ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ. Dinle beni Bulursun bir bilmediğini Konuş benimle Bulurum bir bilmediğimi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KARİYER YOLCULUĞUNDA İLK ADIMLAR
Advertisements

PowerPoint & Etkili Sunum Teknikleri
KONFERANS SÖYLEŞİ SEMPOZYUM
Satışta İletişimin Rolü
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
Duran Uygur
İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
ŞAHİN AKDAĞ.
Görsel-İşitsel Araçlar
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
ETKİN SUNUŞ TEKNİKLERİ
Nasıl Öğreniriz?. Hepimiz vücudumuza dışarıdan gelen etkileri içsel olarak ifade etmek amacıyla kullandığımız beş duyuya sahibiz.
Sunum Araçlarının Kullanımı
Etkili PowerPoint Sunusu Nasıl Hazırlanır?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
Ders Etkinlikleri Hazırlama
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Uzaktan eğitimde etkili teknikler. Uzaktan eğitimdeki eğilim verilen eğitimi aktif ve dinamik bir hale öğrenim deneyimi haline getirmek.
Öğretim Durumlarını Planlama
İletişim Sanatı 1.
TOPLULUK KARŞISINDA KONUŞMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Mahmut AÇIL Zirve Üniversitesi Öğretim Görevlisi
ETKİLİ OKUMA.
Powerpoint Sunum Hazırlama Teknikleri Mustafa Kemal YALINKILIÇ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
IYI SUNUM NASIL OLMALI? Asli Ergun.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Öğrenme Öğretme Süreci
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Çalışma Yaprağı.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
SUNUMUN KAPANIŞI KONUŞMANIN SONUÇ BÖLÜMÜ
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
ÖĞRETİM ARAÇLARI Bölüm 6. Öğretim Araçları Yazı tahtası Akıllı tahta Bilgisayar Tarayıcı Dijital kamera Dijital fotoğraf mk. Web kamerası Dijital ses.
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
DİKSİYON.
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Gökçe Erinç Büyükşengür
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
BİL1007 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI
2 AMAÇ Etkili sunum teknikleri konusunda bilgi kazandırmak Etkili sunum teknikleri konusunda tutum oluşturmak.
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
İKNA SÜRECİ.
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ

Dinle beni Bulursun bir bilmediğini Konuş benimle Bulurum bir bilmediğimi

İnsan beyni harika bir organ; doğduğumuz anda çalışmaya başlar ve asla durmaz, Roscoe Drummond ta ki bir topluluk önünde konuşmamız gerekene dek…

Dış uyaranlar kişilik özellikleri Dış uyaranlar kişilik özellikleri Mesajı alan Sözsüz İletişim becerileri kodlama Kodu açma Sözlü MESAJ Geri bildirim Mesajı veren

Bana bir şey öğretilmesinden nefret ederim. Ancak öğrenmeye diyeceğim yok. W.Churchill

Dinleyicilerin mümkünse salonu terketmesini, mümkün değilse uyumasını sağlamak istiyorsanız, en belirgin ve en etkili yöntemle- re göz atmakta yarar var,

1 ) Bütün sözleri slaytlara yaz; 2) Her şeyi slaytlardan ve hızlı oku, 3) Olabildiğince çok, hatta daha çok “ııııııı”, “şey”, yani”…de 4) Sunum öncesi ekipmanları kontrol için vakit harcama 5) Bir çok renk kullan, daha çok renk, rengarenk slaytlar

6) HER ŞEYİ BÜYÜK HARFLERLE YAZ 7) Konuşmanı bir kağıda yaz ve oradan kelime kelime oku 8) Ellerini baştan sona cebinde tut 9) Prova yaparak zamanını harcama 10) Konuşabildiğin kadar uzun konuş

SONUÇ…

SUNUMU YAPAN  Hevesle yaklaşmalı  Konuya hakim olmalı  Bilgileri yenilemeli  İyi bir düzenleme yapmalı İyi hazırlanmalı

SUNUM PLANI  Amacım ne?  Dinleyicilerim kimler?  Niye beni dinlesinler?  Sunum akış şeması

“Nereye gittiğini bilmiyorsan hangi yoldan gideceğinin bir önemi yoktur. ” Carroll Lewis,Alice Harikalar Diyarında

Akış şeması  Neden-sonuç  Zamansal sıralama  Farklı başlıkların benzerlikleri  Sorun-Çözüm  İki yönlü tartışmalı  Sıralamalı

Sunum becerileri  Olumlu ilk izlenim  Göz teması  Beden dili  Konuşma biçimi  Rahatlık

Güven ve etkinlik için  Kendini vurgulamak Neden ben seçildim ? Konu beni nasıl heveslendiriyor ? Neleri, neden paylaşmak istiyorum ?  Olumlu yaklaşım

Görsel,işitsel,duysal

SUNMA (MESAJ)  Etkili bir giriş  Söz edilecekleri önceden belirtmek  Bilgilerin kullanım alanlarına vurgu  Basit ve net bir sunum  Sorular ve katkılar  Aralar  Özet(ler)

Önbilgi

Görsel-işitsel araçlar  Kara-beyaz tahta  Tepegöz  Slayt göstericisi  Kağıt tahtası  Video bantlar

Görsel-işitsel araçlarda  Açıklık  Uygunluk  Çekicilik  Görünürlük ve okunurluk  Kalite  Akılda kalıcılık

Sunumda mizah  Üretkenlik  İlgi  Güven  Çeşitli düşünme  Gerginlik  Sıkılma Öğrenme üzerine olumlu-olumsuz etki?

Süreye uymak için

“ İyi bir dinleyici olmak sanıldığı kadar kolay değildir; uzun bir süre ilgilenmiş görünmek kaşları yorar” Jane Goodsell

DİNLEYEN Dinleyenin amaçları:  Anlamak  Tartışmak  Değerlendirmek  Öğrenmek  İşbirliği yapmak  Paylaşmak vs.

GERİ BİLDİRİM  Özgün bir soru sormak  Soruları olup olmadığını sormak  Çözümü anlatılanlarla bulunacak bir sorun tanımlamak  Sözsüz işaretleri gözden geçirmek

Özet Olarak  Büyük  Sade (Basit)  Açık (Anlaşılır)  Ardışıklı  Tutarlı

Son Sözler  Amaç iletişimdir.  İ letişimi desteklemek için y azı,  Z or kavramları basitleştirmek için r esim,  K armaşık ilişkileri aydınlatmak için a nimasyon,  D ikkati çekmek için r enk,  Ses ise sadece gerektiğinde kullanılmalıdır.

İyi bir sunum için 10 öneri Ron Miller G Hedef belirleyin G Basitleştirin G Söyleşi havasında konuşun, göz temasını koruyun G Yeni başlangıçlar yapın

İyi bir sunum için 10 öneri Ron Miller G Katılımı destekleyin G Eğlenin-eğlendirin G İlgi ve merak uyandırın G İlginizi gösterin

İyi bir sunum için 10 öneri Ron Miller G Dinleyicilerinizi dinleyin G Özetleyin ve sorulara zaman bırakın