derneklerin işlevlerinin tanıtıldığı reklâmlar.. hedef kitle bakımından.. tüketicilere yönelik reklâm.. alıcılara yönelik reklâm..

reklâmın sınıflandırılması ve türleri.. coğrafik alan bakımından.. bölgesel (yerel) reklâm.. ulusal reklâm.. uluslararası reklâm.. kullanılan araç bakımından.. sözlü basın reklâmı.. yazılı basın reklâmı.. posta reklâmı.. açıkhava reklâmı.. internet reklâmı..

kişisel satış – Personal Selling bir veya daha fazla potansiyel alıcı ile yüz yüze görüşülerek ürün sunum ve satış işlemlerinin yapılmasına dayanan bir tür tutundurma aracı.. kişiler arası iletişimin özel bir şekli.. en önemli üstünlüğü.. alıcıyla doğrudan iletişim/ilişki kurulması.. temel özellikleri.. kişisel karşılama.. dostluk ilişkileri geliştirme.. dinleme ve karşılık verme zorunluluğu.. satışçıya doğrudan bilgi toplama imkânı sunma..

Satış Özendirme - Sales Promotion tüketicinin belirli bir mal veya hizmeti denemesini sağlamak, tüketim talebini ve satış düzeyini arttırmak ve aracıları ürüne çekmek amaçlarıyla önceden belirlenmiş sınırlı bir süre içerisinde, hemen sonuç alma hedefiyle yapılan pazarlama faaliyetleri.. tüketiciyi bir mal veya hizmeti satın almaya motive edecek kısa dönemli etkileri olan teşvik araçları.. derhal satın almak için nedenler ortaya atmak.. iki alana bir bedava.. x’i alana y bedava.. kuponlar.. aracılara yönelik ödüller..

halkla ilişkiler – Public Relations işletmenin mevcut müşterilerinin, muhtemel müşterilerinin ve diğer pazar aktörlerinin, işletmenin kendisi, etkinlikleri, mal ve hizmetleri ile ilgili inanç, değer ve düşüncelerini olumlu yönde etkilemek ve olumlu bir imaj oluşturmak amacıyla herhangi bir bedel ödemeden gerçekleştirilen bilgi verici haberleşme ve ilişki geliştirme teknikleri.. temelde bir işletmeyi veya herhangi bir örgütü hedef gruplara sevdirme ve saydırma faaliyeti..

halkla ilişkiler işlevleri ve etkileri.. basınla ilişkiler.. firmanın kendisi, ürünleri veya çalışanları ile ilgili haber değeri taşıyan bilgilerin üretilmesi ve yayınlatılması.. mamul tanıtımı.. belirli mal veya hizmetlerin tanıtımlarının yapılması.. lobicilik.. kanun koyucular ve yüksek bürokratlar ile ilişki kurarak yasamayı ve devlet denetimini etkileme.. kâr amaçsız kuruluşlar ve amaçlar için bağış yapan kimselerle gönüllü destek veya finansal destek sağlamak üzere ilişkiler geliştirme..

Doğrudan Pazarlama – Direct Marketing potansiyel müşterilerle doğrudan ilişki kurmak ve hızlı geri bildirimler almak amacıyla, mal veya hizmetlerin hedef kitleye telefon, katalog, e-posta ve internet yollarıyla satılması çabalarının genel ismi..

doğrudan pazarlama çeşitleri.. doğrudan postalama – direct mailing:.. tüketicilere ve alıcılara iletişim araçlarının, satış teklif veya önerisinin doğrudan gönderilmesi işlemi.. katalogla pazarlama - catalogue marketing:.. alıcı olabilecek kişi ya da kurumlara ürün kataloglarının postalanması yoluyla sipariş alma ve satış yapmaya dayanan pazarlama yöntemi.. telepazarlama – telemarketing:.. pazarlama faaliyetlerinin ve mal veya hizmet satışının telefon ve televizyon ya da radyo temel alınarak yapıldığı, televizyon veya radyo aracılığıyla ürün hakkında bilgi sahibi olan tüketicinin telefon ile siparişini verdiği doğrudan pazarlama türü.. internette satış.. siparişlerin bilgisayar aracılığıyla internet adresi bulunan firmalara yapılması..