MANİSA VALİLİĞİ HİZMET İÇİ EĞİTİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİNİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN
Advertisements

MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİNİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN
Ön İnceleme Nedeniyle Düzenlenecek Raporlar
CEZA SORUŞTURMASI.
SAMSUN KASIM-2008.
T.C İÇİŞLERİ BAKANLIĞI HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
Tevfik BAYHAN Bakanlık
İmar ve Belediye Mevzuatı PLANLI YAPILAŞMA
İL İDARE KURULU MÜDÜRLÜĞÜ
MUHASEBE EĞİTİMİ.
DİSİPLİN HUKUKU Fahrettin GÜLLÜCE Müfettiş Yrd.
AMASYA VALİLİĞİ HİZMET İÇİ EĞİTİM
DİSİPLİN: Kurallara Uyma ve Yolsuzluğu Önleme Toplam sayfa : 19 B.A.Güler, İpek Özkal Sayan, Kamu Personel Yönetimi, AÜ SBF 2007.
AMASYA VALİLİĞİ İl İdare Kurulu Müdürlüğü
4703 SAYILI KANUN 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun 11/07/2001 tarih ve sayılı Resmi Gazete’de.
İDARE HUKUKU YEREL YÖNETİMLER Öğr. Gör. Anıl Çağlar ERKAN.
Mükelleflerin İzahat Talepleri
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
E.Ü. PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
DİSİPLİN HUKUKU.
İDARİ-DİSİPLİN SORUŞTURMASI
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
Gümrük Vergilerinin Tahakkuku, Tebliği ve Ödenmesi
M.E.B. 657 SAYILI DEVLET MEMURLARI KANUNU VE DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖZET BİLGİLER.
Kurulun İnceleme ve Araştırması
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİ İZİN YÖNERGESİ
İCRA TEŞKİLATI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER Çukurova Üniversitesi
DİSİPLİN HUKUKU UYGULAMALARINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İŞLEMLER ŞUBESİ MÜDÜRÜ
İnceleme-Soruşturma.
Öğr. Gör. Anıl Çağlar ERKAN
KURUM YAZIŞMALARI 1 Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
Mustafa ÖZÜNLÜ Kamu Yönetimi Bilim Uzmanı Mart 2015 Ürgüp/NEVŞEHİR
İDARE HUKUKU Konu : DİSİPİLİN, CEZA VE HUKUKİ SORUMLULUKLAR
657 Sayılı Devlet Memurları
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Kanunun Amacı Memurlar ve diğer kamu görevlilerinin görevleri sebebiyle işledikleri suçlardan dolayı yargılanabilmeleri için; izin vermeye yetkili mercileri.
Müracaat ve Şikayetler
DİSİPLİN Nurullah DAVUTOĞULLARI MGM İSTANBUL-Kasım 2015.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DİLEKÇE ve BİLGİ EDİNME HAKKI
657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu
Kamu Hizmetine Giriş. Bu hafta neler var...  Kamu Hizmetine Girişte Anayasal İlkeler  Hizmete Girişte Aranan Genel ve Özel Şartlar  Hizmete Alma Politikası.
Nurullah DAVUTOĞULLARI METEOROLOJİ GN.MD. AFYON Kasım 2015
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DİSİPLİN KURULLARI VE DİSİPLİN AMİRLERİ
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
Memuriyette Disiplin Cezaları
MEMURLARIN YARGILANMASI
GÖREVDEN UZAKLAŞTIRMA
4483 SAYILI MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN İLE İLGİLİ SORUN ALANLARI.
CEZA İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Ahmet ARDIÇ Tetkik Hâkimi ADANA. - TCK TCK ÖZEL AF - YASAMA DOKUNULMAZLIĞI - DAVA NAKLİ 2.
Soruşturma Türleri ve Getirilen Tekliflerin Uygulanması
MEMURUN GENEL HAKLARI Uygulamayı isteme hakkı:
Ahi Evran İlkokulu/Ortaokulu
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
Anayasa normlar hiyerarşisinin en üstünde yer alan ve yasama, yürütme ve yargı organlarını bağlayan temel hukuk kurallarını içerir. ANAYASA.
HUKUKUN KAYNAKLARI Hukukun kaynakları, asıl kaynaklar ve yardımcı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Asıl kaynaklar: Yazılı ve yazısız kaynaklar Yardımcı.
FİKRİ VE SINAİ HAKLAR MAHKEMELERİ
4483 MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİNİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN.
DAVA İŞLEMLERİ 12 – 16 ARALIK 2016.
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA CEZA SORUŞTURMASI USULÜ
2547 SAYILI YÜKSEKÖĞRETİM KANUN’U ÇERÇEVESİNDE YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA PERSONEL DİSİPLİN SORUŞTURMASI.
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi
Sunum transkripti:

MANİSA VALİLİĞİ HİZMET İÇİ EĞİTİM OCAK – 2013

KAYNAK: SERDAR İĞDELER İçişleri Bakanlığı Mülkiye Başmüfettişi DİSİPLİN HUKUKU KAYNAK: SERDAR İĞDELER İçişleri Bakanlığı Mülkiye Başmüfettişi

DİSİPLİN TANIMI Kamu hizmeti ve görevlerinin sağlıklı, düzenli ve zamanında gereği gibi yürütülmesini ve yerine getirilmesini sağlamak için kanun, tüzük, yönetmeliklerin kamu görevlilerine ve hizmetlilerine emrettiği ödevleri yurt içinde yada yurt dışında yerine getirilmesini öngören anlayışa “disiplin”, Bu ödevleri yerine getirmeyenler ile uyulmasını zorunlu kıldığı hususları yapmayanlara ve yasakladığı işleri yapanlara eylemin niteliğine ve ağırlığına göre uygulanan idari yaptırımlara da “disiplin cezası”, Denilmektedir.

DİSİPLİN SUÇLARI Devlet memurlarının kanun, tüzük, yönetmelik hükümlerine göre yapmak zorunda olduğu “görevleri yapmamaları” hali.   Devlet memurlarının uymak zorunda olduğu “kurallara uyulmaması” hali. Devlet memurunca yapılması “yasaklanan eylemlerin yapılması” hali.

DİSİPLİN CEZALARI 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda; -Uyarma, -Kınama, -Aylıktan kesme, -Kademe ilerlemesinin durdurulması, -Devlet memurluğundan çıkarma, Olmak üzere “5 çeşit disiplin cezası” öngörülmüştür.

DİSİPLİN SORUŞTURMALARI Disiplin Soruşturmalarının Niteliği -Disiplin soruşturmalarında uyulacak usul ve esasları belirleyen yasal bir düzenleme bulunmamaktadır. -Disiplin soruşturmalarında uyulacak usul ve esaslar konusunda yargı kararları, kurum yönergeleri, makaleler ve muhakkiklerin uygulamaları ile genel kabul gören bir sistem oluşturulmuştur.  

DİSİPLİN SORUŞTURMALARI Disiplin Soruşturması Açma Yetkisi -Disiplin soruşturmasına, disiplin cezası vermeye yetkili amirin emri ya da onayı ile başlanabilir. -Yetkili amir, disiplin soruşturmasını bizzat yapabilir yada hakkında soruşturma yapılan memurun üstü yada eşiti düzeyinde soruşturmacı görevlendirerek de yaptırabilir. -Disiplin cezası verebilmek için öncelikle disiplin soruşturması yapılması zorunludur.

DİSİPLİN SORUŞTURMALARI Disiplin Soruşturmasına Başlanılmasında Zamanaşımı -Uyarma, kınama, aylıktan kesme ve kademe ilerlemesinin durdurulması cezalarını gerektiren suçlarda 1 ay, -Devlet memurluğundan çıkarma cezasını gerektiren suçlarda 6 ay, İçinde soruşturmaya başlanılmaması disiplin cezası verme yetkisi zamanaşımına uğramaktadır. -Bu süreler, yetkili amirin disiplin cezası verilmesini gerektiren eylemin işlendiğini öğrendiği tarihten itibaren başlar.

DİSİPLİN SORUŞTURMALARI Disiplin Soruşturmasına Başlamak -Bir “soruşturma planı” hazırlanmalıdır. -Yeminli katip görevlendirilmelidir. -Konu ile ilgili bilgi ve belgeler alınmalıdır. -Muhbir yada müşteki dinlenmelidir. -Hakkında soruşturması yapılan memur dinlenmelidir. -Tanıklar dinlenir. -Varsa eksik bilgi ve belgeler tamamlanır. -Raporlama yapılır.

DİSİPLİN SORUŞTURMALARI Memurun Savunma ve Diğer Hakları -Usulüne uygun savunma alınmadan disiplin cezası verilemez. -Devlet memurluğundan çıkarma cezalarında, memur sicil dosyası hariç soruşturma evrakını inceleyebilir, tanık dinletebilir, disiplin kurulunda yazılı yada sözlü olarak kendisi veya vekili ile savunma yapabilir. -Soruşturmacı tarafından savunma alınabilir. -Savunma vermemek iddianın kabul edildiği anlamına gelmez.

DİSİPLİN SORUŞTURMALARI Disiplin Soruşturması Raporları -Başlangıç -İddia -Soruşturma Kapsamı Dışında Bırakılan Konu ve Nedenleri -Muhbir yada Müştekiler -Hakkında Soruşturma Yapılanlar -Soruşturma Konusu -İfadeler -Hakkında Soruşturma Yapılanların Savunmaları -İnceleme ve Tahlil -Sonuç

DİSİPLİN AMİR VE KURULLARI -Uyarma, kınama, aylıktan kesim cezaları “disiplin amirleri”, -Kademe ilerlemesinin durdurulması cezası, memurun bağlı olduğu kurumdaki disiplin kurulu kararı alındıktan sonra “atamaya yetkili amirler” ile il disiplin kurulu kararına dayanan hallerde “valiler”, -Devlet memurluğundan çıkarma cezası, disiplin amirlerinin bu yöndeki isteği üzerine memurun bağlı bulunduğu kurumun “yüksek disiplin kurulu”,

DİSİPLİN AMİR VE YETKİLERİ Disiplin Amirleri -Disiplin Amirleri, 1982 tarihli “Disiplin Kurulları ve Disiplin Amirleri Hakkında Yönetmelik” uyarınca tüm kurumlarda çıkarılan özel yönetmeliklerle belirlenmiştir. -Başbakan ve bakanlar başında bulundukları başbakanlık ve bakanlık teşkilatındaki her derecede tüm amir ve memurların, - Bunlara bağlı kuruluşlarda en üst idare amiri, - İllerde valiler, ilçelerde kaymakamlar, - Bölge kuruluşlarında bölge müdürleri, - Belediyelerde belediye başkanları, En üst disiplin amiridirler.

DİSİPLİN AMİRLERİ Disiplin Amirleri ve Yetkileri -Disiplin soruşturması açmak yada açtırmak, -Disiplin soruşturması yapmak yada yaptırmak, -Uyarma, kınama, aylıktan kesim cezası vermek, -Kurul kararı alındıktan sonra atamaya yetkili amir ve vali sıfatıyla kademe ilerlemesinin durdurulması cezası vermek, -Disiplin ve Yüksek Disiplin Kurulunca red edilen kademe ilerlemesinin durdurulması ve Devlet memurluğundan çıkarma cezaları yerine 15 gün içinde başka bir ceza vermek. Yetkilerine sahiptirler.  

TAKDİR HAKLARI Disiplin Amirlerinin üç çeşit takdir hakkı bulunmaktadır. -Birincisi, kanunun disiplin suçu saydığı eylemler yanında “disiplin cezasının verilmesini gerektiren fiil ve hallere nitelik ve ağırlıkları itibarıyla benzer eylemlerde bulunanlara da aynı neviden disiplin cezaları verilir” yönündeki hükmün sağladığı takdir hakkı, -İkincisi, aylıktan kesme cezalarında alt ve üst sınırlar arasında uygulama yapabilme hakkı, -Üçüncüsü, disiplin kurullarının önerilen cezayı red etmesi halinde atamaya yetkili amirler olarak 15 gün içinde başka bir ceza vermekte serbest oldukları hakkı,

ATAMAYA YETKİLİ AMİRLER Atamaya Yetkili Amirler ve Yetkileri -Atamaya yetkili amirler, her kurumun teşkilat kanunlarında belirtilmiştir. 5442 sayılı Kanuna göre, il idare şube başkanı inhası ile atanan memurlar için vali ve ilçe şube başkanı inhası ile atanan memurlar için kaymakam, atamaya yetkili amirlerdir.   -Disiplin amiri olarak atamaya yetkili amirler, disiplin kurulu kararı alındıktan sonra kademe ilerlemesinin durdurulması cezası ile kademe ilerlemesinin durdurulması ve Devlet memurluğundan çıkarma cezasının disiplin yada yüksek disiplin kurulunca red edilmesi halinde başka bir ceza vermeye yetkilidirler.

DİSİPLİN KURULLARI Disiplin Kurulları -Kurum merkezlerinde ve büyükşehir belediyelerinde “yüksek disiplin kurulu”, -Kurum merkezlerinde “disiplin kurulu”, -Her ilde “il disiplin kurulu”, -Bölge kuruluşları merkezlerinde “bölge disiplin kurulu”, -İl Milli Eğitim Müdürlüklerinde “il milli eğitim disiplin kurulu”, -İl özel idarelerinde “il özel idaresi disiplin kurulu”, -Belediyelerde “belediye disiplin kurulu”, -Mahalli idare birliklerinde “birlik disiplin kurulu”, -3201 sayılı Kanun uyarınca “il polis disiplin kurulu”,

DİSİPLİN KURULLARI Disiplin Kurullarının Oluşumu -Başbakanlık ve bakanlıklar ile bağlı kuruluşlarındaki Yüksek Disiplin Kurulları ile Merkez Disiplin Kurulları, bir başkan ve dört üyeden oluşurlar. Ayrıca 2005 yılında yapılan değişiklikle bu kurullara, memurun üye olduğu sendikanın temsilcisi de üye olarak katılırlar. -Diğer disiplin kurullarının üye sayıları ile üyelerin görev ünvanları farklılık gösterir. -Haklarında aylıktan kesme veya daha ağır disiplin cezası uygulanmış olanlar, disiplin kurullarda görevlendirilemezler. - Kurulların başkan ve üyelerinin görev süresi 2 yıldır. Süresi dolanların yeniden aynı süre ile görevlendirilebilirler.

DİSİPLİN KURULLARI Disiplin Kurullarının Görev Alanları -Devlet memurluğundan çıkarma cezası “Yüksek Disiplin Kurulu”, -Kademe ilerlemesinin durdurulması cezası “Merkez, İl Disiplin, İl Milli Eğitim, Bölge, Belediye, İl Özel İdaresi ve Birlik Disiplin Kurulları” kararına dayanarak atamaya yetkili amirler yada valiler, - İlde görevli polisler, bekçiler ve atanması il makamına ait diğer personelin bütün disiplin cezaları ile komiser muavini, komiser ve başkomiserlere meslekten çıkarma cezası dışında kalan öteki disiplin cezaları “İl Polis Disiplin Kurulunca”, Verilir.

DİSİPLİN KURULLARI Disiplin Kurullarının Yetkileri -Başbakan, bakanlar ve en üst disiplin amirlerince doğrudan verilen uyarma ve kınama cezalarına karşı ilgili memurlarca yapılan itirazlar, cezayı veren amirin esas görev yerindeki “Disiplin Kurulunca” karara bağlanır. - İllerde disiplin amirleri tarafından verilen uyarma, kınama ve aylıktan kesme cezalarına karşı disiplin kuruluna, kademe ilerlemesinin durdurulması cezasına karşı yüksek disiplin kuruluna itiraz edilebilir. -“Yüksek Disiplin Kurulları” sicil dosyası ve diğer evrakları incelemeye, kuruluşlardan bilgi almaya, tanık ve bilirkişi dinlemeye, keşif yapma yetkilerine de sahiptir.

KARAR SÜRELERİ -Disiplin Amirleri, uyarma, kınama, aylıktan kesim cezalarını soruşturmanın tamamlanmasından itibaren 15 gün içinde, -Disiplin Kurulları, kademe ilerlemesinin durdurulması cezasına ilişkin dosyayı aldıkları yada uyarma, kınama ve aylıktan kesme cezalarına karşı yapılan itirazları 30 gün içinde, -Yüksek Disiplin Kurulları, Devlet memurluktan çıkarma cezasını ilişkin kararını dosyayı aldıkları tarihten itibaren 6 ay içinde, - Disiplin cezasını gerektiren fiil ve hallerin işlendiği tarihten itibaren nihayet 2 yıl içinde disiplin cezası verilmediği takdirde, ceza verme yetkisi zamanaşımına uğrayacaktır.

AĞIRLAŞTIRAN NEDENLER -Özel tekerrür, bir eylemi nedeniyle disiplin cezası alan memurun, cezanın sicilden silinmesi için geçmesi gereken süre içinde “aynı eylemi” tekrarlaması halinde bir üst disiplin cezası uygulanması durumudur. -Genel tekerrür, aynı derecede bir disiplin cezasını gerektiren ayrı eylemlerin söz konusu olması halinde “üçüncü uygulamada”, bir üst cezanın uygulanması durumudur. -Kadro derecesinin son kademesindekilerin kademe ilerlemesinin durdurulması cezalarında tekerrür, gelebileceği derecenin son kademesinde bulunanların kademe ilerlemesinin durdurulması cezasını gerektiren ilk eyleminde aylıktan kesme, ikincisinde Devlet memurluğundan çıkarma cezası uygulanır.

HAFİFLETEN NEDENLER -657 sayılı Kanunun 125 inci maddesinde, “geçmiş hizmetlerinde çalışmaları olumlu olan ve iyi yada çok iyi derecede sicil almış olan memurlara” verilecek disiplin cezalarında, bir derece hafif cezanın uygulanabilecektir. -Alt ceza uygulamasında, yetkili amirlere takdir hakkı tanınmıştır. -Yetkili amir alt cezayı uygulamadığı hallerde gerekçesini belirtmek zorundadır. -Bu gerekçe idari yargıda dava konusu yapılabilmektedir.

CEZANIN DÜŞMESİ Disiplin cezasının düşmesi - Soruşturmanın tamamlanması yada verilen cezanın tebliğ edilmesinden önce memurun ölmesi, - Soruşturmanın tamamlanması yada verilen cezanın tebliğ edilmesinden önce mevzuatta, memur lehine bir düzenleme yapılması, - Disiplin affı kanunu çıkarılması, - Zamanaşımının oluşması, Hallerinde düşmektedir.  

CEZANIN DÜŞMESİ Zamanaşımı Disiplin cezaları ile ilgili iki tür zamanaşımı sistemi vardır. -Disiplin soruşturması açma zamanaşımı. - Disiplin cezası verme zamanaşımı. Bu sürelere uyulmadan disiplin soruşturması açılması yada disiplin cezası verilmesi hukuka aykırıdır. Bir disiplin cezasının idari yargı tarafından yeniden işlem tesisini gerektirecek şekilde iptali halinde, zamanaşımı süresi işletilemez.

DİSİPLİN CEZALARINA İTİRAZ -Uyarma, kınama ve Maaş kesimi cezasına karşı disiplin kuruluna, Kademe İlerlemesinin durdurulması cezasına karşı ise Yüksek Disiplin Kuruluna öngörülen sürede itiraz edilebilir. -İl ve Bölge Disiplin Kurulları, kendilerine yapılan itirazları, dosyaların kendilerine intikalinden sonra 30 gün içinde sonuçlandırırlar. Yüksek Disiplin Kurulları ise Devlet Memurluğundan çıkarılma cezası tekliflerini 6 ay içinde görüşerek karara bağlamak zorundadır. -Tüm disiplin cezalarına karşı, 60 gün içinde idari yargıya başvurulabilir.  

CEZANIN UYGULANMASI -Disiplin cezaları tebliğ edildiği tarihten itibaren derhal uygulamaya konur. -Disiplin cezalarına itiraz edilmesi yada edilmemesi, kararın uygulanmasına engel teşkil etmez. -Aylıktan kesme cezası, brüt aylığın 1/30-1/8 arasında kesinti yapılmak suretiyle cezanın tebliğini takibeden ilk ay maaşından kesinti yapılarak uygulanır.

SİCİLDEN SİLİNME -Uyarma ve kınama cezasının uygulanmasından itibaren 5, -Aylıktan kesim ve kademe ilerlemesinin durdurulması cezalarında ise 10 yıl geçtikten sonra yetkili amire başvurarak cezasının sicilden silinmesi istenebilir. -Memurun isteği üzerine yapılacak bir değerlendirme sonucunda verilecek karara istinaden ceza sicilden silinebilir. -Bir cezanın sicilden silinebilmesi için geçmesi gereken süre içinde, memurun ayrı bir ceza almamış olması gerekir. -Kademe ilerlemesi cezasının sicilden silinmesinde, ayrıca disiplin kurulu görüşü alınır.

DİSİPLİN-CEZA SORUŞTURMASI Disiplin ve ceza soruşturması ilişkisi -Bir eylemi nedeniyle memur hakkında ceza mahkemesinde kovuşturmaya başlanmış olması, disiplin soruşturmasını geciktirmez, memurun ceza kanununa göre mahkum olması yada olmaması hallerinin disiplin cezasının uygulanmasına engel olmaz.  

ÖZEL VE GENEL KANUNLAR -Kamu görevlilerine yönelik disiplin hükümleri içeren genel kanun, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunudur. -Bu Kanunun 125/6. fıkrasında, “…özel kanunların disiplin suçları ve cezalarına ilişkin hükümleri saklıdır…” hükmü, -Bu Kanunun 126/4. fıkrasında, “…özel kanunların disiplin cezası vermeye yetkili amir ve kurullarla ilgili hükümleri saklıdır…” hükmü ile istisnalar getirilmiştir. .   - “1700 sayılı Dahiliye Memurları Kanunu”, “3201 sayılı Emniyet Teşkilatı Kanunu” ve “1702 sayılı İlk ve Orta Tedrisat Muallimleri Terfi ve Tecziyeleri Hakkında Kanunu” özel kanunlara örnektir.

GÖREVDEN UZAKLAŞTIRMA -Görevden uzaklaştırma, Devlet kamu hizmetlerinin gerektirdiği hallerde, görevi başında kalmasında sakınca görülecek Devlet memurları hakkında alınan ihtiyati bir tedbirdir. - Görevden uzaklaştırma kararı;Atamaya yetkili amirler, bakanlık ve genel müdürlük müfettişleri, illerde valiler ve ilçelerde kaymakamlar tarafından alınabilmektedir. -Disiplin soruşturması nedeniyle uygulanan görevden uzaklaştırma en çok 3 ay devam edebilir. -Ceza kovuşturması nedeniyle uygulanan görevden uzaklaştırma, her 2 ayda bir incelenerek tekrar karara bağlanır.

BAZI KARARLAR (1) -Disiplin soruşturması açılmadan, disiplin cezası verilemez. -Soruşturmacının yetkili makam tarafından görevlendirilmiş olması gerekir. -Disiplin suçu ile verilen disiplin cezası arasında adil bir denge bulunmalıdır. -Memuriyete girmeden önceki bir eylem nedeniyle disiplin cezası verilemez. -Memuriyet görevinden ayrılmış olsa dahi, memuriyet görevi sırasında işlenen suç için disiplin cezası uygulanır.

BAZI KARARLAR (2) -Aynı fiilden dolayı birden fazla disiplin cezası verilemez. -Verilen disiplin cezaları geri alınamaz. -Disiplin cezasına konu eylemin vuku bulduğu tarihteki mevzuat uygulanır. -Disiplin cezalarında, özel yasalardaki düzenleme genel düzenlemeden önce gelir. -Tekerrürde verilecek ceza, ancak ilk cezanın bir ağırı olabilir.

BAZI KARARLAR (3) -Geçmiş hizmetleri ve sicilleri olumlu olan memurlar için bir alt ceza verilir. -Geçmiş sicilleri iyi olan kamu görevlisine, bu hafifletici neden tartışılmadan ve değerlendirilmeden alt ceza verilmemesinde hukuka uyarlılık bulunmamaktadır. -Disiplin amirleri, soruşturmacılar tarafından önerilen cezayı aynen kabul etmek zorunda değillerdir. -Zamanaşımı dolmadan verilen bir disiplin cezasının, idari yargı tarafından yeniden işlem tesis etmek üzere bozulması halinde zamanaşımı süresi işlemez.

BAZI KARARLAR (4) Zimmet suçu yargı kararı ile kesinleşen görevlinin af nedeniyle davası ortadan kalksa dahi, Devlet memurluğundan çıkarılması kararı hukuka uygundur. -İlk ve orta öğretim kurumlarında müdür ve öğretmen olanlarla ilköğretim müfettişleri hakkında, disiplin yönünden 657 sayılı Kanun değil 1702 sayılı Kanun hükümleri uygulanır. -Disiplin cezasını doğuran eylemin meydana geldiği tarihten sonra yürürlüğe giren ve aleyhte olan mevzuat hükümleri uygulanmaz. -İl disiplin kurulu kararına karşı şikayetçi dava açamaz, dava açma hakkı memura ve yetkili amirine aittir.