SOSYAL MEDYA: KURGUSALLIK VE MAHREMİYET

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya ve Meslek Ahlak İlkeleri -
Advertisements

HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
İngilizceden çeviri : Orkideler İngilizceden çeviri : Müzik: Autumn Rose.
Hayatın Ortağı Olmak... Erdal ATABEK Remziye Örselli/11 Şubat 2009.
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
“ Hayatın Ortağı Olmak …” ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
İnternet Gazeteciliği ve Yeni Medya
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
“ YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ 20 ŞUBAT 2014 NAZİFE ŞİŞMAN.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Y.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu / TÜRKİYE
“ Ortağı Olmak … ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
“Hayatın Ortağı Olmak…”
KİŞİSEL MAHREMİYET ve TACİZ
MOTİVASYON.
ÖZGÜRLÜK.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Siyaset Bilimine Giriş 10. Hafta
Okullardaki sosyal sermaye anlayIŞI
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI.
Sosyal Medya Stratejisi Geliştirme ve Sosyal Medya İletişimi 9-10 Kasım 2013 AISEC - Adana Zeynep Atay STGM Proje Asistanı Özgür Mehmet Kütküt STGM İletişim.
4.BÖLÜM GAZETECİ KİMDİR? DUYGUNAZ ULUSU GZT3. Gazetecilik: Gerekli mi Değil mi? Toplumbilimciler bu mesleğin “Yaşamsal gereksinimleri karşılamaya yönelik”
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
VLC MEDİA PLAYER.
Yeni İletişim Teknolojileri ve Küreselleşme
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
SANAT TARİHİ.
HALK KÜTÜPHANESİ VE SOSYAL HİZMET BOYUTU Bu sunumdaki bilgiler Susan M. Currier’in «Public Libraries as Social Service Agencies: Birthright or Future Trend»
OKUL KÜLTÜRÜ ZEYNEP SEVİM
İletişim Süreci ve Türleri
ETwinning: Gelişim yol haritası Mehmet Muharremoğlu Koordinatör eTwinning Ulusal Destek Servisi Bilgilendirme toplantısı Türkiye Kalite Ödülü Töreni.
İLETİŞİM DERSLERİ - MYO
MEDYA.
Medya Türleri, Medya Araştırmaları
YENİ DİJİTAL ÇAĞ Giriş.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
İnternet Okur Yazarlığı
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
Sosyal Medya ve Türleri
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
Varoluşçuluk Temelini özgürlüğe dayandıran varoluşçuluk özgürlük ile insanın kendi kendini yarattığını savunur. Bilgi edinmenin yolu sezgidir. Özgürlük,
Yeni İletişim Teknolojileri ve Küreselleşme Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
Yeni İletişim Teknolojileri ve Etik
İKİNCİ MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE EĞİTİMİN GENEL ÖZELLİKLERİ
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
KAMU YÖNETİMİNDE ETİK.
Yeni Medya Teknolojileri ve Modernleşme
. DERS.
Demokrasinin Temel İlkeleri Hazırlayanlar:M.Kerem GÜNGÖR Deniz ÇAPAR Kaan CANLI.
ETİK DEĞERLER SUNUMU
Sosyal Medyanın Politik Katılım ve Hareketlerdeki Rolü
KÜLTÜR Kitle Kültürü ve Dijital Çağda Kültür
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya, kullanıcılarına karşılıklı paylaşım imkanı sağlayan, kullanıcılarını kişisel veya gruplar.
SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya ve Sosyal Ağların Kullanıcı Üzerindeki Olumsuz Etkileri Sosyal medya ve ağlar uzun süreli ve aşırı bir şekilde.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Değersizlik İnancı Çalışmaları
Sunum transkripti:

SOSYAL MEDYA: KURGUSALLIK VE MAHREMİYET Dr. Faik Uyanık

GİRİŞ Sosyal medyada kurgusallık ve mahremiyet ilişkisi nedir? Kurgusallığın ardındaki tek motivasyon mahremiyeti muhafaza etmek mi? “Gerçek aslında kurgudan oluşan bir yapıya sahiptir. O kadar da korkmaya lüzum yok.” Jacques Lacan

Bireyler sosyal medyaya neden yöneliyor? Temel neden Bilinçaltı, izlenmek iç güdüsü Var olan bazı sosyal yönelimlerin körüklenmesi Sosyal normlar ya da mahremiyet anlayışının değişimini hızlandırması

Sosyal medyada birey Çevrimiçi kimliğini saklayan kişilikler Olmadığımız biri gibi olma “imkanı” toplumsal etkenlerden sıyrılmayı sağlayan “sınırsız özgürlük” Çevrimiçi kimliğini açıklayan kişilikler “olmak istediği”/ “olduğuna inandığı” insanı “oynuyor” “Eğer bir kimse internette gerçek kimliğini gizliyorsa çoğu kez aslında kişiliğinin derinliklerinde yatan öz benliğine konuşma fırsatı tanımış olmaktadır.” (Žižek)

Teşhir, Gözetleme ve Kurgu bağlantısı Röntgen, Teşhir ve Narsisizm dünyası Sosyal Medya Öz kontrol? Sıradan insanların sıradan olmadıklarını kanıtlama çabası. Beyninizin içindekilerin ortaya saçılması (Sedat Kapanoğlu) Ancak, tüm bunlar “kontrolsüz” bir şekilde yapılıyor. (Nada Švob-Đokić)

Sosyal Medyada ideolojik gözetim Sosyal medyanın siyasi ve ticari güç odaklarının bireylerin davranışlarını etkileme faaliyetleri için uygun bir ortam sağlaması Bireyler denetim altında olan düşüncelerinin farkında mı?

Kurgunun nedeni olarak özgürlük ve iktidar duygusu Kurgu ile sahip olunan“sınırsız güç ve özgürlük” Bir şeyleri yaymak için internetin sağladığı muğlak özgürlük ile fantezilerin hayata geçmesi Fantezilerin sınırı?: Yeni sosyal mecralarda ahlaki doğrular

Kurgusallığı besleyen siyasi nedenler Kurgusallıkta siyasi özgürlük boyutu Siyaset konuşan bilinçaltlarında anonimlik ihtiyacı Fikir İfade Özgürlüğü Meşru görüşler &Nefret Söylemi

Kurgusallığın sonucu olarak dezenformasyon Yeni mecrada dezenformasyon Medya okur yazarlığının önemi

Büyük Birader ve mahremiyet – Kitlesel eğlence yoluyla denetim Sosyal Medya Sosyalleşme Tüketim Sosyal paylaşım  Propaganda ve Kitlesel Eğlence Sosyal medya  kültür sanatın ve yardımlaşmanın aracı

Büyük Birader ve mahremiyet – Kitlesel eğlence yoluyla denetim Sosyal medya, totaliter görünmeyen Büyük Birader’e ve piyasa araştırması adı altında kapitalizme mi hizmet ediyor? Medya denetiminin sosyal medyaya transferi: Çin örneği İngiltere örneği

Sosyal normlardaki değişim ve mahremiyet Kendi kendimizin polisliğini mi yapıyoruz? İnternetin erken dönemlerindeki anonimliğin kalkması Bireylerin mahrem alanlarını giderek ve “gönüllü” olarak daraltması Büyük Birader’e “kitlesel” ve “gönüllü” teslim “Eğer ben şu anda nerede olduğum ile ilgili bilgi vermek istiyorsam, bu karar bana aittir. Ama böyle bir şey yaptığımı da biliyor olmam lazım.” (Hellriegel, 2009)

Kurgusallık ve Nefreti Körükleme Kurgusallığı nasıl denetleyeceğiz? Mevcut etik normlarının sınırları nelerdir? Yeni medya araçları Nefretin körüklenmesi? Bayağılığın körüklenmesi?

Sosyal medyada anonimlik ve habercilik Yurttaş gazeteciliğine önem vermek İnsanları bu gazetecilik türüne teşvik etmek Kurgusal haberlerin gerçekte var olandan ayırt edilmesi Yurttaş gazeteciliğini teşvik edenlerin bunu yaparken aşılaması gereken değerler Kullanıcıların ürettiği içeriği ayıklayıp yayıma hazırlayanların gazetecilik nitelikleri

Kurgunun siyasi örgütlenmeye katkısı Siyasetten bahseden bilinçaltları Örgütlenmenin önünde ciddi engellerin olduğu toplumlar için örneğin Facebook’ta grup açma özgürlüğü büyük önem taşıyor. Yeni medya araçları toplumda geri plana atılmış sosyal kıpırdanmalar için bir araç mıdır?

SONUÇ Sosyal ağlar, Çoğu insanın bilinçaltındaki çocuğa hitap ediyor. Teşhir ve gözetleme duygularını körüklüyor Sosyal ağların distopik yanları: Siyasi ve ticari denetim Sosyal ağlarda kullanılan yeni medya araçlarında dezenformasyon

SOSYAL MEDYA: KURGUSALLIK VE MAHREMİYET Dr. Faik Uyanık