NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KÜLTÜREL ÇEVRE VE ÇALIŞAN İNSAN
Advertisements

Ulaşım Türleri ve Ulaşım Araçları
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
Olay Komutanı. Olay Komutanı Planlama Bölümü Şefi Operasyon Bölümü Şefi Lojistik Bölümü Şefi Finans/ Yönetim Bölümü Şefi.
DEÜ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ TEZ YAZIM KURALLARI GEÇMİŞİ ve ÖNERİLER
YERLEŞTİRME DÜZENİ TİPLERİ
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (SHGM)
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
SAĞLIK TESİSLERİNDEKİ KALİTE UYGULAMALARI DOĞRULTUSUNDA KURUMLARINDA YAPILAN UYGULAMALAR İLE İLGİLİ; ÇALIŞAN PERSONELİN BİLGİ, ALGI VE DÜŞÜNCELERİ Emre.
Süreç Yönetimi.
PİLOTLUK Pilot, yolcu veya yük taşıyan hava taşıtını (helikopter ve uçağı) kullanan kişidir.
Sistem Belirli bir ya da daha fazla amaç (goal) için bir araya getirilmiş fiziksel ya da kavramsal bileşenlerden oluşan bir bütündür.
Havacılıkta Emniyetle İlgili Faktörler
Uçuşa Elverişlilik Dairesi
ÜRETİM KONUSUNDA TUTKULUYUZ 10 Nisan ÜRETİM KONUSUNDA TUTKULUYUZ (10 Nisan 2015) 2 MODERN ENDÜSTRİYEL ÜRETİM Endüstriyel sektördeki üretim tesisleri,
Elektrikli Süpürgeler Özellikler.  Kafa karıştırıcı özelliklerle anlamak büyük bir çeşitlilik, yeni bir elektrikli süpürge seçerek en zor yönlerinden.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Programlı Öğretim.
HAVA K İ RL İ L İĞİ. BGHKJ GTÖYJÖF.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HAVA TRAFİK KONTROL BÖLÜMÜ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Güncelleme Tarihi: Hazırlayan: HEE Bölüm Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ HAVACILIKTA İNSAN FAKTÖRLERİ Bakım İşleri NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sivil Havacılık Yüksekokulu shyo.nisantasi.edu.tr

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Bakım İşleri Planlama İşlerin Fiziksel Güç Gerektirmesi Karmaşık Sistemler Havaaracı bakım teknisyenleri bakım faaliyetleri kapsamında aşağıdaki işleri yaparlar: Servis Faaliyetleri Kontrol Faaliyetleri NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Bakım İşleri Eski Haline Getirme Onarım Revizyon Tadilat Uzun süren kontroller teknisyende can sıkıntısı yaratabilir. Bu durum konsantrasyonu bozar ve hatalara neden olabilir. Teknisyenlerin özellikle yeni uçaklarda “hiç sorun yoktur” beklentisi bu durumu daha da tehlikeli hale getirir. Teknisyenlerin sıkıcı, uzun süren göz kontrolü işlerinde mola vermeleri tavsiye edilir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Bakım İşleri Fakat belirgin bir bölümü bitirmeden işin ortasında mola verilmemelidir. Sistem çeşitli girdileri alan, bunları süreçleyen ve çıktı üreten, aynı amaç doğrultusunda çalışan çeşitli alt sistemlerden oluşmuş bir bütündür. Sistemler aynı zamanda geri bildirim üretip ilgili yerlere gönderirler. Havaaraçları da emniyetli bir hava taşımacılığı amacı için çalışan pek alt sistemden oluşur. ATA Chapter’ların her biri bir alt sistemdir. Alt sistemler birbirleri ile etkileşim halindedir. Birisinin çıktısı bir diğerinin girdisi olabilir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Bakım İşleri Bu nedenle sistemi bir bütün olarak anlamak çok önemlidir. Uçaklardaki sistemler son derece karmaşıktır. Teknisyenler uçaklardaki alt sistemlerden kendi uzmanlık alanlarına göre sorumludurlar. Fakat farklı uçaklardaki benzer alt sistemler farklılık gösterdiğinde bilgileri karıştırmamak gerekir. Bunun için her zaman güncel ve onaylı dokümantasyona başvurulmalıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynakça NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©