KÜMELENME PROJELERİ (2010/8 URGE TEBLİĞİ)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
Advertisements

İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
EKONOMİ BAKANLIĞI HİBE DESTEK PROGRAMLARI
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı M. Emrah SAZAK Daire Başkanı Haziran 2012 Ankara.
TÜBİTAK TÜBİTAK 1513 Teknoloji Transfer Ofisleri Destekleme Programı Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı (TEYDEB)
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı M. Emrah SOĞANCI Dış Ticaret Uzmanı Haziran 2014.
Tülay SÖZERİ AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi Tel: / İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Girişimci: Candan İŞVEREN
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin (URG) Desteklenmesi Hakkında Tebliğ.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Kaynak Geliştirme ve STK’lara Yönelik Hibe Programları (AB ve KA Tecrübeleri) Tayyar Doğan Planlama Uzmanı Kalkınma Bakanlığı.
Ulusal Ar-Ge Proje Destekleri
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Dairesi 3 Aralık 2010 GEBZE T.C.
ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI
KİM. KİM MİTRA KİMDİR? HİNT VE PERS MİTOLOJİLERİNİN EN GÜÇLÜ TANRISI, BİLGELİĞİN ve IŞIĞIN MİTRA, HİNT VE PERS MİTOLOJİLERİNİN EN GÜÇLÜ TANRISI,
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Ulusal Kıyaslama Sisteminin Oluşturulması Kümelerin İzlenme ve Değerlendirme Süreci 18 Ekim 2012 – Ankara.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
TİCARET, YENİLİK VE TEKNOLOJİ BİR ADIM ÖTENİZDE. Ege İhracatçı Birliklerine üye 7000’in üzerinde ihracatçı firma 12 sektörde, 181 ülkeye 7 milyar $’ın.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI DEVLET DESTEKLERİ.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
1 Yeni bir destek programı İŞBİRLİĞİ - GÜÇBİRLİĞİ DESTEK PROGRAMI 3 yılda 121 adet proje başlatılmış, TL destek sağlanmıştır. 27/08/2013.
İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü 2010/6 SAYILI YURT DIŞI BİRİM, MARKA ve TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi.
TEKNOPAZARDESTEĞİ HAZİRAN 2016 ANKARA. Teknolojik Ürün, Tanıtım ve Pazarlama (TEKNOPAZAR) Destek Programı Bakanlığımıza bağlı Bilim ve Teknoloji Genel.
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
KATILIM SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU VE DANIŞMANLIĞI
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu İHRACAT DESTEKLERİ
ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI
BRANDING - MARKETING - TRADING
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
SEMİNER TİM AKADEMİ 2023 – İNGİLTERE PAZARI 3 MAYIS GAZİANTEP
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
ÖRME KONFEKSİYON KÜMESİ
2008/2 TASARIM DESTEĞİ TEBLİĞ VE GENELGE
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
2008/2 TASARIM DESTEĞİ TEBLİĞ VE GENELGE
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK DESTEKLER VE ÇALIŞMALAR
İŞKUR TEŞVİKLERİ gemlık / gtso - gtb.
HİZMET SEKTÖRLERİNE SAĞLANAN DEVLET DESTEKLERİ
Stratejik Gıda Hizmetleri Danışmanlığı/Tasarımı Amacımız; Hizmet Standardını sağlamak; Zincir mağaza olarak tüketicilerin gideceği diğer AUM mağazalarında.
Sunum transkripti:

KÜMELENME PROJELERİ (2010/8 URGE TEBLİĞİ)

ONAYLI UR-GE PROJELERİ Toplam aktif URGE: 200 Toplam Onaylı URGE:418 Tekstil ve Hazırgiyimde toplam: 69 proje onaylı Hazırgiyimde aktif URGE: 12 (6’sı IHKIB) *Sayısal veriler en son Mayıs 2019 döneminde Ticaret Bakanlığı URGE Proje Kılavuzundan alınmıştır. 9/7/2019

2’si planlama ve 1’i duyuru aşamasında Üretici & Tasarım Markaları 2013 – 2015 / Tamamlandı 4’ü tamamlanan 3’ü devam eden 2’si planlama ve 1’i duyuru aşamasında 10 Küme Projesi İç Giyim Markaları / 1 2015 – 2017 / Tamamlandı Tamamlanan Çorap İhracatçıları / 1 2015 - 2018 Denim K. İhracatçıları / 1 2016 - 2019 Örme K. İhracatçıları 2016 - 2021 170 firma katılımı 16,5 milyon $ rez. bütçe 66 ülkeden 2.000 satınalmacı İç Giyim Markaları / 2 2017 - 2020 Devam Eden Gömlek İhracatçıları 2017 - 2020 24 yurtdışı pazarlama faaliyeti 37 teknik danışmanlık faaliyeti 31 eğitim faaliyeti Çorap Kapasite Geliştirme Planlama Aşamasında Çorap Dijital Dönüşüm Planlama Aşamasında Planlanan Denim K. İhracatçıları / 2 Duyuru & Başvuru Aşamasında

3 Yıllık Ortaklık= Küme Yapılanması URGE: Uluslararası Rekabet Gücünün Artırılmasının Desteklenmesi 3 Yıllık Ortaklık= Küme Yapılanması Birlikler = Ortaklığı koordine eden ortak payda ihtiyaç fırsat çözüm hedef Dijitalleşme ? Satış ? Tanıtım ? En az 10 firma bir araya gelerek küme oluşturabilir. Kesişim kümesinin büyüklük ölçeği değerlendirilmeli ORTAK HEDEF: Verimlilik odaklı mı? Dijitalizasyon odaklı mı? Tanıtım odaklı mı? 3 yıl süresince ortak odak ? … 9/7/2019

Proje Bütçesi & Faaliyet Türleri %75 + %25 Bakanlık Desteği + Küme Firması Payı İhracatçı Birliği Finansal Yönetim & Ön-Finansman 3 Yıl (+2) Proje Süresi Faaliyet Türleri Başlangıç Faaliyeti: İhtiyaç Analizi & Proje Yol Haritası Teknik Danışmanlık & Eğitim Programları (Ort. 10 faaliyet) – Max. Bütçe: 533.000 USD Yurtdışı Pazarlama Faaliyetleri (max. 10 faaliyet) – faaliyet başına max. 200.000 USD Alım Heyetleri (max. 10 faaliyet) – faaliyet başına max. 133.000 USD Toplam aloke edilebilecek max bütçe: 4 milyon USD IHKIB URGE’lerinde gerçekleşen ortalama bütçe: 1 milyon USD civarıdır. Yurtdışı pazarlama birim bütçe: 150.000 + 50.000 = 200.000 USD Alım heyeti birim bütçe: 100.000 + 33.000 = 133.000 USD

Danışmanlık Uygulamaları Üretimde / Öncesinde Verimlilik Maliyet Optimizasyonu Sosyal Uygunluk (denetim, yabancı işçi istihdamı, TQM, vb.) İK Yönetimi (perf. ve ücret yönetimi, çalışan bağlılığı ve motivasyon) Teknik/Kapasite Geliştirme Makine Başına Üretim Adedinde İyileşme ? Fire Oranında Düşüş ? SU İyileşme Alanları ? Tasarım & Ar-Ge Merkezi Yapılanması Pazar/Müşteri Profiline göre Koleksiyon Trend Takip ve Yorumlama Tasarım ve Trendler Tasarım & Ar-Ge Merk. Sayısı ? Her bir danışmanlık faaliyeti başlangıcında «firma yerleşkelerinde Mevcut Durum Tespiti» yapılarak firmaya özel danışmanlık yol haritası belirlenir. Endüstri 4.0 uygulamalarına destekleyici programlar Dijital Dönüşüm / Adaptasyon Enerji tasarruf oranı ? 9/7/2019

Faaliyet Simülasyonu: Üretimde Verimlilik Danışmanlığı Firma Bazlı Tespit/Planlama (danışman-firma eşleşme) Desteklenen Giderler: danışmanlık Toplam (15 firma – 15 ay) 60.000 $ Önden IHKIB, Faaliyet sonrası Bakanlık iade - %75 45.000 $ Küme Katkı Payları Toplamı 15.000 $ Küme Firması Başına - %25 1.000 $ Firma Bazlı Hedef Performans & Uygulama Takvimi öncesinde Katkı Payı & Katılım Taahhütnamesi Programa Mutlak Uyum Aktif İK katılımı Anlık Saha Takibi Bilgi Güvenliği & Gizlilik Uygulama (min 1 yıl) Örnek Çalışma Planı Verimlilik parametreleri, ağırlık puanları ve ölçüm sistemleri hazırlama, İdeal işlem sürelerinin belirleme, pilot bant uygulaması ve işgücü planlama, Verimlilik değerlendirme ve raporlama sistemi kurgusu, İK adaptasyonuna yönelik firma içi eğitimler sonrası Faaliyet sonunda Etki Analizi Hedefe Ulaşma – Tamamlayıcı Faaliyet Planlama Projenin en başında, İhtiyaç analizinde kümenin durumuna/hedeflerine göre danışmanlık ana temaları / gerçekleştirilme dönemleri tanımlandı. Komite & Küme olarak karar verdik, Bakanlık’tan onay aldık Üretimde Verimlilik Danışmanlığı alıyoruz. Bizleri nasıl bir süreç bekliyor? En son: IHKIB tüm bu süreci kümeyle, Bakanlıkla, hizmet sağlayıcı danışman ile koordine eden – her türlü bürokratik / satınalma sürecini / raporlama / performans takibini yapan taraftadır. Küme firmaları: danışmanlık sürecini en iyi şekilde yürütmekten, ilgili personelini sürece dahil etmekten – bu faaliyetten aldığı verimi Birliğe iletmekten sorumludur. Proje Sonunda Etki Analizi 9/7/2019

Yurtdışı Pazarlama Uygulamaları Firma tanıtımı: profil kartları Pazarlama stratejisi belirleme Hedef Pazar – Hedef Ürün Ön Hazırlık Çalışmaları Faaliyet bütçesi geri dönüş oranı ? B2B olumlu sonuçlanma oranı (aylık/yıllık değişim) ? İkili Görüşmeler (TTM, showroom, fuaye salonları) Fuar/Kongre Ziyaretleri, Marka ofislerinde sunum … vb. TR Roadshow İş Geliştirme Heyetleri Makine başı uygulama /belgeleme ? Yeni müşteri / Yeni Pazar oranı ? Ar-Ge enstitüleri, teknoloji & deneyimleme & üretim merkezleri, Teknik/tasarım atölye uygulamaları Vizyon Geliştirme Heyetleri Perspektifimiz: İş Geliştirme Heyetleri: B2B’leri tanışma değil; siparişe dönüştürme görüşmeleri haline gelmesi hedefiyle: Ürün – Pazar – Müşteri Eşleştirme Analizi / Planlaması Profil kartları Heyet öncesi eşleşme Pazara hazırlık seminerleri Pazara yönelik koleksiyon seçimi Heyet sonrası takip Geliştirilen yeni proje / işbirliği ? 9/7/2019

Faaliyet Simülasyonu: ABD’ye Ticaret Heyeti Hedef Kitle – Metod – Hizmet Sağlayıcı Firma Ürün/Üretim Tanıtımı, piyasa araş. 6-8 ay öncesinde Desteklenen Giderler: PR Danışmanlık Maliyetleri Tercüman Maliyetleri Tanıtım Giderleri (Katalog, Reklam vb.) Organizasyon Giderleri (Salon Kirası vb.) Ulaşım, Konaklama, Transfer (max. 2’şer kişi) Firma Ön Hazırlık (Pazar uzmanı eşliğinde) Koleksiyon & satış politikası yönlendirme 3-6 ay öncesinde Hedef Perf. – Program – Bütçe Katkı Payı & Taahhütname 2-3 ay öncesinde Toplam (15 firma – 5 gün) 120.000 $ Önden IHKIB, Faaliyet sonrası Bakanlık iade - %75 90.000 $ Küme Katkı Payları Toplamı 30.000 $ Küme Firması Başına - %25 (2-3 ay öncesinde) ort. 1.800 – 2.200 $ Buyer List Profili Küme Firması – Buyer Eşleşmesi 10-15 gün öncesinde Programa Mutlak Uyum Görüşme Takibi – Etki Değerlendirme/1 Heyet süresince Komite & Küme olarak karar verdik, Bakanlık’tan onay aldık ABD’ye heyet düzenliyoruz. Bizleri nasıl bir süreç bekliyor? Eşleşme: buyer tercihleri + pr danışman / her iki tarafı da tanıyan sektör yetkilisinin eşleşme önerilerine göre çıkarılır. En son: IHKIB tüm bu süreci kümeyle, Bakanlıkla, hizmet sağlayıcı danışman-turizm acenteleri-tasarım/reklam ofisleri ile, ataşeler ile, buyer ile koordine eden – her türlü bürokratik / satınalma sürecini / raporlama / performans takibini yapan taraftadır. Küme firmaları: b2b görüşmelerine en iyi şekilde hazırlanmaktan – bu görüşmelerden aldığı verimi Birliğe iletmekten sorumludur. İlave Firma Giderleri (Destek Harici): Firmadan 3. kişi katılımı SGK’lı olmayan tüm personelin giderleri Pasaport – vize süreç & masrafları Gecelik 300 $ üstü konaklama gideri Etki Değerlendirme/2 Görüşmenin Sürdürülebilir Siparişe Dönme Oranı Pazarda Devamlılık Değerlendirme 3-6 ay sonrasında 9/7/2019

İş ve İçerik Geliştirme DENETİM Süreç Yönetim Şeması DÜZENLİ ETKİ TAKİBİ Küme 1 Bakanlık İnceleyici Kuruluş Ataşelikler Bürokrasi & Finans Yönetimi İŞBİRLİĞİ KURULUŞU (IHKIB) Küme 2 İş ve İçerik Geliştirme Küme 3 Küme 4 Çözüm Ortakları Organizasyon & Satınalma & İletişim Yönetimi Motivasyon Yönetimi Uluslararası Network Hizmet Sağlayıcılar (Üniversiteler, Ticari PR, Danışmanlar vb.) «Buyers» İşbirliği kuruluşu temelde 5 ana paydaş yönetimi marifeti sergiliyor 9/7/2019

Proje Yönetim Prensipleri Uzun Soluklu ve Tailor-made Uygulamalı / Belgelendirilebilir Aktif İK Katılımı Hedef Pazarlara Hazırlayıcı Ölçülebilir Performans Gizlilik & Bilgi Güvenliği Örnek Çarpan Etkiler European Cluster Excellence tarafından Bronz Label (2007) Ticaret Bakanlığı Kümelenme Konferansları (3 kez) ETF (European Training Foundation) Best Practices Conference ABD/New York Etik Ticaret Forumu IHKIB URGE’leri 3. Kez iyi uygulama olarak lanse ediliyor (2016’da iç giyim – tasarımcı-firma eşleştirme, 2017’de çorap kümesi – tüm danışmanlık modelleri sunulmuştu) 2018 için seçilen örme kümesinde 7 danışmanlık faaliyeti içerisinde satış-pazarlamada yeni bir bilimsel metod olarak kullanılan neuro-science / neuro-management aktarımı beklenmekte. 9/7/2019

! ARTILAR ÜNLEMLER Prefinansmanı Birliğin yapıyor olması, Proje koordinasyonunun (bürokratik süreçlerin) İşbirliği Kuruluşu’nun sekretaryası tarafından yürütülmesi, Projenin kümeye özel kurgulanması, Firmanın; sadece istediği faaliyete katılabilmesi, sadece katıldığı faaliyetler için %25’lik ödeme yapması Bireysel danışmanlık hakkı kazanması (50 bin $ + 3 yıl + %70 hibe) Ortak hedefte buluşma İşbirliğine açık olması; Firmanın rakibiyle aynı masada ihtiyaçlarını, çözümleri, fırsatları birlikte değerlendirmesi, Uzun süreli Proje takip ve katılım kabiliyetinin olması, Büyüme potansiyeli olması ve/veya yeniliğe açık olması Ortak platformda ticari faaliyete katılımda uyum (B2B) Bir firmanın urge projesine girerken değerlendirmesini beklediğimiz artılar ve ünlemler Artılar: sağlayacağınız avantajları temsil eder Ünlemler: şimdiye kadar yürüttüğümüz urge’lerde bu ünlemleri dikkate almayan firmalarımızda beklediğimiz performansı yakalayamadık. Burada işbirliği kuruluşunun emeği + kamu kaynağı kullanımı var; tüm tarafların –başta küme firmaları olmak üzere- projede beklenen performansı sergilemesi en temel kriterimizdir. Bu açıdan, proje başladıktan sonra beklenen performansı sergilemekte geri kalan firmalarımızla tekrar masaya oturup projeye devam etme durumlarını bakanlık ile tekrar değerlendiriyoruz. 9/7/2019

Proje başvurularıyla ilgili sorularınız için; IHKIB AB Projeler Şubesi abprojesubesi@itkib.org.tr