BİLGİLERİ VE VERİLERİ KULLANMA. 1- Verilerin düzenlenmesi : Araştırmalarda elde edilen veriler dağınık, düzensiz ve karmaşık bir durum içerir. Bu haliyle.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
Advertisements

Gösterip Yaptırma Yöntemi
Genel Öğretim İlkeleri
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
Eğitim Öğretimde Planlama
Bir konuda bilgi edinmek ya da problemi çözmek için araştırma yaparız. Veri toplamak ve bu verileri yorumlamak araştırma sürecinin başında gelir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Proje, sergi, seminer, sempozyum, kongre, makale,poster
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
PSİKOLOJİNİN ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Nitel Araştırma Teknikleri
OKUL KÜTÜPHANELERİNİN ÖNEMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Sunu HazIrlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Fatih İlköğretim Okulu Merve ÖZDEMİR
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
KAM 209 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
MESLEK ANALİZİ İLE İLGİLİ BAZI HATIRLATMALAR Görev Meslek elemanın tarafından icra edilen işin en büyük / ana bölümüdür. Bir sorumluluk alanı altındaki.
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
MESLEKI GELISIM PERFORMANS ÖDEVI
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
MESLEKİ ve GELİŞİM DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ SUNUSU
EĞİTİMİN BİLİMSEL TEMELLERİ
Öğretimde Materyal Kullanımı
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ
MED 167. Frekanslı Serilerde Standart Sapma Örnek XfX.fX-Xbarf.(X-Xbar) ,1259, ,1171, ,1510, ,1453, ,184,05.
ANLATIMA HAZIRLIK.
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
F.Ç DERS: İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ : İKİNCİL KAYNAKLAR.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
Öğretim Etkinliklerini Planlama
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
KAVRAM HARİTALARI.
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Nicel ve Nitel Araştırmalar
Sunum transkripti:

BİLGİLERİ VE VERİLERİ KULLANMA

1- Verilerin düzenlenmesi : Araştırmalarda elde edilen veriler dağınık, düzensiz ve karmaşık bir durum içerir. Bu haliyle veriden anlamlı bir sonuca ulaşmak mümkün değildir. Öncelikle istatistik analizin ham maddesi özelliğinde olan bu ham datanın işlenerek düzenli ve anlaşılır hale getirilmesi gereklidir.

2- Verilerin analizi : Elde edilen verilerin düzenlenmesinden sonra veri analizi yapılmalıdır. Veri sayısı çoğaldıkça verilerin yorumlanması de zorlaşacağından bilimsel araştırmalarda verilerin yorumlanmasını sağlayacak metodlara gereksinim vardır. Bu metodları istatistik bilimi ele alır. İstatistik; Sayısal bilgileri toplama, analiz etme, anlamını açıklama, bilgilerin güvenilirliğini tarafsız bir şekilde yorumlamayı ve ortaya çıkarmayı hedefleyen bir bilim dalıdır.

3- Verilerin yorumlanması ve değerlendirilmesi : Analizi bitmiş verilerden anlam çıkartmak ve ne ifade ettiğini anlatmak verilerin yorumlanması demektir. İstatistiksel analiz sonuçları yorumlanırken araştırmanın bütünlüğü gözden kaçırılmamalıdır. Araştırmada yanıtlanmak üzere ortaya konan sorular, kabul edilen faraziyeler (varsayımlar), mevcut soruna getirilebilecek çözüm biçimleri, çalışmanın amacı gibi konular, yorumlarda hiç unutulmaması gereken hususlardır. Bununla birlikte, belirli analiz sonuçlarından hareket edilerek genel kurallara erişmek de mümkün olabilir. Bir araştırmanın sonuçlanmış sayılabilmesi için derlenen kütüphane kaynakları okunup değerlendirilmiş, deney, gözlem, mülakat, istatistik analiz gibi metodlar uygulanmış ve elde edilen sonuçların ışığında hipotezin değerlendirilmesi yapılmış olmalıdır. Bütün bu işlemler bitirilmeden araştırma tamamlanmış sayılmaz. (Bir araştırmada araştırmacının kendi yaratıcı düşünceleri katmadan, sadece incelenen kaynakları özetlemekle yaptığı araştırmalar gerçekte bilimsel bir araştırma sayılmaz ve ona bilimsel araştırma değil derleme denir.)

4- Bilgiyi etkili ve verimli kullanma Bilginin üretilmesi ve geliştirilmesi, sınıflandırılması ve saklanması, transfer edilmesi ve paylaşılması önemli ise de bilgi ancak kullanıldığı ve değerlendirildiği ölçüde yarar sağlar. Öğrenilenler, gereksinim duyulduğunda kullanılmayacaksa bu bilgileri öğrenmenin de yararı olmayacaktır. Bir bilginin yaşamda kullanılabilmesi için aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir: Bilginin nerede, nasıl kullanılacağı öğrenilmelidir. Bir bilginin kullanacağı ortamı çok iyi bilip onunla ilgili düzenlemeler yapılmalıdır. Bilginin günlük yaşamda kullanılması, doğru bir alışkanlık haline getirilmelidir. Bir bilginin yaparak, uygulayarak kalıcı duruma getirilmesi gereklidir. Neyi, ne kadar, ne zaman, hangi yöntemle, kimlere kullanılacağını bilmeyen kişi istediği sonucu alamaz.

a) Bilgiyi ihtiyaca göre kullanma; ne istediğini, onu nasıl bulacağını ve onu nasıl kullanacağını bilmektir. Bilgiye nerede, ne zaman ihtiyaç olduğunu bilmek ve o bilgileri eldeki sorunun çözümü için belirlemek, bulmak, değerlendirmek ve etkin bir şekilde kullanabilmektir. b) Bilgiyi Amaca Uygun, Doğru ve Yerinde Kullanma ; Yerinde, zamanında ve doğru olarak kullanılmayan bilgi hiçbir işe yaramaz. Önemli olan öğrenilen bilgilerin yaşama geçirilmesidir. Edinilen bilgi yaşama uygulanamıyorsa bilgi değerini büyük oranda kaybeder. Bilgi kullanılmadığında herhangi bir anlam ifade etmez. Bilgiyle ilgili şu sorulara da yanıt vermek çok önemlidir. Bilgi ne işe yarar? Hangi bilgi, ne işe yarar? Bilgiyi ne zaman, nerde kullanacağım, bu bilgi ne işe yarayacak? Hangi bilgi, nerede kullanılır?

c) Bilgiyi Transfer Etme ; Bir yerde geliştirilip bulunan fikir, bilgi ve tekniklerin başka bir yerde uygulanması sürecine bilgi transferi denir. Bilgi paylaşıldıkça ve transfer edildikçe değeri artan bir kaynaktır. Bilgi transferinde bilgiyi nakledenin bilgisi azalmaksızın bir diğerinin bilgisi artar. Hatta çoğu zaman bu etki karşılıklı olduğu için transfer işlemi her iki tarafın da bilgisinin artmasına yol açar. Enformasyon ve iletişim teknolojisi uygulamaları hem açık hem de örtülü bilgi transferinde oldukça önemli bir araçlardır. Bu teknolojiler bilginin sınıflandırılmasını, saklanmasını ve organizasyonunu kolaylaştırdığı gibi bilgiye erişim olanaklarını da arttırarak bilginin transferinde önemli kolaylıklar sağlamaktadır. d) Yeni Bilgi Üretme ; Yeni bilgilerin üretilmesinde temel kaynak, bir önceki bilgi birikimidir. Yani önceki bilgiler, bilgi üretiminin de en önemli kaynağını oluşturmaktadır. Düşünsel ürün olan bilginin üretimi ile başlayan süreç; bilginin ürünlere, süreçlere, sistemlere ve hizmete dönüştürülmesi ile devam etmektedir. Düşünsel ürünlerin, bilginin üretilmesi ve bir sonraki aşamada onun ekonomik ve toplumsal yarara dönüştürülmesi, teknoloji adı altında somuta indirgenmesi ile devam etmektedir.

5- Bilgiyi Sürekli Güncelleme Data toplamak kadar bilgileri kullanıp, güncellemek de önemlidir. Günümüz teknolojisinde bilgilerin güncellenmesi çok kolaydır. Gelişen dünya ve yeni çıkan bilimler hakkında internetten bilgi toplayarak bilgiyi kolayca güncellemek mümkündür. Bilgileri güncellerken internet dışındaki kaynaklar olan kütüphane ve kitaplar en büyük yardımcılardır.

6- Bilgiyi Sunma Herhangi bir konu hakkında, herhangi bir grup veya topluluğa bilgi vermek amacıyla gerçekleştirilen sözlü ya da görsel iletişime “sunum” denir. Aslında yapılan bütün etkinlikler, törenler ya da toplantılar sunumun içerisine girer. Bir diğer ifadeyle konferanslar, sempozyumlar, dini ve resmi bayramlardaki kutlamalar birer sunumdur. Sunum, önceden hazırlanmış ve planlanmış bir konunun etkili ve anlaşılır şekilde izleyenlere aktarılmasıdır. Bu nedenle iyi bir sunum hazırlarken ve sunum yapılırken dikkat edilmesi gereken noktalar şunlardır; Resim, slayt, video gibi görseller ÇOK, yazı (metin) ise mümkün olduğunca AZ kullanılmalıdır. Grafik, şema ve tablolardan faydalanılmalıdır. Animasyonlardan faydalanılmalıdır. Farklı ve dikkati çeken renkler kullanılmalıdır. İzleyiciler ile göz teması kurulmalıdır. Geri bildirim ve yorum almaya özen gösterilmelidir.

KAYNAKÇA

BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER ADI:KÜBRA SOYADI:KARAKAŞ SINIF:9-C NO:2134