Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Advertisements


Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
Siyaset Sosyolojisi.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
GENÇ YETİŞKİNLERDE YAŞAM DOYUMUNUN YORDAYICISI OLARAK UMUT, DAYANIKLILIK VE İYİMSERLİK Makbule Kalı Soyer Ayşin Satan 13. Ulusal.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
EMZİKLİLİK DÖNEMİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
Su Ayak İzi ve Sanal Su ( ) Bu dersin notları, Water Footprint Network web sayfasında bulunan ve Twente University öğretim üyesi Prof. Dr. Arjen.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Başarılı Uluslararası İnsan Kaynakları Yöneticisi Kimdir?
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Yoksulluk, Adaletsizlik, Eşitsizlik
Tıp Eğitiminde Havamız: Dekanlıktan Görülenler
Evlilik ve Aile Danışması
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
KKTC’DE ENGELLİ HAKLARI
TÜRKİYE' DE BAĞIMLI ÇOCUK VE ERGENLERİN MADDE SPEKTRUMU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALKINMA EKONOMİSİ DERS KONULARI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ ALANINDA GEÇEN TEMEL KAVRAMLAR «TEMEL HAKLAR VE ÖZGÜRLÜKLER» KAVRAMI Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
İcat, Buluş, Keşif, Endüstri ve Endüstri 4.0 Kavramlarını tanıyalım
TARIMDA ÖRGÜTLENME VE KOOPERATİFÇİLİK DERS NOTLARI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DEĞİŞİMİ ZORLAYAN GÜÇLER
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü Dersin Adı: Gerontolojik Sosyal Hizmet Öğretim Üyesi: Prof. Dr. Emine ÖZMETE Konu: Yaşlı refahı alanı ve sosyal politikalar II

“Yaşlılıkta duygusal refahın en önemli belirleyicisi” yaşamdan duyulan tatmindir. Son yıllarda, insan gücünün makineleşmesi, teknolojik gelişmelerin insanlara sağladığı özgürlük, tarımdan endüstriye geçiş, kentleşme hızı, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki hizmet ve olanakların farklılığı, değerlerin değişmesi gibi küresel sorunlar, yaşlıların yaşamlarını giderek güçleştirmektedir.

Yaşlılık döneminde görülen sağlık sorunlarına, toplumsal ilişkiler, kişisel bakım, beslenme, barınma gibi temel ihtiyaçların karşılanmasına ilişkin sorunlar eklendiğinde, yaşlı bireyin yaşamı daha karmaşık hale gelmektedir.

Yaşlı bireylerin yaşamına ilişkin bu türden olumsuzlukların “yaşamın saygınlığı”nın örselenmesine yol açtığı ve yaşamdan duyulan tatmini azalttığı açıklanmaktadır. Bu noktada, yaşlılıkta bireylerin mutlu ve kaliteli bir yaşam sürdürebilmeleri ile ilişkili olan “yaşam tatmini” geniş kapsamlı, evrensel bir yaklaşımdır (Tornston 1982).

Yaşlıların yaşamına ilişkin ihtiyaç duyulan düzenlemeleri belirlemek için geliştirilen bu ölçümler; • Yaşama ilişkin hoşnutluk (yaşama bağlılık ve isteklilik) ya da ilgisizlik (yaşamdan sıkılmış olma) • Azim ve dayanıklılık, cesaret (yaşama ilişkin sorumluluk alma isteği) • Arzulanmış ve başarılmış amaçlar arasındaki güçlü ilişki ve uyum (bireylerin yaptığı işlerde başarılı olma düzeyi) • Yaşama ilişkin olumlu düşünceler • Ruhsal durum (keder, yalnızlık, acı ya da mutluluk, iyimserlik, içtenlik) gibi faktörleri içermektedir.