2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
Advertisements

1. 2 YAZ KURSLARININ ÖNEMİ Hayrullah KÖKEN Program Geliştirme Şubesi Müdürü
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
İLAHİYAT FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ AKADEMİK GENEL KURUL.
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
İMAM HATİP LİSESİ TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
İLKÖĞRETİM REFORMLARI
HATAY İL MÜFTÜLÜĞÜ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. SİVAS VALİLİĞİ KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
ORTAOKULA GEÇİŞ.
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
Misyon :Akkuş İlçesinde Eğitim- Öğretim hizmetinden yararlananlara nitelikli, kaliteli eğitim hizmeti sunmak. -Akkuş İlçesindeki tüm okulları tam donanımlı.
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
FEHMİ GÜR MÜDÜR YARDIMCISI (Öğrenci İşleri). MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ Amaç MADDE 1-
İl Millî Eğitim Müdürlüğü
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEFENNİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2015 – 2016
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. ÖZELLİKLE KIZ ÇOCUKLARININ OKULA DEVAM ORANLARININ ARTTIRILMASI HİBE PROGRAMI.
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
MEZ İ TL İ KIZ ANADOLU İ MAM HAT İ P L İ SES İ Adres Yeni Mah. Bahar Cad. No 6 Mezitli / MERSİN Telefon Web
Hemşirelik ve Bakım Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
İMAM HATİP LİSELERİ VE ORTAOKULLARI
İKİNCİ MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE EĞİTİMİN GENEL ÖZELLİKLERİ
MILLETIN GÖZ BEBEĞI TÜRKIYE’NIN AYDıNLıK GELECEĞI YUNUS EMRE İMAM HATİP ORTAOKULU.
ARALIK Kurum Sayısı WebTelefon / FaxAdres Sanayi Cad. No1 Azdavay.
PERSONEL DURUMU OKUL-ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ DURUMU OKUL ÖNCESİ EĞİTİM.
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
“Çinlilerin eğitime ilişkin çok yüksek beklentileri var
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
11. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
KURŞUNLU ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ TANITIMI
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
GÖLCÜK ADNAN MENDERES ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 2015
YAYGIN EĞİTİM.
Rıza Ertuğrul Eryılmaz Anadolu Lisesi Tanıtım Semineri
9. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
KANUNLARDA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
Karşılaştırmalı Eğitim
YENİ SINAV SİSTEMİ YAMAN DEDE İMAM HATİP ORTA OKULU REHBERLİK SERVİSİ
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
ARDAHAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Ortaöğretime Geçişte Yeni Uygulama
HOŞGELDİNİZ.
SİMAV İBNİ SİNA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ Din Öğretimi Portalinde Yer Alan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi/Din Eğitimi/Din, Ahlak ve Değerler Alanı İle İlgili Seçilen Kitap (PDF) ve Makalelerin Sunumu ve Müzakeresi

2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ Türkiye’de Din Eğitiminin Geleceği Mustafa Öcal Türk Eğitim Sisteminde Din Öğretimi –İmam Hatip Okulları- Din Öğretimi Genel Müdürlüğü

Türkiye’de Din Eğitiminin Geleceği Mustafa Öcal Türkiye’de Cumhuriyet tarihi boyunca hem din eğitimi kurumlarının bizatihi kendisi ve hem her seviyedeki din eğitiminin veriliş biçimi tartışma konusu olmuştur, olmaya da devam etmektedir. Neden? Çünkü Türkiye’de Din Eğitiminin Meşruiyet Sorunu vardır.

Türkiye’de Din Eğitiminin Geleceği Mustafa Öcal Mustafa ÖCAL Türkiye’de din eğitimi ve öğretiminin geleceği konusundaki düşünce, tespit ve tekliflerini beş başlık altında ele almıştır. Bunlar; Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Din Eğitimi İlk ve Orta Öğretimde Din Eğitimi İmam-Hatip Liselerinde Din Eğitimi Yüksek Din Öğretimi Kurumlarında Din Eğitimi Kur’an Kurslarında Din Eğitimi

Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Din Eğitimi Milli Eğitim Bakanlığının bünyesinde bu dönem eğitimi ile ilgilenen genel müdürlüğün ismi “Temel Eğitim Genel Müdürlüğüdür.’’ Okul öncesi eğitimin, ilk üç yaş dönemine tekabül eden 0-36 aylık süresi “kreş” dönemidir. 36-72 aylık dönem ise anaokulu veya ana sınıfı olarak nitelendirilmektedir. Bu iki dönemde uygulanan programlar birbirinin tamamlayıcısıdır.

Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Din Eğitimi Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğünce okul öncesi döneminin önemi şu şekilde ifade edilmektedir: “Çocukların keşfetmek ve öğrenmek için doğal bir eğilimleri vardır. Öğrenme çok erken yaşlarda başlar ve hayat boyu devam eder. Çocuklar dünyaya geldikleri ilk andan itibaren, daha okula başlamadan çok önce öğrenmek ve keşfetmek için büyük bir heves duyarlar, etkin bir şekilde çevrelerini keşfederler, iletişim kurmayı öğrenirler ve çevrelerinde gördükleri şeylere dair fikirler oluşturmaya başlarlar.” Okul öncesi eğitimin sonuna gelindiğinde psikomotor, zihinsel, sosyal, duygusal, dil ve dinî duygu ve düşünce gelişimi önemli ölçüde tamamlanmış olur. İşte çocukların bu özellikleri sebebiyle okul öncesi eğitim önem kazanmaktadır.

İlk ve Orta Öğretim Okullarında Din Eğitimi Anayasanın 24. Maddesinde şu ifadelere yer verilmişti: “Din ve ahlâk eğitim ve öğretimi devletin gözetim ve denetimi altında yapılır. Din Kültürü ve Ahlâk Öğretimi ilk ve ortaöğretim kurumlarında okutulan zorunlu dersler arasında yer alır. Bunun dışındaki din eğitimi ve öğretimi ancak kişilerin kendi isteğine, küçüklerin de kanuni temsilcisinin talebine bağlıdır.” Anayasa maddesi gereği 1982-1983 öğretim yılından itibaren ilk ve ortaöğretim kurumlarında Din Kültürü ve Ahlâk bilgisi zorunlu hale getirilmiş ve o tarihten itibaren okutula gelmiştir.

İlk ve Orta Öğretim Okullarında Din Eğitimi 2012-2013 Eğitim Öğretim yılı itibariyle ortaokul 5,6,7,8. sınıflarda Kur’an-ı Kerim Peygamber Efendimizin Hayatı Temel Dini Bilgiler

İmam-Hatip Liseleri ve Mesleki Din Eğitimi İmam Hatip Liselerinin ilk örneği Osmanlı devleti döneminde 1913 yılında Medresetü’l-Eimme ve’l-Huteba ismiyle açılmıştı. Cumhuriyetin ilk döneminde İmam ve Hatip Mektebi adını almıştı. İmam Hatip Mekteplerinin son ikisinin 1930 yılında kapatılmasının üzerinden 21 yıl geçtikten sonra 1951 yılında İmam Hatip Okulu adıyla yeniden açıldılar. 1973 yılında Milli Eğitim Temel Kanunu ile ismi İmam Hatip Lisesine çevrilmiştir. 1985 yılında ise Anadolu İHL adıyla yenileri açılmaya başlamıştır. Nihai örnekleri ise 2006 yılından itibaren açılmaya başlanan Uluslararası AİHL ve proje İHL’leridir.

Yüksek Öğretim Kurumlarında Din Eğitimi Bu bölümde Mustafa ÖCAL İlahiyat Fakülteleri ve İslami İlimler Fakültelerinin Tarihsel Süreci ve fakülte sayılarındaki artışlar Fakültelerde verilen eğitim Yüksek Öğretimde verilen Din Eğitiminde görülen aksaklıklar Yüksek Öğretim kurumlarının geleceği ve tavsiyeler konularına değinmişlerdir.

Kur’an Kurslarında Din Eğitimi Diyanet İşleri Başkanlığının 2015 istatistiğine göre öğretime açık 15.611 Kur’an Kursunda 36.278 bayan, 4.977 erkek olmak üzere 41.255 öğretici görev yapmıştır. Aynı yıl 1.074.500 kız, 93.266 erkek olmak üzere toplam 1.167.766 kişi yüzünden Kur’an okumayı öğrenmiştir. Kezâ; aynı yıl 18.503 kız, 16.634 erkek olmak üzere 35.137 öğrenci hıfza çalışmıştır.

Türkiye’de Din Eğitiminin Geleceği Sonuç ve Değerlendirme Osmanlı Devletinin son döneminde okullarda yoğun bir şekilde dinî dersler var iken Cumhuriyete geçişle birlikte sistemli bir şekilde program dışı bırakılmıştır. İmam ve Hatip Mektepleri ile İlâhiyat Fakültesine hayat hakkı tanınmamıştır. 1930’lu 1940’lı yıllarda din eğitimi ve öğretimi ile dinî hayat tam bir baskı ve kontrol altına alınmıştır.

Türkiye’de Din Eğitiminin Geleceği Sonuç ve Değerlendirme Günümüzde ise Cumhuriyet döneminden bugüne kadar Din Eğitimi en rahat dönemini yaşamaktadır. İmam Hatip okulları ve Din Dersleri sayısal olarak artmış geçmişte yapılan baskı ve zorlamalarda ortadan kalkmıştır. Ancak; Sayısal verilerde bu kadar iyileşmenin yanında İmam Hatip okullarında başarının düşmesi ve rağbetin azalması ise sorgulanması gereken en önemli husustur. Bu konuda Eğitim Sistemi, eğitimci, öğrenci profili, çevresel baskılar incelenmelidir.

Türk Eğitim Sisteminde Din Öğretimi –İmam Hatip Okulları- Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Bu çalışma Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından İmam Hatip Okullarının tanıtımı ve İmam Hatip okullarında okutulan dersler ve ders içerikleri konusunda bilgi sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.

Türk Eğitim Sisteminde Din Öğretimi –İmam Hatip Okulları- Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Türkiye’de Eğitim Örgün ve Yaygın eğitim olarak iki grupta verilmektedir.

1- Devlet tarafından açılan resmi okullardır 2- Okullarda verilen din eğitimi ve öğretimi devletin denetim ve himayesi altında yapılmaktadır. 3- Okullar, akademik çevrenin ve sivil toplum örgütlerinin katkılarına açıktır. 4- Halk devlet bütünleşmesini sağlayan okullardır. 5- İmam hatip okulları ülkemizdeki genel eğitim sisteminin bir parçasıdır. 6- İmam hatip okullarında fen ve kültür dersleri ile İslami ilimler birlikte ve modern usullerde verilmektedir. 7- Okulların yönetici ve eğitim kadrosu üniversite mezunudur. 8- İmam hatip okullarının kendine has okul iklimi ve okul kültürü vardır.

TEŞEKKÜRLER BEKİR DENİZ