TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

OKULLARDA AİLE KATILIMI
Yetişkin ve Öğrenmeye Genel Bir Bakış
ANA BABA VE ERGENLİK.
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Dr. Erol GÜRPINAR Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD
Klinik Yetiştiricilik
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
REHBERLİK.
Yetişkin Eğitimi. Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
YETİŞKİN EĞİTİMİ (ANDROGOJİ)
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
Bilgi Gereksinimi BBY 254-3
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
YETİŞKİN EĞİTİMİ “SAĞLIK İÇİN HERKES, HERKES İÇİN SAĞLIK.” ÇOKLU DUYUSAL ÖĞRENME ÖĞRENME HATIRLAMA  TAT YOLUYLA %1 OKUMA İLE %10  DOKUNMA İLE %1,5 DUYMA.
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
Mentör Öğretmenlik.
Yakın Doğu Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
EĞİTİMDE PEDAGOJİK VE ANDRAGOJİK YAKLAŞIM
YETİŞKİNLER ve ÖĞRENME ÖZELLİKLERİ.
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
DİĞER TUTUMLAR.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
EĞİTİMEĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde) davranış.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Prof. Dr. Süleyman Akyürek Erciyes Üniv. İlahiyat Fakültesi
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
Engelli çocuğun kardeşlerinin tepkileri
ANA BABA VE ERGENLİK.
TAM ÖĞRENME MODELİ.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Yetişkin Eğitimi Ortamında Etkili İletişim
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
Sağlık Eğitimi ve İletişim
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
YETİŞKİN EĞİTİMİ.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde) davranış değişikliği» meydana getirme sürecidir.» Bu tanıma göre; Eğitim (ömür boyu devam eden) bir süreçtir, Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının istenilen yönde değiştirilmesi amaçlanır, Kişinin davranışlarındaki değişme kasıtlı olarak gerçekleştirilir, Eğitim sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır. Tanım 1 1

EĞİTİMİN AMACI AMAÇ Eğitim yoluyla bireyin; bilgileri, becerileri, tutumları, amaçları, beklentileri, değerleri toplumca uygun görülen yönde ve amaçlı olarak değiştirilir. «Mevcut haliyle yetersiz olan kişi değiştirilerek yeterli hale getirilir.» 2 2

Örgün-Yaygın (Halk) Eğitim Algın (İnformel) Eğitim EĞİTİM VE ÖĞRETİM ÇEŞİTLERİ EĞİTİM-ÖĞRETİM ÖĞRETEN KASITLI-AMAÇLI KASITSIZ-AMAÇSIZ ÖĞRENEN Örgün-Yaygın (Halk) Eğitim (Okul, Kurs, Kongre, Toplantı) Algın (İnformel) Eğitim (Bireysel-Kişisel Eğitim) (Çevre, Aile, Kitle İletişim Araç) Rastgele-Doğal (Çevre) 3 3

YETİŞKİN EĞİTİMİ YETİŞKİN «Kendi yaşamını yöneten, sorumluluğunu üstüne alan, kendi kararlarını vermeye kendini hazır hisseden, fiziksel ve psikolojik gelişimini tamamlamış, uygun ve doğru davranabilen, olgunluğa ulaşmış kişidir.» Tanım 4 4

YETİŞKİNDE ÖĞRENİM AŞAMALARI / SÜRECİ Yetişkinlerde öğrenme hızının yavaşlama nedeni, onların öğretilen bilgi ve becerileri bir sürece tabi tutmalarındandır. Gereksinim Duyma Farkına Varma İlgilenme Gereksinim Duyma Merak Etme Değerlendirme Gereksinim Duyma Davranış Değişikliği Deneme-Uygulama Gereksinim Duyma Faydalı Kârlı Bilginin var olduğu duyma ve farkına varma aşaması Bilginin yararlı ve üstün olduğunu merak etme aşaması Bilginin kendisine sağlayacağı yarardan ve kardan emin olma aşaması Bilginin denenme ve uygulanma aşaması YETİŞKİN EĞİTİMİNDE ACELE ETMEMEK GEREKİR!!! Yeterince zaman ayırmak koşuluyla, her yetişkin her türlü bilgiyi öğrenebilir. 5 5

YETİŞKİNİN ÖZELLİKLERİ 1 Yetişkin ihtiyaçları doğrultusunda (eksikliğini giderici ve geliştirici bilgiyi) öğrenir, 2 Öğrenmeye hazır olduğunda öğrenir, 3 Kişisel kaygıları vardır güvenli bir ortama gereksinim duyar (Başarısızlıktan, anlaşamamaktan, becerileri uygulayamamaktan korkarlar), 4 Hemen yada kısa sürede uygulayabileceği bilgi ve becerileri öğrenmek ister, 5 Özgün ve özel bir birey olarak görülmek ister (Herkesten farklı bilgi, görgü ve deneyime sahiptirler. Saygı beklerler, etkinliklere katılmayı beklerler), 6 Özgüvenlerini korumak isterler (başarılarının takdir edilmesini beklerler), 6 6

YETİŞKİNİN ÖZELLİKLERİ 7 Öğrenme sürecine etkin bir şekilde katılmak isterler (Program ve etkinlikler hakkında bilgi verilmeli, soru sorma ve geri bildirimde bulunma), 8 Kendi tecrübesini açıklamak ve tartışmak isterler, 9 Kendileri ve eğitmenleri için beklentileri yüksektir, 10 Olumlu geri bildirim (+ feedback) verilmesini beklerler (Konuya ait geri bildirim yapılmalı, olumlular söylenmeli, evet-doğru-çok iyi-iyi soru…), 11 Grup etkileşiminden hoşlanırlar, 12 İçeriğin belirlenmesinde yer almak isterler, 7 7

YETİŞKİNİN ÖZELLİKLERİ 13 Eğitimde çeşitlilik (farklı eğitim yöntemleri uygulanmasını) isterler, 14 Sertifika gibi ödül almak öğrenme cesaretini arttırır, 15 Zamanları değerlidir. 16 Eğitim, kendi konularıyla ilgiliyse motive olurlar, 17 Eğitimin kendi konularıyla bağlantılı olmasını isterler, 18 Yetişkin pratik düşünür (Pratik ve güncel konular), 8 8

YETİŞKİNİN ÖZELLİKLERİ 19 Eğitimin sonuçlarını bilmek-değerlendirmek isterler, 20 Öğrendiklerini hemen uygulamaya koymazlar, 21 Sorumluluk ve benlik duyguları gelişmiştir, 22 Herkesten farklı bilgi, görgü ve deneyime sahiptir, 23 Bilgi, beceri, alışkanlık ve hareketlerini geliştirecek, problemlerini kendi başına çözebilecek yöntemleri kazanmak isterler, 24 Eğitmen ile arasındaki ilişkinin arkadaş-meslektaş ilişkisi olmasını ister, 9 9

Öğrenme Önündeki Engelleri 10 10

ÖĞRENMEYİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER KATILIMCI ENGELLERİ Bilinmeyenden korkma, Gülünç olma korkusu, Güvensizlik ve sosyal açıdan yetersiz olma korkusu, Öğrenmeye karşı olumsuz tutum, Eğitimin sağlayacağı yarardan emin olmama, Zihinsel ve fiziksel eksiklikler, Ev yaşamından kaynaklanan engeller Vardiya çalışması, Vücut yorgunluğu, Ulaşım zorluğu, Ekonomik yetersizlik. 11 11

ÖĞRENMEYİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER EĞİTİCİ ENGELLERİ Eğitmenin sözcüklere boğulması, Eğitmenin anlatılanları karıştırması, Eğitmenin grubun algı hızını fark edememesi, Eğitmenin konuya ilgi uyandıramaması, Eğitmenin bedensel ve ruhsal rahatsızlıkları, Eğitmenin beden dilini iyi kullanamaması, Eğitmenin liderlik vasfının olmaması, 12 12

ÖĞRENMEYİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER ORTAM ENGELLERİ Fiziksel çevredeki rahatsızlıklar, Havalandırma Nem, Gürültü, Aydınlatma, Sıcak-soğuk, Eğitim ortamı, materyaller ve oturma düzeni, Masa ve koltuk düzeni, Oturma düzeni ve katılımcı sayısı, 13 13

ÖĞRENMEYİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER İŞVEREN ENGELLERİ İşverenler Personel Eğitimlerini; İşgücü kaybı Zaman kaybı Para kaybı Gereksiz Kolay ulaşılamayan Angarya Pahalı ….bir iş olarak düşünürler 14 14