Jean Jacques ROUSSEAU. 1712’de Cenevre’de doğdu. Annesini erken yaşta kaybedince, bütün eğitimini babasından aldı. Fransız ve eski Yunan edebiyatının.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
 Başarı denilince genellikle servet, şöhret, makam gibi konularda herkesin varmak istediği hedefler gösterilir. Ve bunlara sahip olunca mutlu olacağımız,
ERGENLİK DÖNEMİ BESLENME.
ÖĞRETMENİN ADI-SOYADI:
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
REHBERLİK.
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARINI ETKİLEYENLER I
Natüralist eğitim felsefesi
5. BÖLÜM 0-18 YAŞ ÇOCUKLARININ GELİŞİM DÖNEMLERİ ve ÖZELLİKLERİ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
AİLE bilgidagi.com.
DEĞERLER EĞİTİMİ KUMKALE ORTAOKULU EKİM 2013.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Felsefe Nedir?.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
Okul Rehberlik Servisi
HATAY İL MÜFTÜLÜĞÜ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
Çocuk Hakları Evrensel Bildirgesi
Ruhsal özelliklerimiz dini inanç ve davranışlarımızda önemli bir rol oynar. Din insan ve doğanın uyumunu korumak için insana inanç ve ibadet olarak bazı.
ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETİMİ
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: RÖNESANS DÖNEMİ MÜZİĞİ
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
Bireysel farklılıklar ve Eğitime yansımaları
İNCİRLİOVA SPOR LİSESİ EĞİTİMDE KOÇLUK SİSTEMİ SUNUSU
ÇOCUK GELİŞİMİNE FARKLI BAKIŞ AÇILARI
8 TANRI ALGISI Hakan ZAFER Din Psikolojisi
ATATÜRK’ÜN İNSAN HAK VE HÜRRİYETLERİNE VERDİĞİ ÖNEM
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
Hazırlayan: Mustafa KUMCU Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Öğretmeni
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
Yrd. Doç. Dr. Mustafa TOPRAK
KADIN ERKEK FIRSAT EŞİTLİĞİ
Tarih Sosyolojisi-4- Yöntem-1- Tarihsel Materyalizm.
Son Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
BİZ KİMİZ 2000 Yılından bu yana farklı organizasyonlarda aktif olarak görev almış; alanında uzman ve akademik anlamda ciddi projelere imza atmış bir ekibiz.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
İNSAN HAKLARI DEMOKRASİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Karşılaştırmalı Eğitim
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 14. Hafta: Sosyal Hayatı Etkileyen Din
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİ. TOPLUMSAL CİNSİYET-1 Toplumsal cinsiyet, bireyin belirli bir cinsten olduğuna ilişkin bilgiye, bu bilgi dahilinde olmak üzere.
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Giriş Yrd. Doç. Dr. Ege Akgün.
KİŞİLİK GELİŞİMİ PSİKOANALİTİK KURAM.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Programdan Sorular.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİĞİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Sunum transkripti:

Jean Jacques ROUSSEAU

1712’de Cenevre’de doğdu. Annesini erken yaşta kaybedince, bütün eğitimini babasından aldı. Fransız ve eski Yunan edebiyatının klasiklerini öğrendi. Sosyal, kültürel ve edebi alanların dışında, müzik konusunda da beste yapabilecek ve bir orkestra yönetebilecek düzeye erişmişti Rousseau. Siyaset, hukuk, ahlak ve felsefe üzerine çok sayıda makale yazdı. Toplumsal eşitsizlik üzerine yaptığı vurguyu arttırdı ve miras üzerine vergi getirilmesini de önerdi. 1762’de tamamladığı “Toplumsal Sözleşme”si Rousseau’nun dünya görüşlerinin yayılmasında büyük rol oynadı. Aynı yıl tamamladığı “Emile” ise dini çevreler tarafından tepkiyle karşılanırken, Paris parlementosu, kitapta yer alan dini bölümlerin yakılması ve Rousseau’nun tutuklanması kararını verdi. Nihayet 1778’de yaptığı bir seyahat sırasında öldü.

Emile ya da Eğitim Üstüne

Zengin bir çocuk Emile, Kendini tamamen eğitime adamış bir eğitmen, Doğa ile iç içe toplumdan uzak bir eğitim anlayışı.

Rousseau, kitabında Birinci Kitap: Bebeklik: Doğuştan ilk çocukluk çağının sonuna kadar (0-3) İkinci Kitap: Çocukluğun ikinci devresi: konuşan çocuk çağı (3-12) Üçüncü Kitap: İlk gençlik çağı (12-15 yaş) Dördüncü Kitap: İnsanın gerçek kişiliğinin başladığı buluğ çağı: (15-20) Beşinci Kitap: Genç adam, Hayata giriş, Sophie’nin eğitimi, Evlilik ve usluluk. Kadın salt erkeği memnun etmek için eğitilmesi gereken bir varlıktır.

Çocukluğa özdeğerini verme Tecrübe ederek öğrenme Yaşa uygun eğitim verme Vatandaşlık eğitimi Din eğitimi

Rousseau’ya göre Öğrencinin doğal bir insan olarak yetiştirilmesi esastır. Yaşamın akışına şahit olarak ve normal gelişmesi için doğada olması gerekir. Doğa beden ve ruh vermiştir. Beden ve ruh aynı anda gelişmesi gerekir. Doğa, yeteneklerimizi ve gücümüzü geliştirir. Fiziksel eğitim, moral ve zihinsel eğitimin yardımcısıdır. Farklı yapı ve karakterdeki çocuklarda oluşmakta olan yapı eğitebilir.

Çocuğun etrafındaki her şey çocuğun eğitimi için kullanılmalıdır. Güzel bir yaz gecesinde yıldızlı gökyüzü iyi bir kozmoğrafya kitabıdır. Akıl sürekli dış gerçeklikten düşünceye geçiş yapacak, çıkarım anlayışı geliştirilecek, uygulamalı eğitim ortaya çıkacaktır.

Çocukların düşünce yapıları ile orantılı olmayan bilgilerle kafalarını şişirmek tehlikelidir. Bu şekilde ortaya papağanlar ve sıkıntılar ortaya çıkacaktır. Belli bir düşünce olgunluğuna ulaşmadan matematik dersinden klasik yazarlardan ders çıkarmak çok zor olacaktır. Gerçekleri yansıtmayan tarih öğretilmemelidir. Kendisine yetecek kadar okuma bilmelidir. La Fontaine masallarının çocuklara öğretilmesi yasaklanmalıdır.

Karga ile tilki

Bazı kavramların kutsal olduğunu öğrenmek, edimlerini kazanmak için düşünce alışkanlığının kazanması gerekmektedir. Diğer dinlere karşıt olmayan ve kesişim noktasında bulunan doğal din anlayışı hâkimdir. Ne bir öğreti ne de yadsıma önerir. Emile’e bir inanç aşılamaz.

Çocuğa öğretilmesi gereken tek alışkanlık, hiçbir şeyi alışkanlık haline getirmemesidir Standart yemek, uyku ve hareket beklenmesin. Bedenini doğaya alıştırsın. Her şeyi istediği zaman rahatça yapabilsin.

Katı disiplin anlayışı ile çocuğun sindirilmesinden uzak olunmalıdır. Çocuk direnci iradeye değil nesnelerde bulduğunda isyancı olmaz sağlıklarını korur, sağlam bireyler yetişir. İstekleri gereksinim odaklı karşılanmalıdır.

Kadınlara bakış açısı Kadınların eğitimi erkeklerinkinden farklı olmalıdır. Kadınlar erkeklerle eşitliği saçmalıktır. Filozof ve bilge kadınlara gerek yoktur. Kadın erkeğe sevgi dolu bir hizmet etmelidir. Erkekler kadınlar olmadan yaşabilirler fakat kadınlar erkekler olmadan yaşayamazlar. Erkeklere ihtiyaçları vardır.

Sizce Emile üzerinde uygulanan eğitim anlayışının günümüzde uygulanabilirlik olasılığı nedir? Her öğrenciye kendi yaşlarında bilgi birikimli, deneyimli ve rehberlik edecek eğitimci yetiştirilebilir mi? Çağdaş eğitim anlayışına alternatif bir eğitim sunar mı?