(Merkezi Yönetim) Bütçenin Hazırlanması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANLATIM TÜRLERİNİ SINIFLANDIRMA. Edebî türler veya metin türleri olarak bilinen yazılarda farklı anlatım birlikleri bir araya gelir. Bir hikâyede betimleme,
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
KONTENJANLAR Toplam Atama Sayısı Sınırları Merkezi Yönetim Bütçe Kanununda belirlenir.
BULUT BİLİŞİM GÜVENLİK VE KULLANIM STANDARDI M. Raşit ÖZDAŞ Huzeyfe ÖNAL Zümrüt MÜFTÜOĞLU Ekim 2013.
KAPASİTE PLANLAMA VE KAPASİTE KULLANIMI
KESİN HESAP KANUNU VE ÖZELLİKLERİ
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Proje Bütçesinin Hazırlanması - -- Proje Bütçesinin Hazırlanması -
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
1 KAMU İHALE KANUNU KİK YAVUZ ATEŞ MALİ HİZMETLER UZMANI.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
KESİN HESAP KANUN TASARISI
FAALİYET RAPORLARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ANKARA 2007.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
DİRENÇ. Cisimlerin elektrik akımını geçirirken gösterdiği zorluğa direnç denir. Birimi ohm olup kısaca R ile gösterilir. Devredeki her elemanın direnci.
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
Finansal Planlama Stratejik Planlanlama O Misyon? O Kurumsal Faaliyet Alanı? O Kurumsal Amaç Bildirimi? O Kurumsal Stratejiler? O Faaliyet.
DOĞRUDAN TEMİN.
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
YIL SONU YEDEK ÖDENEK ÖDENEĞİ E-BÜTÇE UYGULAMASI.
Ceyhun yılmaz Mali hizmetler uzmanı.
ÇEVRE KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Resmi Gazete;13. 05
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
İl Danışma Meclisi Formatı (Basına Açık Bölüm)
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 2: Faiz Haddi ve Ödemeler Dengesi
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Öğr. Gör. Erkan ÇAKIR erkancakir.net
MALTEPE ANADOLU LİSESİ
ÖRNEKLEME.
Belediye Bütçesi Süreç , 5393 sayılı kanun temelinde
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
REHBERLİK YÖNETMELİK-5
6-Proje Maliyet Yönetimi
FİNANSAL PLANLAMA.
VARDİYALI ÇALIŞMA VE GECE ÇALIŞMASI
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KARŞILAŞTIRMA ÖLÇÜTLERİ
1982 Anayasası’nda Yerel Yönetimler (V. Hafta)
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
ÖZ GELİRLER.
Sivil Toplum Kuruluşlarının Kanun Yapım Sürecindeki Rolü
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Toplu Görüşmeye Çağrı ve Toplu Görüşme
İSTATİSTİK Yrd. Doç. Dr. Cumhur TÜRK
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Devlet Muhasebe Standartları
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Görev ve Sorumluluklar
VERGİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
Kent Planlarının Nitelikleri ve İlkeleri
SOSYAL PSİKOLOJİDE YÖNTEM
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
Farabi Değişim Programı Tanıtım
Farabi Değişim Programı Tanıtım
Farabi Değişim Programı Tanıtım
Burhan ERAY Mali Müşavir & Bağımsız Denetçi
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
TARIMDA ÖRGÜTLENME VE KOOPERATİFÇİLİK DERS NOTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
Bütçe Hukuku.
HAZİRAN – ARALIK ÇALIŞMA RAPORU
KISA ÇALIŞMA ÖDENEĞİ UYGULAMASI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sunum transkripti:

(Merkezi Yönetim) Bütçenin Hazırlanması

5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu

Genel Esaslar Bütçede önce gider sonra gelir belirlenir. (2019 MY Bütçe Kanunu incelenecek) Bütçe Kanununun; 1. maddesi gider, 2. maddesi gelir, 3. maddesi net borçlanmayı gösterir. Bütçe Kanununun, Ödeneklerin dağılımı A cetvelinde, Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idareleri tarafından ilgili mevzuata göre tahsiline devam olunacak gelirler B cetvelinde, Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin gelirlerine dayanak teşkil eden temel hükümler C cetvelinde, gösterilir.

Genel Esaslar Cumhurbaşkanlığı, merkezi yönetim bütçe kanunu tasarısının hazırlanmasından ve bu amaçla ilgili kamu idareleri arasında koordinasyon sağlanmasından sorumlu bulunmaktadır.

5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu

Gelir Bütçesinin Hazırlanması

Genel Esaslar Gelir bütçesinin hazırlanmasından ve bir araya getirilmesinden Cumhurbaşkanlığı sorumludur. Gelir bütçesinin oluşturulmasında; Otomatik tahmin yöntemi Serbest tahmin yöntemi olmak üzere iki yöntem vardır.

Otomatik Tahmin Yöntemi Otomatik tahmin yöntemi uygulaması, biten son yılın ya da son birkaç yılın gelir sonuçlarının, yeni yıl bütçe gelirlerinin tahmininde esas alınmasına dayanır. Üç tür otomatik tahmin yöntemi vardır: Bir önceki yılın rakamlarını esas alarak yeni mali yılın bütçe gelirlerini tahmin etme yöntemi. Bu yöntemde, bütçe gelirlerini etkileyecek değişiklikler de göz önüne alınır. İkinci yöntemde, daha önceki yılların kamu gelirlerinin ortalama artışı göz önüne alınır. Son birkaç yılın sonucu belli olan bütçe gelirlerindeki artışın ortalaması alınarak, yeni bütçe gelirleri tahmin edilir. Üçüncü yöntem, son birkaç yılın bütçe gelirleri ortalamasının yeni mali yılın gelir tahminine temel olarak alınmasına dayanır.

Serbest Tahmin Yöntemi Doğrudan bütçe gelirlerinin tahminiyse, bir ortalamaya bağlı kalmaksızın bütçe gelirlerinin takdire dayanarak saptanması yöntemidir. Bütçede giderlerin tahminiyse, doğrudan doğruya takdir yöntemi ile gerçekleştirilir.

Gider Bütçesinin Hazırlanması

1. Orta Vadeli Program (En Geç Eylül Ayının İlk Haftası Sonuna Kadar)

2. Orta Vadeli Plan (En Geç Eylül Ayının 15’ ine Kadar)

3. Bütçe Çağrısı (En Geç Eylül Ayının 15’îne Kadar

4. Bütçe Tekliflerinin Gönderilmesi (Eylül Ayı Sonuna Kadar)

5. Cumhurbaşkanlığında Yapılan Görüşmeler ve Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifinin Hazırlanması (16 Ekime Kadar)

6. Merkezi Yönetim Bütçe Tasarısının Cumhurbaşkanınca TBMM Başkanlığına Sunulması (17 Ekim)

7. Merkezi Bütçenin Kanunlaşması (17 Ekim-31 Aralık→75 gün)

7. Merkezi Bütçenin Kanunlaşması (17 Ekim-31 Aralık→75 gün) Merkezi Bütçenin Kanunlaşması için TBMM’ de İzlediği Yol; TBMM Başkanı Bütçe Komisyonu TBMM Genel Kurulu

1982 Anayasası

1982 Anayasası

Plan Bütçe Komisyonu (17 Ekim-10 Aralık→55 gün) Bütçe tasarısı 55 gün komisyonda görüşülür. 40 üyeli komisyonun 25 üyesi iktidar, 15 üyesi muhalefet partilerinden oluşur. Bütçe tasarısına ait her türlü değişiklik yapılabilir.

TBMM-Genel Kurul (10 Aralık-30 Aralık →20 gün) Milletvekilleri, görüşmeler sırasında gider arttırıcı veya gelirleri azaltıcı önerilerde bulunamazlar. Bütçe tasarısı bölüm bölüm onaya sunulur. Daha sonra bütçenin tamamı üzerinde oylama yapılır.