İnsan Kaynakları Yönetiminin

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Advertisements


YRD.DOÇ.DR. VOLKAN UNUTMAZ 1 SPOR YÖNETİMİ -I. Yönetim Örgüt İki veya daha fazla bireyin amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelerek işbirliği yaptıkları.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Yönetim ve Organizasyon Yrd.Doç. Dr. Özlem BALABAN İşletme Fakültesi B.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
İŞLETMENİN DEĞERLİ VARLIĞI: İNSAN KAYNAKLARI 1YONT 101- İŞLETMEYE GİRİŞ I, NEVİN SEYYAH.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
KIRSAL ALANDA İNSAN KAYNAKLARINI GELİŞTİRMENİN TEMEL AMACI NELERDİR?
Ücret İktisadi anlamda, çalışanların üretimden aldığı paydır.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Performans Değerlendirme
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Performansı Etkileyen Faktörler
Olgu Yönetimi Standartları
İŞ TATMİNİ.
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
TUTUM VE ALGILAR.
C) BÜROKRATİK YÖNETİM YAKLAŞIMI
İnsan Kaynakları Yönetiminin
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
İK MAKALESİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
SÜREÇ ODAKLILIK.
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
PROGRAM DEĞERLENDİRME
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Post Modern Dönem Uygulamaları
7. ÜRETİMDE KALİTE KONTROLÜ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ölçme, Değerlendirme ve Durum Belirleme - devam
İnsan Kaynakları Yönetiminin
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

İnsan Kaynakları Yönetiminin 5. Bölüm İnsan Kaynakları Yönetiminin Teknik Kapsamı-4 1

Performans Yönetimi 2

Nedir? Verim gücü ve elde edilen başarıdır. Bir işi yada görevi etkin ve verimli şekilde yapabilmektir. Performans, amaçlı ve planlanmış bir etkinliğin gerçekleştirilmesiyle elde edilen sonuçların nicel yada nitel olarak ölçüm sonucudur. Sonuç mutlak yada göreli olarak değerlendirilir. Örnek: Atletin yüksek atlamada bireysel derecesi göreli olarak anlamlıyken üretim verimliliği (çıktıların girdilere oranı) mutlak olarak değerlenir. 3

Performans Farklılık Nedenleri Bireysel Farklılıklar (demografik, kişisel, psikolojik farklılıklar), 2. Örgütsel Farklılıklar (çalışma koşulları, iletişim, yapı, yönetim politikaları, işletme stratejileri, İK politikaları) 4

İnsan kaynağının bireysel katkılarını yada grup Performans Yönetimi İnsan kaynağının bireysel katkılarını yada grup içindeki becerilerini geliştirerek ve performanslarını artırarak işletme verimliliğini arttırmayı amaçlayan stratejik bir yönetim sürecidir. 5

Stratejik IK’da Performans Yönetimi Çalışanlardan beklenenin (standartların) saptanması, Performansının etkin ve verimli şekilde ölçülmesi ve değerlendirilmesi, Gerekli düzeltme ve geliştirmelerin yapılması Süreçlerini izlemektedir. 6

Personel Değerleme Sistemi Önemli bir bilgi kaynağıdır. Personel hakkında bilgi, Yöneticilere yol gösterici bilgiler (stratejiler) İşletme yönetiminin elde ettiği bilgiler doğrultusunda çalışanların davranışlarını değiştirerek etkin bir iş yapma geleneğinin işletmede yerleştirilmesine yardımcı olur. Ana amaç örgütsel hedefleri bireysel hedeflere indirgemektir. 7

Performans yönetimi sürecinin bir parçasıdır. Performans Değerleme Performans yönetimi sürecinin bir parçasıdır. Performans değerleme, önceden belirlenmiş standart ölçütler doğrultusunda çalışanların performansının ölçülmesi ve değerlendirilmesi sürecidir. Belli zaman kesiti için yapılır ve buna değerleme dönemi denir. Kişinin geçmiş davranış ve çalışmalarına bakılır. Buna bağlı olarak gelecekteki beklenti de ortaya konur. Ana amaç iş tanımına ne kadar ulaştığı ile ilgilidir. 8

İşletme ve Çalışana Yararları İşletmeye: Verimlilik, karlılık, kalite, çalışan gelişimi olanak ve motivasyon sağlar Planlama ve kontrol fonksiyonları da daha etkin hale gelir. Çalışana: üstünün ondan beklentisini bilir, performans kriterlerini bilir, neyi geliştirmesi gerektiğini bilir ve o yönde çaba harcar. İş tatmini ve motivasyonu artırır. 9

Doğumdan ölüme bir süreçtir. Performans Değerlemenin Gelişimi Doğumdan ölüme bir süreçtir. Tartışalım Şekil 15 İnceleme 10

Performans Değerleme Yöntemleri Geleneksel ve Çağdaş olarak ikiye ayrılır. Geleneksel Yöntemler: Üst astını değerlendirir. - Sıralama Yöntemi - İkili Karşılaştırma, - Dereceleme Ölçeği, - Zorunlu Dağılım Yöntemi - Zorunlu Seçim Yöntemi 11

Geleneksel Yöntemler: Sıralama Yöntemi En başarılı en başa- en başarısız en sona yazılır. Diğerleri buna göre değerlendirilir İkili Karşılaştırma, Personel isimleri kartlara yazılır. Her kart diğer kartlardaki kişilerle karşılaştırılır. Sonra ikinci kart diğer hepsi ile karşılaştırılır, böyle devam eder. Her sefer o özelliğe göre işaret konur en fazla işaret alan ona göre değerlendirilir. 12